Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Cooper, kan me voorstellen dat je dat erg onzeker maakt. Je leest zoveel op internet he. Dat maakt mij soms ook onzeker,

Evie, spannend ga ook voor je duimen donderdag! Jeetje oranjeachtige afscheiding, zou me ook zorgen maken. Hopelijk is het nergens voor nodig. Moe je donderdag al vroeg sochtends? ik gelukkig al om 8.15 uur. Hoef ik niet de hele dag in de spanning te zitten.

Ik heb trouwens eerdere ervaringen met echo's. Helaas eigenlijk. Maakt me daarom nu al erg druk. Heb 3 miskramen gehad, waarvan 2 al binnen 5 weken en 1 na 11 weken. Die met 11 weken had ik ook een echo met 7,5 week. Toen klopte het hartje en was ik me helemaal blij. Helaas heb ik toen te vroeg gejuicht want met 11 weken klopte er geen hartje.

Daarom vind ik de echo nu ook dood eng. Zal heel blij zijn als ik een kloppend hartje zie maar de spanning blijft bij mij echt nog tot de 12 weken. Zo zo graag al willen genieten maar door de eerdere ervaringen lukt me dat dus nog echt niet.
Maliboo, hoeveel weken ben je donderdag met de echo? Ik ongeveer 10. Kan me je angst heel goed voorstellen. Poeh, niet niks wat jij al hebt meegemaakt. Laten we hopen op hele mooie echo's voor ons allebei! X
Oh ja, ik heb do. om 11.15 een afspraak. Dus gelukkig ook redelijk vroeg op de dag
Hoi meiden!

Ik heb ondertussen al heel veel mensen verteld dat ik zwanger ben (en pas 9 weken en 2 dagen..), maar zo'n bericht van 3ekindje maakt me dan ook weer erg onzeker.

Donderdag naar VK en dan een afspraak maken voor een echo, die ze tussen de tien en twaalf weken doen. Ben er nog niet over uit of ik wel of geen nekplooi-meting wil laten doen. Ik denk eigenlijk dat ik het niet wil weten van tevoren.

Vorige week zondag al aangemeld voor MvM, maar nog niets gehoord! Ik ga morgen eens bellen.

O ja, tussentijds bloedverlies schijnt vaker voor te komen op de dagen dat je 'eigenlijk' ongesteld had moeten worden, dus bij een normale cyclus bij 4, 8 en 12 weken zwangerschap. Dit kan voorkomen als de vrucht wat minder van het HCG-hormoon aanmaakt, waardoor je lichaam nog een beetje in verwarring is. Zoiets.

Ik heb van mijn schoonmoeder een boek met 1000 vragen over de zwangerschap gekregen, dus kan nu alles opzoeken..!
HIer ben ik ook weer een keer.....

Kom zo min mogelijk omdat ik dan hoop dat de dagen sneller voorbij gaan en na het berichtje van 3e kindje helemaal. Ik moet ook donderdag voor een echo. Heb 2 weken geleden ook een echo gehad maar toen klopte er geen hartje, dus ik hoop zoooo erg dat we donderdag wel wat horen. Maar omdat mijn verhaal dus behoorlijk lijkt op dat van 3e kindje probeer ik mezelf te overtuigen dat het bij ons wel goed gaat dit keer (heb al 2 miskramen gehad).

En volgens mij is afscheiding niet zo heel erg, wel even in de gaten houden dat het geen infectie is.....
Hi mamamuis,

kan me je angst heel goed voorstellen. Jouw verhaal en dat van 3e kindje hebben idd overeenkomsten. Maar houd de moed erin, het kan bij jou ook goed zijn! Hoe laat moet jij donderdag? We gaan duimen voor hele mooie echo's. X
Ik houd me ook de hele tijd voor dat het wel heel toevallig zou zijn als 2 meiden op 1 forum dat hebben.....slaat nergens op maar ja, je moet wat haha.

Ik moet om 13.30 in het ziekenhuis zijn. Baalde al dat het zo laat was, vorige keer moest ik er 's morgens zijn dat was wel fijner. Ik had 's morgens alleen maar stress om op tijd de kleine bij opa en oma te hebben en zelf op tijd weg te zijn haha. Manlief is gelukkig ook de hele dag dan vrij dus we zullen 's morgens wel druk zijn, en ik wacht al 2 weken in spanning dus dan kan dat laatste uurtje er ook nog wel bij.

Ik zal heel blij zijn als alles goed is, dan kan ik eindelijk blij zijn en genieten. Nu voel ik me heel erg zwanger maar probeer ik mezelf te overtuigen dat het niet goed is/kan zijn. Dan is de klap hopenlijk wat minder als we slecht nieuws krijgen.
@mamamuis: wat spannend voor jullie zeg, ik duim enorm voor jullie! We zijn allemaal geschrokken van het nieuws van 3dekindje, en ik kan me voorstellen dat jij dat helemaal hebt! Nog een paar nachtjes slapen en dan weet je in ieder geval meer!

Er is hier weer een boel gebeurd: gisteren hebben we het onze beide ouders verteld. We hadden t-shirts gemaakt met daarop: 'ik word mama' en 'ik word papa', en die hadden we aangetrokken. Mijn schoonouders waren erg verrast, mijn ouders hadden het wel aan zien komen, maar vonden het natuurlijk ook superleuk! Mijn man was duidelijk beter in he verbergen van onze kinderwens dan ik....

Vanmorgen gingen we dan voor het eerst naar de verloskundige voor de intake. Ze vroeg me naar mijn laatste menstruatie en omdat die nogal anders was dan anders, vermoedde ze even dat ik misschien al zelfs 4 weken verder was (12,5 ipv 8,5 week)! Ze probeerde dus meteen naar het hartje te luisteren, maar dat kon ze nog niet horen. Dat is heel normaal bij 8,5 week, dus die termijn klopt waarschijnlijk wel. Ik mag over 2 weken mijn termijnecho laten maken, dan ben ik 10,5 week. Ik had me ingesteld op 12 weken, dus ik ben wel heel blij dat het nu nog maar 2 weken duurt!

Voor de tabel: 28 juni termijn-echo bij VK

Vandaag een studiedagje, want morgen moet ik weer een groot examen doen. Hopelijk gaat dat goed!

Sorry voor een beetje veel ego-post.... had ook zoveel te vertellen!
O hoeraaaa, ik was al de hele tijd aan het zoeken of er ook een januari 2011 topic was maar ja dus!

Ik ben 28, zwanger van mijn eerste kindje en 9 januari uitgerekend, nu iets meer dan 10 weken zwanger dus. Heb de eerste echo net gehad en het zag er allemaal goed uit, het hartje klopte goed en het kindje bewoog heel veel (die vond het zeker maar niks, dat gedruk allemaal :p).

Ik vind het allemaal zoooo leuk en spannend en we konden het voor geen meter voor ons houden dus iedereen weet het al zo'n beetje.

Ook gefeliciteerd aan alle andere zwangeren! Dat alles maar goed moge gaan met iedereen!
Little Green, welkom en wat fijn dat je kindje al zo actief was op de echo.

Mamamuis, voor jou ook ongelooflijk spannend donderdag. Las vanmorgen nog een berichtje op babybytes in week 6 dag vorige echo alleen een vruchtzakje te zien was en nu gewoon een hartje. Het kan dus wel, hou nog even de moed erin!

Evie, ik ben met de echo 7 weken en 5 dagen. Als het goed is krijg ik ook nog een acho rond 10 a 11 weken....wat ik wil. Maar denk dat dat 10 word, dan ben ik iig de miskramen voorbij.

Teepje, wat leuk dat jullie het verteld hebben. Zo leuk is dat he. Ik had vorige keer de echo ingelijst met een gedichtje erbij. Vonden ze erg leuk. Nu weten onze ouders het al, ze wisten toch dat we ermee bezig waren en vond het vorige keer fijn dat ze er voor me waren toen het fout ging. Dus nu maar gelijk verteld. Verder weet nog niemand het en daar wachten we nu echt mee tot de 12 weken.
@little green: welkom en wat fijn dat de echo goed was, dat lijkt me zo'n bijzonder moment! Leuk dat je ook nog mee komt schrijven!

@maliboo: ik kan me voorstellen dat het voor jou ook superspannend is. Jouw echo is donderdag toch? We duimen zo hard voor jullie dat het dit keer allemaal goed gaat!
Hoi allemaal,

Ik ga me hierbij even afmelden voor de tabel. Gelukkig alles nog goed hier maar ik merk dat ik me te weinig meld op dit forum om nog actief in de tabel te staan!

Allemaal nog een fijne zwangerschap gewenst en ik zal nog regelmatig een kijkje komen nemen!

Grz.
Jammer maar wel herkenbaar....fijne zwangerschap verder!
@3e kindje, jij ook al zo'n naar bericht... Hoe is het nu met je?

@Mamamuis, ik hoop zo dat jij wel goed nieuws te horen krijgt. Sterkte met wachten! Ik zal deze pagina voorlopig nog even in de gaten blijven houden.

@Allen, ik ben nu de eerste klap te boven. Afgelopen weekend er lekker tussenuit geweest en (ondanks de spanningen dat het daar zou gaan gebeuren) wel alles een plaatsje kunnen gaan geven. Tenminste, voor nu dan. Vandaag moest ik terug voor de "controle echo". De gyn heeft ook nu echt de tijd genomen om al onze vragen te beantwoorden die de afgelopen tijd waren komen bovendrijven. Super! Ook hebben we alsnog om een echo foto gevraagd en hier keek ze helemaal niet vreemd van op. Hebben we in ieder geval iets tastbaars van deze zwangerschap.

A.s vrijdag ga ik terug om alles door te spreken voor een eventuele curretage. Het is hopelijk niet nodig, maar wil in ieder geval wel zoveel mogelijk zelf de touwtjes in handen houden.

Wat ik wel heel erg jammer vind als ik een curretage moet ondergaan, dan zal het naar de patholoog anotoom (schrijf ik dit goed?) gaan voor onderzoek. In principe mag je het dan niet mee naar huis nemen. Heeft iemand hier ervaring in of het toch kan? We willen graag ons minimensje een plekje geven dat wij hebben uitgezocht.....
@ maliboo en Evie en mamamuis: Donderdag echo-dag dus. Ik mag ook donderdag!

Heel spannend allemaal, hopen dat het bij ons allemaal goed zit. Op de een of andere manier heb ik er nu steeds meer vertrouwen in dat het goed zit. Ik ben veel minder onzeker dan in het begin, maar kan niet echt uitleggen waarom. Nu maar hopen dat het ook echt zo is, anders zal de klap wel groot zijn.

Bij ons weet nog niemand het, als het donderdag goed is gaan we het de beide ouders vertellen. Lijkt me zo leuk! Maar wil toch graag eerst even de echo afwachten.

@ Astrid, sterkte! Lijkt me heel moeilijk waar je nu door heen gaat. Heeft de gyn gezegd "in principe"? Want dan zou er toch ruimte moeten zijn...
@littlegreen: welkom!

@Astrid: Sterkte joh, tis allemaal niet niks. Wel raar hoor, je moet dat toch zelf kunnen beslissen?

@Maliboo: Kan me heel goed voorstellen dat je de 12 weken wilt afwachten, met die ervaringen. spannend en ik duim voor je dat het deze x echt goed is!

Ik ben maar aan het regelen geslagen. MvM, kraamhulp en creche. Echt té belachelijk dat dat nu allemaal al moet, maar ja, wachtlijsten he. Ik woon in de Randstad en het schijnt echt nu allemaal al te moeten.

Vind het wel bijzonder om op te geven dat het een tweeling is.

Hebben jullie dat soort dingen al geregeld?

Ik moet er de hele tijd aan denken dat velen van ons onzeker zijn en wachten op de verlossende echo: maar wat moeten onze moeders/oma's trouwens allemaal hebben doorgemaakt. Ik bedoel echo's, controles etc. dat was er toen allemaal nog niet. blij dat het 2010 is!
Ik heb nog helemaal niks geregeld....durf het eigenlijk nog niet zo goed. Bang dat ik dan de gode verzoek zeg maar.

Buiten dat hoef ik ook niks te regelen. Ik weet niet of kraamhulp wil, heb ik bij de 1e ook niet gehad en dat beviel best goed. Ik wil dit keer ook weer met een keizersnee bevallen dus dan ben ik de eerste paar dagen toch al in het ziekenhuis.

Opvang hoef ik ook niet, opa en oma wonen naast ons....wat ben ik toch een geluksvogel haha.

Maar ik vind het inderdaad belachelijk dat er zulke lange wachtlijsten zijn dat je nu al dat soort dingen moet regelen. Ik woon in Drenthe en volgens mij hoeft dat hier gelukkig allemaal niet. Maar heb me er nooit zo in verdiept eigenlijk....
Evie, ik heb sinds ik zwanger ben ook meer last van afscheiding en het is donkerder van kleur. Volgens mij is dat heel normaal, maar wel vervelend.

Mamamuis, Evie en Maliboo, succes met jullie echo's donderdag! Spannend, we hopen op mooie kloppende hartjes!

LittleGreen, welkom en gefeliciteerd!

Astrid, wat fijn dat ze in het zh vandaag de tijd voor je hebben genomen, en dat je nog een echofoto mocht meenemen. Kan me goed voorstellen dat je toch iets tastbaars wilt van de zwangerschap. Heel veel sterkte

Simone, jij hebt donderdag dus ook een echo? Hoever ben je dan?

Ik heb vrijdag weer een echo, ben dan ruim 12 weken! Dan mag ook iedereen het weten. Onze ouders en een goede vriendin hadden we het al wel direct verteld, die waren ook op de hoogte van het medische traject. We hebben ons al opgegeven voor de kinderopvang, kraamzorg ga ik deze week ook regelen, hier moet je er ook vroeg bij zijn!
Oh ja mamamuis, je schrijft dat je wil bevallen dmv een keizersnede. Kun je daarvoor kiezen dan? Of is dat alleen als er een medische reden voor is? Nietdat ik graag een keizersnede wil, probeer het eerst op de gewone manier , maar ben ff nieuwsgierig
@ Mirre102, heb idd donderdag mijn eerste echo. Ik ben nu 7 weken.

@Evie, ik heb ook meer afscheiding. moet soms echt even naar het toilet, omdat ik vermoed dat ik ongesteld ben geworden, maar dan is het gelukkig gewoon afscheiding (raar woord toch).

Ik heb helemaal nog niets geregeld qua opvang of kraamzorg. Lijkt me echt nog heel vroeg! Wij hebben pas net een beetje nagedacht over wat er allemaal mogelijk zou zijn qua opvang. Durf ook nog niet goed. Zou je met 12 weken al te laat zijn? Lijkt mij zo'n soort magische grens, dat ik daarna wel durf...

Oh ja nog voor de tabel: 17 juni 1e echo
Hoi hoi,

MvM heeft me gisteren eindelijk gebeld, er was iets mis gegaan met mijn aanmelding. Vanavond komt er al iemand langs.

Afgelopen weekend heb ik me bij twee centra voor kinderdagopvang ingeschreven. Kraamzorg regel ik na mijn bezoek aan de verloskundige. Niet dat ik verwacht dat ze me naar iemand doorverwijst, maar toch.

@Sukeiram: jammer dat je ons gaat verlaten, weet je het zeker?

@LittleGreen: welkom! Ik herken je enthousiasme, ik ben de laatste week ook helemaal losgeslagen met het vertellen aan iedereen. Ik ben vandaag 9 weken en 3 dagen.

@Astrid: ik weet niet of het normaal is dat je bij een curretage je kindje niet mee mag nemen. Vraag het gewoon.

@Mamamuis: nog even spannend dus! Succes donderdag!

@allen: tot wanneer slikken jullie foliumzuur? Ik lees overal tot 10 weken zwangerschap (of acht weken na bevruchting). Nu heb ik multivitaminen gekocht bij de Etos voor daarna, maar daarin blijkt net zo veel foliumzuur te zitten. Is dat niet te veel van het goede? Ik zal het donderdag voor de zekerheid navragen bij de VK.
@mickey......ik zou het niet allebei gebruiken. Ik heb nu nog gravitamon en heb ook nog een pot multivitamine staan. Dus als de gravitamon op is ga ik lekker de andere verder haha. Kan ik het opmaken en het kan geen kwaad.

@mirre....normaal heb je volgens mij geen keus. Bij mijn 1e bevalling had ik ook geen keus hoor en heb ik het 'gewoon' geprobeerd, dat was alleen niet zo'n succes waardoor dat een keizersnee is geworden. En omdat de kans er nu weer in zit dat het niet zo soepel zal gaan mocht ik kiezen van gyn. Ik twijfel nog wel een beetje hoor, vooral qua herstel enzo. En ik moet dan een paar dagen in het ziekenhuis blijven. Daar zie ik het meeste tegenop. Ik mis mijn zoon al als ik hem een dag niet zie door mijn werk.......ach ik heb nog even de tijd om erover na te denken haha.
quote:simone76 schreef op 14 juni 2010 @ 22:21:

@ Mirre102, heb idd donderdag mijn eerste echo. Ik ben nu 7 weken.

@Evie, ik heb ook meer afscheiding. moet soms echt even naar het toilet, omdat ik vermoed dat ik ongesteld ben geworden, maar dan is het gelukkig gewoon afscheiding (raar woord toch).

Ik heb helemaal nog niets geregeld qua opvang of kraamzorg. Lijkt me echt nog heel vroeg! Wij hebben pas net een beetje nagedacht over wat er allemaal mogelijk zou zijn qua opvang. Durf ook nog niet goed. Zou je met 12 weken al te laat zijn? Lijkt mij zo'n soort magische grens, dat ik daarna wel durf...

Oh ja nog voor de tabel: 17 juni 1e echo

Volgens mij ligt het inderdaad best wel aan waar je woont, maar hier in Groningen (toch best een grote stad natuurlijk) moet je je qua kraamzorg voor de vierde maand aanmelden. met 12 weken zou dus prima zijn. Qua kinderopvang weet ik het ook niet zo goed, ik ben er zelf nog niet over uit wat ik daar precies mee wil. Maar ik heb al wel bij 1 kinderopvang gelezen dat je daar ook een spoedaanmelding kan doen, dan heb je binnen een maand een plek. Moet je dan alleen wel flink voor bijbetalen.

Wat gaan jullie allemaal doen qua kinderopvang, voor de zwangeren die het al weten? En waarom?
Hoi Dames,

Ook ik meld me bij deze af, alles nog goed hoor, maar ik ben gewoon weinig actief op het forum.

Ik wens jullie allemaal veel succes met de echo's en een heel fijne zwangerschap. Astrid heel veel sterkte, ik zal voor je duimen!!

Af en toe zal ik nog wel eens meelezen, maar Streepjescode je mag me dus uit de tabel halen.

Doei allemaal!
@Esmee: ook al zo jammer! Ik vind dat jij en Sukeiram toch regelmatig reageren, hoor! Het moet geen verplichting zijn je hier elke twee dagen te melden!

Van mij mogen jullie blijven.

@mamamuis: ik slik het nu niet dubbel hoor! Mijn laatste strip foliumzuur is op als ik 10 weken en 3 dagen ben. Ik denk dat dat wel mag. Daarna wil ik aan de multivitaminen, waar dus ook weer (net zoveel gram) foliumzuur in zit. En dat laatste vind ik een beetje raar, omdat je dat dan niet meer nodig hebt. Maar aan de andere kant scheidt je lichaam het te veel ook wel weer af.

@LittleGreen: ik heb me voor twee dagen kinderopvang aangemeld, gewoon voor een kinderdagverblijf. Twee of drie dagen in de week vind ik mooi, daar leren ze veel van. Eén dag in de week komen mijn ouders. Dan blijven er nog twee dagen over. Ik ga sowieso vier dagen werken en ben dus één dag thuis.

Die laatste dag hoop ik mijn man over te halen een dag in de week minder te gaan werken of thuis te werken. Als dat niet lukt, kan ik nog een dag thuis werken. Dat is op mijn werk heel normaal, maar zelf hou ik daar niet zo van. Met een baby thuis kun je toch geen acht uur werk gedaan krijgen (ook al kun je 's avonds door)?

Anyway, eerst mijn man zo ver zien te krijgen. Hij wil het op zich wel, maar zegt dat het niet kan met zijn werk. Hij is bedrijfsleider in een klein bedrijf, dus heeft geen vervanging als hij er niet is. Maar ja, ik vind dan dat de directeur/eigenaar zich dan maar wat meer met het bedrijf moet bemoeien. Hij mag het verzoek tot minder werken niet weigeren aan mijn man, zo lang hij het op tijd aanvraagt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven