Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
met straling kan celschade ontstaan, niet dat dit wetenschappelijk vaststaat, het is meer preventief. door miskraam vorig jaar zijn we gewoon heel voorzichtig. (toen hadden we nog geen echo gehad ofzo, dus het niet is niet dat er eerst wel een hartje klopte.

Mobiel heb ik eigenlijk 23 uur per dag uit staan tegenwoordig. ik doe hem af en toe aan.

maar goed, genoeg over straling (ik voel me bijna een eco met sandalen), verder genieten we er gewoon van!

Ik zit weer in mijn misselijk-uurtje, ik hoef gelukkig niet over te geven (al scheelt het niet veel) en ik ben blij dat het 's avonds is ipv 's ochtends, dan kan ik er beter rekening mee houden (lekker rustig aan). misschien is iets eerder op bed gaan verstandig.... s ochtends kan ik er echt niet uit komen. maar op mijn werk gaat het goed.

@ cooper, welkom, spannend zeg, 2 hartjes! kwam het geheel onverwachts?

Tot wanneer kun je je opgeven voor MvM? ik zou graag de 2e echo willen afwachten, dan ben ik 10 weken 1 dag. Is het dan te laat om nog mee te doen? Want ik vind het wel belangrijk (ondanks afslankpillen, hiernaast wordt het ook voor goede doeleinden gebruikt).
@Miriam79: deelnemen aan MvM kan vanaf de 6e tot de 16e week. Je moet je uiterlijk de 11e week aanmelden, zodat je zeker vijf weken kan geven.

@Cooper: welkom. Wat leuk, een tweeling! En dat na zo'n lange weg!

@Iedereen: ik weet nu zeker dat ik niet tegen vlees bakken (of gebakken vlees) kan. Stond gisteren in een wok met kipfilet te roeren en werd me toch misselijk! Ook vlees eten lukt me vanaf zaterdag amper. Zolang het in een rijst- of pastagerecht zit, lukt het me wel, maar gewoon gebakken vlees, jegh..

@Anna: goedkope kleding vind je H&M en C&A, maar als je iets aparts wilt kun je in elke stad wel een boetiekje vinden. In Eindhoven (ver uit jouw buurt, ik weet het) zit bijv. Innana, zij hebben echt super mooie positiekleding.

@teepje: studeer je nog? Lijkt me erg zwaar in deze periode!!
.
He dame's,

Hier ook al de kinderopvang geregeld. De kraamzorg wacht ik even mee tot na de echo. Vorige keer had ik ook alles al geregeld en kon ik daarna alles afbellen, iets waar mijn hoofd toen totaal niet naar stond.

Hier sochtends een beetje misselijk. Alleen wat slijm overgeven maar verder niets. Daarna gaat het ook gelijk weer.

Positie broeken heb ik nog niet eens naar gekeken. Kan mijn broeken nu gewoon nog aan en ga geen geld uitgeven tot ik meer weet.

Cooper, welkom en wat super leuk 2 hartjes. Je bent de eerste 2ling hier!!

Mirjam, je telefoon uit? Probeer je niet te druk te maken. Ik krijg juist extra echo's door de miskramen en dat kan geen kwaad. Computers geven ook straling af, en als je om je heen kijkt zijn er zoveel dingen. Probeer te genieten en je niet druk te maken om stralingen.

Meiden vraag me af waar streepjescode is??? De tabel loopt een week achter. Begin de kluts al aardig kwijt te raken.
joepiie, echo gehad, hartje en de termijn klopten beiden. Ben helemaal gerust gesteld en ga een afspraak maken bij de verloskundigepraktijk!

Ik ga werken zo en natuurlijk zweven op mijn roze wolk!
wat fijn gefeliciteerd!!!!

Hier gaat de tijd wel redelijk snel, de eerste week wachten zijn al voorbij. Ben wel heel erg beroerd sinds gister dus lekker thuis gebleven, ben toch al ontslagen haha....

Verder is zoonlief mega vervelend vandaag maar ja....zometeen maar achterop de fiets en dan boodschappen gaan doen.

Even een vraagje, misschien dat iemand het weet. Als er iets met het kindje mis zou zijn zou ik me toch ook niet meer zo misselijk voelen? Probeer mezelf gewoon te overtuigen dat er niks aan de hand is.
hee meiden,

ik ga jullie verlaten, niet omdat er iets niet goed is hoor! ik hoop volgende week een kloppend hartje te zien! maar ik merk dat ik geen tijd en puf heb om te reageren en dan word de tabel zo onoverzichtelijk met mensen zoals ik :P

Ik blijf jullie wel volgen want ik heb er heeeeeel veel aan!

ik wens jullie allemaal heel veel geluk en mooie januari babietjes!

liefs Penks
@mickey: ik werk wel gewoon, maar ik doe nog een studie in deeltijd naast mijn werk (kan even niet zeggen wat, het is nogal herkenbaar). Eigenlijk dubbelzwaar dus, zeker in deze examentijd. Ik denk dat ik komend schooljaar de studie op een laag pitje of zelf stil zet, zodat ik me kan richten op het babietje! Het schooljaar daarna zien we dan weer verder hoe ik het nog kan combineren.

Ik reageeer vanavond weer verder, ben nu op het werk
*ego-post*

ik heb net de echo gehad en hij doet het!! Vandaag precies 7 weken!
wat goed goudvis....gefeliciteerd!

teepje, herkenbaar....ik volg ook een studie naast mijn werk en dat valt best wel tegen. Heb natuurlijk ook nog een peuterpubertje rondrennen haha. Dus als ik vanaf 1 juli werkloos ben hoop ik me meer te kunnen richten op mijn studie
goudvis, wat fijn!! Hoop goede echo's al hier!
@Floor gefeliciteerd!!!! Beetje gek om het via het forum te weten te komen (telefoon vergeten)
Hier nog een deeltijdstudent! Heb vanavond m'n één na laatste tentamen. Als ik alles haal, mag ik in september beginnen met afstuderen en dan hopelijk nog voor de bevalling klaar!
Hier ben ik weer. De afgelopen week ben ik onwijs moe geweest en had ik echt geen fut om achter de computer te gaan zitten. De tabel ga ik zo bijwerken. Ik heb er bijna een uur over gedaan om bij te lezen en de gegevens voor de tabel te verzamelen. Gaat best veel tijd inzitten. Maar wie weet, wat iemand al zei, komen bepaalde meiden niet meer langs, dan kunnen zij uit de tabel.

Inmiddels heb ik de kraamzorg geregeld en vandaag is de informatrice van MVM langsgekomen. Ik ben dus druk aan het inzamelen! Ik heb de DVD gekozen als welkomst-cadeau en deze gelijk van haar gekregen. Straks denk nog even aanzetten, ik ben erg benieuwd. Ook kreeg ik van haar nog het fotolijstje voor de echo-foto dat je normaliter alleen krijgt als je je vroeg in je zwangerschap aanmeldt. Vond ik lief van haar.

@ alle meiden die inmiddels een goede echo hebben gehad: Wat onwijs goed! Geniet ervan!

@ alle nieuwelingen: welkom!

@ Mirre102: Tuurlijk mag je blijven, mocht ik toch ook toen het 27 december was?

@ Nolleke: Hoe is het afgelopen met de huisarts?

@ Mamamuis: Ik ben benieuwd hoever je bent inderdaad. Dat kloppende hartje komt vast nog wel!

@ Astrid1983: Wat een ontzettend verdrietig nieuws, ik wens je heel veel sterkte! Ik zal je helaas uit de tabel halen...

@ 3ekindje: Heel veel sterkte morgen, ik hoop dat het goedkomt!

@ Rituals Addict: Heb je nog een leuk ‘I love NY’ rompertje gekocht daar?

@ Teepje: Ik hoop dat het gelukt is met je examen en dat je een mooi cijfer hebt gehaald? Wanneer krijg je de uitslag?

@ Penks: Jij ook heel veel geluk! En kom in januari zeker nog even kijken hoe het er met ons bij staat? :-)
Streepjescode, fijn dat je er weer bent!!! We miste je al. Kan me voorstellen dat je een hoop bij te werken hebt.
Hoera Goudvis en Floor! een mooie echo, gefeliciteerd!

Arme Streepjescode, met al dat werk voor de tabel, fijn dat je het wilt doen hoor! We konden je niet helpen he?

Ik ben een beetje (erg) moe, en ga nu wat eten proberen binnen te krijgen en houden, en daarna lekker slapen. Wat ben ik blij als het weekeinde is!
Streepjescode, fijn dat ik mag blijven, zal mijn best doen om de uk tot minimaal 1 januari binnen te houden

Bij jou slaat de vermoeidheid dus ook toe? En dan ook nog de tabel bijhouden, wat een werk! En inderdaad, meiden die niet meer langskomen kunnen eruit, mochten ze weer mee willen praten kunnen ze er altijd weer in natuurlijk.

Goudvis, leuk een goede echo, fijn dat ie het doet !!

Mamamuis, ik weet niet hoe het zit met wel en niet misselijk zijn en of het dan goed gaat met het kindje. Het is gewoon afwachten, hoe moeilijk dat ook is. Nog een weekje!

Mirjam, wat betreft die straling, idd better safe than sorry. En je kunt je idd tot en met de 11 week opgeven voor MvM. Slechts een heel klein deel van het HCG wordt gebruikt als afslankmiddel. MvM ontmoedigt dit ten zeerste en het wordt maar door een heel klein aantal artsen voorgeschreven als afslankmiddel. Je kunt dus met een gerust hart meedoen, en je maakt er veel vrouwen zoals ik erg blij (en zwanger!) mee!

Maar ik begrijp het ook altijd wel als vrouwen niet mee willen doen. Het is toch een heel gedoe en de flessen ruiken ook niet heel lekker.

Wij hebben ons deze week ingeschreven voor de kinderopvang,en vandaag stonden ze al op de voicemail! Zal ze morgen maar even terugbellen. Kraamzorg ga ik volgende week regelen, na de echo op vrijdag. Dan ben ik ruim 12 weken en gaan we ook langs de gemeente zodat mijn vriend de uk kan erkennen. Verder heb ik ook nog niks gekocht. Ben idd ook een beetje bang om het te jinxen, bovendien pas ik al m'n kleren nog wel.

Fijne avond!
Hallo allemaal!

hier even snel ego-post.. Moe moe moe... pfff

Wij hebben ons ook al opgegeven voor kraamzorg en ik heb wat kinderdagverblijven gebeld.. Hebben we dat iig geregeld!

En ik heb me ook niet in kunnen houden om alvast iets te kopen.. een piepklein truitje met Papa's kanjer erop .. Echt lief! Heb ik aan mijn vriend gegeven.. Ziet er nog zo onwerkelijk uit zo'n mini truitje...

Volgende keer meer tijd voor een berichtje.. ga nu naar bed!
Hallo allemaal!

hier even snel ego-post.. Moe moe moe... pfff

Wij hebben ons ook al opgegeven voor kraamzorg en ik heb wat kinderdagverblijven gebeld.. Hebben we dat iig geregeld!

En ik heb me ook niet in kunnen houden om alvast iets te kopen.. een piepklein truitje met Papa's kanjer erop .. Echt lief! Heb ik aan mijn vriend gegeven.. Ziet er nog zo onwerkelijk uit zo'n mini truitje...

Volgende keer meer tijd voor een berichtje.. ga nu naar bed!
Lief, het aanbod om te helpen, maar dat kon inderdaad niet.

Morgen voor een lang weekend naar Schotland (tweede vlucht alweer van de kleine ). Dus kom even niet op het forum, als ik terug ben kunnen we even kijken wie er al lang niet meer gereageerd heeft.
@ Mirre102: Doe maar je best inderdaad, om het te rekken tot januari! Alhoewel, mijn 3 januari kan ook gemakkelijk december worden natuurlijk!
@ mamamuis: Ik weet het niet zeker, maar wil wel even reageren op je vraag.. volgens mij kun je misselijk blijven zo lang het hcg hormoon in je lichaam zit.

@streepjescode: het is ook een heel groot topic geworden. Fijn dat je wel wilt proberen de tabel bij te houden, maar niet ten koste van je eigen rust he?!

@sofia: ik heb al wel wat gekocht: hele schattige kleine rompertjes (zowel een jongens als een meisjesversie), een knuffeldoekje en voor mezelf een meegroeibeha

@iedereen bij wie het warm eten tegen staat: herkenbaar! Ik at al geen vlees, maar zelfs mn favoriete toscaanse carre smaakt m nu niet meer... En de lucht in de keuken na het eten, bah! Doe mij maar brood!

Heb me vandaag opgegeven voor moeders voor moeders, volgens mij is de ergste misselijkheid voorbij en moet ik die stinkflessen nu wel kunnen handelen...

Wel grappig, het depot is hier bij het bejaardentehuis ;)
Dank je wel voor je reactie.....probeer bevestiging te zoeken voor mezelf maar dat moet ik eigenlijk helemaal niet doen. 'Tuurlijk' ben ik nog zwanger....volgens manlief krijgen we een heel lief meisje met bruine krulletjes haha. Nog maar een weekje....spannend.

Streepjescode....fijn weer iets van je te horen, begon me een beetje zorgen te maken. Lastig he, als je zo moe bent. Laat anders de tabel even lekker voor wat hij is. Komt wel weer, het zal een mega werk zijn. Of dat we gaan inventariseren welke meiden nog meeschrijven en de rest gewoon verwijderen.
Hey meiden.

Even snel een ego-post: ik heb vandaag mijn termijnecho gehad en alles was goed! Wat een verschil zeg met 2 weken geleden. Ik ben nu 8 weken en 4 dagen.

De huisarts heeft me nog 3 keer voor niets naar de apotheek gestuurd, maar de apotheek heeft me goed geholpen. Zij hebben het nagekeken en de pilletjes konden geen kwaad, maar ik heb voor de zekerheid nu toch voor de zetpillen gekozen.

@3e kindje, heel veel succes met de echo morgen.

@mamamuis, heel veel succes met wachten op de echo en dan met de echo.

Ik ga morgenvroeg op vakantie, met de auto naar Italie en ben over 2,5 week weer terug. Ik beloof dat ik dan wat actiever mee ga schrijven! Hopelijk hebben velen van jullie dan een echo gehad en is hier veel goed nieuws te melden!
Wat leuk Nolleke....altijd fijn een goede echo.

En een hele fijne vakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven