Januari 2011
vrijdag 30 april 2010 om 19:13
Hallo allemaal,
Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger!
In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.
Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.
Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.
Groetjes,
Streepjescode
Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.
Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....
Ik hoop dat het lukt!
NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam
01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon
04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter
25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing
verlof m.i.v. 29-11
zwangerschapsyoga
gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12
zwangerschapsgym
start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,
zwangerschapsyoga
gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,
j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12
zwangerschapsgym
start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga
al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)
verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12
zwangerschapscursus
start 4-10
Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger!
Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.
Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.
Groetjes,
Streepjescode
Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.
Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....
Ik hoop dat het lukt!
NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam
01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon
04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter
25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing
verlof m.i.v. 29-11
zwangerschapsyoga
gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12
zwangerschapsgym
start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,
zwangerschapsyoga
gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,
j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12
zwangerschapsgym
start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga
al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)
verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12
zwangerschapscursus
start 4-10
donderdag 23 december 2010 om 06:44
Het viel wel mee, was meer de schrik en mijn boosheid dat de gemeente hier niet strooit haha.
Het is hier ook altijd de discussie wie welke auto meeneemt. Omdat manlief een uur heen en een uur terug moet wil ik dat hij de 'goede' auto meeneemt. Maar hij heeft liever dat ik hem hier heb voor als ik weg moet haha.
Ik ben gewend om veel te rijden en heb nu weinig keus omdat hij veel moet werken met de sneeuw......dus helaas niemand die met me meegaat haha, behalve een peuter die het fantastisch vindt om weg te rennen met dit weer. Ach met een beetje geluk gaat het weer wat dooien en het wordt vanzelf weer zomer, al ben ik blij dat ik over 3 weken van mijn dikke buik af ben en me weer beter kan bewegen.
Het is hier ook altijd de discussie wie welke auto meeneemt. Omdat manlief een uur heen en een uur terug moet wil ik dat hij de 'goede' auto meeneemt. Maar hij heeft liever dat ik hem hier heb voor als ik weg moet haha.
Ik ben gewend om veel te rijden en heb nu weinig keus omdat hij veel moet werken met de sneeuw......dus helaas niemand die met me meegaat haha, behalve een peuter die het fantastisch vindt om weg te rennen met dit weer. Ach met een beetje geluk gaat het weer wat dooien en het wordt vanzelf weer zomer, al ben ik blij dat ik over 3 weken van mijn dikke buik af ben en me weer beter kan bewegen.
donderdag 23 december 2010 om 06:46
Niet echt veel geslapen hier. Om 03:00 een beetje weggezakt af en toe, maar net weer zo goed als klaar wakker. De herrie viel mee, gelukkig zijn de twee bedden bij mij op de kamer leeg. Geen weeën gehad vannacht, dus ben benieuwd wat ze gaan doen vandaag. Maar ik zal toch niet voor niets alvast een infuus-ding gekregen hebben gisteren. Die doet trouwens nog steeds zeer. Sorry, dat ik even niet kan reageren op jullie perikelen, maar ik zit op mijn telefoon en dat is lastig dan. Raar idee hoor, misschien vandaag mijn meisje in mijn armen...
donderdag 23 december 2010 om 06:53
@streepjescode.....tuurlijk heb jij even wat andere dingen aan je hoofd haha. Zoals de primeur van ons eerste topic meisje krijgen.
Ze zullen straks waarschijnlijk wel weeenopwekkers toe gaan dienen denk ik, maar weet niet of dat in alle gevallen kan. Ik heb bij Niek gel gekregen. Maar volgens mij wachten ze nooit heel lang als je gebroken vliezen hebt.
Ze zullen straks waarschijnlijk wel weeenopwekkers toe gaan dienen denk ik, maar weet niet of dat in alle gevallen kan. Ik heb bij Niek gel gekregen. Maar volgens mij wachten ze nooit heel lang als je gebroken vliezen hebt.
donderdag 23 december 2010 om 07:00
Het eerste topic-meisje! Hihi, kan niet wachten. Heb trouwens een paar keer gedroomd dat ze zeiden: gefeliciteerd, het is een jongen. Gisteren op de echo dacht de arts ook meisjes-streepjes te zien. Ze hebben om 8:00 overleg, daarna doet de arts de ronde over de zalen. Nog even afwachten... Buik stond net in een punt omhoog (waarschijnlijk haar billen), zo dichtbij is ze dan... Kan er bijna een traantje om laten.
donderdag 23 december 2010 om 07:04
@streepjescode.....ik kan het me helemaal voorstellen. Ik ben al helemaal zenuwachtig voor jou haha. En nog een 2010 baby....geen zorgen dat je met oud en nieuw gaat bevallen. Ik ga om 8 uur mijn boodschappenronde doen in de hoop dat het dan nog niet zo druk is overal, dus lees straks misschien wel wat ze gaan doen......zit in ieder geval aan viva gekluistert vandaag hihi.
donderdag 23 december 2010 om 09:43
@streepjescode: spannend zeg! Als het goed is is de dokter nu bij je langs geweest en heb je wellicht al weeënopwekkers gekregen! Ik zal het forum straks ook weer checken, ben erg benieuwd.
Als de vliezen 'te vroeg' breken houden ze je ook wel eens in het ziekenhuis om zo lang mogelijk te wachten met bevallen, maar nu met de kerst zullen ze je dat niet aandoen. En trouwens, je bent al over de 38 weken toch? Dan is er geen reden meer om het uit te stellen. Ben benieuwd naar je meisje en haar naam!
@mamamuis: wat zou ik schrikken als ik nu uit zou glijden als ik in mijn eentje op straat loop.
Ik blijf vandaag maar weer eens binnen, morgen is man vrij en gaan we boodschappen doen (net als iedereen), cadeautjes kopen en nog even naar het glazen huis.. Ik word al moe als ik er aan denk allemaal. Gelukkig vieren we kerstavond met z'n tweetjes thuis met een filmpje.
Als de vliezen 'te vroeg' breken houden ze je ook wel eens in het ziekenhuis om zo lang mogelijk te wachten met bevallen, maar nu met de kerst zullen ze je dat niet aandoen. En trouwens, je bent al over de 38 weken toch? Dan is er geen reden meer om het uit te stellen. Ben benieuwd naar je meisje en haar naam!
@mamamuis: wat zou ik schrikken als ik nu uit zou glijden als ik in mijn eentje op straat loop.
Ik blijf vandaag maar weer eens binnen, morgen is man vrij en gaan we boodschappen doen (net als iedereen), cadeautjes kopen en nog even naar het glazen huis.. Ik word al moe als ik er aan denk allemaal. Gelukkig vieren we kerstavond met z'n tweetjes thuis met een filmpje.
donderdag 23 december 2010 om 11:24
De arts is vanmorgen langs geweest om te toucheren en te bekijken of en hoe ver mijn baarmoedermond verstreken is. Die bleek nog helemaal dicht te zitten. Hij heeft een gel ingebracht die een seintje moet geven dat er wat moet gebeuren daar. Vervolgens zouden de weeën dan op gang kunnen komen. Over 6 uur (rond 16:00) komt hij nogmaals kijken of er al iets gebeurd met mijn baarmoedermond. Als dat niet zo is wordt de gel herhaald en ga ik de nacht in (en bekijken ze of de weeën op gang komen). Als er wel een opening komt, gaan ze met 2 cm. weeën-opwekkers in het infuus doen om de bevalling op gang te helpen. Hij hoopte dat ik vandaag zou gaan bevallen. In ieder geval mocht ik niet naar huis zonder kind. Hierna nog een CTG gehad die er goed uitzag. De kleine is wel een wiebelkont, ik moest haar een paar keer achterna met de CTG-ontvanger. Ik ga denk nog even een paar uurtjes proberen te slapen, heb niet veel geslapen vannacht. Streepjesman is er om me gezelschap te houden, alhoewel aan zijn gezicht te zien, hij ook wel een bed kan gebruiken hier.
Bedankt voor jullie medeleven!
Bedankt voor jullie medeleven!
donderdag 23 december 2010 om 13:00
@tjee.streepjescode dat schiet niet op , wel een lichte telleurstelling lijkt mij , maar je bent in goede handen
Ik ben bij de gyn geweest en ze grijpen helaas niet in voorde 40 wkn . Het was overigens ook een andere gyn dan die ik zou krijgen . Maar het positieve de kleone meid is volledig ingedaald en zit zelfs vast met het hoofdje met haar handje naast haar hoofd dus die kan geen kant meer op dan naar buiten
Heb vanochtend van mijn pedicure nog wel een drukpunt gekregen wat de bevalling op gang zou kunnen brengen en dat is onder je beide grote tenen exact in het midden beide met de duim laten masseren dus na kerst mag manlief aan de slag ahahahhahah
Ik ben bij de gyn geweest en ze grijpen helaas niet in voorde 40 wkn . Het was overigens ook een andere gyn dan die ik zou krijgen . Maar het positieve de kleone meid is volledig ingedaald en zit zelfs vast met het hoofdje met haar handje naast haar hoofd dus die kan geen kant meer op dan naar buiten
Heb vanochtend van mijn pedicure nog wel een drukpunt gekregen wat de bevalling op gang zou kunnen brengen en dat is onder je beide grote tenen exact in het midden beide met de duim laten masseren dus na kerst mag manlief aan de slag ahahahhahah
donderdag 23 december 2010 om 13:25
@streepjescode......ben benieuwd hoe het nu met je gaat. Met Niek heb ik ook gel gehad en dat werkt heel snel. Ik hoop dat het bij jou ook snel zijn werk doet en dat je lekker voor de kerst thuis bent met je kersverse gezinnetje.
@sinojo.....voor jou ook een beetje een teleurstelling dat ze niet ingrijpen voor de 40 weken.
@sofialala.....wat lekker dat je mannetje al vakantie heeft. Stuk gezelliger haha. Doe voorzichtig onderweg. Weet niet waar je heen moet maar hier krijgen we straks weer een sneeuwexplosie.
Mijn goed plan om vandaag de kerstboodschappen te doen ipv morgen was niet zo slim. Of het hele dorp dacht er ook zo over....pffff wat een drukte. Maar heb nu alles in huis en hopenlijk valt de sneeuw mee zodat manlief vanavond lekker thuis komt.
Wij hopen ook absoluut niet op een witte kerst haha. Manlief heeft 24/7 standby dienst en zou het niet leuk vinden als hij tijdens het eten opgeroepen wordt, maar ja.....
@sinojo.....voor jou ook een beetje een teleurstelling dat ze niet ingrijpen voor de 40 weken.
@sofialala.....wat lekker dat je mannetje al vakantie heeft. Stuk gezelliger haha. Doe voorzichtig onderweg. Weet niet waar je heen moet maar hier krijgen we straks weer een sneeuwexplosie.
Mijn goed plan om vandaag de kerstboodschappen te doen ipv morgen was niet zo slim. Of het hele dorp dacht er ook zo over....pffff wat een drukte. Maar heb nu alles in huis en hopenlijk valt de sneeuw mee zodat manlief vanavond lekker thuis komt.
Wij hopen ook absoluut niet op een witte kerst haha. Manlief heeft 24/7 standby dienst en zou het niet leuk vinden als hij tijdens het eten opgeroepen wordt, maar ja.....
donderdag 23 december 2010 om 15:36
@mamamuis: volgens mij hebben we wel een witte kerst, maar dan omdat de sneeuw die er nu ligt en vanavond nog gaat vallen nog wel even blijft liggen. Kan je man hopelijk lekker thuisblijven.
Waait het bij jullie trouwens ook zo? Het lijkt soms alsof het sneeuwt, maar de wind blaast hier gewoon de sneeuw uit de bomen.
Maar het kan volgens buienradar niet lang meer duren of het sneeuwt ook hier in Eindhoven. Moet nog naar de apotheek eigenlijk, maar zit nu nog met nat haar op de bank, lekker in bad geweest.
@sinojo: balen zeg, dat ze niet met 38 aan de gang willen. Wat is dat toch? Welke reden hebben ze daarvoor?
@zoplotseling: hoe gaat het met jou? Nog geen weeën?
@helena: en met jou?
Ik mag vanavond weer naar de VK voor het bevallingspraatje (en controle).
Waait het bij jullie trouwens ook zo? Het lijkt soms alsof het sneeuwt, maar de wind blaast hier gewoon de sneeuw uit de bomen.
Maar het kan volgens buienradar niet lang meer duren of het sneeuwt ook hier in Eindhoven. Moet nog naar de apotheek eigenlijk, maar zit nu nog met nat haar op de bank, lekker in bad geweest.
@sinojo: balen zeg, dat ze niet met 38 aan de gang willen. Wat is dat toch? Welke reden hebben ze daarvoor?
@zoplotseling: hoe gaat het met jou? Nog geen weeën?
@helena: en met jou?
Ik mag vanavond weer naar de VK voor het bevallingspraatje (en controle).
donderdag 23 december 2010 om 16:36
@floortje
Beide nieren waren gestuwd, ik had eigenlijk alleen links pijn. (was raar volgens uroloog, maar goed) Omdat de kleine niet continue op de urineleiders lag, kwam de pijn met aanvallen. Dat ik in het ziekenhuis kwam, kwam doordat links helemaal was afgesloten, maar de Buscopan sloeg goed aan. (spierverslappend) Ze hebben daarom van een katheter afgezien, ook ivm infectiegevaar. Ik kon dus met pijnstilling (4 x 1000mg paracetamol) goed de dagen doorkomen. (de stuwing was 20 mm, er kon gelukkig dus nog wel wat urine weg) Ik heb uiteindelijk 4 weken pijnstilling gehad.
Ik hoop zo voor jou dat je of wordt ingeleid of dat de pijn weggaat... echt ik weet wat je doormaakt!
@streepjescode: Misschien ben je nu al wel bevalen!!! Heel veel succes en geniet!
Beide nieren waren gestuwd, ik had eigenlijk alleen links pijn. (was raar volgens uroloog, maar goed) Omdat de kleine niet continue op de urineleiders lag, kwam de pijn met aanvallen. Dat ik in het ziekenhuis kwam, kwam doordat links helemaal was afgesloten, maar de Buscopan sloeg goed aan. (spierverslappend) Ze hebben daarom van een katheter afgezien, ook ivm infectiegevaar. Ik kon dus met pijnstilling (4 x 1000mg paracetamol) goed de dagen doorkomen. (de stuwing was 20 mm, er kon gelukkig dus nog wel wat urine weg) Ik heb uiteindelijk 4 weken pijnstilling gehad.
Ik hoop zo voor jou dat je of wordt ingeleid of dat de pijn weggaat... echt ik weet wat je doormaakt!
@streepjescode: Misschien ben je nu al wel bevalen!!! Heel veel succes en geniet!
donderdag 23 december 2010 om 18:10
donderdag 23 december 2010 om 18:10
donderdag 23 december 2010 om 18:18
@mickey de reden was dat nog steeds 5% nog geen rijpe longen heeft tussen de 37 en 38 weken en dat was de reden maar de 30 e weer terug en dan bij de assistent misschien dat die nog een woordje wil doen en anders wordt het goed masseren haha. Maar ja iedereen hier roept dat het een kerstkindje wordt , we zullen zien
donderdag 23 december 2010 om 20:22
@sinojo.....hmmmm das lastig. Nu kan ik wel allerlei dingen gaan roepen maar wil niet stoken in een goed huwelijk haha. Dan maar afwachten en hopen dat het snel doorzet. Trouwens, je krijgt een meid, ik zeg chanteren met chocola haha....of even een goed gesprek. Met opvoeden kun je niet vroeg genoeg beginnen.....dit lijkt me dan wel een geschikt moment haha