Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
@mojitolise.....het klinkt allemaal heel pijnlijk. Vooral die catheter. Maar zijn er al plannen dat ze de kleine eerder gaan halen of moet ze het maar volhouden? Arme floor.....
Floor kan internetmiepen vanaf haar ziekenhuisbed!

Dag dames.

Even in het kort want ik krijg nu net wat te eten en dan wil ik slapen.

Ik heb nierstuwing, rechternier.

Heb nu een cathether gekregen van mijn nier naar een urinezak. Dit was een zeer pijnlijke plaatsing zonder verdoving. Inmiddels ben ik aan de pethedine en gaat het weer een beetje.

De baby eerder halen schijnt ABSOLUUT geen optie te zijn.

Ringel en bokito: wat lief dat jullie me zo gevonden hebt!

Moijtolise: bedankt voor het posten! Veel plezier morgen, als het doorgaat want ik bgrijp dat het weer (sneeuw) niet echt mee zit.

Voorlopig blijf ik in het ziekenhuis, morgen kan ik wel wat meer posten, zwaai
@floortje: Ontzettend veel sterkte toegewenst!

@mamamuis: Hoe kunnen ze eigenlijk nu het gewicht schatten? Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, maar krijg geen echo of zo meer...

@teepje: Blij dat jij er goed aan langs bent gekomen, dit griepje blijft namelijk goed en lang hangen:(
@moontje.....ik krijg bij elke controle een echo. Gebruiken ze in plaats van de doptone.

Omdat ik gewoon benieuwd was heeft ze vandaag wat extra metingen gedaan en dan meten ze de buikomtrek en het hoofdje enzo en dan kunnen ze een gewicht schatten. Ze gaf wel aan dat het nu wel lastiger is omdat mijn buik natuurlijk behoorlijk vol zit haha.....en dan is het nauwkeurig meten lastig. Een milimeter verschil kan gelijk veel gewicht schelen.
@Floortje: sterkte, een katheter via je rug lijkt me sowieso geen pretje. Maarreh...als je bij 38 weken nog steeds veel pijn hebt, zou ik er gewoon nogmaals over beginnen. Dan is je kindje toch helemaal 'af'!

@Moontje: ik heb donderdag een echo gehad en vroeg toen ook naar het gewicht. De VK zei toen dat ze dat niet met de echo maten, maar gewoon door te voelen aan mijn buik. Onze beeb schat ze over vier weken op 3300 gram.
ik ben pas 10 januari 38 weken zwanger.

het lijkt me vreselijk om tot dan pijn te hebben en in het ziekenhuis te moeten blijven. Duurt echt veels te lang.

Gelukkig vandaag wel wat minder pijn.

wat raar dat de ene het gewicht schat met een echo en een ander met voelen.

ons zoontje voelden ze op 3 kg bij de geboorte en dat was hij ook,

Ik lig nu aan ctg, alles is goed met de kleine, ze heeft een echte groeispurt gemaakt!
Hoi allemaal,

Even een snelle update: ik heb afgelopen week weer in het zh gelegen ivm een bacteriële infectie. Zondag kreeg ik ineens hele hoge koorts en ben ik opgenomen en heb ik antibiotica gekregen. Nu dus gelukkig weer thuis, maar mijn lijf heeft heel wat te verduren gehad en moet flink herstellen, wat lastig gaat met een randprematuur kindje in huis!

Veel last ook van kraamtranen, hopelijk komen we nu in rustiger vaarwater en kunnen we gaan genieten. Mirrezoon doet het gelukkig steeds beter,het lukt mij nog steeds niet om een foto op Hyves te zetten maar hij is echt een mooi ventje!!
@Floortje: sterkte en beterschap! Ik hoop dat die katheter wat mag helpen en dat de pijn nog minder wordt.

@Mirre: he jakkes, jij ook beterschap dan! Je verdient het nu wel eens om gewoon te mogen genieten van je zoontje!

Ik ben vandaag 37 weken dus vanaf nu mag onze dochter officieel komen! Ik krijg er helemaal de bibberaties van, haha. Aan de ene kant verheug ik me enorm op haar komst maar aan de andere kant geniet ik ook nog best wel van deze periode dus als ze nog even blijft zitten vind ik het ook wel prima. Nouja, je hebt je maar gewoon over te geven aan de natuur he.

Nog meer dames last van ononderdrukbare nestdrang? Ik ben aan het poetsen, strijken, wassen en soppen dat het een lieve lust is, mijn vriend wordt er helemaal tureluurs van, haha.
Ik heb sinds vrijdag een laptop! Kan ik tenminste alles goed bijhouden (beter dan via mijn telefoon of achter de computer kruipen (die meestal bezet is door Streepjesman)).

Ik ga jullie berichtjes lezen en reageren!

Het kamertje is bijna klaar (nog 1 laagje verf op de radiator-ombouw en gordijntjes maken), dan kan ik eindelijk ook wat foto's op Hyves zetten.

Vrijdag hebben we een rondleiding door het ziekenhuis gehad. Ik had al wat gezien toen ik opgenomen werd, maar nu een verloskamer gezien en de kamer waar de babietjes worden gewassen en sommigen 's nachts slapen. Dan komt het allemaal wel erg dichtbij hoor!

Fijn weekend nog allemaal!
@ Sinojo: Mijn vriend belt/smst niet echt extra om te vragen hoe het gaat. Hij is lekker nuchter (vergeleken met mij ), dus gaat er vanuit dat het allemaal wel doorhobbelt.

@ Mojitolise: Bedankt voor het op de hoogte brengen. Wat een ellende voor Floortje zeg!

@ Floortje: Heel veel sterkte! Het klinkt als een erg pijnlijke bedoening. Ik hoop voor je dat de pijn minder zal worden.

@ Teepje: Lekker hoor, dat je nu ook verlof hebt, geniet ervan! Het is wel even wennen in het begin inderdaad, maar het went zo!

@ Mickey: Mooi dat ze helemaal is ingedaald. Je klinkt helemaal enthousiast over je kleintje!

@ Zoplotseling: Daar moeten we inderdaad maar niet aan denken, aan de bereikbaarheid enzo. Mijn vriend werkt op 10 min. rijden met de auto, dus ik mag helemaal niet klagen.

@ Mamamuis: Hoe gaat het met je lekkage? Is het al verholpen? Ik herken het van je broodje kroket, die kleine van mij heeft af en toe opeens trek in een patatje pindasaus.

@ Mirre: Wat balen, je infectie. Gelukkig gaat het met je kleine man steeds beter!

@ LittleGreen: Ik herken je gevoel: heel nieuwsgierig zijn naar de kleine, maar het intieme gevoel van de beweginkjes ook fijn vinden. Ik heb niet echt last van nestdrang, dat vind mijn vriend af en toe wel jammer.
dag dames... ik ben er ook weer eens!

@ Floortje.... jij dus ook nierstuwing... ik weet helaas hoe ontzettend pijnlijk dit is. Daarom heb ik ook maar weinig gepost de afgelopen weken. Sinds 2 november in de ziektewet vanwege stuwing zowel links als rechts... en dus drie dagen in het ziekenhuis gelegen. Sinds anderhalve week ben ik pijnvrij, omdat beebs is ingedaald en dus niet meer op de urineleiders drukt. Wat een opluchting was dit. Ik wens je heel veel sterkte met de pijn. Gaat alles goed met de kleine?? Bij mij wel gelukkig, maar je komt wel in de mallemolen in het ziekenhuis terecht. Groeiecho's, nierecho's, medische indicatie enz enz. Maar goed... nog maar een paar weekjes en dan mogen we genieten van onze wondertjes!

De gyn zei dat deze pijn erger moet zijn dan weeen.... dus ik ben benieuwd haha! Nierstuwing komt maar weinig voor, dus we hebben wel erg pech bij de dames januari 2011....

BETERSCHAP!!!
@mirre

gefeliciteerd met je zoon!! Wat een goed nieuws zeg!!! Ik hoop dta je straks helemaal beter bent en dan van je zoon kunt genieten!
@moontje, het meten van de baby, doen ze vaak ook op puur jaren ervaring. de VK althans, die hebben niet zo´n uitgebreid echo apparaat dat ze alles kunnen opmeten, maar dan nemen ze de leeftijdsduur van je zwangerschap en dan proberen ze het hoofdje en de billen te nemen en vandaar uit te meten. En dan nog is het een pure schatting.

In het zkh kunnen ze met een meting van het bovenbeen en arm en omtrek hoofd exact een meting maken, hoe groot en hoe zwaar ze op DAT moment zijn maar wat het dan bij de geboorte gaat doen is dan uiteindelijk nog maar de vraag, want het is en blijft een moment meting. En voor hetzelfde geldt groeit de baby in lengte weinig maar in gewicht wel de laatste weken of andersom. Dus daar kan je niet vanuit gaan als alleen maar wachten...

@helena, blij dat het weer een stuk beter met je gaat. En wat je zegt , de pijn die jij hebt gehad, zal idd wel erger zijn dan de bevallingspijn, ik heb dat idem dito. maar dan met me polsen. Ik heb al 2 bevallingen gehad en ik kan je vertellen dat dat dan appeltje eitje is dan vergeleken de pijn die ik nu aan me handen heb de gehele dag. Plus daarbij speelt natuurlijk wel dat je met een bevalling weet dat het zo voorbij is, en nu niet.

@streepjescode, ben benieuwd naar je kamertje...
He meiden,

Ik ben er ook nog maar erg druk op het moment. Laatste weekjes werken, moeder in het ziekenhuis waar ik dus zoveel mogelijk naartoe ga, zelf ook nog ziek geweest.....en begin een beetje op te raken. Maar goed deze week nog 3,5 dag werken en dan zit het er eindelijk op.

Qua zwangerschap gaat het gelukkig wel allemaal goed moet ik zeggen. Begin het wel zat te worden af en toe, vooral als die kleine zoveel aan het bewegen is dat het er pijn van doet maar verder mag ik nog echt niet klagen als ik die verhalen hier allemaal lees.

Ga vandaag de vluchttas maar eens inpakken....dat had ik nog steeds niet gedaan maar denk dat het zo onderhand wel verstandig is.

Kom snel weer even bijlezen en op iedereen reageren.

Fijne zondag nog allemaal!
@floortje: pfff, da's inderdaad nog een lange weg te gaan voor jou. Ben benieuwd of het de komende dagen minder pijn gaat doen. Ik duim voor je!

@mirre: balen zeg, dat dat er nu ook nog bij moest komen. Hopelijk heb je snel alle energie om je volledig op je zoontje te storten. Enneh...kraamtranen, je zal de enige niet zijn. Meestal hoor je daar niks van, maar nu twee vriendinnen van mij net zijn bevallen weet ik dat je de eerste paar weken meestal niet op een roze wolk zit...

@littlegreen: ik ben pas net met verlof, maar wil ook alles schoon houden nu. 'Houden' ja, want het kost me erg veel moeite om te poetsen, dus ik word heel kwaad als mensen het weer vies maken. Vandaag weer....gisteren gedweild, komen schoonouders met sneeuwschoenen binnen zetten.... Arrghhh!!!

@Helena; welkom terug, moet je nog steeds heel rustig aan doen?

@sinojo: bedankt voor de uitleg over het meten van het gewicht! Dus zo zit het!

@maliboo: hopelijk is het met je moeder niets ernstigs? Volgende week kan ook jij (als laatste van ons) met verlof, heerlijk!

Gisteren bij een vriendin wezen eten (jaarlijkse kerstdiner met vrienden, gelukkig heeft Mickeyman ons deel van het menu, het voorgerecht, geheel voor zijn rekening genomen, ik hoefde alleen mee op te dienen). Vriendin woont iets dichter bij het centrum van Eindhoven dan ik, dus zijn we rond middernacht even naar het Glazen Huis gewandeld, of eigenlijk meer geschoven, want wat was het glad! Een uurtje later moest ik dus met de auto naar huis rijden (met drie passagiers, want we hadden logees), terwijl het volop sneeuwde. En aangezien wij geen winterbanden hebben was het schuiven geblazen, doodeng. En ik reed uiteraard heel langzaam! De beeb was ontzettend druk toen ik op bed lag. Ik dacht nog, we zullen nu maar naar het ziekenhuis moeten!!

O ja, tip voor degenen die normaal wel van een wijntje houden bij het kerstdiner: Light Live Chardonnay, te koop bij de slijter en de Plus. Is echte wijn, waar de alchohol weer aan onttrokken is. Alcoholvrije wijn dus. Het ruikt ook echt naar wijn! Is wel wat zoeter dan een gewone chardonnay, maar ach, het staat wel gezellig (al zullen de foto's achteraf wel raar zijn, een bolle buik en een wijnglas in mijn hand!). Ze hebben ook rosé en vast ook wel rode wijn.
@maliboo: de laatste loodjes, ze wegen het zwaarst! Ben jij echt de laatste die met verlof gaat? Wat gaat het snel zeg! Ik hoop dat het goed gaat met je moeder en dat het niets ernstigs is!

@mickey: heel herkenbaar, ben gisteren ook een avondje weg geweest en we moesten dus 's avonds nog een eind rijden. Wel heel onwerkelijk zo met die harde sneeuwbuien en die witte snelwegen! Toch wel fijn om dan weer veilig thuis te komen. Lijkt me inderdaad heel vreemd om nu weeen te krijgen!

@mirre: balen van je infectie, hopelijk is het snel onder controle, want daar zit je natuurlijk niet op te wachten als je gewoon wilt genieten van je zoon! Sterkte en probeer vooral nog te genieten!

@helena: je hebt gelijk, veel pech bij de januari 2011 dames! hopelijk levert de ellende ons in ieder geval allemaal mooie kindjes op!

@sinojo: nog steeds zo'n last van je polsen? Afzien hoor, ik hoop echt dat je snel bevalt zodat je van de pijn afbent!

Mijn man wil nu heel graag op de laptop, dus het verhaal over de intake van de kraamhulp moeten jullie nog even van me tegoed houden.....
Voor iedereen die wil weten wat er met mijn moeder is.....check hyves! Wil ik hier niet zomaar neerzetten, misschien dat iemand me dan herkent.

Mickey, Ik zat ook vandaag in de auto bij vriend. Ik zei ook al....(ik wil in het ziekenhuis bevallen) met dit weer wil ik spontaan thuis bevallen. Vind het echt verschrikkelijk. Die kleine word bij mij heel druk als ik de auto in stap. Vind het verschrikkelijk om met dit weer te rijden en denk dat hij dat merkt....krijg gelijk buikpijn.

Zie ook al erg op tegen morgenochtend. Hoop dat ik weg kom met mijn autootje want sta volgens mij aardig ingesneeuwd en onze straat is een doodlopend straatje dus echt een ramp.

Teepje, Ik weet niet of ik echt de laatste ben met verlof...ik stop namelijk 5 weken van te voren dus kan zijn dat er nog iemand moet werken tot het eind van het jaar?
Sorry, even een ego-bericht.

Net weer voor controle geweest bij de gynaecoloog: het eigenwijsje is weer naar een dwarsligging gedraaid... Er staat nu een afspraak om toch morgenmiddag een versie te doen.

Daarna wordt er een plan van aanpak gemaakt. Als het draaien lukt en er is een kans dat ze weer terug gaat draaien uit de hoofdligging, wordt de bevalling misschien op gang gebracht... Zodat er geen kans is dat het toch op een keizersnede uit gaat draaien. Oh, het maakt het allemaal wel weer spannend zo hoor! Morgen voor de zekerheid de ziekenhuiskoffer maar meenemen naar de afspraak.

Verder klonk het hartje prachtig, dus dat was weer heerlijk om te horen. De kleine is ook nog lekker druk, maar ja, daardoor waarschijnlijk dus ook weer terug gedraaid.
1x is genoeg
@streepjescode.. balen hoor dat ze weer gedraaid , verdraaid is... hopelijk gaat de versie wel lukken zodat je alsnog op een normale wijze kunt bevallen.

@teepje. Die pijn in de polsen wordt alleen maar erger en gaat pas over is mijn ervaring bij de vorige zwangerschap na 3dagen kraambed. Dus voor mij maar een oplossing voor de pijn en dat is asp bevallen...

Morgen 37 weken en donderdag naar de gyn. Ga het ballentje toch eens opgooien of ze niet willen strippen, een collega van mijn heeft dezelfde gyn en die hebben ze gestript omdat het ook te zwaar werd. en vanaf de 37 a 38 wkn kan het best..

We zullen zien hoe het gaat donderdag, en wie weet beval ik wel na de kerst....hahaha
@helena.. wow zag net je profiel foto op hyves maar wat is dat een mooie gave foto.... heb je er nog meer.. had al stiekem op je hyves gekeken maar kan het niet zien helaas.. mooie buik mag je trots op zijn
Jeetje dat is een tegenvaller streepjescode! ik hoop inderdaad voor je dat de versie morgen lukt! ik zal voor je duimen!

@sinojo: dat zou dan heel fijn voor je zijn als je volgende week kon bevallen. Ik duim voor je!

Hier een rustig dagje, mijn officiele eerste verlofdag. Ik begin er geloof ik langzaam van te genieten!
@streepjescode......wat balen zeg. En van een eigenwijze smurf nu al haha.

@sinojo.....hoop dat je gyn begrip heeft en de natuur een handje helpt.

Hier een mega off-day. Slaap al 2 nachten niet omdat zoonlief ziek is en elk uur huilend wakker werd. Merk dat mijn rug met de dag meer zeer gaat doen maar dat kan ook door de vermoeidheid komen.

De lekkage is nog niet verholpen omdat ze niet precies weten waar het vandaan komt en tot overmaat van ramp is de wasmachine ook kapot. Hij doet het nog wel maar in heel veel dingen zitten gaatjes. Net nu ik door de lekkage een week niet kon wassen en nu een grote berg heb liggen.

Dus de tranen zitten erg hoog vandaag. En beeb wil niet wakker worden en even lekker gaan stampen zodat ik gerust gesteld ben. Hij zal mama wel willen sparen.....heel lief. Maar pfff.....heb het even gehad.

Wel vandaag de proefdruk van het kaartje gehad via de mail en hij is helemaal super. Dus das weer leuk. Sorry voor mijn gezeur.....
@sinojo: Bedankt, ik heb morgen een afspraak en ga het meteen even vragen, ben heel benieuwd! Onze dochter was 3300 gram, dus heel gemiddeld. vaak hoor je dat een tweede kindje wat groter is..Hoe gaat het nu met je? las dat je wil aankaarten om eerder te bevallen? Lijkt me heel redelijk als je zoveel pijn hebt. Ben benieuwd..

@maliboo: Dat is wel veel dan als je hoogzwanger bent..Hoop dat het niet heel ernstig is met je moeder.. Kun je s'middags niet even een uurtje liggen? werkt bij mij heel goed:)

@streepjescode: Wat spannend zeg! baby weet wel wat ie wil!;)

@mamamuis: Ach wat een ramp zeg! Kan me voorstellen dat je dat nu even teveel word.. Kun je niet een wasje naar je ouders/buren of zo brengen? Babytjes merken het he als je gespannen bent..Tenminste als ik veel last heb van stress, beweegt ze amper.

Hoop dat je wel de kans krijgt om lekker bij te komen, samen met je zoon..Misschien lekker filmpje opzetten en zelfs even indutten? sterkte in ieder geval!

Hier alles goed, behalve de pijn in mijn bekken/kruis. Maar daar kom ik tot de bevalling ook niet vanaf denk ik.

Wat me wel(weer) zorgen baart is dat de baby amper schopt de laatste dagen. Vorige week een dag heel erg actief en toen de volgende dag bijna niks en dat is nu al een aantal dagen. Eigenlijk voel ik d'r alleen nog eventjes s'avonds..Is dat herkenbaar? heb morgen een afspraak bij de vk, dus wou het even afwachten, maar maak me toch een beetje ongerust..Las wel dat ze vanaf ongeveer 34 weken minder bewegen?
Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes op hyves!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven