Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
@littlegreen: ik denk inderdaad dat het door het indalen komt! Ik heb ook regelmatig van die steken in mijn liezen, het wisselt ook wel.

Vandaag voorzichtig op de weg allemaal, tot snel!
Begrijp dat kerst vieren met zo'n dikke buik niet meer alleen maar leuk is maar vooral vermoeiend. Zeker als er verre stukken gereden moeten worden. Het is ook best een rare tijd nu, zeker als dit je eerste kindje is sta je nu echt op een punt van verandering en tsja, kan me indenken dat dan de verhalen van anderen je niet zoveel boeien.

@Mojitolise: Ik weet nog niet zeker of ik freek morgen zie, maak me niet te lekker aub. Ik weet dat ie heel leuk en lief is en ik hoop dat jullie jongentje dat later ook wordt. Maar op dit moment mis ik hem alleen maar enorm.

Ik ben echt benauwd dat ik 21 januari niet ga halen. Dat is nog meer dan drie weken. Hoe moet een moeder dat volhouden? 3 weken ziekenhuis is enorm lang en wie zorgt er dan voor Freek? De kans dat een baby nu nog uit zichzelf draait is 3%, zou wel erg naief zijn om te denken dat ze dat gaat doen. Ben blij dat jij zo optimistisch bent maar helaas ben ik alles behalve dat. Ik zit behoorlijk in de rats zeg maar. Zeker omdat de pijn weer behoorlijk op zet vandaag.

@Alcohol drinken door manlief.

Manlief heeft me woensdag naar het ziekenhuis gebracht en nadat ik slaapmiddel gehad had is hij naar personeelsfeest geweest. Hij werd door collega thuis gebracht. Ik belde op dat moment om te zeggen dat ik weeen had en dat hij direct naar het ziekenhuis moest komen. Hij is gekomen, zonder taxi, maar mocht eigenlijk niet meer rijden. Gelukkig mocht hij blijven slapen maar als er wat gebeurt was........ Was erg vervelend geweest.

Ik laat de verantwoordelijkheid bij hem. Als ik zelf mee moet in de auto bepaal ik wel wanneer we een taxi nemen. Maar met 1 of 2 biertjes op niet.

Mijn man drinkt nu bijna niks want hij is elke avond bij mij in het ziekenhuis en dan drinkt hij pas alcohol als hij weer thuis is.

We zullen zien of het uit eten gaan een succes is. Ben bang dat als ik pijn heb, ik niet lang kan gaan zitten op een harde stoel. Maar misschien valt het allemaal wel mee.
Streepjescode, gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een mooi kerstcadeau. Ben benieuwd naar de foto's en je verhaal!
Hoi,

Poeh ja, taxi's zijn er natuurlijk ook niet met oud en nieuw... En een aangeschoten vent naast je als je aan het bevallen vent is ook niet zo bevorderlijk. Hmm, things to think of! Hoop sowieso dat baby de oliebollen overslaat.

@floortje, pfff 3% kans om te draaien, dan houd ik mijn mond idd maar even.. Annette vertelde vanmorgen al dat pijnstrijding via infuus wel helpt maar andere manieren geen zoden aan de dijk zetten. Ik zou soms wel een flits van je pijn willen voelen, dan zou ik tenminste weten wat je doormaakt. Nu kan ik je alleen maar veel beterschap wensen.
@kerst, dat is een van de redenen dat ik met kerst en oud en nieuw geen plannen heb gemaakt en al zeker geen visite over de vloer wil hebben , ben er ook heel blij mee dat ik deze keuze gemaakt heb als ik jullie verhalen zo lees.

En manlief die weet gewoon dat hij vanaf de 37weken geen alcohol kan drinken, en hij wil het zelf ook niet want stel je voor dat je naar het ziekenhuis moet en hij zou een kegel hebben hahahahi moet er niet aan denken..... Wij zwanger en geen alcohol dan kan hij er ook wel voor een paar weken vanaf blijven.... Wij moeten het 9maanden hihi.

@Floortje , balen dat de versie niet gelukt is, had dat nog niet meegekregen..... Hopelijk kan je vanavond nog wel even genieten met je man..
@streepjescode: Wauw gefeliciteerd met jullie dochter! Hoop dat het goed met jullie gaat! Lekker genieten nu!

Eerste kerstdag s'morgens in het zh doorgebracht, was het helemaal zat ! Weer de hele dag en nacht niks gevoeld en gepiekerd. Het zh gebeld en gezegd dat ondanks de goede ctg dinsdag ik nog steeds amper iets voelde. Maar dan ook echt amper! Ik mocht langs komen en er werd opnieuw een ctg gemaakt. Na de ctg kwam de gyn langs om te vragen hoe lang dit al speelde en hoe vaak ik d'r voel enz en hij wilde toch nog een echo maken.. Nu bleek ze nog niet ingedaald(volgens vk die week ervoor wel, vreemd?!) maar dat kon dus geen reden zijn. Hij vond na het horen van mijn verhaal dat we geen risico's moeten nemen nu het einde nadert. Het vruchtwater zat net iets boven de benedengrens, dus dat willen ze in de gaten houden. Daarom heb ik nu een medische indicatie voor een bewaakte bevalling en om de dag een ctg..Dus morgen weer.

Wel een heel veilig gevoel, maar nog wel ongerust. Als het vruchtwater verder terug loopt leiden ze de bevalling in met 38 weken of eerder natuurlijk. Ik ben benieuwd. Ik zie 1 voordeel en dat is dat ik dan kan plannen waar en wanneer ik mijn dochter weg breng.

Het is nu spannend.. Word dus in ieder geval geen thuisbevalling!
Goh moontje, en ineens ben je een medisch geval. Inderdaad spannend! Toch wel heel goed hoor dat ze je om de dag laten komen.

Er zijn op mijn afdeling heel veel vrouwen die om de dag of zelfs iedere dag komen. Je kan het maar beter in de gaten houden. Je mag wat van het gestuiter van onze kleine hebben. Sjonge jong, die gaat nog steeds te keer. Zal ze proberen om te draaien?

Onze kleine was een poos terug (week34 denk ik) ook al ingedaald maar er weer uitgefloepst. Dat kan voorkomen bij een tweede of volgend kindje.

Ik lig elke dag aan het ctg en onze kleine uk is echt voorbeeldig bezig met hartslagen tussen de 135 en 190. Man vindt het zo leuk om naar haar te luisteren, gaat dan telkens mee doen, hahaha.

Gistereavond lekker gegeten bij de italiaan. Helaas had ik daarna weer veel pijn. Dan lukt het helemaal niet meer op de zetpillen dus heb ik nu weer een infuus. Ze hadden de naald laten zitten dus dat scheelt. Nu, 22 uur later is de pijn wel minder maar niet weg. Gelukkig krijg ik een middeltje om te slapen en heb ik dat ook fijn gedaan, tot 4 uur. Daarna wat gedommeld en om half 7 lekker thee gedronken. Voorlopig zal ik wel in het ziekenhuis moeten blijven met zo nu en dan een dagverlofje.

Ben erg benieuwd of de baby nog gaat draaien en indalen en wanneer ze me gaan inleiden/ keizersnede gaan doen. Ik weet gewoon nog heel weinig, het wordt per dag bekeken,

Vandaag krijgen we info over de bevalling en morgen wordt de baby weer geprobeerd te draaien.

Mijn zoontje gaat vandaag toch op visite komen met opa en oma, daar kijk ik enorm naar uit! Hij kan nog t/m vrijdag bij hen blijven gelukkig.
wat ontzettend fijn floor dat je vandaag je zoontje kunt zien, dat lijkt me nog het rotst van alles, dat je weg van je gezinnetje bent!

@moontje: goed dat je naar het ziekenhuis bent gegaan, dat is toch weer een geruststelling! En een fijn idee dat ze het nu extra in de gaten gaan houden lijkt me! Het gaat nu echt dichtbij komen voor je he?

@sinojo: goed dat je geen plannen hebt gemaakt, ik heb dat met oud en nieuw ook niet. We gaan dus lekker op de bank zitten saampjes!

Gisteren heb ik een relaxte 2de kerstdag gehad bij schoonfamilie, was wel gezellig. Ben wel blij dat kerst nu voorbij is! Vannacht droomde ik dat ik over 2 weken zou bevallen, dat is bij 39 weken, dus zou zomaar kunnen. Toen vond ik het ineens ook heel erg dichtbij komen, zo leuk en spannend! Ik vind het geloof ik ook gewoon leuk als de feestdagen helemaal voorbij zijn omdat het dan nog dichterbij komt, stom he?

Vandaag voel ik me trouwens niet zo fit, heb helemaal een dikke keel en hoofdpijn. Hopelijk zet het niet door, ik doe maar even rustig aan.
teepje: ik ben ook blij als december voorbij is alleen maar omdat het dan nog dichterbij komt.

beterschap teepje, hopelijk zet het niet door
Het dooit!!!!!

Sorry moest ik even kwijt. Ik heb het zo gehad met dit weer.

Heb de kerstboom vanmorgen alweer weg gehaald, op naar het 'gewone' leven.

Het liefste had ik dat gisteravond al gedaan maar dat ging manlief te ver haha.

Ik heb er gewoon zo'n drang naar dat alles weer normaal wordt. Mijn woonkamer en mijn lichaam.

Vannacht slecht geslapen, beeb was heeeeeeel actief tot 2 uur. Heel gezellig en echt even een fijn momentje maar was ook wel heel moe haha. Daarna de halve nacht op en neer naar beneden omdat mijn darmen het kerstdiner toch iets minder geslaagd vonden. Toen ook maar besloten dat de eerstvolgende verbouwing een wc boven wordt....pffff. Ben de kerstkilo's al wel weer kwijt denk ik.

@mirre......hoe gaat het met jullie? Al een beetje gewend aan het nieuwe ritme?

@streepjescode.....alweer lekker thuis met de kleine meid?

@floortje.....wat leuk dat Freek vandaag op bezoek komt. Jammer dat je weer zo'n pijn hebt maar wel fijn dat het etentje lekker was.

@moontje.....goed dat je aan de bel hebt getrokken en dat je nu extra controles krijgt. In ieder geval goed voor je eigen gemoedsrust.

@teepje.......gaat nu inderdaad wel heel snel. Komt dichterbij en dat vind ik ook best spannend maar kijk er ook wel heel erg naar uit. Ben zo benieuwd hoe beeb eruit ziet maar ook vooral of hij op Niek lijkt haha.
Kerst voorbij.. (en er een babyfoon aan over gehouden, dus die hoeven we niet meer te kopen). Toch blij dat ik geen weeën kreeg tijdens kerst. Was wel vermoeiend. Toen de hele bubs een uur ging wandelen en sleeën ben ik lekker even naar bed gegaan bij mijn ouders. Ik kon nog wel uren slapen!

Toch wel veel last van mijn buik na het eten, ik had iets te veel op, haha!

Streepjescode: ben ook benieuwd hoe het met jullie gaat!

En Mirre: hoe is het met jou? En met het nieuwe gezinnetje?

Verder iedereen heel veel succes en sterkte met de kwalen, emoties en dergelijke.
*breekt in vanaf het uitgerekend in december 2010 topic*

Meiden, allemaal heel veel succes gewenst met de laatste loodjes! Ook hier begint het spannend te worden zie ik! Ennuh, niks doen waar je geen zin hebt, want jullie hebben verlof!
He meiden,

Zo de kerst zit er weer op. Hebben een heerlijke laatste kerst met z'n 2en gehad! Eerste kerstdag brunchen met schoonfamilie en daarna door naar mijn familie. Iets andere kerst dan normaal omdat m'n moeder net uit het ziekenhuis was maar zusje en ik hadden lekkere hapjes gemaakt en de kadootjes lagen ook onder de kerstboom. Zelfs onze kleine uk is al verwend!

Floortje, fijn dat jullie even samen uiteten geweest zijn. Wel jammer dat je daarna weer zoveel pijn had. Hopelijk gaan ze snel wat doen. Je zoontje gezien vandaag? Dat moet heerlijk zijn geweest.

Mamamuis, heerlijk He dat het dooit. Durfde eindelijk weer een beetje over straat.

Moontje wat fijn dat je om de dag mag komen en ze je goed in de gaten houden. Hele geruststellig.

Hier de eerste verlof dag en net als bij Mamamuis begint het nu al te kriebelen om de kerstspullen op te ruimen. Normaal doe ik dat pas 1 of 2 januari maar kan maar zo zijn dat het deze week weg is. Verder lekker gerommeld vandaag. Heerlijk!
Ons hele huis is weer normaal. Alsof het nooit kerst geweest is haha. Heerlijk!!!

Vandaag zijn ook de nieuwe wasmachine en tv bezorgd. Dus manlief mag vanavond alles aan gaan sluiten en dan kan ik morgen weer heerlijk mijn nesteldrang gaan botvieren.

Het begint nu gewoon genoeg te zijn, heb heel erg zin om vanavond de box neer te zetten en de dagen van de kalender af te gaan kijken haha. Ben gewoon zo benieuwd naar de beeb. Hoe hij is en of hij op Niek lijkt. Kan gewoon niet wachten haha.

@maliboo.....wat fijn dat je moeder weer uit het ziekenhuis is. Hoe voelt ze zich? Best een heftige operatie (en al helemaal hetgeen wat vooraf gaat).....dus kan me voorstellen dat de kerst een hele andere lading had.
Haha, ik wilde het liefst de kerstboom ook al weghalen vandaag! Ik denk dat ik hem toch wel laat staan tot het nieuwe jaar, maar dat komt ook omdat ik er nu de puf gewoon niet voor had! Zou zo maar kunnen dat hij er later deze week wel nog uitgaat!
Wat grappig dat tot nu toe iedereen de boom weg wil hebben haha. Als het aan mij had gelegen was hij al weg geweest haha, moest me alleen van manlief beheersen tot minimaal vandaag. Dus vanmorgen om 7.30 liep ik al met lampjes en slingers rond haha.

Merk nu dat het veel rust geeft, ik kan genieten van de leegte. Moet er soms nog aan wennen dat er altijd speelgoed rondslingert van Niek. Vooral als ik huizen van vrienden zie die geen kinderen hebben......en dan is het kerstcircus teveel van het goede.
Haha volgens mij hebben we last van nesteldrang. Ik ga morgen de hele keuken uitsoppen. Dus dan heb ik geen tijd voor de kerstboom. Zo stellen we het nog maar even uit. Maar heb wel ongelooflijk veel zin in een opgeruimd huisje!

Met mijn moeder gaat het gelukkig wel aardig goed. Nog veel moe en ze kan nog niet veel maar ze is lekker thuis. Hopelijk is ze weer de oude als die kleine komt. We hadden afgesproken dat ze me lekker zou helpen met het schoonmaken van mijn huisje maar dat gaat nu niet lukken natuurlijk. Maar goed als ze straks maar weer helemaal beter is. Uitslagen waren net voor de kerst binnen en ze is nu helemaal "schoon" zoals ze dat zo mooi noemen. Heerlijk
wat fijn maliboo dat de uitslagen zo goed waren.

Hopelijk volgend jaar dan weer de normale kerst bij je ouders!!

Ik kan niks opruimen dus ineens helemaal geen nesteldrang. Manlief wil niks weten van het weghalen van de boom, dus ik leg me erbij neer.

Helaas mocht zoontje vandaag niet komen, hij heeft ineens de waterpokken. En dan mag hij niet het ziekenhuis in ivm besmettingsgevaar. Heb hem wel even gezien via de webcam en ben nog steeds verliefd op hem.

Hij wordt lekker verwend bij opa en oma.

Ik ben ook erg benieuwd hoe de baby eruit ziet. en of daarna alle nierellende over is. Morgen wordt als de beeb zo blijft liggen als vandaag een versie geprobeerd. Ben benieuwd.
We hebben net de box neergezet en het is nu ineens wel heel echt. Niek kan er niet van slapen, is al 10 keer van zijn kamer geweest omdat hij denkt dat we dan ook vanavond een baby krijgen haha......zo schattig.

De plek was goedgekeurd want de baby kon mooi van daaruit zien hoe goed hij kon racen met zijn auto. Ik wil het beteuterde bekkie straks niet zien als hij door krijgt hoe klein een baby is. Hij is nog steeds van overtuigd dat er een peuter geboren gaat worden, ookal kan die peuter dan niet lopen en slaapt hij in een wiegje haha.
Floortje wat jammer dat je zoontje niet kon komen. Zal je net zien He, kijk je ernaar uit gaat het niet door. Gelukkig hebben we internet tegenwoordig!

Mamamuis, volgende week komt ook hier de box op zijn plek te staan. Dan word het wel nog echter. Wat schattig dat niek er zo naar uit kijkt. Ben benieuwd wat hij ervan vind als die kleine er ook echt is!
Ik vind het wel gezellig met de kerstboom! Wil hem zaterdag of zondag opruimen en dan de box er neer zetten. Maar ik heb al die tijd de opbergdozen er naast laten staan, normaal zet ik die weer terug op zolder. Toch zoiets van...ik kan gaan opruimen wanneer ik wil. De boom hangt ook niet zo vol als andere jaren, haha.
Even snel een berichtje uit de eerste nacht thuis. Jaja, de onderbroken nachten zijn begonnen... De 27e zijn we 's morgens naar huis gegaan. Ik mocht de 26e al om 19:00, maar we wilden niet gelijk met z'n drieën de avond/nacht in. Dus ben ik een nachtje langer in het ziekenhuid gebleven. Maar ondanks het vele huilen van vannacht blijft ze de liefste! :-)

Ik hoop morgen bij te lezen en wat op Hyves te zetten.

De kleine meid wilde eindelijk haar wieg in, dus ik ga proberen ook nog wat slaap te pakken.
Even snel een berichtje uit de eerste nacht thuis. Jaja, de onderbroken nachten zijn begonnen... De 27e zijn we 's morgens naar huis gegaan. Ik mocht de 26e al om 19:00, maar we wilden niet gelijk met z'n drieën de avond/nacht in. Dus ben ik een nachtje langer in het ziekenhuid gebleven. Maar ondanks het vele huilen van vannacht blijft ze de liefste! :-)

Ik hoop morgen bij te lezen en wat op Hyves te zetten.

De kleine meid wilde eindelijk haar wieg in, dus ik ga proberen ook nog wat slaap te pakken.
@streepjescode: wat verstandig dat je niet de 26e naar huis bent gegaan. Zat je direct zonder hulp met zo'n kleintje na een lange bevalling. Ik hoop dat je kraamverzorgster straks niet al te vroeg komt, alhoewel de mijne kwam altijd om 8 uur en dan was de beeb alweer wakker en ik ook. Hopelijk slapen jullie nog even verder. Heeft je lief vrij deze week?

Succes vandaag, lekker rustig aan doen he?!

@Maliboo: ja was erg balen dat zoontje niet mocht komen. Heb wel een mooie tekening gekregen.

Vannacht alles eruit gegooid, men wat was ik misselijk.

Ben wel weer pijnvrij, dus dat is wel zo handig voordat de draaipoging gaat beginnen. Ik houd jullie op de hoogte.

Succes allemaal.
@streepjescode: fijn dat je nu thuis bent zeg, ook al zal het nog wel even heel erg wennen zijn! Hopelijk wordt er goed voor je gezorgd door kraamverzorgster en man!

@floor: fijn dat de pijn even weg is, hopelijk is dat een mooi uitgangspunt voor de draaipoging!

@maliboo: fijn dat het beter met je moeder gaat! Nu kan het aftellen ook echt beginnen!

@mamamuis: leuk hoe zo'n klein ventje daar zo naar uit kan kijken. De activiteit van de baby zal hem straks misschien wat tegenvallen. Maar dat geldt ook voor mijn man volgens mij, die het alleen maar heeft over met zijn zoon met duplo spelen....

Ik ben geloof ik wel echt ziek nu. Ik heb de hele nacht liggen woelen omdat ik zo'n hoofdpijn, keelpijn en last van mijn neus had. Ik ben nu echt totaal afgedraaid en voel me beroerd. Ik heb geloof ik geen koorts, dus dat scheelt. Ik weet nog niet eens of ik de controle bij de VK vandaag wel red, maar niet gaan vind ik eigenlijk ook geen optie. Ik vind zo'n controle namelijk wel een fijne geruststelling. Hopelijk voel ik me straks na een douche wat beter en kan ik er toch even heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven