Je eigen kind niet mooi vinden...

03-09-2008 17:57 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel
Ik denk dat schoonheid van kinderen vaak samenhangt met hoe vrolijk ze zijn. Een kind kan superknap zijn, maar als er een boos koppie op zit, is er niet zo veel aan.

Kijk maar naar ET, met die vriendelijke ogen is het toch ook gewoon een schatje?

Ik vind het eigenlijk wel lekker eerlijk dat mensen hun eigen kind ook niet mooi kunnen vinden. Dat zegt toch verder niks over hoeveel je van je kind houdt. Ik zie vaak zat kinderen waarvan ik denk dat ze echt niet mooi zijn, das toch heel normaal. Ik zou het trouwens nooit tegen iemand zeggen als ik zijn/haar kind niet mooi vind.
Cum non tum age
Dank jullie wel
quote:fleurtje schreef op 04 september 2008 @ 22:15:

[...]

Ik vind het wel prettig dat mijn kind 'mooi' is, maakt het voor haar toch iets makkelijker, later. Aan de andere kant: misschien wordt het wel een ongelooflijk lelijk en ordinair mokkel.Net als d'r moeder.
Grapje dus, grapje, grapje, grapje!

*loert uit het raam en ziet nog geen Joego's*

*wist zweet van voorhoofd*

Appels, ik kan me voorstellen dat het oplucht dat het eruit is. Mijn ervaring met dingen waar ik tegenaanloop en die ik opkrop, van welke aard dan ook, is dat ze minder erg worden als ik van mezelf eenmaal accepteer dát ik ze stom, negatief, lelijk of vieze tegenvallers vind. Dat toegeven geeft precies de lucht die ik nodig heb om het positieve erin te zien wat ik daarvoor niet zag.

Ik hoop dat je van jezelf kunt accepteren dat je je dochter lelijk vindt. Daar is niets ergs aan. Een mens is een mens als geheel en uiterlijk is daar slechts één bouwsteen van. Zo lang je kunt blijven zien dat je dochter om andere redenen dan uiterlijk wél mooi kan zijn, zijn je gevoelens hooguit realistisch.
quote:qwertu schreef op 05 september 2008 @ 23:48:

Grapje dus, grapje, grapje, grapje!

*loert uit het raam en ziet nog geen Joego's*

*wist zweet van voorhoofd*

quote:Appels schreef op 05 september 2008 @ 23:44:

Let op, ik voel me beschaamd om op deze manier het gezicht van mijn dochter te omschrijven. Net alsof ik verraad pleeg.

Ik ben nog erger hoor. Ik heb samen met manlief uitgebreid zitten lachen om haar lelijkheid toen we de Dokters van Leeuwen-foto voor het eerst terugzagen.
Appels, fijn dat je het op deze manier even kon ventileren. Ik snap best dat je het er moeilijk mee hebt om deze woorden uit te spreken, wel heel moedig van je.

Geef je meisje maar heel veel zelfvertrouwen mee, complimenteer haar in de dingen die ze goed kan, zorg dat ze weerbaar wordt. Zorg dat ze een goed gevoel voor humor ontwikkeld, kan ze later altijd nog komiek worden toch?

Ik denk dat je meisje getroffen heeft met zo'n realistische mama.
Ik vind zo'n klein neusje (indonesisch achtig met van die schattige neus vleugels, waar je idd een beetje naar binnen kijkt) juist geweldig, en super lief ! Ook bij grote mensen hoor !

Ik vind juist, hoe kleiner en platter net neusje hoe schattiger!

En zo;'n snot gootje onder de neus vind ik ook erg mooi.

Smaken verschillen dus !! :D:D :D:D:D:D:D
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Ik heb een vriendin die haar dochter heul erg mooi en knap vind. Het meisje is een schatje maar mén... niks niet mooi.

Lang, smal gezicht, ze kijkt scheel en heeft een enorme neus. En heel dun blond vlassig haar.

Geeft helemaal niet want het is echt een lieverdje maar ik vind het zó irritant als mijn vriendin zo aan het opscheppen is over haar. Ze is totaal doof als anderen zeggen dat dat wel meevalt (ofwel dat het NIET zo is )

Ik zal eens een folder van Hans Anders bij dr in de bus gooien, voor een bril én een hoorapparaat
Appels, ik heb gister met manlief dia's uit zijn jeugd zitten kijken. En hij was op zijn 17e echt nog heul lelijk. Heul lelijk. Zijn fietsspaakbril en jaren 80 broeken hielpen ook niet erg trouwens . Inmiddels zo'n 20 jaar verder is het echt een knappe vent. Het kan altijd nog goedkomen.
quote:fleurtje schreef op 04 september 2008 @ 22:15:

[...]

Ik vind het wel prettig dat mijn kind 'mooi' is, maakt het voor haar toch iets makkelijker, later. Aan de andere kant: misschien wordt het wel een ongelooflijk lelijk en ordinair mokkel.Ik had vroeger 2 ontzettend mooie buurmeisjes. Tot ze een jaar of 17-18 werden... Toen werden me het toch een stel lelijke mokkels! Ik weet niet precies waar het mis ging, maar knap kon ik ze echt niet meer vinden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Selma Duim schreef op 07 september 2008 @ 15:36:

Ik heb een vriendin die haar dochter heul erg mooi en knap vind. Het meisje is een schatje maar mén... niks niet mooi.

Lang, smal gezicht, ze kijkt scheel en heeft een enorme neus. En heel dun blond vlassig haar.

Geeft helemaal niet want het is echt een lieverdje maar ik vind het zó irritant als mijn vriendin zo aan het opscheppen is over haar. Ze is totaal doof als anderen zeggen dat dat wel meevalt (ofwel dat het NIET zo is )

Ik zal eens een folder van Hans Anders bij dr in de bus gooien, voor een bril én een hoorapparaat

Maar waarom zeggen jullie dan tegen haar dat het wel meevalt? Dat is toch helemaal niet leuk om te zeggen?

Zij is trots op haar dochter, dat mag ze gewoon zeggen.

Wil je haar an kwetsen ofzo, door te zeggen dat het wel meevalt? Wat is daar in vredesnaam de bedoeling van.
toen mijn dochter geboren was zij de verloskundige wat een prachtig kind..ikzelf was het helemaal met haar eens.Want ze was precies zoals ik had gehoopt.

Toen mijn zoon geboren werd vondt ik weer dat het zo een mooi kind was maar dat vonden anderen waarschijnlijk toch niet zo want ik die altijd gewend was dat iedereen zei wat een mooi kind is dat zeg had het ook verwacht bij mijn zoon.Verbaasd dat mensen alleen maar zeiden wat een schatje...je ziet toch dat het een mooi jongetje is??

Nu is die 8 jaar en nu beginnen mensen te zeggen wat een mooie zoon heb jij, ja hehe dat zag ik 8 jaar geleden al.

Mijn dochter is trouwens nog steeds mooi..heel irritant om met haar over straat te lopen en te zien dat zelfs jongens van rond de 18 zich omdraaien want zij is pas 12!

zo zie je maar dat mooi voor de 1 lelijk voor de ander kan zijn.
quote:supershiva schreef op 04 september 2008 @ 19:11:

echt LELIJK IN DE LUIER IS SCHOON IN DE SLUIIER,

ik was namelijk ook een "lelijk kind" en in de loop der tijd is dat helemaal bijgetrokken,Ja, dat klopt echt, ik was een schitterende baby.....
quote:qwertu schreef op 03 september 2008 @ 18:40:

Even ter illustratie: mijn baby leek zodra ze een beetje spek begon te krijgen op Docters van Leeuwen. Ik heb een foto van d'r waarop ze zo sprekend op hem lijkt dat mijn man begon te twijfelen aan zijn vaderschap.
quote:noa schreef op 04 september 2008 @ 22:55:

Ik vind het eigenlijk wel lekker eerlijk dat mensen hun eigen kind ook niet mooi kunnen vinden. Dat zegt toch verder niks over hoeveel je van je kind houdt. Ik zie vaak zat kinderen waarvan ik denk dat ze echt niet mooi zijn, das toch heel normaal. Ik zou het trouwens nooit tegen iemand zeggen als ik zijn/haar kind niet mooi vind.

Dat zou ik ook maar niet doen. Ik vind mijn kindje de allermooiste (en ben echt verbaasd als anderen dan hun eigen kind de mooiste vinden, dan denk ik KIJK DAN!!) maar goed ik vind ook mijn vriend de allermooiste en dat vind gelukkig ook niet iedereen. Mijn moeder is de mooiste moeder, mijn vader de mooiste vader en ga zo maar door....kinderen van anderen en mensen die ik niet zo goed ken vind ik soweiso weinig boeiend dus hun uiterlijk interesseert me ook niet.

Nouja appel ik weet niet wat je hier aan hebt, maar geniet lekker van je kindje en voel je niet schuldig over wat je voelt. Ik kan ook heus wel zien dat mijn man niet écht mooiste is, maarja so what? Ik zou naast niemand anders willen liggen en ik zou ook geen ander kind willen, jij ook niet toch?
quote:Mirjam762 schreef op 04 september 2008 @ 14:19:

[...]

Ik zou wel de positieve punten benoemen maar niet tegen mijn zoon zeggen dat hij superknap is, want dat is hij niet. Wel dat hij een heel leuk jongetje is (om te zien dus) en dat hij zo'n mooi slank lijfje heeft e.d.. Tegen dochter zou ik het later ook niet zo snel zeggen, hoewel zij objectief gezien wel redelijk mooi is. Zij zal het misschien nog vaak genoeg van de buitenwereld horen (als ze later niet lelijk wordt dan tenminste ).

Als je moeder al niet tegen je kan zeggen (al dan niet naar waarheid) dat je een mooi mens bent, is het vragen om een complex.

Waarom zég je niet gewoon ja?
Omdat er een verschil is tussen "superknap" en "mooi mens" (en "lief kind" ).
(Dinly, alles goed met jou en de kleine?)
quote:kjong schreef op 12 september 2008 @ 22:11:

[...]

Als je moeder al niet tegen je kan zeggen (al dan niet naar waarheid) dat je een mooi mens bent, is het vragen om een complex.

Waarom zég je niet gewoon ja?Er is toch niets mis mee om een kind realiteitszin mee te geven? Ik zeg toch ook niets lelijks als ik niet aangeef dat hij een fotomodel is? Het is een prachtig opgroeiend mens, natuurlijk. Het lijkt mij hetzelfde als maar steeds zeggen dat je kind fantastisch kan zingen terwijl dat niet zo is, en dan uiteindelijk bij de audities van Idols op zijn bek te moeten gaan en door heel Nederland bespot te worden.
quote:qwertu schreef op 12 september 2008 @ 23:39:

(Dinly, alles goed met jou en de kleine?)(Prima, ben weer zwanger al bijna 20 weken en hoop op een minstens zo mooi kindje , met jou gaat alles ook prima voorzover ik af en toe nog mee lees toch? Lag echt dubbel om je beschrijving )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven