Jongenskapsel tips gevraagd

08-05-2019 09:40 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van net 8 heeft tot nu toe altijd een halflang kapsel gehad. Dat ging altijd prima omdat hij veel haar had, wat niet zo dik is. Maar naarmate hij ouder wordt zie ik dat hij steeds meer mijn haar begint te krijgen, want zich niet zo makkelijk laat temmen vanwege de dikte.

Hij wil echter geen stekels/afgeschoren haar. Als hij bij de kapper zit zegt hij dit zelf ook altijd.
Zijn er middeltjes waarmee ik het haar wat 'zachter' kan maken? Hij gaat meestal 's avonds douchen en (wel met droog haar slapen) maar dan staat het als hij wakker wordt alle kanten op, en dat krijg ik moeizaam getemd. Het gaat ook een beetje 'bol' staan van achteren. De laatste keer heeft de kapper het wel een beetje uitgedund, maar dat helpt helaas niet echt.

Heeft iemand tips voor middeltjes of een kapselidee?

van voren zit het vaak wel leuk:

Afbeelding

Maar van achteren wordt het met name de laatste tijd dan soms bol en pluizig (dat laatste is bij mijn haar ook wel een dingetje :| als ik het kort knip dan staat het ook alle kanten op, vandaar dat ik lang haar heb). Ik probeer het nu ook maar met conditioner, maar dan is het na het slapen alsnog pluizig.

Afbeelding
Grief is just love with nowhere to go
Kijk deze Frizz :heart: Hoe oud is jouw zoon ook alweer? 3 al afgelopen winter?

Afbeelding
*TanteSjaan* schreef:
08-05-2019 10:54

Zelfde als met mijn langharige zoon aks baby. (Hij was toen nog kaal) Blauwe wandelwagen, blauw dekentje, kindje in het blauw en hij had ook een blauw speentje in. Iemand bleef erbij dat hij echt een meisje was en dat ik, de moeder, ongelijk had. Zijn gezichtje was te fijn voor een jongenskopje. :O
+1 ook meegemaakt met babyzoon. De verkoopster bleef ook volhouden dat hij er echt uitzag als een meisje. Een mooi meisje dat wel, nou bedankt joh! :-?
Verder vind ik je zoons en hun haar prachtig.
Het helpt om het gewoon nooit te knippen, Frizz. Als hij echt een raar hoofd krijgt kun je er misschien wat gel indoen of het gewoon nat maken en dan in het gewenste model kammen, bij zoon droogt het dan netjes op. Maar niet knippen, ik kan het aanraden ;-D
Star² schreef:
08-05-2019 11:27
Kijk deze Frizz :heart: Hoe oud is jouw zoon ook alweer? 3 al afgelopen winter?

Afbeelding
Ja super schattig. De mijne is allang zo schattig niet meer, hij oogt 4-5 jaar.

Er gebeurde net wel een klein wonder, ik liet hem kapsels zien en hij wilde ineens gel! Dus nu heeft ie het lekker warrig met wax erin.
Pandax schreef:
08-05-2019 11:32
Het helpt om het gewoon nooit te knippen, Frizz. Als hij echt een raar hoofd krijgt kun je er misschien wat gel indoen of het gewoon nat maken en dan in het gewenste model kammen, bij zoon droogt het dan netjes op. Maar niet knippen, ik kan het aanraden ;-D
Kammen wil ie ook echt niet!
Maar hij wordt zich wel steeds bewuster van zijn uiterlijk dus mee laten denken helpt misschien.
Mijn zoontje heeft ook altijd zo'n vogelnest op zijn achterhoofd. Heeft 'ie van z'n moeder :P En krijsen als je het moet kammen (zoon is nog maar 2). Ik doe er wat Zwitsal Goedemorgen haarlotion op om het een beetje plat mee te maken. Verder heeft hij gewoon een beetje een ragebol maar dat maakt hem schattig vind ik :love:

Hij wordt trouwens ook heel vaak voor een meisje aangezien. Laatste keer: 'wat kleed jij je dochtertje stoer aan, net een jongetje!' 'Eh... het IS een jongetje.' Hij had trouwens een spijkerbroek met een blauw-wit gestreepte trui en gympjes aan dus wat er nou zo enorm stoer aan was weet ik ook niet, maar goed.

Meestal krijg ik juist het commentaar dat hij zo meisjesachtig eruit ziet. 'Ach je laat zo'n knulletje toch niet in een rood wollen jasje/oudroze broek/gebreid vestje lopen?' Eh, why not? Staat hem super lief. Hij is nog maar 2. Er komt vast een tijd dat hij alleen nog maar monster trucks op zijn shirt wil.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Hanasofie, ken je mij? :) Ik heb inderdaad mooie jongens vind ik.

Nog een anekdote over mijn jongensachtige babyzoon. Het jochie was een paar weken oud en ik vond dat hij een beeldschoon babyjongenshoofdje had.

Een kennis zei dat hij dat hij zo mooi was, dat hij net een meisje leek. Ik heb nog gevraagd of dat een compliment was of niet, waarop diegene antwoordde dat ik heb op moest vatten zials ik dat zelf wilde.

Jaren later kan ik nog steeds niets met deze opmerking. Ja, ik vond hem mooi. (Achteraf op foto’s zie ik vooral een gekreukeld kind) Ik denk dat ik het ‘compiment’ ‘Meidje’ niet heel leuk vind. Hij was en is toch echt een jongetje! (En gelukkig niet meer zo verkreukeld)
Frizz schreef:
08-05-2019 11:37
Kammen wil ie ook echt niet!
Maar hij wordt zich wel steeds bewuster van zijn uiterlijk dus mee laten denken helpt misschien.
Als hij kammen niet fijn vindt, kun je het ook met je handen een beetje in model brengen misschien? Maar fijn dat hij aan de wax is nu ;-D
Lux, een hoop mensen kletsen maar wat. Een meisje ziet er te stoer uit, of te tuttig. Een jongen te stoer (mijn neefje kreeg dat te horen toen hij Dr. Martin’s droeg) of te meisjesachtig. Meisjes met kort haar schijnen net jongetjes te zijn. Jongens met lang haar schijnen net meisjes te zijn.

De Hema kan zo genderneutraal zijn als ze willen, maar blijkbaar zijn de meeste mensen nogal hokjestopperig en is het een en ander aan de tijdgeest en cultuur onderhevig.
*TanteSjaan* schreef:
08-05-2019 11:46
Lux, een hoop mensen kletsen maar wat. Een meisje ziet er te stoer uit, of te tuttig. Een jongen te stoer (mijn neefje kreeg dat te horen toen hij Dr. Martin’s droeg) of te meisjesachtig. Meisjes met kort haar schijnen net jongetjes te zijn. Jongens met lang haar schijnen net meisjes te zijn.

De Hema kan zo genderneutraal zijn als ze willen, maar blijkbaar zijn de meeste mensen nogal hokjestopperig en is het een en ander aan de tijdgeest en cultuur onderhevig.
Ja echt hè. Nou mij maakt het niks uit. Ik trek hem lekker aan wat ik mooi vind. Althans, zolang hij er zelf geen mening over heeft :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Frizz, mijn zoon kamt zijn haar ook niet. Heel af en toe krijg ik het voor elkaar om er een borstel doorheen te jassen, maar hij heeft een hekel aan het gevoel van borstelen of kammen. Gelukkig heeft hij goed haar dat makkelijk valt en een borstel ook niet echt nodig heeft. Hij stopt zijn hoofd onder de kraan als ik commentaar heb, trekt er wat vingers doorheen en dan zit het doorgaans best redelijk. Gel en wax gebruikt hij niet, want dat vinden hij en ik niet zo nodig.
Hokjesstopperige mensen stoppen maar een eind heen. Mijn zoon draagt vaak meisjesshirts omdat die leuker zijn. En hij heeft roze sandalen, zelf uitgezocht. En met zijn lange haar is hij voor mensen in de supermarkt gewoon een meisje; ik kan er niet mee zitten. En hij ook niet. Niks mis met meisje zijn.
lux- schreef:
08-05-2019 11:49
Ja echt hè. Nou mij maakt het niks uit. Ik trek hem lekker aan wat ik mooi vind. Althans, zolang hij er zelf geen mening over heeft :lol:

Met een beetje mazzel krijgen ze nooit een mening! Mijn ene knul (die met het lange haar) maakt het niet uit zolang het maar lekker zit. Lang leve de jogjeans en shirts! Mijn andere zoon heeft al een mening over kleding sinds zijn tweede. Tot zijn vierde was roze zijn lievelingskleur, maar daarna was het voor meisjes. (Zo fijn, die invloed van kleuters op elkaar) Maar goed, hij is een ontzettende ijdeltuit, weet alles van merken en wat mooi is en besteedt heel veel aandacht aan zijn haar. Langharige zoon interesseert het gewoon niet hoe hij erbij loopt en ik heb besloten dat zijn stijl ‘eclectisch’ is.
Pandax schreef:
08-05-2019 11:50
Hokjesstopperige mensen stoppen maar een eind heen. Mijn zoon draagt vaak meisjesshirts omdat die leuker zijn. En hij heeft roze sandalen, zelf uitgezocht. En met zijn lange haar is hij voor mensen in de supermarkt gewoon een meisje; ik kan er niet mee zitten. En hij ook niet. Niks mis met meisje zijn.
:flirting:

Wat een heerlijk joch!

Mijn ervaring is overigens dat meisjesjeans beter aan jongensbillen zitten dan jongensjeans. (Dit kan ook aan de billen van mijn kinderen liggen)
*TanteSjaan* schreef:
08-05-2019 11:54
Met een beetje mazzel krijgen ze nooit een mening! Mijn ene knul (die met het lange haar) maakt het niet uit zolang het maar lekker zit. Lang leve de jogjeans en shirts! Mijn andere zoon heeft al een mening over kleding sinds zijn tweede. Tot zijn vierde was roze zijn lievelingskleur, maar daarna was het voor meisjes. (Zo fijn, die invloed van kleuters op elkaar) Maar goed, hij is een ontzettende ijdeltuit, weet alles van merken en wat mooi is en besteedt heel veel aandacht aan zijn haar. Langharige zoon interesseert het gewoon niet hoe hij erbij loopt en ik heb besloten dat zijn stijl ‘eclectisch’ is.
We zullen zien. Als hij net zo koppig is als zijn moeder zal hij van z’n 3de tot z’n 10de in vrij flamboyante outfits gestoken gaan :hihi:
Mijn 2 jarige heeft ook al tijden een eigen mening kwa kleding. Over zijn haar nog niet trouwens.

Hier ook zo'n pluizig haar aan de achterkant. Maar ook krullen.
Zo wil ik het laten knippen volgende week :love:
Afbeelding
Zijn ooms vinden het niks maar ik vind het zo schattig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven