Jongenskapsel tips gevraagd

08-05-2019 09:40 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van net 8 heeft tot nu toe altijd een halflang kapsel gehad. Dat ging altijd prima omdat hij veel haar had, wat niet zo dik is. Maar naarmate hij ouder wordt zie ik dat hij steeds meer mijn haar begint te krijgen, want zich niet zo makkelijk laat temmen vanwege de dikte.

Hij wil echter geen stekels/afgeschoren haar. Als hij bij de kapper zit zegt hij dit zelf ook altijd.
Zijn er middeltjes waarmee ik het haar wat 'zachter' kan maken? Hij gaat meestal 's avonds douchen en (wel met droog haar slapen) maar dan staat het als hij wakker wordt alle kanten op, en dat krijg ik moeizaam getemd. Het gaat ook een beetje 'bol' staan van achteren. De laatste keer heeft de kapper het wel een beetje uitgedund, maar dat helpt helaas niet echt.

Heeft iemand tips voor middeltjes of een kapselidee?

van voren zit het vaak wel leuk:

Afbeelding

Maar van achteren wordt het met name de laatste tijd dan soms bol en pluizig (dat laatste is bij mijn haar ook wel een dingetje :| als ik het kort knip dan staat het ook alle kanten op, vandaar dat ik lang haar heb). Ik probeer het nu ook maar met conditioner, maar dan is het na het slapen alsnog pluizig.

Afbeelding
Grief is just love with nowhere to go
Star² schreef:
08-05-2019 10:02
Nee echt satijn ;-)
volgens mij zag ik die laatst bij Kruidvat, even checken of ze er nog liggen.
:sigh: Sorry om te lezen dat je oudste niet altijd bij je is :hug:
Nouschi schreef:
08-05-2019 10:16
Ik dacht precies hetzelfde.

Hebben wij wel vaker toch....

Het lijkt nu zo'n 'kippenkontje', jammer! Want hij heeft echt prachtig haar.
viva-amber schreef:
08-05-2019 10:05
Of voor langer gaan dan kan het ook in een staart: [img]/content/image? Beetje a la de Judas van dit jaar in The Passion.
Ik ben bang dat ze hem dan voor een meisje aan gaan zien :P
Hij heeft hele fijne gelaatstrekken.
Mijn oudste dochter heeft heel veel (lang) haar met neiging tot pluis en veel klitten. Ik gebruik veel leave-in conditioner (Schwarzkopf, glisskur), dat spray ik ook als het haar droog is, voordat ik ga borstelen. Maakt het haar ook meteen vochtig zodat het makkelijker in model te krijgen is.
Maleficent schreef:
08-05-2019 10:18
ik zal de kapper even doorgeven dat het zo niet meer moet.
Ze willen er altijd veel lagen in knippen om het luchtig te maken, maar het gaat alleen maar boller staan lijkt het wel.

Daarom langer laten groeien.

Ik ben nog nooit een conditioner tegengekomen die mijn haar of dat van de meiden niet slap maakte. Ik vind het niks.
En ik zou een goede kapper zoeken.
Nitflex schreef:
08-05-2019 10:12
Het zit leuk. Gewoon een beetje warrig en pluizig, da’s juist leuk bij jongens, niet te perfect. Ik snap dat hij niet van die stekels en kuiven vol haarlak wil zoals je vaak ziet.
Ja eens. Misschien een beetje olie erin na het wassen.
Maleficent schreef:
08-05-2019 10:14
Ik vermoed ook dat mijn zoontje daarom dit haar wil, hij vindt het fijn om zich verbonden te voelen (de oudste woont door zijn complexe zorgvraag niet bij ons). Hij wil ook graag dezelfde kleren aan.
Wat ontroerend.

Je jongens zijn trouwens ontzettende knapperds.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 08-05-2019 10:23
7.86% gewijzigd
Maleficent schreef:
08-05-2019 10:19
volgens mij zag ik die laatst bij Kruidvat, even checken of ze er nog liggen.

Oudste heeft deze, echt fijn met haar lange haar!

https://www.bol.com/nl/l/satijnen-beaut ... view=tiles
Star² schreef:
08-05-2019 10:21
Daarom langer laten groeien.

Ik ben nog nooit een conditioner tegengekomen die mijn haar of dat van de meiden niet slap maakte. Ik vind het niks.
Precies, langer laten groeien en uitdunnen. Juist niet in lagen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Maleficent schreef:
08-05-2019 09:54
Hij wil geen kort haar

als we bij de kapper zijn zegt hij zelf; doe maar een klein stukje eraf, dit is mijn stijl :facepalm: haha
Haha prachtig toch! :D
Nouschi schreef:
08-05-2019 10:28
Precies, langer laten groeien en uitdunnen. Juist niet in lagen!

Nee waarom knipt ze sowieso in lagen Male? Dan krijg je juist meer volume achterop dat koppie en dus zo'n bol staand hoofd ;-)
Gewoon zo langer in zijn nek laten:

Afbeelding
Deze jongen en die jongen hierboven hebben ook echt fijne gezichtjes, maar toch duidelijk te herkennen als jongen. Jouwe ook hoor ;-)

Afbeelding
Haha, ja dat is waar!

Maar laatst vroeg iemand nog of het een meisje was. Zoon was best verontwaardigd haha.
Wat een mooi kind heb je!

Mijn zoon heeft net zulk haar als jouw zoon, alleen is zijn haar bruin. Bij hem staat lang haar het beste. Het komt nu ongeveer tot zijn schouders en is in lagen geknipt. Hij heeft ook een heel fijn gezicht en is sowieso nogal sprieterig, maar toch echt een overduidelijke knul om te zien.
Male, sommige mensen zijn gewoon raar. Mijn andere zoon heeft zijn haar juist vrij kort (haar van zijn vader, terwijl langharige zoon mijn haar heeft) en werd onlangs ook aangezien voor een meisje. Het kind is twaalf, draagt jongenskleding en is totaal niet vrouwelijk, maar toch vond een oude mevrouw hem op een meisje lijken.

Zelfde als met mijn langharige zoon aks baby. (Hij was toen nog kaal) Blauwe wandelwagen, blauw dekentje, kindje in het blauw en hij had ook een blauw speentje in. Iemand bleef erbij dat hij echt een meisje was en dat ik, de moeder, ongelijk had. Zijn gezichtje was te fijn voor een jongenskopje. :O
*TanteSjaan* schreef:
08-05-2019 10:54

Zelfde als met mijn langharige zoon aks baby. (Hij was toen nog kaal) Blauwe wandelwagen, blauw dekentje, kindje in het blauw en hij had ook een blauw speentje in. Iemand bleef erbij dat hij echt een meisje was en dat ik, de moeder, ongelijk had. Zijn gezichtje was te fijn voor een jongenskopje. :O
hahaha, wat bizar!
Star² schreef:
08-05-2019 10:37
Gewoon zo langer in zijn nek laten:

Afbeelding

Mijn zoon heeft het zo; we laten het gewoon groeien, geen laagjes, geen gel of olie, alleen kammen. Hij wordt ook wel eens voor een meisje aangezien, maar dan zegt hij gewoon dat hij een jongen is. Probleem opgelost :)
Door dit topic vraag ik me af of het bij mijn zoon misschien ook langer kan. Maar zijn haar is zo dun en zodra het over zijn oren komt ziet het er zó suf uit! Hoe ga je leuk van kort naar halflang?
Frizz schreef:
08-05-2019 11:19
Door dit topic vraag ik me af of het bij mijn zoon misschien ook langer kan. Maar zijn haar is zo dun en zodra het over zijn oren komt ziet het er zó suf uit! Hoe ga je leuk van kort naar halflang?

Speldjes :proud:

Maar zit dat suf niet tussen je oren? Deze jongens hebben ook geen dik haar zo op het oog en ik vind het echt niet suf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 08-05-2019 11:24
39.30% gewijzigd
Frizz schreef:
08-05-2019 11:19
Niet helaas, bij iedereen is dat suf. Van die rare tussenlengtes. Ik had altijd "dakgoten" als ik mijn haar liet groeien.
Je moet er even doorheen, zullen we maar zeggen.
Haha ik vrees dat ik dat niet aan kan!
Probeer eens een andere kapper. Een frisse kijk wil ook nog weleens helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven