Jongensnamen topic

14-01-2014 06:17 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.



Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic
Julia en Sam is leuk.



Silvan vind ik geen tokkienaam terwijl ik dat bij Silvana dat wel heb. Ik ken een Silvan van hockey die een zus Veronique had en een Sylvana die uit een echt tokkie gezin kwam dus vandaar mijn gedachtenkronkel.



Mees en Moos vind ik beide geen mooie namen dus zou ik niet kiezen
Alle reacties Link kopieren
Julia & Sam is mooi!



Silvan vind ik absoluut niet een aso-naam, eerder iets kak. Ik ken 2 Silvans, eentje met broer Pepijn en de anders met een zusje Isabel.

Mooie naam! Jurre en Stan ook mooi, Marnix vind ik niks.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van de naam Kars. Het is één van de weinig opties mocht onze tweede een jongen zijn (half maart de echo...). Maar mijn man is bang dat het te veel op Cars lijkt (van de Disney tekenfilm).



Ik spreek het zelf echt anders uit; Kars gewoon op z'n Nederlands (gewone a en r-klank) en en Cars meer als "Kaorws" (overdreven).



Hebben jullie die associatie ook?
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Alle reacties Link kopieren
quote:fancypants schreef op 24 januari 2014 @ 15:14:

Wat vinden jullie van de naam Kars. Het is één van de weinig opties mocht onze tweede een jongen zijn (half maart de echo...). Maar mijn man is bang dat het te veel op Cars lijkt (van de Disney tekenfilm).



Ik spreek het zelf echt anders uit; Kars gewoon op z'n Nederlands (gewone a en r-klank) en en Cars meer als "Kaorws" (overdreven).



Hebben jullie die associatie ook?Ja was het eerste wat ik dacht. Op zich best een leuke naam. Cas anders een optie?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kars is leuk, niets mis mee. Maar ik ken ook een Kars, en die stelt zichzelf ook gewoon voor als Kars en niet als "kaowrs".
De associatie met Cars was echt niet in mij opgekomen. Ik spreek het anders uit (Nederlandse versus Engelse tongval) en bovendien kende ik de naam al voordat die film bestond.
quote:polala schreef op 24 januari 2014 @ 17:25:

De associatie met Cars was echt niet in mij opgekomen. Ik spreek het anders uit (Nederlandse versus Engelse tongval) en bovendien kende ik de naam al voordat die film bestond.precies dit. geen gekke associaties. En vind het wel een leuke naam.
Kars klinkt lekker stevig, fijn. Maar tegenover een Engelstalig persoon? ;)

Als ik het lees dat moet ik zo aan knars of karst denken..
Alle reacties Link kopieren
Kars vind ik een prima naam! Andere misschien Kas of Karst?
Alle reacties Link kopieren
Associatie Kars en cars zou ik echt nooit leggen, je spreekt het zo anders uit! Prima naam, Kars. Leuk, niks meer aan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Slalom schreef op 18 januari 2014 @ 20:21:

Vraagje.. Stel.. Je zus heeft een zoon: Moos. Zouden jullie je zoon dan 'Mees' noemen?Nee. Te veel van het zelfde. Hoewel de o-klank natuurlijk veel van de e-klank verschilt, vind ik het toch heel erg op elkaar lijken. Net zoals je je dochter waarschijnlijk geen Roos zou noemen als haar neef Moos heet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 25 januari 2014 @ 12:46:

[...]





Nee. Te veel van het zelfde. Hoewel de o-klank natuurlijk veel van de e-klank verschilt, vind ik het toch heel erg op elkaar lijken. Net zoals je je dochter waarschijnlijk geen Roos zou noemen als haar neef Moos heet.Huh? Het zou geen moment in mij opkomen dat ik mijn dochter geen roos zou kunnen noemen omdat neefje Moos heet. Heeft toch niks met elkaar te maken?? Dus omdat het op elkaar rijmt, vind jij het niet kunnen? Heb ik nog nooit gehoord..
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel maar ik zou het niet doen. Ik ken ook twee broers die allebei een dochter hebben; een Fleur en de ander een Floor, daarnaast hebben ze nog een zus en die heeft een zoontje en die heeft weer dezelfde naam als een van haar broers (is mijn verhaal te volgen?) Voor mezelf bestempel ik heb wel als inspiratieloos gezin, is dat aardig? Nee, maar ik doe het toch
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 25 januari 2014 @ 13:38:

[...]





Huh? Het zou geen moment in mij opkomen dat ik mijn dochter geen roos zou kunnen noemen omdat neefje Moos heet. Heeft toch niks met elkaar te maken?? Dus omdat het op elkaar rijmt, vind jij het niet kunnen? Heb ik nog nooit gehoord..3 van de 4 letters zijn hetzelfde, dat vind ik iets anders dan alleen rijmen. Het kán wel, ik zou het zelf alleen niet leuk vinden, dan zou ik liever een naam kiezen die er minder op lijkt. Bv Julia bij een neefje Julian zou ik ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle leuke reacties. Ik ben overtuigd, nu manlief nog!
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op zaterdag 25 januari 2014 13:38 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fiorah in "Jongensnamen topic"" class="messagelink">Fiorah schreef op 25 januari 2014 @ 12:46</a>:</b>

[...]





Nee. Te veel van het zelfde. Hoewel de o-klank natuurlijk veel van de e-klank verschilt, vind ik het toch heel erg op elkaar lijken. Net zoals je je dochter waarschijnlijk geen Roos zou noemen als haar neef Moos heet.</div></blockquote>Huh? Het zou geen moment in mij opkomen dat ik mijn dochter geen roos zou kunnen noemen omdat neefje Moos heet. Heeft toch niks met elkaar te maken?? Dus omdat het op elkaar rijmt, vind jij het niet kunnen? Heb ik nog nooit gehoord.. Naam van mijn oudste rijmt op de naam van een nichtje...mijn zwager en schoonzus vinden het geen probleem. Maar we nemen ons nichtje wel eens mee op stap, en dan staat het wel een beetje jut-en-jul als we ze roepen.
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Alle reacties Link kopieren
Hoi kunnen jullie me misschien helpen? Als 2e naam willen we een opa vernoemen. De naam van die opa is sjaak. Wie weet daar een mooie/leuke variant op?
Jacques uitspreken als Sjaak
Alle reacties Link kopieren
quote:mila81 schreef op 26 januari 2014 @ 12:12:

Hoi kunnen jullie me misschien helpen? Als 2e naam willen we een opa vernoemen. De naam van die opa is sjaak. Wie weet daar een mooie/leuke variant op?



Sjakie?



Haha sorry ik hou niet van vernoemen en zou ook niet weten wat je verder van zo'n naam kunt maken. Ik hoor mensen wel eens zeggen dat het ook nog een vernoeming is als je de letters door elkaar husselt (vind ik zelf geen vernoeming meer maar goed), dan zou je nog kunnen denken aan Kas.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Kaj?
De S er af en dan wordt het Jaak. Ik ken verschillende Belgische mannen die zo heten.
Kom Sjaak niet van Jakob? En inderdaad Jacques.
Alle reacties Link kopieren
Ja die naam komt van Jacobus. We zitten te denken aan een moderne variant van deze namen maar komen er zelf niet uit. Misschien dat we hier wat inspiratie opdoen.
Alle reacties Link kopieren
Jack

Jaco
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Kobe misschien? Is vrij populair in Vlaanderen.

En anders:



Kobus

Jaak

Jake

Jack (komt eigenlijk van Johannes, maar dat weet opa vast niet )

Sjak
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven