Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
quote:MissShopping schreef op 09 augustus 2014 @ 10:51:

Saar, vind ze alledrie wel leuk, alleen net iets te engels, zeker in combi met L.

Cejo, ik ga Espen ook nog even de groep in gooien. Gister dacht ik bij Flynn opeens that's it! Vooral omdat we Finn echt leuk vinden, maar die ons veel te populair is. Maar helaas, man vind hem niet leuk genoeg.

Mendy, heel veel van m'n favorieten staan altijd in jouw lijstjes o.a. Nolan, Fender, Otis, Ferron, Nilo had ik zo gedaan, alleen vind man helaas niet leuk.

Van de namen op onze shortlist hebben we bij elke naam nog wel een vraagteken/wat aan te merken (vinden jullie deze terecht of zijn we te kritisch):

Ilay (te zangerig, verwarring met uitspraak)

Dexter (misschien overdreven 2 namen met X)

Finn (heel leuk, maar veels te populair)

Lovis (misschien te vrouwelijk, meisjesnaam)

Dante (klinkt als 'tante' bij hardop uitspreken)

Noah (misschien te soft)

Dean (wordt erg engels bij L)

Millo (weinig karakter/soft)

Het echte ja-gevoel hebben we nog niet (of iig niet bij dezelfde namen), dus vandaar dat we toch ook nog ff verder verzamelen.

Ben trouwens heel blij met al jullie input hier steeds, Thx!Victor dan? Vind ik ook mooi bij lennox (en blijft in afkorting ook mooi en stoer)
Geen idee of hij al genoemd is maar ik vind Viggo leuk bij Lennox!
Nog een oaartdan, l.ennox&

Ivar

Kian

Hessel

Amar

Chiem

Gio

Tyler/Tijler

Timo

Sven

Fert

Bojan

Roan

Ronan

Mick

Riff

Rens

Dylan

Melle

Jason

Jari

Jairo

Kent

Bently

Elmar

Calvin

Ewan

Jesper

Yannick

Jorit

Nilson
Saar, Victor, vind ik iets te 'hard' klinken en op een of andere manier meer voor een volwassen man. We wonen trouwens niet in NL, en hier is de afkorting Vic/Vikkie niet echt stoer

Viggo heeeel erg leuk, alleen dat vind man jammergenoeg niet

Mendy, dacht ff dat t het eerste lijstje ging worden waarvan ik niks leuk vind, maar Nilson ga ik nog even in de groep gooien
Lennox en:

Elias

Boas

Gabriel

Ezra

Tycho

Mikay

Tobias

Julius

Oberon / Alberon

Sebastián

Noam

Lucan

Kaspar
@sjuudiet

Niet verder zoeken, Mas vind ik echt super mooi. Gewoon die doen!

Verre zijn misschien deze namen nog wat:

Jorn

Jorg

Jarde

Vic

Sietse

Siebren

Ralph

Oscar

Onno

Ot

Pelle

Nard

Mees

Wout

Chiel
Ik spreek toch geen Chinees?!
Iduna: Ook jij bedankt voor je lijstje met ideeen!

Man en ik hebben verder niks meer gevonden wat leuk genoeg is om ook op ons lijstje erbij te kunnen. Dus besloten dat het gewoon een van de namen op onze shortlist hierboven gaat worden. Vanaf nu gaan we elke week een naam van ons lijstje proberen te schrappen
He MissShopping, ik zie dat jij en je man het bij jullie shortlist houden. Maar.... ik gooi toch nog even een naam in de groep.

Wat vind je van Flint? De naam komt minder vaak voor dan Finn, in 2013 is hij 25x gegeven. Zie: http://www.meertens.knaw.nl/nvb/populariteit/naam/Flint
..
Ik vind allebei mooi! Idd finn wat zachter, maar ook wel heel populair. Ik zou voor dexter gaan. Len en Dex vind ij ook leuk samen.
Ik vind L.ennox en D.exter een heel goede combinatie, zie geen probleem in het feit dat er in beide namens en x voorkomt.

Alleen kan ik persoonlijk de naam Dexter niet los zien van de serie Dexter over een seriemoordenaar. En ondanks dat ik de hoofdpersoon een briljant figuur vind heeft de naam voor mij toch een bijsmaak.
Ik spreek toch geen Chinees?!
MissShopping;

Ik vind L.ennox en Dexter echt een supergave combi! Omdat de x niet de eindletter is vind ik het juist zo leuk combineren en dus helemaal niet storend dat die letter wel un beide namen zit (en ik ben toch een behoorlijke pietlut wat betreft namen combineren). Finn blijft een leuke naam, kan ook prima bij L maar de combinatie van L en D vind ik dus echt veel leuker. (Fedde of Ferre zijn ook geen opties voor jullie?)
..
Lennox en Dexter leuk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jazz ook leuk bij Lennox.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lennox en Dexter kan heel goed!!!

Ik heb laatst over een Len en Dex gehoord. Broertjes.
Tosh vind ik er ook mooi bij.
Nouschi, Jazz of Tosh zijn dan weer net iets te apart voor ons. Hier in DE is L trouwens een hele normale naam die (helaas) erg populair is geworden nu. Zitten er zelfs 2 op crèche bij m'n zoontje. En geen enkele Finn bedenk ik me opeens
MissShopping. Het klinkt alsof je Finn zo mooi vind dat je redenen blijft bedenken om die naam gewoon te gebruiken. Als die naam zo duidelijk je voorkeur heeft dan moet je die toch echt gewoon kiezen! Dan maakt het toch niks uit of hij populair is in nl (waar jij nu niet eens woont)
Nog drie namen die ik trouwens ook bij L vind passen;

Floyd

Timor

Ivan

Maar volgens mij heb je stiekem de keuze al gemaakt
Ha Mendy, ben idd redenen voor Finn aan het bedenken, maar dan meer om mezelf te overtuigen. Van ons lijstje (met namen die voor ons beide allemaal kunnen) wilt man nml het liefst Finn of Noah. Ik (nu even) eerder Dante of Ilay. Millo en Dean hebben we weggestreept. En van Lovis en Dexter vinden we Dexter nu deze week ineens wel wat cools hebben (ook al denk ik aan Dexter en Deedee ) Dus ben eigenlijk bij alle namen nu even kritisch aan t zijn met voor- en tegens in de hoop dat er uiteindelijk een uit springt.

Ik vind Floyd trouwens ook heel gaaf. Die mag niet te populair worden en is voor jouw tweede
Haha, die ga ik er bij mijn vriend nooit doorkrijgen dus ik wil hem graag aan je overdragen hoor Ik heb hem nog wel op mijn lijstje staan, maar eerst maar eens zwanger worden (we gaan er namelijk wel weer voor, dus bij deze hebben jullie die primeur) en dan nog maar eens zien van welke naam van mijn lijstje ik mijn vriend kan overtuigen.
Ahh super spannend dat jullie er ook weer voor gaan! Heel leuk!! Dan hopelijk over een tijdje hier ook gezellig brainstormen voor jou! Hoop dat t gauw raak mag zijn
Wat vinden jullie van de naam Noam?
@ Lientje, ik vind hem geschreven heel mooi. Alleen uitgesproken vind ik het op een of andere manier een beetje een 'Chinese' klank ofzo.

Misschien Noan of Nolan dan iets leuker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven