Jongensnamen topic
donderdag 26 maart 2015 om 20:18
quote:rmva schreef op 25 maart 2015 @ 20:48:
max vind ik wel leuk of anders Sam past er ook goed bij.
Wij zoeken zelf ook nog een leuke jongensnaam hebben nu staan;
Tobias
Jens
Jorrit
Joris of Jort
Maar zijn er nog niet helemaal uit, wat vinden jullie van ons lijstje ?
Tobias en Jens vind ik van die super Duitse namen, echt heeeeeel erg lelijk. Sorry
Jorrit->norrit dus diarree
Joris en jort het leukst, Joris beetje jaren zeventig/tachtig dus dan zou ik Jort kiezen. Maar Jorn of Jorg vind ik nog leuker. Of Jurre, Jurrian, Jard of Jarde.
max vind ik wel leuk of anders Sam past er ook goed bij.
Wij zoeken zelf ook nog een leuke jongensnaam hebben nu staan;
Tobias
Jens
Jorrit
Joris of Jort
Maar zijn er nog niet helemaal uit, wat vinden jullie van ons lijstje ?
Tobias en Jens vind ik van die super Duitse namen, echt heeeeeel erg lelijk. Sorry
Jorrit->norrit dus diarree
Joris en jort het leukst, Joris beetje jaren zeventig/tachtig dus dan zou ik Jort kiezen. Maar Jorn of Jorg vind ik nog leuker. Of Jurre, Jurrian, Jard of Jarde.
Ik spreek toch geen Chinees?!
vrijdag 27 maart 2015 om 10:43
Max is intussen echt afgekeurd door mijn vriend, dus dat wordt het niet.
Staan momenteel nog op de lijst: Bas en Finn. Broers heten R obbe en L enn. Wat zouden jullie kiezen?
Ik weet dat Finn populair is en vind dat misschien een nadeel, maar in de omgeving geen Finnen (wel eentje op school, maar er zit ook een Bas op school).
Staan momenteel nog op de lijst: Bas en Finn. Broers heten R obbe en L enn. Wat zouden jullie kiezen?
Ik weet dat Finn populair is en vind dat misschien een nadeel, maar in de omgeving geen Finnen (wel eentje op school, maar er zit ook een Bas op school).
vrijdag 27 maart 2015 om 15:16
Jammer Mossel.
Mijn man heeft zelf ooit een kat gehad die Max heette, maar toen was mijn man een jaar of 12. Hij heeft er geen moeite mee. Ik twijfelde eerst ook wel of mensen het niet meer als dierennaam zouden zien, maar dat is puur wat de mensen ervan gemaakt hebben. Wij hadden vroeger een hond die Kelly heette. Als kind dacht ik dus ook dat dat echt een hondennaam was, omdat je niet beter wist. Maar dat is natuurlijk ook niet zo. Max is gewoon een mensennaam. Maar ik geef dieren sowieso eigenlijk nooit echt mensennamen, maar namen als Pluis ofzo. Ach ik denk als ons kindje straks gewoon zo heet het heus niet iedereens smaak zal zijn, zolang wij het maar leuk vinden. En de mensen wennen er vanzelf wel aan.
Mijn man heeft zelf ooit een kat gehad die Max heette, maar toen was mijn man een jaar of 12. Hij heeft er geen moeite mee. Ik twijfelde eerst ook wel of mensen het niet meer als dierennaam zouden zien, maar dat is puur wat de mensen ervan gemaakt hebben. Wij hadden vroeger een hond die Kelly heette. Als kind dacht ik dus ook dat dat echt een hondennaam was, omdat je niet beter wist. Maar dat is natuurlijk ook niet zo. Max is gewoon een mensennaam. Maar ik geef dieren sowieso eigenlijk nooit echt mensennamen, maar namen als Pluis ofzo. Ach ik denk als ons kindje straks gewoon zo heet het heus niet iedereens smaak zal zijn, zolang wij het maar leuk vinden. En de mensen wennen er vanzelf wel aan.
vrijdag 27 maart 2015 om 20:35
vrijdag 27 maart 2015 om 22:44
zaterdag 28 maart 2015 om 20:02
quote:brisbane179 schreef op 27 maart 2015 @ 22:44:
Voor een vriendin in het buitenland ben ik op zoek naar een jongens naam in het Engels die past bij Charlie en June.
Het moet een korte naam zijn, niet beginnend met C of J en niet eindigend op -y
Hebben jullie zin om mee te denken?
Hugo, Benjamin, Morris, Seth, Alec, Lou, Sam, Ward, Yves, Sid, Miles, Owen.
Leuke namen trouwens, Charlie & June!
Voor een vriendin in het buitenland ben ik op zoek naar een jongens naam in het Engels die past bij Charlie en June.
Het moet een korte naam zijn, niet beginnend met C of J en niet eindigend op -y
Hebben jullie zin om mee te denken?
Hugo, Benjamin, Morris, Seth, Alec, Lou, Sam, Ward, Yves, Sid, Miles, Owen.
Leuke namen trouwens, Charlie & June!
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.
zondag 5 april 2015 om 10:52
zondag 5 april 2015 om 11:02
zondag 5 april 2015 om 21:04
Wij zitten nog in twijfel over een jongensnaam. We hadden al een naam bedacht maar nu kwam ineens de naam Felix in ons op. Eigenlijk vinden we dit een hele leuke naam maar er zit wat twijfel. Welke associatie roept deze naam bij jullie op? (Ja ik weet dat we ook allemaal aan Felix de kat denken uit de reclames ) maar ik bedoel meer, is het niet een beetje een oude mannennaam of juist een wat te hippe naam? Kennen jullie kleine Felix-jes?
En we zouden het op zijn Frans willen uitspreken, dus Fe-líx (Uitspraak: Fee-lieks) dus dan denk ik geschreven als Félix.
Wordt dit heel ingewikkeld? Ben benieuwd naar de reacties! Of leuke alternatieven in deze richting. Van een beetje klassieke naam houden we normaliter wel (namen als Olivier, Mathijs, Floris, Joris, Marius, Casper etc vinden we leuk maar zijn al in gebruik in onze directe kring)
En we zouden het op zijn Frans willen uitspreken, dus Fe-líx (Uitspraak: Fee-lieks) dus dan denk ik geschreven als Félix.
Wordt dit heel ingewikkeld? Ben benieuwd naar de reacties! Of leuke alternatieven in deze richting. Van een beetje klassieke naam houden we normaliter wel (namen als Olivier, Mathijs, Floris, Joris, Marius, Casper etc vinden we leuk maar zijn al in gebruik in onze directe kring)
zondag 5 april 2015 om 21:12
Felix was net op het rtl nieuws als prototype "hoogopgeleide" naam. Check hun website, staan leuke tools.
Als je Félix spelt, verwacht ik juist de klemtoon op de eerste lettergreep. Waarom willen jullie Franse uitspraak? Zijn jullie Frans? Zo nee, dan zou ik het eerlijk gezegd wat aanstellerig vinden.
Als je Félix spelt, verwacht ik juist de klemtoon op de eerste lettergreep. Waarom willen jullie Franse uitspraak? Zijn jullie Frans? Zo nee, dan zou ik het eerlijk gezegd wat aanstellerig vinden.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
zondag 5 april 2015 om 21:17
Bij mij op de middelbare school zat een jongen die Felix heette. De kattengrapjes duurden maar even. Ik vind het een leuke naam. Met streepje en dan die uitspraak die je noemt vind ik zelf wat ingewikkeld. Gewoon op z'n Nederlands uitgesproken vind ik de naam het leukst.
Nog andere suggesties:
Midas
Oscar
Julius
Nathan
Reinier
Maurits (zo had mijn tweede geheten als het een jongen was geweest!)
Tobias
Nog andere suggesties:
Midas
Oscar
Julius
Nathan
Reinier
Maurits (zo had mijn tweede geheten als het een jongen was geweest!)
Tobias
zondag 5 april 2015 om 21:22
Serieus was dat net op het nieuws? Grappig, helaas gemist...
We dachten aan een Franse uitspraak omdat onze dochter ook een Franse naam heeft, vandaar. Maar hoe langer ik er over nadenk, het maakt t er niet makkelijker op voor t mannetje! En Felix is natuurlijk al een Franse naam.
Maar geschreven als Félix (en dan dus wel normaal uitspreken) associeert wel iets minder met de kat denk ik, wat vinden jullie?
We dachten aan een Franse uitspraak omdat onze dochter ook een Franse naam heeft, vandaar. Maar hoe langer ik er over nadenk, het maakt t er niet makkelijker op voor t mannetje! En Felix is natuurlijk al een Franse naam.
Maar geschreven als Félix (en dan dus wel normaal uitspreken) associeert wel iets minder met de kat denk ik, wat vinden jullie?
zondag 5 april 2015 om 21:25
zondag 5 april 2015 om 21:26
Ik vind het op zijn frans inderdaad wat te ingewikkeld. En ik zou bij het lezen het streepje op de e niet snappen omdat je al feelix zegt, doordat er maar 1 L staat. Met het streepje verleng je alleen de ee-klank, dus dubbelop. Los daarvan vind ik het een prima naam, waar ik wel aan de kat denk, maar verder geen associaties bij heb. Andere ideeën:
Mathias
Florian
Victor
Sander
Daan
Max
Laurens
Henry
Bastiaan
Jurgen
Jurriaan
Marnix