Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
quote:MadameQetesh schreef op 04 juni 2015 @ 21:31:

[...]

Minimaal 3 manieren.

DImitri, DiMItri en DimiTRI.

De eerste twee heb ik op kdv gehad.

Klemtoon op Ma en dan? Uh klank of e klank?

Ken ik naam niet dus kan niet goed plaatsen hoe hem uit te spreken.

Je komt een beetje beledigd over ( excuus als dat niet zo is) was niet de bedoeling je te beledigen, ik gaf gewoon mijn mening zoals je vroeg.

Zelf zou ik niet snel kiezen voor Klaas maar vind ik wel mooier dan Nicolaas.Ben helemaal niet beledigd hoor, dank voor je mening!
quote:Erna76 schreef op 04 juni 2015 @ 21:46:

[...]

Ben helemaal niet beledigd hoor, dank voor je mening!Ok. Gelukkig.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ze komen inderdaad russisch over, maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn natuurlijk

Maar.... Mateja klemtoon op Ma? Neejoh, de klemtoon zit op 'te'. Matéja. Zoek op youtube naar 'mateja kezman', eerste filmpje, op 2:23 hoor je een correcte uitspraak.
Hallo! Wij verwachten over +/- onze 2e zoon en een naam vinden die we allebei leuk vinden is ZO lastig!

Bij de 1e hadden we bij 15 weken al een naam, maar nu zijn we 9 weken verder en hebben we er 2 maar vinden het toch lastig.

1. Laurens

2. Dion

Ik vind zelf Thijs heel leuk en manlief Kasper. Geen idee hoe we tot 1 naam moeten komen! Suggesties?
quote:myrna1504 schreef op 03 juni 2015 @ 22:04:

@tinkerbel: ja is ook leuk..

Wat vinden jullie van Cody? Die naam kwam vanavond op tv voorbij en vriend en ik hadden allebei zoiets: oh die is ook leuk!.Vind ik ook leuk. Heb ook wel een Amerikaanse tiener associatie erbij maar vind dat niet per se een vervelende associatie.
quote:simoontje89 schreef op 04 juni 2015 @ 22:16:

Hallo! Wij verwachten over +/- onze 2e zoon en een naam vinden die we allebei leuk vinden is ZO lastig!

Bij de 1e hadden we bij 15 weken al een naam, maar nu zijn we 9 weken verder en hebben we er 2 maar vinden het toch lastig.

1. Laurens

2. Dion

Ik vind zelf Thijs heel leuk en manlief Kasper. Geen idee hoe we tot 1 naam moeten komen! Suggesties?Laurens vind ik leuk. Kasper ook, maar wel mooier met een C. Thijs vind ik niet zo leuk en Dion helemaal niet leuk.
quote:Erna76 schreef op 04 juni 2015 @ 20:02:

Oh ik twijfel enorm tussen de volgende namen:

Nikola / Nicolaas

Mateja

Dimitri

Graag jullie mening!

Ik vind Nikola het leukst. Zou dan Nicolas schrijven.

Mateja vind ik redelijk leuk.

Dimitri vind ik het minst leuk.

Wat vind je van Jascha of Janocha?

1. Laurens

2. Dion

Ik vind zelf Thijs heel leuk en manlief Kasper. Geen idee hoe we tot 1 naam moeten komen! Suggesties?Ik vind Kasper het leukst. Laurens en Thijs ook wel. Dion wat minder.

1. Laurens

2. Dion

Ik vind zelf Thijs heel leuk en manlief Kasper. Geen idee hoe we tot 1 naam moeten komen! Suggesties?Dion vind ik wel echt een andere stijl dan Laurens en Thijs. Beetje een tokkie naam. Ik zou zelf voor Laurens gaan.

1. Laurens

2. Dion

Ik vind zelf Thijs heel leuk en manlief Kasper. Geen idee hoe we tot 1 naam moeten komen! Suggesties?

Laurens vind ik een leuke naam.

Dion wat minder.

Ik zou dus voor Laurens gaan van die twee.
quote:Erna76 schreef op 04 juni 2015 @ 20:02:

Oh ik twijfel enorm tussen de volgende namen:

Nikola / Nicolaas

Mateja

Dimitri

Graag jullie mening!

Nikola en Mateja vind ik het leukst.

Dimitri is trouwens ook niet slecht.

Mateja is waarschijnlijk het orgineelst van die drie. Leuke naam.

Dimitri hoor je in Nederland wel vaker dus die komt het meest voor.

Nicolaas vind ik wat ouderwets. Zou ik niet voor kiezen. Ook de associatie met Sint-Nicolaas is dan wel erg sterk. Nikola of Nicolas een stuk leuker.

Dus ik zou voor Mateja of Nikola gaan
Mateja vind ik wel erg Slavisch. Dimitri en Nicolaas vind ik wel leuk
Nicolaas is leuk maar zou het ook schrijven als Nicolas.

Laurens vind ik t leukst uit het rijtje! Dion vind ik zelf een beetje een aso-naam (sorry..) De Dions die ik ken zijn een beetje type voetbalhooligan.

1. Laurens

2. Dion

Dion vind ik een beetje op het randje van ordinair eigenlijk. En het doet me denken aan de vrouwelijke variant: Dionne (wat ik dan trouwens weer helemaal niet ordinair vind). Laurens vind ik megakak naam, maar zou ik wel kiezen van deze twee. Thijs vind ik ook erg leuk, kasper doet me denken aan het spookje.

Suggesties:

Cas

Timo

Tijmen

Nick

Karst

Stan

Mart

Leander

Bastiaan

Jurriën

Jurrian
Ik spreek toch geen Chinees?!
Welke associaties hebben jullie bij de naam Quinten en heeft iemand nog tips met betrekking tot een bijpassende, tweede naam?
Ik vind Quinten leuk. Maar ik ken dan ook een heel lief schattig jochie dat zo heet.
quote:MadameQetesh schreef op 09 juni 2015 @ 20:57:

Ik vind Quinten leuk. Maar ik ken dan ook een heel lief schattig jochie dat zo heet.Ahhh oke! Dankje! Ben benieuwd naar de associaties (is de naam kak, of juist asociaal?), kan het voor elk type kind? Etc etc
Ik vond Quinten altijd een hele normale, prima naam. Maar inmiddels ken ik dus werkelijk waar al drie (!) aso-kindjes die Quinten heten. Allemaal jongetjes van 5-10 jaar met een grote bek en hanekam, en oudere broers die Delano, Jayden enz. heten.
quote:zonnigschildpadje schreef op 09 juni 2015 @ 22:56:

[...]

Ahhh oke! Dankje! Ben benieuwd naar de associaties (is de naam kak, of juist asociaal?), kan het voor elk type kind? Etc etc Dit jochie is wel beetje kak. Maar zijn ouders juist niet haha. Heel apart.
quote:zonnigschildpadje schreef op 09 juni 2015 @ 20:44:

Welke associaties hebben jullie bij de naam Quinten en heeft iemand nog tips met betrekking tot een bijpassende, tweede naam? Ik vind het meer aso dan kak. Eigenlijk gewoon er tussenin. De kaknaam beginnend met een Q voor jongens vind ik Quirijn.
Ik moet meteen denken aan die grote donkere presentator. Ik denk dus meteen aan een donker kindje wat woont in een gemengde wijk en niet in een kak buurt
Ik heb de associatie met Quentin Tarantino.

Het past ook wel in het rijtje Djayden, Delano maar meer in het rijtje Levi/Levy, Graziano e.d. Ik vind het absoluut niet kak, heb ook geen aso-idee erbij maar een beetje tussenin.
Bedankt voor jullie meningen! Fijn!

Ben er nog niet 100% uit, maar voorlopig is dit de enige naam die ons beiden aanspreekt
Ik had op school een hele aardige alternatieve jongen die Quint heette. Quinten past ook bij het rijtje Sven, Noud, Mats en Jesper.

Maar komt idd ook voor bij de soms wat asocailere namen.
Oh ik vind Quinten wel meevallen eigenlijk. Geen kak en geen aso. Beetje rijtje van Sem, Julian, Jelmer, Finn etc. Gewoon prima namen. Maar mijn man gruwelt van Quinten, hij vindt het een achterbuurtnaam, dus zo zie je maar, smaken verschillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven