Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.



Het vorige topic vinden jullie hier





met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
meike82 schreef:
08-10-2017 16:12
Wij zijn op zoek naar een jongensnaam en wij vinden de naam Rembrandt erg leuk.
Alleen vraag ik mij af, waar denken jullie aan bij deze naam? Is het ook erg oubollig ivm Rembrandt van Rijn.
En zou je het dan met dt schrijven? Of hoe anders?
Ik vind het ook oubollig. Zou het persoonlijk ook niet kiezen omdat het niet lekker bekt.
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren
Doemijwatadvies schreef:
09-10-2017 15:33
Onze nieuwste spruit verwachten we over een maand of 4.

Over de eerste naam zijn we al uit. Dat wordt Samuel. We vinden het leuk om twee namen te geven maar vernoemen is lastig.

Wat vinden jullie van Samuel Lucas? Of hebben jullie nog andere leuke ingevingen?
Mooie combinatie hoor.
Misschien nog ter inspiratie;

Samuel...

Ruben
Reinier
Philip
Hugo
Jasper
Arthur
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, bijna uitgeteld van onze tweede zoon en we twijfelen tussen 2 namen. Onze zoon heet Tijn. Welke jongensnaam vinden jullie hier het mooist bij? Dex of Chiem?
Alle reacties Link kopieren
Herfstkastanje schreef:
10-10-2017 10:19
Hoi allemaal, bijna uitgeteld van onze tweede zoon en we twijfelen tussen 2 namen. Onze zoon heet Tijn. Welke jongensnaam vinden jullie hier het mooist bij? Dex of Chiem?
Het is allebei niet mijn stijl, maar Dex en Tijn vind ik niet zo goed bij elkaar passen dus dan zou ik voor Chiem gaan.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Dex!
Alle reacties Link kopieren
Herfstkastanje schreef:
10-10-2017 10:19
Hoi allemaal, bijna uitgeteld van onze tweede zoon en we twijfelen tussen 2 namen. Onze zoon heet Tijn. Welke jongensnaam vinden jullie hier het mooist bij? Dex of Chiem?
Allebei leuke namen. Bij Tijn vind ik Chiem het leukste passen
Alle reacties Link kopieren
Ook hier schakel ik graag jullie hulp in!
Momenteel zwanger van onze derde en ondanks dat we bijna het geslacht weten vind ik het leuk om met de namen bezig te zijn.

Maar een derde jongensnaam waarbij we wauw denken is nog niet zo makkelijk!

Onze zoons heten ...

Ons lijstje nu:

- Otis (vind ik super, man minder)
- Jelte
- Sef
- Ivar

Maar allemaal niet echt dat we denken yes dat is hem. Al is voor mij Otis dat wel haha.

Afgeschoten door voornamelijk vriend:
- Vigo
- Ezra
- Hugo
- Olivier
- Teije
- Lennox

Nog inspiratie voor ons? Hele lijstjes met best leuke namen maar niet onze naam helaas.
xbarbabella wijzigde dit bericht op 07-08-2018 16:21
4.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ivar is leuk :heart: Past ook goed bij de namen van je andere jongens. Misschien nog: Benja, Boris, Jonas, Olaf, Nils, Timon of Jesper?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze allemaal leuk! Jelte vind ik er het minst bij passen.
Wat vind je van: Logan, Silvan, Milan of Leon?
Life is always rocky when you're a gem.
Hoi allemaal,

Ik kom ook even jullie hulp inroepen. Uit de eerste naam zijn we al, maar uit de tweede naam komen we maar niet. We vinden beiden Julian een mooie naam, maar met deze naam heb ik direct associaties met de ex van mijn vriend, die zich nog steeds in dezelfde vriendengroep bevindt. Ik weet overigens niet zo goed of dat terecht is of dat het mijn zwangerschapshormonen zijn haha.

Ook variaties op Julian vind ik leuk (Ilian, Ilas, Ilias, Elian), maar hou daarbij toch dezelfde associatie. Andere namen die we leuk vinden: Owen, Eise en Alec.

Het moet in ieder geval een naam zijn van minimaal twee lettergrepen en niet beginnend met een B (vanwege de gekozen voornaam). Ben benieuwd of jullie nog suggesties hebben! Of dat jullie vinden dat ik me vreselijk aanstel met mijn associaties :)
anoniem_121470 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 19:55
Reden: Privacy
6.29% gewijzigd
@barabelle
Ik vind jelte leuk! Die gaat misschien wel op mijn lijstje. Anders misschien jent of jelle?
Alle reacties Link kopieren
namenzoektocht Boris leuk, alleen in de uitspraak met .. misschien niet zo handig. Zelfde met Floris.
Overige namen of al in de buurt of niet onze smaak.

Opaque Logan :heart: maar dan meer omdat ik een (Marvel) Wolverine fan ben haha. De andere namen passen niet echt bij ons.

Lizzie89 willen jullie naar iemand vernoemen? Ik zie die associatie njet naar de ex. En dan nog de tweede naam spreek je nooit uit en zie je nauwelijks.
Zou me daar niet druk om maken maar doen wat jullie mooi vinden.
Owen en Alec vind ik ook leuk. Staan op onze langere lijstje.
Jent of Jelle passen niet zo bij ons. Al komt dat ook dat ik bij Jelle een hele vervelende jongen zie, jammer.

Nog meer ideeën zijn altijd welkom! Moeilijk om opnieuw DE naam te vinden.
xbarbabella wijzigde dit bericht op 07-08-2018 16:22
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
XBarbabella schreef:
19-10-2017 09:07
Ook hier schakel ik graag jullie hulp in!
Momenteel zwanger van onze derde en ondanks dat we bijna het geslacht weten vind ik het leuk om met de banen bezig te zijn.

Maar een derde jongensnaam waarbij we wauw denken is nog niet zo makkelijk!

Onze zoons heten (haal ik later misschien weer weg)

Ons lijstje nu:

- Otis (vind ik super, man minder)
- Jelte
- Sef
- Ivar

Maar allemaal niet echt dat we denken yes dat is hem. Al is voor mij Otis dat wel haha.

Afgeschoten door voornamelijk vriend:
- Vigo
- Ezra
- Hugo
- Olivier
- Teije
- Lennox

Nog inspiratie voor ons? Hele lijstjes met best leuke namen maar niet onze naam helaas.
Jelte en Otis vind ik ook heel leuke namen :heart:
Tiago
Jerre
Jurgen
Sven
Roan
Lloyd
Connor
Nathan
Vince
Quinten
Owen
Ronan
Yannick
Nolan
Jort
Ilan
Fabian
Lennon
Brent
Jake
Melchior, Balthasar, archibald'Casimir en Achilles.
Als ik ooit in een volgend leven van adellijke stand ben, dan noem ik mijn zonen zo.
Ik vind het fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
Niet zwanger, puur gewoon omdat ik inspiratie op doen leuk vind voor wellicht in de toekomst.
Ik vroeg me af of bij jullie nog namen naar binnen schieten die goed in dit rijtje zouden passen. Deze namen zijn namelijk of al in gebruik bij familieleden, of vind mn vriend 10 keer niks. Denk dat je over het algemeen wel kan stellen dat ik van 2 lettergreep namen hou met de letter A er in.

1) Boaz
2) Midas
3) Jonah
4) Milan
5) Alain
6) Joshua
7) Julian
8) Julius
9) Milas
10) Loic
11) Noah
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Welke naam vinden jullie mooier: Nick, Floris, Noël, Daniel of Siem? En welke zou het beste bij Manou (zus) passen?
Alle reacties Link kopieren
Rembrandt vind ik leuk!
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
lievekleine schreef:
21-10-2017 07:45
Leuk topic! Welke naam vinden jullie mooier: Nick, Floris, Noël, Daniel of Siem? En welke zou het beste bij Manou (zus) passen?
Floris vind ik de leukste, Noël vind ik het mooiste bij Manou.
Pantoffelheldin schreef:
08-10-2017 14:32
Otis vond ik ook geweldig maar mijn vriend vind het niks
Jason valt inderdaad af ivm tokkie gehalte

Brent en Owen blijven over
Owen!
Alle reacties Link kopieren
lievekleine schreef:
21-10-2017 07:45
Leuk topic! Welke naam vinden jullie mooier: Nick, Floris, Noël, Daniel of Siem? En welke zou het beste bij Manou (zus) passen?
Daniël of Floris!
Ik vind Manou een beetje frans en lief klinken. Daarbij passen die namen denk ik het best. Persoonlijk is Floris voor mij net iets té kak maar dat blijft natuurlijk smaak; en dus zou ik voor Daniël gaan.
Wel grappig de diversiteit in je lijstje, ik vind Nick en Floris echt elkaars uiterste!
Alle reacties Link kopieren
We verwachten binnenkort ons eerste kindje en denken voor een jongen aan Sverre. Ben benieuwd naar meer meningen over deze naam aangezien hij maar weinig voorkomt. Wat is jullie eerste reactie? Suggesties zijn welkom!
Mijn eerste gedachte is heel eerlijk gezegd dat Sverre een meisje is....
Alle reacties Link kopieren
Sverre komt voor mij onnatuurlijk over, alsof Sterre per ongeluk haar naam verkeerd heeft geschreven.
Kende de naam nog niet maar misschien een kwestie van wennen. Kun je nog een naam opnoemen uit je lijstje? Omdat ik de naam nog niet ken en ook niet kan catagoriseren kan ik even geen suggesties bedenken. Wellicht met nog een naam wel!
Onlangs is er in mijn kennissenkring ook een Sverre geboren. Zelf vind ik het helemaal geen mooie naam (maar smaken verschillen!) en ik vind hem ook niet echt gemakkelijk uit te spreken, het rolt niet echt van de tong omwille van de SV. Ferre vind ik persoonlijk dan veel mooier.
Alle reacties Link kopieren
Happymind schreef:
21-10-2017 21:02

Wel grappig de diversiteit in je lijstje, ik vind Nick en Floris echt elkaars uiterste!
Manou en Daniel vind ik super combinatie. Ik vond Daniel ook top voor onze tweede zoon, maar man was niet enthousiast helaas.

En verder eens met Happymind; Nick is een 'wat volksere' naam in mijn ogen, terwijl Floris in mijn ogen echt een beetje een 'kaknaam' is. Grappig dat jullie smaak zo divers is :)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven