Jongensnamentopic

07-01-2019 21:41 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het vorige topic is weer vol, dus het is tijd voor een nieuw topic.

Het oude topic vind je hier: kinderen/jongensnamen-topic/list_messages/290863

Veel plezier weer!

Junior
Alle reacties Link kopieren Quote
SofieJ1986 schreef:
30-01-2020 21:56
Vraag; is het raar om baby een naam te geven die al in de familie is? Betreft de zoon van mijn tante. Mijn neef dus, van mijn leeftijd (dertiger) kom hem 2 /3 keer per jaar tegen in de stad/supermarkt. Tante wat vaker via mijn moeder ( zijn zussen )

Ik vind het gewoon een leuke naam, het past ook goed bij de achternaam en ik kan nu geen leukere jongensnaam vinden. Ben bang dat mensen raar reageren.
Mijn zus heeft hetzelfde gedaan.
De twee zien elkaar hooguit 2x in het jaar. Onze tante vond het harstikke leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn lijstje 😅:
- Joep
- Teun
- Gijs
- Loet
- Guus
- Siem
- Loek
- Douwe
- Luut
- Boet
- Luuk
- Pim
- Job
- Lars
- Mart
- Cas
- Jurre

Zo, hallo voetbalelftal 🙈.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vinden jullie van de naam Aaron?
Alle reacties Link kopieren Quote
Aaron vind ik leuk, maar ik vind het als Aron mooier. De tweede A voegt voor mij niets toe. Of je moet het willen schrijven als Aäron en uitspreken als A-aron.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aaron vind ik echt niet mooi... Doet me denken aan de backstreet boys. ;-D Maar als jij het mooi vindt, gewoon doen toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ben benieuwd wat jullie van de naam Jidde vinden
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Jidde nogal boers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jidde vind ik niet mooi. Hidde wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cimojo schreef:
15-02-2020 02:59
Wat vinden jullie van de naam Aaron?
Mooi, zelf vond ik de schrijfwijze Aeron het mooiste. Geen idee waarom. Die E voegt niets toe aan de uitspraak. Misschien omdat ik 2 Aerons ken en geen Aaron.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
16-02-2020 14:59
Mooi, zelf vond ik de schrijfwijze Aeron het mooiste. Geen idee waarom. Die E voegt niets toe aan de uitspraak. Misschien omdat ik 2 Aerons ken en geen Aaron.
Oh nee, dat zou ik dan weer echt niet doen. Dan gaan mensen het uitspreken als Eeron. Want dat staat er dan dus eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren Quote
Aaron vind ik niet zo, ik ken namelijk een Aaron die ik niet leuk vind en die er nogal mee dweepte dat hij zo’n mooie bijbelse naam had.
Jidde zou ook mijn keuze niet zijn, Hidde daarentegen vind ik erg leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Cimojo schreef:
15-02-2020 02:59
Wat vinden jullie van de naam Aaron?
Ik vind het een heel mooie naam. Zelf zou ik 'm denk ik wel schrijven als 'Aron'.
Alle reacties Link kopieren Quote
PNu we weten dat ons tweede kindje een jongetje wordt, kunnen we beginnen met namen verzinnen. Probleem is, dat ik heel weinig jongensnamen leuk/mooi vind.

Eentje vind ik wel heel leuk: Floris :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
ontbijtkoekje schreef:
17-03-2020 17:37
PNu we weten dat ons tweede kindje een jongetje wordt, kunnen we beginnen met namen verzinnen. Probleem is, dat ik heel weinig jongensnamen leuk/mooi vind.

Eentje vind ik wel heel leuk: Floris :cheer:
Nou klaar toch!?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nouschi schreef:
17-03-2020 17:39
Nou klaar toch!?
Zou je denken hè. Helaas vind mijn vriend de naam niks. Ik ga nog even doorspitten. Scandinavische namen vallen bij mij op zich ook wel in de smaak merk ik net.
ontbijtkoekje schreef:
17-03-2020 17:37
PNu we weten dat ons tweede kindje een jongetje wordt, kunnen we beginnen met namen verzinnen. Probleem is, dat ik heel weinig jongensnamen leuk/mooi vind.

Eentje vind ik wel heel leuk: Floris :cheer:
Lars, Jelte, Sven, Kjell, Viggo, Vigo, Mels, Lasse, Bjorn, Oskar, Lennart, Lucas, Tije, Hidde, Mauk, Olle, Tren, Fedde, Fender, Raoul, Siem, Vince, Savi, Morris, Brent, Brenn of Steven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Linus
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Ontbijtkoekje


Laurens
Ferre
Silvijn
Olaf
Zeger
Philo
Teije
Eos
Florian
Odin
Lias
Vouloir c'est pouvoir.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor Ontbijtkoekje:

Leo
Odis
Lucius
Ardin
Olof
Verijn
Julius
Ovide
Ole
Sverre
Lude
Alle reacties Link kopieren Quote
ontbijtkoekje schreef:
17-03-2020 17:37
PNu we weten dat ons tweede kindje een jongetje wordt, kunnen we beginnen met namen verzinnen. Probleem is, dat ik heel weinig jongensnamen leuk/mooi vind.

Eentje vind ik wel heel leuk: Floris :cheer:
Paar suggesties:

Daniël
Gijs
Finn
Otis
Nils
Sem
Joris
Jelle
Benjamin
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Zouden jullie kunnen meedenken met het volgende. Ik loop vast met de doopnamen voor onze zoon. Ik zou hem graag (ook) naar mijn vader willen vernoemen, zijn eerste voornaam is Wilhelmus (roepnaam Wim). In de familie is er al een Willem en een William, dus dat valt voor mij af. Zou graag een moderne naam willen, die wel enigszins te herleiden is (zodat we niet een hele uitleg hoeven te geven). Hebben jullie nog leuke ideeën? Ik kom eigenlijk alleen uit op Will maar dat vindt mijn man niks...
Alle reacties Link kopieren Quote
Billy22 schreef:
21-03-2020 15:29
Hoi! Zouden jullie kunnen meedenken met het volgende. Ik loop vast met de doopnamen voor onze zoon. Ik zou hem graag (ook) naar mijn vader willen vernoemen, zijn eerste voornaam is Wilhelmus (roepnaam Wim). In de familie is er al een Willem en een William, dus dat valt voor mij af. Zou graag een moderne naam willen, die wel enigszins te herleiden is (zodat we niet een hele uitleg hoeven te geven). Hebben jullie nog leuke ideeën? Ik kom eigenlijk alleen uit op Will maar dat vindt mijn man niks...
Eerlijk gezegd zou ik gewoon voor de naam gaan die jij het mooist vindt, of deze nu wel of niet in de familie voor komt.
En anders is Wilhelm misschien een optie?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,
Ik ben nu 26 weken in verwachting van een jongetje en we hebben zo weinig inspiratie! Een meisjesnaam hebben we al heel lang, maar voor een jongen komen we niet verder dan Guus. We vinden het beiden een erg leuke naam en past bij de achternaam. Alleen we hebben nog niet het 'ja dit is' m gevoel'.

Wat vinden jullie van de naam guus?

En misschien nog suggesties voor namen die niet in diezelfde lijstjes staan maar wel (middel) kort, stoer en lief, tijdloos zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Is onderstaande wat? Ik vind Guus trouwens een leuke, tijdloze naam. Heb zelf een andere smaak maar vindt niks mis met de naam.

Gijs
Melle
Mats
Teun
Jurre
Ties
Noud
Alle reacties Link kopieren Quote
Ella12 schreef:
01-04-2020 23:24
Is onderstaande wat? Ik vind Guus trouwens een leuke, tijdloze naam. Heb zelf een andere smaak maar vindt niks mis met de naam.

Gijs
Melle
Mats
Teun
Jurre
Ties
Noud
Bedankt voor je lijstje.

Teun staat in mijn top 3 en Noud komt al in de omgeving voor helaas maar partner vind al deze namen niets helaas.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven