Jongensnamentopic

07-01-2019 21:41 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het vorige topic is weer vol, dus het is tijd voor een nieuw topic.

Het oude topic vind je hier: kinderen/jongensnamen-topic/list_messages/290863

Veel plezier weer!

Junior
Alle reacties Link kopieren Quote
Beau kan prima als neefje Boaz heet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat Beau wel kan. Maar....je hebt nog meer dan 10 weken om na te denken over een alternatief. Persoonlijk zou ik daarover nadenken. Als je geen leuk alternatief vindt, dan Beau!
Bedankt voor jullie suggesties! Ik denk dat ik er (bijna) uit ben.

Celine zou ik uitspreken als Sèlien en Noé en Jildou vind ik leuke meisjesnamen.
Toevoeging: Celine zou ik dus op z'n Engels uitspreken, vanwege de C. Als de schrijfwijze Seline zou zijn zou ik het uitspreken als Seliene.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aaron voor de jongen en Elin voor het meisje.

Aaron en Elin. Klinkt dit samen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Cimojo schreef:
20-04-2020 19:59
Aaron voor de jongen en Elin voor het meisje.

Aaron en Elin. Klinkt dit samen?

Ga nou eerst eens gewoon testen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Thnx dames! Manlief vindt Beau en Boaz toch erg veel op elkaar lijken.
Nu vinden we beiden Maxim ook erg leuk, maar daar ligt alweer het volgende dilemma😂
Onze kat heet Max.
Nu vind ik de naam van onze zoon belangrijker dan de kat, dus ik dacht al naam van kat desnoods maar wat veranderen.
Sam en Maxim leuk bij elkaar of een te hoog puk en muk gehalte?
Andere suggesties zijn zeer welkom, al heb ik het internet al afgezocht en enige naam die ik verder echt super vind is Yves, maar dat vindt mijn man helaas niks
Alle reacties Link kopieren Quote
citroentje1990 schreef:
21-04-2020 09:31
Thnx dames! Manlief vindt Beau en Boaz toch erg veel op elkaar lijken.
Nu vinden we beiden Maxim ook erg leuk, maar daar ligt alweer het volgende dilemma😂
Onze kat heet Max.
Nu vind ik de naam van onze zoon belangrijker dan de kat, dus ik dacht al naam van kat desnoods maar wat veranderen.
Sam en Maxim leuk bij elkaar of een te hoog puk en muk gehalte?
Andere suggesties zijn zeer welkom, al heb ik het internet al afgezocht en enige naam die ik verder echt super vind is Yves, maar dat vindt mijn man helaas niks
Maxim :heart: ! Superleuke naam. Ik zou niet vanwege een kat de naam niet kiezen. Je zoon moet heel wat langer met zijn naam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve allemaal,

Wij verwachten in juli een zoontje. Het heeft lang geduurd voor we eindelijk een naam vonden die allebei heel leuk vonden. Onze keuze is op 'Joran' gevallen.
Een stoere naam die je niet veel hoort en tegelijkertijd niet al te vreemd klinkt.

Nu ging ik op zoek naar wat meer achtergrondinformatie en toen bleek dat de populariteit van deze naam sinds 2007 ontzettend is gekelderd, wegens de zaak Joran vd Sloot. Een associatie die ik zelf helemaal niet had gelegd. Wij wonen nl. in Vlaanderen, waar de zaak minder belangstelling kreeg. Bovendien is het al zo lang geleden en het is ook niet dat we hem Adolf willen noemen ofzo...

Maar toch heeft dit me aan het twijfelen doen slaan. En omdat ik de naam nog even geheim wil houden voor mijn omgeving, wil ik hier even polsen wat jullie vinden van de naam 'Joran'. Laten jullie iets weten, please? xx
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb bij Joran nog wel steeds de negatieve associatie van Joran vd Sloot, maar ik kom dan ook uit Nederland. Ook de namen Volkert en Tristan blijven negatief hangen door de gebeurtenissen.

Ik vind echter ook dat jullie de naam moeten kiezen die je mooi vindt. Er mag ook wel weer een positieve lading gegeven worden aan de naam Joran toch?
Ik ken ook een Tristan en op het moment dat ik met hem spreek, vindt er verder echt geen negatieve associatie plaats.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lastig dilemma, mij zou het wel tegenhouden om de naam Joran te gebruiken. Ik zou dan eerder kiezen voor Joram.

Maar wat yogagup zegt klopt ook weer; dat net zo’n lamzak zo’n mooie naam had is gewoon zonde. Dus misschien juist tijd om de naam Joran weer positieve boost te geven
Ik denk bij Joran inderdaad ook gelijk aan “DE” Joran. Ik zou het dus niet doen. Maar goed, ik woon niet in België.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,
Willen jullie met mij meedenken?
Ik ben momenteel 38 wkn zwanger van een jongetje. Sinds 2 wkn hadden we eindelijk een naam waarover we allebei enthousiast waren: Julan
We wonen in Spanje en nu vroeg mijn man voor de zekerheid aan zijn collega of deze naam nog rare associaties oproept in Spanje. Nu blijkt dus dat met een kleine toevoeging er achter de naam een niet zo'n aardig woord voor homoseksueel is... Ok dus die naam laten we vallen..
We zoeken een naam die goed uit te spreken is in Nederland en Spanje en liefst ook nog in het Engels ;-}
De meeste jongensnamen vind ik niet mooi dus ik begin me een beetje zorgen te maken nu ik bijna ga bevallen..

Namen die (een van ons) mooi vindt/vond:
- Léan, mijn man vindt deze naam wat meisjes achtig, wat vinden jullie?
- Noan, deze hebben we laten afvallen ivm de Engelse associatie voor no one.
- Luan, vinden we allebei wel ok, maar nog niet fantastisch..
Of Julen (is hier in Spanje wel veelvoorkomende naam, maar weet niet welke uitspraak ik dan mooi vind en of ik wel heel enthousiast ben...)

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Elian
Ché
Jairo
Daunte
Tomás
Montae
Daniél
Neron
Simon
Alle reacties Link kopieren Quote
Orlinapaard schreef:
26-04-2020 11:14
Lieve allemaal,

Wij verwachten in juli een zoontje. Het heeft lang geduurd voor we eindelijk een naam vonden die allebei heel leuk vonden. Onze keuze is op 'Joran' gevallen.
Een stoere naam die je niet veel hoort en tegelijkertijd niet al te vreemd klinkt.

Nu ging ik op zoek naar wat meer achtergrondinformatie en toen bleek dat de populariteit van deze naam sinds 2007 ontzettend is gekelderd, wegens de zaak Joran vd Sloot. Een associatie die ik zelf helemaal niet had gelegd. Wij wonen nl. in Vlaanderen, waar de zaak minder belangstelling kreeg. Bovendien is het al zo lang geleden en het is ook niet dat we hem Adolf willen noemen ofzo...

Maar toch heeft dit me aan het twijfelen doen slaan. En omdat ik de naam nog even geheim wil houden voor mijn omgeving, wil ik hier even polsen wat jullie vinden van de naam 'Joran'. Laten jullie iets weten, please? xx
Jaron?
Alle reacties Link kopieren Quote
En Leon? Lean heeft door de a iets meer meisjesachtig, maar doet mij ook denken aan Leander.
Zou je Julan uitspreken als Gulan, dus op z’n Spaans? Julian een optie?
Julan vind ik wel stoer en mooi.
Lastige vraag, vooral de Spaanse variant. Je komt dan snel op wat meer bloemige namen uit met io’s en meerdere lettergrepen.

Andere opties:
Dante
Jacob
Raúl
Odin
Oscar
Alle reacties Link kopieren Quote
Orlinapaard schreef:
26-04-2020 11:14
Lieve allemaal,

Wij verwachten in juli een zoontje. Het heeft lang geduurd voor we eindelijk een naam vonden die allebei heel leuk vonden. Onze keuze is op 'Joran' gevallen.
Een stoere naam die je niet veel hoort en tegelijkertijd niet al te vreemd klinkt.

Nu ging ik op zoek naar wat meer achtergrondinformatie en toen bleek dat de populariteit van deze naam sinds 2007 ontzettend is gekelderd, wegens de zaak Joran vd Sloot. Een associatie die ik zelf helemaal niet had gelegd. Wij wonen nl. in Vlaanderen, waar de zaak minder belangstelling kreeg. Bovendien is het al zo lang geleden en het is ook niet dat we hem Adolf willen noemen ofzo...

Maar toch heeft dit me aan het twijfelen doen slaan. En omdat ik de naam nog even geheim wil houden voor mijn omgeving, wil ik hier even polsen wat jullie vinden van de naam 'Joran'. Laten jullie iets weten, please? xx
Onze zoon is geboren in 2007 en heet Joran. In het begin kwam het ineens volop in het nieuws, dat was soms minder leuk.
Maar wij vinden het nog steeds een hele mooie naam, past ook bij onze zoon, en je raakt zo'n associatie echt al heel snel kwijt als je iemand persoonlijk kent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Enigme schreef:
28-04-2020 21:41
Elian
Ché
Jairo
Daunte
Tomás
Montae
Daniél
Neron
Simon
Dankjewel!
Tomás vind ik erg leuk, maar zo heet mijn neef al, waar ik veel contact mee heb ;-)
En Elian is ook leuk, maar daarmee heb ik dan weer de associatie Alien in het Engels...
Alle reacties Link kopieren Quote
yogayup schreef:
29-04-2020 12:33
En Leon? Lean heeft door de a iets meer meisjesachtig, maar doet mij ook denken aan Leander.
Zou je Julan uitspreken als Gulan, dus op z’n Spaans? Julian een optie?
Julan vind ik wel stoer en mooi.
Lastige vraag, vooral de Spaanse variant. Je komt dan snel op wat meer bloemige namen uit met io’s en meerdere lettergrepen.

Andere opties:
Dante
Jacob
Raúl
Odin
Oscar

Dank je voor de opties!! Helaas zit er nog geen topper bij voor mij.
Mijn oom heet al Leon, dus die valt sowieso af. En als jij ook Léan wat meisjesachtig vindt, dan zullen er meer mensen die dat denken..
Julan zouden we uitspreken als Joelan. We wonen in een deel van Spanje waar ze de J anders uitspreken dan in de rest van het land ;-). Zo jammer dat die dus nu niet meer kan, vond het echt een leuke naam!
We hebben Julen nog als optie, dat zou dan Joelèn zijn qua uitspraak. Maar hoop eigenlijk op een naam die ik net zo mooi vind als Julan. Heb al zoveel lijstjes afgezocht..
citroentje1990 schreef:
21-04-2020 09:31
Thnx dames! Manlief vindt Beau en Boaz toch erg veel op elkaar lijken.
Nu vinden we beiden Maxim ook erg leuk, maar daar ligt alweer het volgende dilemma😂
Onze kat heet Max.
Nu vind ik de naam van onze zoon belangrijker dan de kat, dus ik dacht al naam van kat desnoods maar wat veranderen.
Sam en Maxim leuk bij elkaar of een te hoog puk en muk gehalte?
Andere suggesties zijn zeer welkom, al heb ik het internet al afgezocht en enige naam die ik verder echt super vind is Yves, maar dat vindt mijn man helaas niks
Tuurlijk want de kat is niks meer waard zodra je nog een baby hebt he?
Alle reacties Link kopieren Quote
robinnn89 schreef:
29-04-2020 18:12
Tuurlijk want de kat is niks meer waard zodra je nog een baby hebt he?

Stel je niet aan zeg!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
robinnn89 schreef:
29-04-2020 18:12
Tuurlijk want de kat is niks meer waard zodra je nog een baby hebt he?
Nee tuurlijk niet, die mag sinds de geboorte van ons eerste zoontje al niet meer in de woonkamer en ook niet meer op de slaapkamers, het is maar een kat. Ik heb nu een kind, dus de kat heb ik niet meer nodig dat snap je...

Oke en nu serieus. De kat is bij wijze van spreken ook als een kind voor me en komt hier echt niets te kort!
Wat vinden jullie van de naam Olivier (of evt Oliver)?
SaarAlleenstaand schreef:
03-05-2020 15:24
Wat vinden jullie van de naam Olivier (of evt Oliver)?
Olivier: beetje kak, maar wel leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
SaarAlleenstaand schreef:
03-05-2020 15:24
Wat vinden jullie van de naam Olivier (of evt Oliver)?
Olivier vind ik echt een hele leuke naam. Het beste vriendje van mijn dochter heet zo, anders had ik 'm nu zeker overwogen :)


Wat vinden jullie van Sjors?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven