Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
We denken erover om ons zoontje laurens te noemen, maar zo'n grote officiele naam vinden we wat te veel voor zo'n klein friemeltje. We zijn dus op zoek naar een leuke afkorting. Zover hebben we;

-lau

-lans

-las(se)

-laus

-lar

Maar vind het allemaal zo geforceerd, Wie heeft een idee?
Wat bedoel je met 'zo'n grote officiele naam vinden we wat teveel voor zo'n klein friemeltje' ??

Waarom is Laurens een grote officiele naam? En je gaat er toch vanuit dat het kleine friemeltje groot wordt?
Ik vind Laurens ook helemaal niet ingewikkeld of officieel.. Bij Lodewijk of Boudewijn snap ik wat je bedoeld (ik snap het nu ook hoor) maar vind het bij Laurens helemaal niet zo.

Wat vind je anders van Lander?
Tja, ik vind het meer een grote mannen-naam dan een babynaam, heb bij de naam Laurens nu eenmaal weinig roze-wolk associaties. Maar dat verschilt dus per mens blijkt nu!
Libertas, Laurens zou je evt kunnen afkorten tot Rens, maar de naam zelf is al hartstikke leuk (maar ik ben bevooroordeeld ) Ik heb de naam eigenlijk nooit 'te groot' gevonden voor mijn zoon, past precies bij hem.
Mijn broertje heet ook Laurens. Ik vind het een hele mooie naam die zowel bij een klein jongetje als bij een volwassen vent past. Ik noem mijn broertje trouwens zelden bij zijn naam, altijd Lau of Lauwie of Laupie, haha!
Laupie?! Hahahahahaha!

Maar fijn dat de naam positieve reacties oproept!

Rens vind ik niet zo succesvol, we gaan dus gewoon door met denken.
Een kennis van me heeft een zoontje die officieel Laurens heet met als roepnaam Len.

Ik vind Laurens ook 'zwaar' voor een baby, ik vind het gewoon niet bij een klein kind passen... Maar dat is mijn gevoel/smaak.
Ken ook twee mensen met de naam Len. Éen meisje en een jongen! Vind het een mooie naam.
Finn is leuk voor een jongetje!
Ik ken overigens nu een jongetje die Storm heet. Ik vind dat totaal niks.. Een beetje als Donder of Bliksem.. ;)
Vind Laurens mooi, en ook niet te "groot" voor een baby.

Maar ik denk dat je het al snel af gaat korten, en dan zou ik voor Laus kiezen, lieve naam!
Ik vroeg mij af wat vinden jullie van de naam Levi bij Liv en Liam?

(Ik ben niet zwanger hoor vroeg het mij gewoon af)
vlindertjee; ik ken een jongen met de naam: winter... (sorry moeders van winters, maar dat vind ik echt niks)

Levi bij Liv en Liam is echt een grap denk ik.. Dat ga je toch niet combineren? Liv is al een korte versie van Levi. Dat zou dus net zoiets zijn als dat je een 3 kinderen hebt; Sena, Sebas en Sebastian.

Wat vinden jullie van Lei?
Ik vind Levi, Liv en Liam ook niet echt geweldig...

Ik zou aan het stotteren komen als ik één van de drie moest roepen, haha!

Lei?

Nee, sorry.
Wie weet er nog een paar leuke bij de naam Julius?

Wij hebben het zo af en toe over het willen van een tweede maar vinden een naam dan erg moeilijk...
quote:Catooo schreef op 12 oktober 2009 @ 19:03:

vlindertjee; ik ken een jongen met de naam: winter... (sorry moeders van winters, maar dat vind ik echt niks)

Levi bij Liv en Liam is echt een grap denk ik.. Dat ga je toch niet combineren? Liv is al een korte versie van Levi. Dat zou dus net zoiets zijn als dat je een 3 kinderen hebt; Sena, Sebas en Sebastian.

Wat vinden jullie van Lei?

Nee was ik ook echt niet van plan hoor. Wij willen ooit nog wel eens een 3e kindje nu kwam van de week lief met die naam maar ik vind levi helemaal niet zo'n leuke naam. Maar ik vroeg mij af wat jullie er van vinden.

Wij denken daar soms wel eens over maar ik kan echt totaal geen naam bedenken dat er goed bij past.

Nu je het zo zegt moet ik gelijk denken aan kwik kwek en kwak

Lei, nee vind ik geen leuke naam.
Ik vind Levi op zich wel een leuke naam, maar niet icm met die andere twee.. Ik hou er niet zo van als de namen teveel op elkaar lijken....

Wat vinden jullie van Jon?
Hoe spreek je Jon dat uit? Gewoon als Jon of als Djon?

Wel een stoere naam!
he mimpje wat vind je van Milan?
Gewoon Jon!
Teddy we weten het niet met Milan, ken er teveel denk ik...
Jon? Ik vind het verwarrend, zou gaan twijfelen hoe ik het uit moest spreken.

Ik heb het gevoel dat die naam een afkorting is van een andere naam, dan zou ik die naam kiezen en het eventueel afkorten tot Jon.

(Jonathan, Dion, Jonne,...)

En Julius?

- Floris

- Pepijn

- Gideon

- Boudewijn

- Pieter

- Simon

- Arthur

- Alexander

- Bertram

Ben benieuwd!
Simon vind ik ook zo leuk, of david.
quote:Sproet schreef op 12 oktober 2009 @ 20:28:

En Julius?

- Floris, ja leuk!

- Pepijn, Geweldig maar manlief vindt het helemaal niets!!

- Gideon, nee

- Boudewijn, nee,

- Pieter, klinkt niet met de achternaam

- Simon, ga ik eens opnoemen hier, leuk!

- Arthur

- Alexander

- Bertram

Ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven