Jongensnamentopic!
maandag 12 oktober 2009 om 20:38
Ik vind jongensnamen zo moeilijk! Maar er komt hier over zo'n 17 weken een babyboy ter wereld, dus een leuke naam zal wel fijn zijn.
Wie kan mij helpen met een leuke naam.
Ik hou van korte stoere namen (1 of 2 lettergrepen)
Kindje is dubbelbloedje, dus de echte hollandse namen mogen in de kast blijven
(moet in latijnstalig en in Nederlandstalig land goed uit te spreken zijn)
Ik hou wel van aparte namen!
Voor de rest heb ik nog echt geen idee, dus kan ik ook niet echt een idee geven waar het op moet lijken.
Waar ik niet van hou is Storm, Levi...enz
Voor de rest heb ik nog echt geen idee, dus kan ik ook niet echt een idee geven waar het op moet lijken.
maandag 12 oktober 2009 om 20:57
quote:xasi schreef op 12 oktober 2009 @ 20:38:
Ik vind jongensnamen zo moeilijk! Maar er komt hier over zo'n 17 weken een babyboy ter wereld, dus een leuke naam zal wel fijn zijn.
Haha nee, Storm en Levi vind ik ook niets.. Levis-merk denk ik dan aan.. Sorry voor alle moeders van Storm of Levi Liv daarentegen vind ik erg mooi.. maar niet in combi bij Levi.
Maaaaar.. xasi ik wilde op jou reageren
Ik vind, en misschien is het afgezaagd, Jayden zo'n mooie naam voor een getinte jongen. Joy en Gino vind ik ook enig. Maja, ik heb rasechte hollander dus ik zal mijn kindjes niet zo snel die namen geven.. vind ik toch meer iets voor een lief getint jochie
Haha nee, Storm en Levi vind ik ook niets.. Levis-merk denk ik dan aan.. Sorry voor alle moeders van Storm of Levi Liv daarentegen vind ik erg mooi.. maar niet in combi bij Levi.
Ik vind, en misschien is het afgezaagd, Jayden zo'n mooie naam voor een getinte jongen. Joy en Gino vind ik ook enig. Maja, ik heb rasechte hollander dus ik zal mijn kindjes niet zo snel die namen geven.. vind ik toch meer iets voor een lief getint jochie
maandag 12 oktober 2009 om 20:59
quote:Sproet schreef op 12 oktober 2009 @ 20:52:
Xasi:
Heb op Spaanse en Portugese namen gezocht, komt ie:
A(ä)ron Dan worden de intialen A.A, ben ik niet zo weg van (werk in hulpverlening misschien daardoor
Leon (león) Te klassiek
Luca kennis van ons
Nardo neuh
Bras Leuk, voorleggen aan vriend
Dinis nare associatie met naar mens
Doros neuh
Lago is weer lastig in NL
Luiz nare associatie
Martim hmmm
Rui (Ruí) neuh
Victor te klassiek
Nou, brand maar los!
Ik denk dat ik dan toch meer van de engelse namen ben...sorry
Volgens mij maak ik het mezelf heel lastig....
Xasi:
Heb op Spaanse en Portugese namen gezocht, komt ie:
A(ä)ron Dan worden de intialen A.A, ben ik niet zo weg van (werk in hulpverlening misschien daardoor
Leon (león) Te klassiek
Luca kennis van ons
Nardo neuh
Bras Leuk, voorleggen aan vriend
Dinis nare associatie met naar mens
Doros neuh
Lago is weer lastig in NL
Luiz nare associatie
Martim hmmm
Rui (Ruí) neuh
Victor te klassiek
Nou, brand maar los!
Ik denk dat ik dan toch meer van de engelse namen ben...sorry
Volgens mij maak ik het mezelf heel lastig....
maandag 12 oktober 2009 om 20:59
maandag 12 oktober 2009 om 21:01
quote:Vlindertjee schreef op 12 oktober 2009 @ 20:57:
[...]
jayden vind ik leuk! maar neefje heet al zo, en zien we dagelijks....dus helaas
Joy vind ik mee wat voor een meisje
Gino nare associatie
hmmmm misschien is hulpverlening met kids niet handig,...alle namen hebben gelijk een nare asociatie haha
[...]
Gino nare associatie
hmmmm misschien is hulpverlening met kids niet handig,...alle namen hebben gelijk een nare asociatie haha
maandag 12 oktober 2009 om 21:06
quote:xasi schreef op 12 oktober 2009 @ 21:01:
[...]
Gino nare associatie
Ja, ik werk in het onderwijs dus ik heb er helemaal last van... Soms heb ik ineens een leuke naam en dan zit er een kind in de klas die redelijk vervelend is (kinderen zijn natuurlijk áltijd lief) en dan denk ik: Mmm.. toch maar iets anders!
Joy kan inderdaad ook voor een meisje
[...]
Gino nare associatie
Ja, ik werk in het onderwijs dus ik heb er helemaal last van... Soms heb ik ineens een leuke naam en dan zit er een kind in de klas die redelijk vervelend is (kinderen zijn natuurlijk áltijd lief) en dan denk ik: Mmm.. toch maar iets anders!
Joy kan inderdaad ook voor een meisje
maandag 12 oktober 2009 om 21:08
quote:xasi schreef op 12 oktober 2009 @ 21:05:
en ja hoor wordt kindje met een mooi baily's kleurtje of donkerder vlindertje! dus je dacht de goede kant op haha
Aahh.. goed zo.. dan kan ik weer verder denken...
Oja, en Luiz (ik dacht al stiekem dat je het anders zou uitspreken.. maar goed.. Ik krijg de luisjes niet uit mn hoofd )
en ja hoor wordt kindje met een mooi baily's kleurtje of donkerder vlindertje! dus je dacht de goede kant op haha
Aahh.. goed zo.. dan kan ik weer verder denken...
Oja, en Luiz (ik dacht al stiekem dat je het anders zou uitspreken.. maar goed.. Ik krijg de luisjes niet uit mn hoofd )
maandag 12 oktober 2009 om 21:15
maandag 12 oktober 2009 om 21:32
Wederom is het een naam voor zowel meisje als jongen Haha. Maar wel erg mooi. Ik vind het voor beiden leuk! Maar voor een meisje ben ik dan te snel geneigd om aan Maxima te denken
Ik heb dat dus ook.. Ik ben overigens nog niet zwanger hoor, maar ik zit nu al te bedenken hoe hij/zij gaat heten.. zoals zovelen denk ik haha.. want zo lang wachten we nou ook weer niet meer (als ik het geluk mag hebben ooit zwanger te worden!). Maar ik heb dat dus ook dat ik heel veel leuke meisjesnamen weet, maar bij de jongensnamen blijf steken.. (behalve dan de namen: Maxime en Jesse.. maar goed.. dat is ook nog niet helemaal van 'Ja dat wordt m!'
Xasi, ik heb je nog niet eens gefeliciteerd. Van harte met de zwangerschap van jullie zoontje!
Maar.. nu nog een naam haha! Raar dat je nog geen naam hebt trouwens.. Of vind je dat niet erg? Ik hoop een naam te hebben zodra ik zwanger ben! Haha! Dan praat je tenminste over 'iemand' ipv het kind. Snap je wat ik bedoel? Maargoed.. het is ook leuk om er gewoon nog even over na te denken natuurlijk!
Ik heb dat dus ook.. Ik ben overigens nog niet zwanger hoor, maar ik zit nu al te bedenken hoe hij/zij gaat heten.. zoals zovelen denk ik haha.. want zo lang wachten we nou ook weer niet meer (als ik het geluk mag hebben ooit zwanger te worden!). Maar ik heb dat dus ook dat ik heel veel leuke meisjesnamen weet, maar bij de jongensnamen blijf steken.. (behalve dan de namen: Maxime en Jesse.. maar goed.. dat is ook nog niet helemaal van 'Ja dat wordt m!'
Xasi, ik heb je nog niet eens gefeliciteerd. Van harte met de zwangerschap van jullie zoontje!
Maar.. nu nog een naam haha! Raar dat je nog geen naam hebt trouwens.. Of vind je dat niet erg? Ik hoop een naam te hebben zodra ik zwanger ben! Haha! Dan praat je tenminste over 'iemand' ipv het kind. Snap je wat ik bedoel? Maargoed.. het is ook leuk om er gewoon nog even over na te denken natuurlijk!
maandag 12 oktober 2009 om 21:42
Wij zijn ook nog niet zwanger en fantaseren er goed op los. Vooral omdat we dus een mooie mix-naam willen vinden. Op dit moment hebben we een leuk lijstje. En eerst dacht ik dat we noooooooit op jongensnamen zouden komen, maar uiteindelijk heb ik nu meer leuke jongensnamen dan meisjesnamen... Ach je hebt er van beide maar één nodig natuurlijk
maandag 12 oktober 2009 om 21:44
quote:Vlindertjee schreef op 12 oktober 2009 @ 21:33:
Ik bedoel het woord 'raar' niet negatief hoor Ik kan het beter vervangen door 'Vervelend' .. al hoeft het ook niet eens vervelend te zijn..
Zucht.. je snapt me vast wel..
HAHAHAHA
ja heel raar én vervelend dat ik nog geen naam heb......ik weet er alles van. Ik dacht namelijk een meisje te krijgen....vraag me niet waarom, was er van overtuigd. En mocht het anders zijn, dan zou ik na de echo wel zien dacht ik....
en nu.....heb ik dus nog geen naam. Ja we noemen hem baby haha
en het allerfijnste is dat vriend en ik totaal een andere smaak hebben...
Maar ik heb nog 17 weken......nou laten we voor de zekerheid op 14 weken houden.....
Ik bedoel het woord 'raar' niet negatief hoor Ik kan het beter vervangen door 'Vervelend' .. al hoeft het ook niet eens vervelend te zijn..
Zucht.. je snapt me vast wel..
HAHAHAHA
ja heel raar én vervelend dat ik nog geen naam heb......ik weet er alles van. Ik dacht namelijk een meisje te krijgen....vraag me niet waarom, was er van overtuigd. En mocht het anders zijn, dan zou ik na de echo wel zien dacht ik....
en nu.....heb ik dus nog geen naam. Ja we noemen hem baby haha
en het allerfijnste is dat vriend en ik totaal een andere smaak hebben...
Maar ik heb nog 17 weken......nou laten we voor de zekerheid op 14 weken houden.....