Jongensnamentopic!
dinsdag 13 april 2010 om 10:27
quote:JustMas schreef op 12 april 2010 @ 12:48:
Ik heb zo veel mogelijk doorgelezen, maar ik heb hem niet zien staan.. Als dat wel zo is.. Sorry!
Ik vind Jelle een geweldige naam.. Helaas heet mijn man al zo!
Keeprunning was toch op zoek naar een Friese naam of heb ik dat verkeerd?
Groetjes!Dat je man al zo heet vind ik persoonlijk niet zo´n probleem, iets anders wordt het als de zoon van je zus of vriendin ook zo heet.
Ik heb zo veel mogelijk doorgelezen, maar ik heb hem niet zien staan.. Als dat wel zo is.. Sorry!
Ik vind Jelle een geweldige naam.. Helaas heet mijn man al zo!
Keeprunning was toch op zoek naar een Friese naam of heb ik dat verkeerd?
Groetjes!Dat je man al zo heet vind ik persoonlijk niet zo´n probleem, iets anders wordt het als de zoon van je zus of vriendin ook zo heet.
dinsdag 13 april 2010 om 11:05
dinsdag 13 april 2010 om 11:56
quote:Flauwegeit schreef op 13 april 2010 @ 11:05:
[...]
Ik vind dit mooie namen, maar die zijn door man afgekeurd.
Het vervelende is dat ik erg pietluttig ben en hij ook. Helaas komen we nog niet bij dezelfde naam uit.
Welke namen vinden jij en je man allebei dan wel mooi? Misschien dat we dan nog betere tips kunnen geven. Wat vind je verder nog van:
Jonas
Jelle
Milan
Luca
Noah
Martijn
Pieter
Gideon
Jonah
Winston
Lennox
Jelte
Noel
Jesper
Teun
[...]
Ik vind dit mooie namen, maar die zijn door man afgekeurd.
Het vervelende is dat ik erg pietluttig ben en hij ook. Helaas komen we nog niet bij dezelfde naam uit.
Welke namen vinden jij en je man allebei dan wel mooi? Misschien dat we dan nog betere tips kunnen geven. Wat vind je verder nog van:
Jonas
Jelle
Milan
Luca
Noah
Martijn
Pieter
Gideon
Jonah
Winston
Lennox
Jelte
Noel
Jesper
Teun
dinsdag 13 april 2010 om 13:40
quote:MissShopping schreef op 13 april 2010 @ 11:56:
[...]
Welke namen vinden jij en je man allebei dan wel mooi?
Jonas (Ik vind het mooi, hij niet)
Jelle (Fries vinden we niet mooi)
Milan (te populair)
Luca (idem)
Noah (idem)
Martijn (te jaren 70)
Pieter (idem)
Gideon (net niet)
Jonah (ik mooi, hij niet)
Winston (te engels)
Lennox (idem)
Jelte (te fries)
Noel (het is nog lang geen kerst)
Jesper (er loopt al een jasper rond)
Teun (maar een lettergreep)
Het enige compromis dat we nu hebben is Midas. Maar we zijn bang dat een jongetje met die naam consequent Mietje genoemd gaat worden...
[...]
Welke namen vinden jij en je man allebei dan wel mooi?
Jonas (Ik vind het mooi, hij niet)
Jelle (Fries vinden we niet mooi)
Milan (te populair)
Luca (idem)
Noah (idem)
Martijn (te jaren 70)
Pieter (idem)
Gideon (net niet)
Jonah (ik mooi, hij niet)
Winston (te engels)
Lennox (idem)
Jelte (te fries)
Noel (het is nog lang geen kerst)
Jesper (er loopt al een jasper rond)
Teun (maar een lettergreep)
Het enige compromis dat we nu hebben is Midas. Maar we zijn bang dat een jongetje met die naam consequent Mietje genoemd gaat worden...
dinsdag 13 april 2010 om 13:48
Grappig. Wij hebben ongeveer dezelfde eisen als flauwegeit (ik blijf dus meekijken) en in het lijstje van Banba staat de complete shortlist van de vorige keer, plus een heel stel namen die alleen afvielen omdat ze in onze families al voorkomen - in sommige gevallen bij huisdieren.
Leuke namen wel, Banba
quote:Banba schreef op 12 april 2010 @ 22:10:
[...]
Rutger
Leon
Boris
Jeroen
Pepijn
Jochem
David
Abel
Jasper
Casper
Arthur
Oscar
Floris
Hugo
Ivo
Jacob
Jelmer
Lucas
Maarten
Ruben
Thomas
Stefan
Timon
Vincent
Wouter
Leuke namen wel, Banba
quote:Banba schreef op 12 april 2010 @ 22:10:
[...]
Rutger
Leon
Boris
Jeroen
Pepijn
Jochem
David
Abel
Jasper
Casper
Arthur
Oscar
Floris
Hugo
Ivo
Jacob
Jelmer
Lucas
Maarten
Ruben
Thomas
Stefan
Timon
Vincent
Wouter
dinsdag 13 april 2010 om 13:51
dinsdag 13 april 2010 om 17:17
haha thanks dames voor jullie hulp............ware het niet ik nu weer een andere lijstje ga plaatsen. Ik had nml 20 wkn echo gehad (3x) omdat eigenwijsje verstopt ligt..........alleen het hartje konden ze nog niet goed beoordelen en werd dus doorgestuurd naar een ziekenhuis met andere apparatuur......
er was mij verteld dat ik een jochie zou krijgen.........maar dat jochie is ineens veranderd in een meisje en zei konden dit voor 100% zeggen...
even switchen weer maar vinnen 0.001 seconde was dat ook weer goed natuurlijk...
dus
help
Floortje
Noortje
Tess
Sofie
Lotte
daar twijfel ik tussen..........
er was mij verteld dat ik een jochie zou krijgen.........maar dat jochie is ineens veranderd in een meisje en zei konden dit voor 100% zeggen...
even switchen weer maar vinnen 0.001 seconde was dat ook weer goed natuurlijk...
dus
help
Floortje
Noortje
Tess
Sofie
Lotte
daar twijfel ik tussen..........
Puck
dinsdag 13 april 2010 om 18:40
quote:keeprunning schreef op 13 april 2010 @ 13:51:
Bij Midas denk ik aan de wolf uit de Donald Duck...
Wat vind je van:
Thomas te populair
Jonathan te lang (met achternaam)
Julian (te populair)
Remco (te jaren zeventig)
Vincent (idem)
Lennart (daar ken ik een heel vervelende van)
Nu ik zo jullie voorstellen lees, besef ik dat ik nog een eis heb. Het moet niet een te veelvoorkomende naam zijn. Maar geen fantastienaam, het moet in de namenboekjes voorkomen.
Waar halen jullie je inspiratie vandaan? Ik hou niet van die boekjes met lijsten, na de dertigste naam die met een C begint, heb ik het wel gezien. Ik kom graag op voornamelijk.nl en het namenregister van NRC. Al heb ik DE naam daar dus nog niet gevonden.
Bij Midas denk ik aan de wolf uit de Donald Duck...
Wat vind je van:
Thomas te populair
Jonathan te lang (met achternaam)
Julian (te populair)
Remco (te jaren zeventig)
Vincent (idem)
Lennart (daar ken ik een heel vervelende van)
Nu ik zo jullie voorstellen lees, besef ik dat ik nog een eis heb. Het moet niet een te veelvoorkomende naam zijn. Maar geen fantastienaam, het moet in de namenboekjes voorkomen.
Waar halen jullie je inspiratie vandaan? Ik hou niet van die boekjes met lijsten, na de dertigste naam die met een C begint, heb ik het wel gezien. Ik kom graag op voornamelijk.nl en het namenregister van NRC. Al heb ik DE naam daar dus nog niet gevonden.
dinsdag 13 april 2010 om 21:29
@Flauwegeit, (hihihi echt een komische naam!) je zal zien dat je opeens ergens een naam ziet, (en dan niet in de lijstjes) waarvan je meteen weet: ja, dit is het. Ik spitte ook alle boeken en lijsten door tot ik tureluurs werd tot we in de drukkerij op een voorbeeldkaartje een schitterende naam zagen en beiden meteen wisten, deze is het. Vanaf die dag heb ik niet meer getwijfeld. Zo kan het ook gaan
dinsdag 13 april 2010 om 22:03
Flauwegeit, wij hebben ongeveer dezelfde eisen als jullie. We zijn bij mijn vorige zwangerschap toen we het helemaal gehad hadden met de namenboekjes op vakantie een avond aan het strand gaan zitten, en zijn een paar keer het hele alfabet af gegaan, zonder boekje. Om de beurt noemden we steeds een naam - soms dus ook namen die we helemaal niet leuk vonden, want bij de vijfde keer het alfabet langshobbelen waren de leuke namen wel op Dat leverde een lijstje van vier of vijf kandidaat namen op, en 1 daarvan, een van de namen uit jouw lijstjes afgewezen door man of al voorkomend in de familie, is het geworden.
We gaan nu bijna weer op vakantie, en nemen als huiswerk het bedenken van een naam voor zoon twee mee.
We gaan nu bijna weer op vakantie, en nemen als huiswerk het bedenken van een naam voor zoon twee mee.
woensdag 14 april 2010 om 11:17
@Schimmelteentje: dat is geruststellend dat DE naam ook gewoon tot je kan komen.
@Miffy: Wat een leuke manier zeg. Maar ik geloof dat wij niet ver genoeg met het alfabet zouden komen. Heb jij daadwerkelijk al die vreselijke namenboeken doorgeworsteld?
Missshopping: Van jouw lijst vind ik Felix en Reinier leuk, maar die zijn alweer afgeschoten (en niet door mij).
Ik ben nu heel erg aan het warmlopen voor Samuel maar mijn moeilijke 'huisgenoot' vindt het niets. Hij komt met Daniel (zo heet heel Nederland) en Damiaan (blergh) dus daar werken we nog aan.
@Miffy: Wat een leuke manier zeg. Maar ik geloof dat wij niet ver genoeg met het alfabet zouden komen. Heb jij daadwerkelijk al die vreselijke namenboeken doorgeworsteld?
Missshopping: Van jouw lijst vind ik Felix en Reinier leuk, maar die zijn alweer afgeschoten (en niet door mij).
Ik ben nu heel erg aan het warmlopen voor Samuel maar mijn moeilijke 'huisgenoot' vindt het niets. Hij komt met Daniel (zo heet heel Nederland) en Damiaan (blergh) dus daar werken we nog aan.
woensdag 14 april 2010 om 12:56
quote:keeprunning schreef op 14 april 2010 @ 11:57:
Zoveel jongens heten er toch geen daniel? Of mis ik net dat deel van Nederland
In 2004 werden 515 jongens geboren die Daniel heten. In hetzelfde jaar kwamen 1388 Danen op de wereld. Het staat heel hoog in de top tien.
Keeprunning: eisen zijn klassiek of Hollands (niet Fries). Niet te populair of te Engels. Jouw lijstje komt in de buurt, maar het is het allemaal net niet. Merijn is een optie. Alleen samen met Marijn is het toch alweer een erg veelvoorkomende naam.
*Ja, ik weet dat ik hier te diep over nadenk. Gun een meid een hobby*
Zoveel jongens heten er toch geen daniel? Of mis ik net dat deel van Nederland
In 2004 werden 515 jongens geboren die Daniel heten. In hetzelfde jaar kwamen 1388 Danen op de wereld. Het staat heel hoog in de top tien.
Keeprunning: eisen zijn klassiek of Hollands (niet Fries). Niet te populair of te Engels. Jouw lijstje komt in de buurt, maar het is het allemaal net niet. Merijn is een optie. Alleen samen met Marijn is het toch alweer een erg veelvoorkomende naam.
*Ja, ik weet dat ik hier te diep over nadenk. Gun een meid een hobby*
woensdag 14 april 2010 om 13:08
quote:Flauwegeit schreef op 14 april 2010 @ 11:17:
@Schimmelteentje: dat is geruststellend dat DE naam ook gewoon tot je kan komen.
Volgens mij vind jij op zich nog best wel wat namen leuk! Samuel vind ik ook heel mooi. Welke namen vind jouw "moeilijke huisgenoot " naast Daniel en Damian nog meer leuk?
Hier nog wat laatste ideeen:
Jayden
Dani
Dinand
Dilan
Elias
Iwan
Arjan
Boaz
Ramon
Robin
Olaf
Jasper
Jordi
Jorik
Volgens mij vind jij op zich nog best wel wat namen leuk! Samuel vind ik ook heel mooi. Welke namen vind jouw "moeilijke huisgenoot " naast Daniel en Damian nog meer leuk?
Hier nog wat laatste ideeen:
Jayden
Dani
Dinand
Dilan
Elias
Iwan
Arjan
Boaz
Ramon
Robin
Olaf
Jasper
Jordi
Jorik
woensdag 14 april 2010 om 14:03
quote:MissShopping schreef op 14 april 2010 @ 13:08:
[...]
Volgens mij vind jij op zich nog best wel wat namen leuk! Welke namen vind jouw "moeilijke huisgenoot " naast Daniel en Damian nog meer leuk?
Hij vindt Christof, David en Merijn mooi. De eerste vind ik niets, de rest is te top twintig. Het lijkt wel of hij alleen met modenamen kan komen en dat wil ik gewoon niet. Het kind hoeft niet echt niet Oenique te heten, maar er zijn voldoende normale namen die niet top vijftig zijn.
Uit jouw laatste lijstje vind ik alleen Elias wat. Maar ik ken al een baby die zo heet. En een reddingsboot
[...]
Volgens mij vind jij op zich nog best wel wat namen leuk! Welke namen vind jouw "moeilijke huisgenoot " naast Daniel en Damian nog meer leuk?
Hij vindt Christof, David en Merijn mooi. De eerste vind ik niets, de rest is te top twintig. Het lijkt wel of hij alleen met modenamen kan komen en dat wil ik gewoon niet. Het kind hoeft niet echt niet Oenique te heten, maar er zijn voldoende normale namen die niet top vijftig zijn.
Uit jouw laatste lijstje vind ik alleen Elias wat. Maar ik ken al een baby die zo heet. En een reddingsboot