Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
quote:JustMas schreef op 12 april 2010 @ 12:48:

Ik heb zo veel mogelijk doorgelezen, maar ik heb hem niet zien staan.. Als dat wel zo is.. Sorry!

Ik vind Jelle een geweldige naam.. Helaas heet mijn man al zo!

Keeprunning was toch op zoek naar een Friese naam of heb ik dat verkeerd?

Groetjes!Dat je man al zo heet vind ik persoonlijk niet zo´n probleem, iets anders wordt het als de zoon van je zus of vriendin ook zo heet.
quote:sofi2010 schreef op 12 april 2010 @ 21:55:

Heb 5 namen waar ik tussen twijfel...

wie helpt???

1. Tim

2.Noah

3.Levi

4 Kyan

5. Job

willekeurige volgorde........welke vinden jullie het leukst?Ik vind Noah en Levi heel erg leuk. Zou ik zelf ook zo voor gaan.
Ik zou dit weer echt niet willen, 2 dezelfde namen in huis!
Jelle junior wordt Djee Djee of Jee jee, moet je van houden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Banba schreef op 12 april 2010 @ 22:10:

[...]

Pepijn

Jochem

David

Abel

Jasper

Casper

Jacob

Deze namen vind ik mooi maar zijn of afgekeurd door echtgenoot of een naam die al in de familie voorkomt.
quote:MissShopping schreef op 13 april 2010 @ 09:05:

[...]

Wat vind je van:

Tijmen

Mathijs

Niels Te populair

Joshua

Jesse: Te populair

Ik vind dit mooie namen, maar die zijn door man afgekeurd.

Het vervelende is dat ik erg pietluttig ben en hij ook. Helaas komen we nog niet bij dezelfde naam uit.
quote:Flauwegeit schreef op 13 april 2010 @ 11:05:

[...]

Ik vind dit mooie namen, maar die zijn door man afgekeurd.

Het vervelende is dat ik erg pietluttig ben en hij ook. Helaas komen we nog niet bij dezelfde naam uit.

Welke namen vinden jij en je man allebei dan wel mooi? Misschien dat we dan nog betere tips kunnen geven. Wat vind je verder nog van:

Jonas

Jelle

Milan

Luca

Noah

Martijn

Pieter

Gideon

Jonah

Winston

Lennox

Jelte

Noel

Jesper

Teun
quote:MissShopping schreef op 13 april 2010 @ 11:56:

[...]

Welke namen vinden jij en je man allebei dan wel mooi?

Jonas (Ik vind het mooi, hij niet)

Jelle (Fries vinden we niet mooi)

Milan (te populair)

Luca (idem)

Noah (idem)

Martijn (te jaren 70)

Pieter (idem)

Gideon (net niet)

Jonah (ik mooi, hij niet)

Winston (te engels)

Lennox (idem)

Jelte (te fries)

Noel (het is nog lang geen kerst)

Jesper (er loopt al een jasper rond)

Teun (maar een lettergreep)

Het enige compromis dat we nu hebben is Midas. Maar we zijn bang dat een jongetje met die naam consequent Mietje genoemd gaat worden...
Grappig. Wij hebben ongeveer dezelfde eisen als flauwegeit (ik blijf dus meekijken) en in het lijstje van Banba staat de complete shortlist van de vorige keer, plus een heel stel namen die alleen afvielen omdat ze in onze families al voorkomen - in sommige gevallen bij huisdieren.

Leuke namen wel, Banba

quote:Banba schreef op 12 april 2010 @ 22:10:

[...]

Rutger

Leon

Boris

Jeroen

Pepijn

Jochem

David

Abel

Jasper

Casper

Arthur

Oscar

Floris

Hugo

Ivo

Jacob

Jelmer

Lucas

Maarten

Ruben

Thomas

Stefan

Timon

Vincent

Wouter
Bij Midas denk ik aan de wolf uit de Donald Duck...

Wat vind je van:

Thomas

Jonathan

Julian

Remco

Vincent

Lennart

@ Justmas: dat was inderdaad ik die op zoek was, maar uiteindelijk besloten toch te blijven bij de oorspronkelijke naam die we hadden bedacht. Bedankt voor het meedenken
haha thanks dames voor jullie hulp............ware het niet ik nu weer een andere lijstje ga plaatsen. Ik had nml 20 wkn echo gehad (3x) omdat eigenwijsje verstopt ligt..........alleen het hartje konden ze nog niet goed beoordelen en werd dus doorgestuurd naar een ziekenhuis met andere apparatuur......

er was mij verteld dat ik een jochie zou krijgen.........maar dat jochie is ineens veranderd in een meisje en zei konden dit voor 100% zeggen...

even switchen weer maar vinnen 0.001 seconde was dat ook weer goed natuurlijk...

dus

help

Floortje

Noortje

Tess

Sofie

Lotte

daar twijfel ik tussen..........
Puck
oja moet ik even in een ander topic zetten natuurlijk
Puck
quote:keeprunning schreef op 13 april 2010 @ 13:51:

Bij Midas denk ik aan de wolf uit de Donald Duck...

Wat vind je van:

Thomas te populair

Jonathan te lang (met achternaam)

Julian (te populair)

Remco (te jaren zeventig)

Vincent (idem)

Lennart (daar ken ik een heel vervelende van)

Nu ik zo jullie voorstellen lees, besef ik dat ik nog een eis heb. Het moet niet een te veelvoorkomende naam zijn. Maar geen fantastienaam, het moet in de namenboekjes voorkomen.

Waar halen jullie je inspiratie vandaan? Ik hou niet van die boekjes met lijsten, na de dertigste naam die met een C begint, heb ik het wel gezien. Ik kom graag op voornamelijk.nl en het namenregister van NRC. Al heb ik DE naam daar dus nog niet gevonden.
@Flauwegeit, (hihihi echt een komische naam!) je zal zien dat je opeens ergens een naam ziet, (en dan niet in de lijstjes) waarvan je meteen weet: ja, dit is het. Ik spitte ook alle boeken en lijsten door tot ik tureluurs werd tot we in de drukkerij op een voorbeeldkaartje een schitterende naam zagen en beiden meteen wisten, deze is het. Vanaf die dag heb ik niet meer getwijfeld. Zo kan het ook gaan
Flauwegeit, wij hebben ongeveer dezelfde eisen als jullie. We zijn bij mijn vorige zwangerschap toen we het helemaal gehad hadden met de namenboekjes op vakantie een avond aan het strand gaan zitten, en zijn een paar keer het hele alfabet af gegaan, zonder boekje. Om de beurt noemden we steeds een naam - soms dus ook namen die we helemaal niet leuk vonden, want bij de vijfde keer het alfabet langshobbelen waren de leuke namen wel op Dat leverde een lijstje van vier of vijf kandidaat namen op, en 1 daarvan, een van de namen uit jouw lijstjes afgewezen door man of al voorkomend in de familie, is het geworden.

We gaan nu bijna weer op vakantie, en nemen als huiswerk het bedenken van een naam voor zoon twee mee.
Ik gooi hem er nog een keer in, hoorde hem vorige week: Skip, vind ik zooo leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@flauwegeit:

dennis

filip

timo

bruno

pelle

guido

dexter

mika

friso

patrick

ronald

rubin

nathan

tibor

rogier

enzo

kevin

arthur

thijmen

olivier

alex

andre

marnix

arnaud/arnout

axel

derek

emil

felix

ewout

michiel

michel

onno

reinier

robbert

roeland

victor
@Schimmelteentje: dat is geruststellend dat DE naam ook gewoon tot je kan komen.

@Miffy: Wat een leuke manier zeg. Maar ik geloof dat wij niet ver genoeg met het alfabet zouden komen. Heb jij daadwerkelijk al die vreselijke namenboeken doorgeworsteld?

Missshopping: Van jouw lijst vind ik Felix en Reinier leuk, maar die zijn alweer afgeschoten (en niet door mij).

Ik ben nu heel erg aan het warmlopen voor Samuel maar mijn moeilijke 'huisgenoot' vindt het niets. Hij komt met Daniel (zo heet heel Nederland) en Damiaan (blergh) dus daar werken we nog aan.
Als hij de D leuk vindt:

Donald, Dieter, David,
David is te populair, Donald en Dieter zijn het niet.

Ik denk dat hij namen met een A erin mooi vindt. Maar wat er echt in zijn hoofd omgaat...
Zoveel jongens heten er toch geen daniel? Of mis ik net dat deel van Nederland
@ flauwegeit

Ivan

Leon

PAscal

Thijmen

Jorik

Marten

Wessel

Casper

Karsten

Thimo

Merijn

Mikay

Aron

Jurre

Melle

Dion

ik weet niet wat er al genoemd is en wat je eisen zijn dus misschien zit ik wel helemaal fout
quote:keeprunning schreef op 14 april 2010 @ 11:57:

Zoveel jongens heten er toch geen daniel? Of mis ik net dat deel van Nederland

In 2004 werden 515 jongens geboren die Daniel heten. In hetzelfde jaar kwamen 1388 Danen op de wereld. Het staat heel hoog in de top tien.

Keeprunning: eisen zijn klassiek of Hollands (niet Fries). Niet te populair of te Engels. Jouw lijstje komt in de buurt, maar het is het allemaal net niet. Merijn is een optie. Alleen samen met Marijn is het toch alweer een erg veelvoorkomende naam.

*Ja, ik weet dat ik hier te diep over nadenk. Gun een meid een hobby*
quote:Flauwegeit schreef op 14 april 2010 @ 11:17:

@Schimmelteentje: dat is geruststellend dat DE naam ook gewoon tot je kan komen.

@Miffy: Wat een leuke manier zeg. Maar ik geloof dat wij niet ver genoeg met het alfabet zouden komen. Heb jij daadwerkelijk al die vreselijke namenboeken doorgeworsteld?

Missshopping: Van jouw lijst vind ik Felix en Reinier leuk, maar die zijn alweer afgeschoten (en niet door mij).

Ik ben nu heel erg aan het warmlopen voor Samuel maar mijn moeilijke 'huisgenoot' vindt het niets. Hij komt met Daniel (zo heet heel Nederland) en Damiaan (blergh) dus daar werken we nog aan.

Volgens mij vind jij op zich nog best wel wat namen leuk! Samuel vind ik ook heel mooi. Welke namen vind jouw "moeilijke huisgenoot " naast Daniel en Damian nog meer leuk?

Hier nog wat laatste ideeen:

Jayden

Dani

Dinand

Dilan

Elias

Iwan

Arjan

Boaz

Ramon

Robin

Olaf

Jasper

Jordi

Jorik
quote:MissShopping schreef op 14 april 2010 @ 13:08:

[...]

Volgens mij vind jij op zich nog best wel wat namen leuk! Welke namen vind jouw "moeilijke huisgenoot " naast Daniel en Damian nog meer leuk?

Hij vindt Christof, David en Merijn mooi. De eerste vind ik niets, de rest is te top twintig. Het lijkt wel of hij alleen met modenamen kan komen en dat wil ik gewoon niet. Het kind hoeft niet echt niet Oenique te heten, maar er zijn voldoende normale namen die niet top vijftig zijn.

Uit jouw laatste lijstje vind ik alleen Elias wat. Maar ik ken al een baby die zo heet. En een reddingsboot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven