Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Ja met Daan erbij scoort de naam natuurlijk hoog...

Zelfde geldt voor Merijn, ik ken niemand die zo heet en als je het zelf een mooie naam vindt. Ik begrijp dat je geen duizend in een dozijn naam wil, maar de namen die nu 'hip' zijn, zijn vooral hollandse namen.

Nog wat ideeën:

Teun

Ivo

Samuel

Stan of Sten

Job

Finn

Joris

Derk

Ralph
Samuel vind ik heel mooi (afgekeurd door 'huisgenoot') en Joris ook (idem). De rest is eenlettergreep en dat is het niet voor mij.
Nog wat namen in lijn van Samuel, David, Daniel en Elias, zie jij ook het patroon

Lucas (misschien wel te populair)

Joshua

Nathan

Ruben

Aron

Simon

Felix
@ flauwegeit

Matthijs

Matthias

Berend

Floris

Olivier

Laurens

Machiel

Remus

Sijmen

Seger

Aron

Quinten

Quintijn

Tristan

Xander

Matthijn

Viktor

Bastian

Duco

Harmen

Ingmar

Izaak

Jacob
.
anoniem_63efe74ee91c1 wijzigde dit bericht op 15-04-2010 17:55
Reden: 1x is genoeg
% gewijzigd
Ik ga ook het patroon zien en heb het nog even samengevat

Mooi, maar door man afgekeurd, te populair of komt al voor in familie:

Linus, Joris, Simon, Pepijn, Jochem, David, Abel, Jasper, Casper, Jacob, Tijmen, Mathijs, Joshua, Jonas, Jonah, Felix, Reinier, Samuel, Elias

Man vind mooi:

Christof, David, Daniel, Damian

Einige compromis tot nu toe:

Midas, Merijn
quote:Flauwegeit schreef op 13 april 2010 @ 11:01:

[...]

Pepijn

Jochem

David

Abel

Jasper

Casper

Jacob

[...]

Deze namen vind ik mooi maar zijn of afgekeurd door echtgenoot of een naam die al in de familie voorkomt.
quote:Flauwegeit schreef op 14 april 2010 @ 14:03:

[...]

Hij vindt Christof, David en Merijn mooi. De eerste vind ik niets, de rest is te top twintig. Het lijkt wel of hij alleen met modenamen kan komen en dat wil ik gewoon niet. Het kind hoeft niet echt niet Oenique te heten, maar er zijn voldoende normale namen die niet top vijftig zijn.

Uit jouw laatste lijstje vind ik alleen Elias wat. Maar ik ken al een baby die zo heet. En een reddingsboot
Krek als het niet waar is, ik zie ook een patroon

Maar David wordt het echt niet, daar loopt er dus al eentje van rond.

@Keeprunning: het lijstje waar jij mee kwam, zijn de bijbelse namen toch? Daar vind ik Felix en Simon mooi op. Maar ja iemand anders die ik ken...

Met jullie hulp ben ik vandaag alweer verder gekomen. Compromis tot nu toe lijkt te zijn: Samuel, Merijn en Midas. Dat is al meer dan ik vanochtend had.

Zo, en nu laat ik het topic weer aan een andere namenzoeker over.
Het patroon dat ik juist zag waren inderdaad bijbelse namen. Ik zou als ik jullie was niet al te veel gaan kijken of er iemand (een achter achter neef) is met dezelfde naam.

Ik ben benieuwd welke naam het gaat worden! Succes!
Flauwegeit, Merijn zou bij ons afvallen omdat het een naam is waarvan niet meteen 100% duidelijk is of het een jongen of een meisje is. Geen idee of dat bij jullie een afweging is, maar om het nog wat moeilijker te maken, meld ik het maar even

Een oud-collega overwoog haar kind Felix te noemen, en vroeg aan mij wat mijn eerste gedachte bij de naam was. In een opwelling riep ik direct "Kattenvoer!" en daar bleek ik achteraf grote paniek bij haar thuis mee te hebben veroorzaakt, omdat ze toen zelf de naam ook niet meer leuk vond, maar ook geen alternatief meer had. Ze beviel vlak daarna, en het bleek gelukkig een meisje te zijn: daar hadden ze wel gewoon een naam voor
`Flauwegeit, uit jouw rijtje vind ik Merijn het leukste, ik ken persoonlijk geen meisjes die zo heten.

Midas geeft toch de associatie met de grote boze wolf en Samuel vind ik meer iets voor een zwart kindje. En als het wordt afgekort naar Sam zit je toch weer met zo´n top tien naam.
@Miffy: Ik vind Felix ook leuk, maar man riep ook meteen: "Kattenvoer." Terwijl het alweer honderd jaar geleden is dat die reclame op tv was.

Merijn gaat het niet worden, want ik ken drie Marijnen dus die naam is in mijn hoofd al aan iemand anders vergeven. Hetzelfde met David.

Jaja, zo houden we onzelf bezig.
Flauwegeit, dan brainstormen we gewoon nog ff door voor je.

-Bernd

-Jort

-Florian

-Rein

-Waldo

-Silvijn

-Evan

-Boppo

-Wout
Flauwegeit; Samuel vind ik erg gaaf! Midas daarentegen echt helemaal niks... Merijn, mwah.

Wil je nog meer hulp of is het even genoeg
Wij hebben honderden namen voorbij laten komen voor onze kleine man. Op t laatste moment werd het Timo. Gewoon opzn Hollands.
wat vinden jullie van de naam Boris. We zijn er over uit dat dit de naam gaat worden. Heb al wel een opmerking gehad over een hondennaam. Hebben jullie die associatie ook?
@El25 Nee hoor, ik vind het een hele stoere en leuke naam!
ik vind Boris ook erg gaaf! Wat vind je van Bruno?
mijn hond heette vroeger boris dus als ik eerlijk ben denk ik wel aan een hond.

maar toch vind ik het wel een leuke naam eigenlijk voor een jongen
Hoi dames, een paar weken terug zat ik op een site waar je kon bekijken welke namen hoevaak zijn gegeven per jaar, maar helaas niet opgeslagen en ik kan hem niet vinden met google.

Iemand een idee over welke site ik het heb?

Ik heb namelijk helemaal zelf een naam bedacht, wel afgeleid van een andere naam hoor, maar hij bestaat wel op de babynamensites, dus nu wil ik weten hoeveel kans ik heb op nog iemand met zo'n naam in de klas.

(Bij mij in de klas zat iemand met dezelfde naam als mij en ik vond dat niet leuk)
www.babybytes.nl

Erg leuk...
oja, ik zit al weken op die site, haha

Had een andere site gezien, maar denk je dat deze klopt met de werkelijkheid? Bedankt iig!!
wij hebben vorig jaar een 2ling gekregen en dit bekte voor ons het lekkerst

Dylan en Demian

(ja ok of het handig is is een tweede het is nml ook nog eens een eeneiige 2ling hahaha maar tot zover staat op alle post gewoon volledige naam ipv de letter)
ik dacht dat iemand een keer zei dat je ook op de site van de belastingdienst kon kijken.. maar heb dit zelf nooit uitgeprobeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven