Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
ik ken 1 meisje met de naam Dani

en inderdaad de voetballer Dani,waar Dani is afgeleid van Daniel
Zonnetje; wat vind je dan van Dari?

Ik ken een jongen die zo heet, leuk jongetje! En het is misschien wat stoerder dan Dani, beetje combi met Jari?
Bedankt voor de Friese namen... We vinden er geeneen echt geweldig, stappen er nu een beetje vanaf. Wat vinden jullie van

Jacob

Eli

Angus

Jimi

Joep

Quint

????
quote:Punkiedunkie schreef op 02 augustus 2010 @ 10:16:

Bedankt voor de Friese namen... We vinden er geeneen echt geweldig, stappen er nu een beetje vanaf. Wat vinden jullie van

Jacob

Eli

Angus

Jimi

Joep

Quint

????de vetgedrukte zijn leuk, de rest vind ik niks.
quote:blogbabe schreef op 01 augustus 2010 @ 20:21:

[...]

Nou, ik ken geen enkel meisje die Dani heet. Wel jongens! Er was toch ook een voetballer die zo heette? Daar waren 'in mijn tijd' alle meisjes gek van!

dat is precies waar ik de naam ook vandaag heb :-) die voetballer idd...

maar mijn vriend vindt het niet erg leuk, de naam :(
ik werd wakker en vond danique ineens geweldig

lees ik op internet overal dat het een meisjesnaam is :(:(:( dat is een tegenvaller *zucht*
Danique vind ik echt een meisjesnaam
zonnetje82 wat vind je van Dali?
of Sami,Revi,Yuri
ik ken een jongen en die heet Danick (wel uitgesproken als niek en niet als nick). Ik moest wel even wennen, want kende ook alleen meisjes, maar nu 2 jaar later is het een heel stoer ventje hoor!
Punkiedunkie; Jacob en Joep vind ik leuk, de andere minder. Wat vind je van Mingus? Vind ik erg leuk en in jouw rijtje passen. Of Elai?
quote:Sterretjee schreef op 30 juli 2010 @ 21:32:

Meiden, welke naam vinden jullie mooier? (just curious)

Brent, Mauro, Jonthe of Dion?

Brent wordt de naam van ons kindje

Dat is dus mijn favoriet van deze namen.

Jacob

Eli

Angus

Jimi

Joep

Quint

????

Dit zijn weer hele andere namen dan Friese namen.

Wat vind je van:

Samuel

Jonas

Koen

Jonathan

Robin

Ruben

Noah
dubbel
Ik vond Silver/Sylver een leuke jongensnaam. Maar m´n vriend vind dat helemaal niks.

Wij krijgen in december een jongetje. Wij hebben de naam ook al. Maar ik zit te denken om onze zoon te vernoemen naar de vader van mijn vriend en mijn vader als 2e en 3e naam. Is dat raar? De namen zijn Johannes en Franciscus. Dus wel ouderwets. Wordt dat tegenwoordig nog gedaan? Wij zijn verder ook niet gelovig ofzo maar ik vind het wel een mooi gebaar.

Voor een meisje had ik Sterre Faye. Vind het ergens wel jammer dat het geen meisje is omdat ik deze naam al jaaaaren in m´n hoofd had. Maar goed, ons jochie krijgt ook een mooie naam al zeg ik het zelf.

Jacob - vind ik persoonlijk een beetje 'ouwelijk'

Eli - leuk

Angus - is een rundersoort (wel lekker trouwens )

Jimi - wordt de uitspraak dan 'jimmie of jiemie' ?

Joep - erg leuke naam maar moet steeds aan André v Duin denken

Quint - leuk
quote:Flitsie schreef op 02 augustus 2010 @ 15:43:

Ik vond Silver/Sylver een leuke jongensnaam. Maar m´n vriend vind dat helemaal niks. En afgekort naar Syl?

Wij krijgen in december een jongetje. Wij hebben de naam ook al. Maar ik zit te denken om onze zoon te vernoemen naar de vader van mijn vriend en mijn vader als 2e en 3e naam. Is dat raar? De namen zijn Johannes en Franciscus. Dus wel ouderwets. Wordt dat tegenwoordig nog gedaan? Wij zijn verder ook niet gelovig ofzo maar ik vind het wel een mooi gebaar. In onze omgeving zijn de laatste tijd veel kids geboren en veel hadden een tweede (of zelfs nog een derde) naam. En maar een enkeling werd gedoopt. Kan best als jullie dat fijn vinden!

Voor een meisje had ik Sterre Faye. Vind het ergens wel jammer dat het geen meisje is omdat ik deze naam al jaaaaren in m´n hoofd had. Maar goed, ons jochie krijgt ook een mooie naam al zeg ik het zelf.

Jacob

Eli

Angus

Jimi

Joep

Quint

????

Eli en Joep vind ik leuk!

Wat vind je verder nog van:

Ilay (geschreven zoals je Eli uitspreekt in het engels)

Elias

Jonah

Julius

Quinn

Floit / Floyd
Mijn man heeft wel wat met Engelse namen, staan daarom ook in het lijstje, maar ik merk dat ze me meer en meer tegenstaan. Dat heeft hij met Friese namen die ik weer leuk vind...

@elle... Angus is ook de gitarist van AC/DC en aangezien mijn man daar groot fan van is...
Oh ja, Jimi wordt natuurlijk uitgesproken als in Jimi Hendrix...
heeej

tjah helaas.. velen zien danick / danique dus echt als een meisjesnaam SNIK

dat wordt dus geen danique ...

dali vind ik niet zo leuk. Sami wel, maar dat vind mijn vriend niks.

sylver vind ik ook wel een leuke naam...

wat vinden jullie van sylvano? Of sylvan?
Zoonetje ik ken een jongetjes Daniek. Echt een hele leuke knul en Daniek zo geschreven vind ik ook echt een jongensnaam!

Als je het echt een leuke naam vind zou ik het daar niet om laten hoor!

(is volgens het Meertens instituut sinds 2006 58 keer aan een jongen gegeven)
@zonnetje: ik vind Sylvan en Sylvano een beetje ordinair eerlijk gezegd, Sylver en Danick eigenlijk ook...
ordinair ? hmm oke ... grappig, vind ik totaal niet eigenlijk.

Sylver misschien wel ja, maar die wordt het dan ook niet hehe

bokito: ja ik zit ook in twijfel hoor, misschien moeten we het maar gewoon wel doen. We kijken wel of er een andere leuke naam op ons pad komt... en anders misschien toch danick.
Sylvano heeft een hoog tokkiegehalte idd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven