Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com

maandag 28 februari 2011 om 23:33
Ik wist al op mijn 12de ongeveer (ver voordat ik mijn (nu) man tegen kwam) dat als ik ooit een zoon zou krijgen hij Laurens zou gaan heten. De opa en het broertje van mijn man heten Louwrens. De familie denk dat we hebben benoemd, en ja we hebben de schrijfwijze aangepast, maar Louwrens stond voor mij al vast toen ik 12 was!!
Voor de tweede konden we het niet eens worden en zouden we kiezen uit Thomas of Matthijs...... Dat is dus mijn top 3.
Voor de tweede konden we het niet eens worden en zouden we kiezen uit Thomas of Matthijs...... Dat is dus mijn top 3.
dinsdag 1 maart 2011 om 05:51
quote:Marahbloem schreef op 28 februari 2011 @ 21:12:
@raarmaarwaar:
Merijn in plaats van Marijn? Ken een jongen die Merijn heet, dat kan dus ook.
Die naam staat nu toevallig bovenaan mijn lijstje (ben niet zwanger). Ik vind Marijn net iets mooier.
Deze namen worden ook wel aan meisjes gegeven, maar voor een jongen vind ik het leuker.
@raarmaarwaar:
Merijn in plaats van Marijn? Ken een jongen die Merijn heet, dat kan dus ook.
Die naam staat nu toevallig bovenaan mijn lijstje (ben niet zwanger). Ik vind Marijn net iets mooier.
Deze namen worden ook wel aan meisjes gegeven, maar voor een jongen vind ik het leuker.
dinsdag 1 maart 2011 om 22:11
Meiden, ik heb jullie hulp nodig! Ik ben over drie weken uitgerekend van ons tweede zoontje. De naam waren we eigenlijk wel uit, maar begin nu opeens zooooo te twijfelen! De naam is/ was Teun. Wat voor associatie hebben jullie hiermee? Ik ben bang dat het een beetje te 'boers' is en we hebben ook nog een agrarisch bedrijf. Onze achternaam is één lettergreep en ben bang dat het een beetje oud klinkt en dan is het ook nog moeilijk uit te spreken voor buitenlanders.... Man vind het nog steeds een erg leuke naam. Wat vinden jullie ervan?
Waar ik anders aan zit te denken is bijvoorbeeld Hugo, of Robin. Maar die zijn het toch ook net niet helemaal... Hebben jullie nog leuke ideen voor een hollandse naam?
Waar ik anders aan zit te denken is bijvoorbeeld Hugo, of Robin. Maar die zijn het toch ook net niet helemaal... Hebben jullie nog leuke ideen voor een hollandse naam?
dinsdag 1 maart 2011 om 22:18
Ik vind Teun superleuk, lekker vlot, lekker Hollands. En het was vroeger inderdaad behoorlijk boers, maar dat maakt 'm nu wel erg grappig en vrolijk. Ik zie echt zo'n eigenwijs blond jochie voor me. De andere namen die je nu noemt vind ik echt in een andere categorie vallen. Ik zou niet meer twijfelen als ik jou was. Het zijn vast de rondgierende hormonen waardoor je nu ineens gaat twijfelen. Als je de naam al die tijd al leuk vond, dan is ie vast ook gewoon leuk.
dinsdag 1 maart 2011 om 22:54
dinsdag 1 maart 2011 om 22:56
quote:robien schreef op 01 maart 2011 @ 22:11:
Meiden, ik heb jullie hulp nodig! Ik ben over drie weken uitgerekend van ons tweede zoontje. De naam waren we eigenlijk wel uit, maar begin nu opeens zooooo te twijfelen! De naam is/ was Teun. Wat voor associatie hebben jullie hiermee? Ik ben bang dat het een beetje te 'boers' is en we hebben ook nog een agrarisch bedrijf. Onze achternaam is één lettergreep en ben bang dat het een beetje oud klinkt en dan is het ook nog moeilijk uit te spreken voor buitenlanders.... Man vind het nog steeds een erg leuke naam. Wat vinden jullie ervan?
Robin (zo heet mijn hoogblonde, blauwogige zoon )
Teun vind ik ook leuk.
Leuker dan Hugo
Robin (zo heet mijn hoogblonde, blauwogige zoon )
Teun vind ik ook leuk.
Leuker dan Hugo
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 2 maart 2011 om 09:41
Bedankt voor de reacties! Ben beetje bang omdat we dus ook nog echt van de boerderie komen dat het dan juist weer niet zo leuk is en dat ie straks gepest wordt met boer Teun ofzo. Heb net een proefdruk van het geboorte kaartje binnen met Teun als naam en ik vind hem nog steeds wel leuk! *Begint er weer een beetje vertrouwen in te krijgen!*
Hugo vinden de meeste dus ook wel leuk.
Cejo: mooi lijstje! Stef vind ik ook erg leuk, Sam en Guus ook wel. Hmmmm stof tot nadenken!
Grappig om te horen dat Teun juist ook met een beetje 'kak' wordt geassocieerd.
Thanx meiden!
Hugo vinden de meeste dus ook wel leuk.
Cejo: mooi lijstje! Stef vind ik ook erg leuk, Sam en Guus ook wel. Hmmmm stof tot nadenken!
Grappig om te horen dat Teun juist ook met een beetje 'kak' wordt geassocieerd.
Thanx meiden!
woensdag 2 maart 2011 om 15:33