Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Hee toevallig, wij zijn nog steeds niet uit de jongensnamen en wij vonden Elian ook erg mooi, bij een broertje dat al Axel heet.

Het enige dat mij een beetje tegenstaat aan de naam is de betekenis. Wij zijn helemaal niet godsdienstig of kerkelijk.

En mijn vriend vindt het een beetje vrouwelijk klinken.
@ Felien vind Elian ook een tikje vrouwelijk klinken terwijl ik Axel een stoere naam vind.

Wat vind je dan van Evan??

Zelfde klank een beetje maar een stuk stoerder en ook leuk in combi met Axel
Ik zag laatst een knappert van een acteur die Tomer heet...
Dat scheelt vaak wel, als je een leuke vent ziet met een mooie naam, zo ben ik ook op de naam van mijn jongste (3,5) gekomen! hahaha!

En die naam het ik al een aantal keer voorbij zien komen!

Even denken Een alternatief voor Fedde, Dexter, Jonah, Devy, Lois, Roan, Rowan, Darren, Dan, Kyan, Noah, Gino, Colin,
Hallo Dames,

Zit ook nog steeds met een namenprobleem. Hier 28 weken zwanger. Wij hebben een jongetje Kyan (geweldige naam vind ik nog steeds) en we denken erg om ons tweede jongetje Dean te noemen. Het voelt voor ons allebei goed, maar hebben nog niet de klik die we bij Kyan hadden. Ik vond Mathe (met accent aigu op de e) dan wel, erg mooi, maar mijn man vond het niets. We zoeken een originele, liefst ook engelstalige naam, relatief kort: 2 lettergrepen max.

Nog suggesties voor anderen wellicht die wij niet zullen nemen:

Ferenc (spreek uit Ferenz) (Is Frank in het hongaars en in NL erg bijzondere naam).

Ferran (ipv Ferron wat ik eerder las hier op de site)

Dain/ Dane, Chevy, Liam, Dax.
quote:Lucycat schreef op 17 januari 2011 @ 22:17:

en we denken erg om ons tweede jongetje Dean te noemen. Leuke naam!
@ lucycat

Ik vind het een mooie combi hoor Kyan en Dean.

Liam vind ik ook mooi uit je rijtje.

misschien zit hier nog iets voor je bij.

Tycho

Ilay

Bryden

Callum

Flynn

Viggo

Fender

Jerzy

Laszlo

Lennon

Lewis

Livay

Mathis

Mayron

Mikay

Morris

Otis

Odin

Ravi

Rowin

Vince
quote:Lucycat schreef op 17 januari 2011 @ 22:17:

we denken erg om ons tweede jongetje Dean te noemen. Het voelt voor ons allebei goed, maar hebben nog niet de klik die we bij Kyan hadden. Ik vond Mathe (met accent aigu op de e) dan wel, erg mooi, maar mijn man vond het niets. We zoeken een originele, liefst ook engelstalige naam, relatief kort: 2 lettergrepen max.

Nog suggesties voor anderen wellicht die wij niet zullen nemen:

Ferenc (spreek uit Ferenz) (Is Frank in het hongaars en in NL erg bijzondere naam).

Ferran (ipv Ferron wat ik eerder las hier op de site)

Dain/ Dane, Chevy, Liam, Dax.Van alle namen die je hier noemt vind ik Dean de leukste en het mooist bij Kyan passen. Verder vind ik Lenn ook wel bij Kyan passen.
Blogbabe,

Nog 1 naam te gaan dan heb je al de namen van mijn kinderen gehad! hahah!

Supernamen! hahaha!
Hey meiden,

Even wat nieuwe inspriratie en jullie mening nodig.

Ik ben ruim 25 weken zwanger van ons 3e kindje en zoek dus nog een mooie niet vaak voorkomende jongensnaam.

Ivm herkenbaarheid noem ik niet de namen van onze andere 2 kids. Kan alleen zeggen dat ze allebei niet vaak voorkomen en een Y bevatten.

Ik vond Nylan het einde, maar een goede vriendin van ons is net bevallen van Nilan. En dan lijkt het net of we gepikt hebben zeg maar....

Wat vinden jullie van Vygo??

Liefs
Nylan en Vygo zijn beide niet mijn smaak, maar daar moet je je natuurlijk niets van aantrekken!!!

Nog wat suggesties:

Yuma (Joema of Djoema)

Yun (Joen)

Syl

Sybren/Sybrand

Sytze

Tygo

Ywein
Nog een suggestie voor Lucycat: Kyan en Dean. In dit geval spreek je Dean uit aan Dien neem ik aan. Ik ken iemand die heet Dean met een streepje op de e. Spreek uit Deejan. En dan kan je de klemtoon op de Dee leggen of op jan. Kan voor jongen of voor meisje. Maar misschien lijkt het teveel op Kyan qua klank.
quote:3ekindje schreef op 18 januari 2011 @ 16:31:

Ik vond Nylan het einde, maar een goede vriendin van ons is net bevallen van Nilan. En dan lijkt het net of we gepikt hebben zeg maar....

Zie je die vriendin vaak? Ik heb me nu voorgenomen dat de namen die we nu leuk vinden ook echt blijven staan. Zeker bij de 3de is het al zo moeilijk!

Als je haar maar af en toe ziet of zelfs niet bij in de buurt woont zou ik het gewoon doen hoor.
quote:retro schreef op 18 januari 2011 @ 15:52:

Blogbabe,

Nog 1 naam te gaan dan heb je al de namen van mijn kinderen gehad! hahah!

Supernamen! hahaha! Ik voel het gewoon aan, hè!

Mooi! Al houd ik zelf meer van Vigo. In jouw geval zou ik misschien wel voor een Y kiezen omdat je andere kinderen ook een Y hebben. Nog meer jongensnamen met een Y voor je (misschien heb je er iets aan?):

Thierry, Yadem, Kyan, Toby, Fynn, Cyan (spreek uit: Sie-an), Rody, Rowdy. En wat meer Hollandse varianten: Yannick, Symen (spreek uit: Siemen), Wytse, Wybe, Tymen (spreek uit: Tiemen).
@bokito We zien elkaar minstens 1 keer per week en zoals het nu lijkt komen onze kids later bij elkaar in de klas. Daarom vind ik het ook zo moeilijk. Vooral omdat het onze 3e is is een naam echt moeilijk en deze naam had voor mij en man lief de WOW factor zeg maar.

@Blogbabe Ik vind Kyan en Fynn erg mooi, maar man lief is niet enthousiast.

En vinden jullie de naam uitspreken als Vygo met een hollandse G zeg maar of meer op z'n engels en dus een zachte G.Jeetje hoe leg ik zoiets nu uit...
3de kindje wat balen.. nee dan zou ik het ook niet doen.

Viegoo vind ik leuker dan Viedjoo (dat bedoel je toch?)

Zijn er namen die op de namen van je kinderen lijken? Kan ik nog wat bedenken mss.

En Tycho?
Jan, Piet, Klaas, Kees, Dirk, Albert, niets mis mee toch :-) ???

En ja, ik ben uit de vorige eeuw, ruim zelfs!!!!!

Hey meiden,

Even wat nieuwe inspriratie en jullie mening nodig.

Ik ben ruim 25 weken zwanger van ons 3e kindje en zoek dus nog een mooie niet vaak voorkomende jongensnaam.

Ivm herkenbaarheid noem ik niet de namen van onze andere 2 kids. Kan alleen zeggen dat ze allebei niet vaak voorkomen en een Y bevatten.

Liefs

Tycho

Mikay

Yaro

Ilay

Dymas

Mylo

Sylvan
Bedankt voor jullie suggesties!! Dean voelt nu nog beter!

We doen wel zonder accent, want lijkt inderdaad teveel op Kyan. Je wilt elk jongetje toch iets eigens geven. Daarom viel Liam ook af, terwijl ik het een erg mooie naam vind.

Dion vind ik ook een mooie naam, maar wordt het bij ons niet.
Ik zou zelf nooit de naam nemen die een vriendin van mij ook aan haar kinderen geeft, hoe leuk de naam ook is!

Wat vind je van

Denyz

Kiyen

Jonah

Ferryn

Boaz

Julyan

Yonas

Yulian

Yovan

Dyon
@Retro We zijn er gisteravond wel uitgekomen dat we de naam Nylan laten vallen hoe moeilijk we dat ook vinden.

Denyz= mwah, niet meteen enthousiast

Kiyen= Zo heel vriendje van zoon

Jonah= nee

Ferryn= nee

Boaz=nee

Julyan= zoon van vrienden heet Julian

Yonas= nee

Yulian=zie Julyan

Yovan= nee

Dyon= mwah..

Ben qua namen nogal moelijk hoor, een naam moet me vooral meteen aanspreken.
quote:3ekindje schreef op 19 januari 2011 @ 14:30:

@Retro We zijn er gisteravond wel uitgekomen dat we de naam Nylan laten vallen hoe moeilijk we dat ook vinden.

Denyz= mwah, niet meteen enthousiast

Kiyen= Zo heel vriendje van zoon

Jonah= nee

Ferryn= nee

Boaz=nee

Julyan= zoon van vrienden heet Julian

Yonas= nee

Yulian=zie Julyan

Yovan= nee

Dyon= mwah..

Ben qua namen nogal moelijk hoor, een naam moet me vooral meteen aanspreken.

Wat vind je evevtueel nog van:

Nylo (heeft wel iets weg en van Nylan en van Vygo!)

Ilay

Eloy

Elay

Troy

Lyno

Fynn

Kyan

Dylan

Nury

Tycho (vind ik leuker dan Vygo, want denk dan aan Vijg, weet niet waarom)
3e kindje, je kunt natuurlijk, (als je Nylan écht een mooie naam vind) bespreken met je vriendin wat zij ervan zou vinden als jullie die naam zouden nemen?!

Je kunt natuurlijk ook de naam hier en daar aanpassen!

Bijv.

Mylan

Kylan

Qylan

Zylan

Hahaha!

Ik ga nog even voor je zoeken! hahaha! Vind ik leuk!
Aiydan

Rayven

Davyn

Daylan

Denyel

Deyon

Dhylan

Dwayne

Dyairo

Elyia

Fayen

Yvano

Jeavey

Jaydion

Jaylin

Jaymairo

Jenayro

Kynan

Kyran

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven