Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 16 januari 2011 om 20:40
Hee toevallig, wij zijn nog steeds niet uit de jongensnamen en wij vonden Elian ook erg mooi, bij een broertje dat al Axel heet.
Het enige dat mij een beetje tegenstaat aan de naam is de betekenis. Wij zijn helemaal niet godsdienstig of kerkelijk.
En mijn vriend vindt het een beetje vrouwelijk klinken.
Het enige dat mij een beetje tegenstaat aan de naam is de betekenis. Wij zijn helemaal niet godsdienstig of kerkelijk.
En mijn vriend vindt het een beetje vrouwelijk klinken.
maandag 17 januari 2011 om 21:57
Dat scheelt vaak wel, als je een leuke vent ziet met een mooie naam, zo ben ik ook op de naam van mijn jongste (3,5) gekomen! hahaha!
En die naam het ik al een aantal keer voorbij zien komen!
Even denken Een alternatief voor Fedde, Dexter, Jonah, Devy, Lois, Roan, Rowan, Darren, Dan, Kyan, Noah, Gino, Colin,
En die naam het ik al een aantal keer voorbij zien komen!
Even denken Een alternatief voor Fedde, Dexter, Jonah, Devy, Lois, Roan, Rowan, Darren, Dan, Kyan, Noah, Gino, Colin,
maandag 17 januari 2011 om 22:17
Hallo Dames,
Zit ook nog steeds met een namenprobleem. Hier 28 weken zwanger. Wij hebben een jongetje Kyan (geweldige naam vind ik nog steeds) en we denken erg om ons tweede jongetje Dean te noemen. Het voelt voor ons allebei goed, maar hebben nog niet de klik die we bij Kyan hadden. Ik vond Mathe (met accent aigu op de e) dan wel, erg mooi, maar mijn man vond het niets. We zoeken een originele, liefst ook engelstalige naam, relatief kort: 2 lettergrepen max.
Nog suggesties voor anderen wellicht die wij niet zullen nemen:
Ferenc (spreek uit Ferenz) (Is Frank in het hongaars en in NL erg bijzondere naam).
Ferran (ipv Ferron wat ik eerder las hier op de site)
Dain/ Dane, Chevy, Liam, Dax.
Zit ook nog steeds met een namenprobleem. Hier 28 weken zwanger. Wij hebben een jongetje Kyan (geweldige naam vind ik nog steeds) en we denken erg om ons tweede jongetje Dean te noemen. Het voelt voor ons allebei goed, maar hebben nog niet de klik die we bij Kyan hadden. Ik vond Mathe (met accent aigu op de e) dan wel, erg mooi, maar mijn man vond het niets. We zoeken een originele, liefst ook engelstalige naam, relatief kort: 2 lettergrepen max.
Ferenc (spreek uit Ferenz) (Is Frank in het hongaars en in NL erg bijzondere naam).
Dain/ Dane, Chevy, Liam, Dax.
dinsdag 18 januari 2011 om 10:13
dinsdag 18 januari 2011 om 12:46
quote:Lucycat schreef op 17 januari 2011 @ 22:17:
we denken erg om ons tweede jongetje Dean te noemen. Het voelt voor ons allebei goed, maar hebben nog niet de klik die we bij Kyan hadden. Ik vond Mathe (met accent aigu op de e) dan wel, erg mooi, maar mijn man vond het niets. We zoeken een originele, liefst ook engelstalige naam, relatief kort: 2 lettergrepen max.
Dain/ Dane, Chevy, Liam, Dax.Van alle namen die je hier noemt vind ik Dean de leukste en het mooist bij Kyan passen. Verder vind ik Lenn ook wel bij Kyan passen.
we denken erg om ons tweede jongetje Dean te noemen. Het voelt voor ons allebei goed, maar hebben nog niet de klik die we bij Kyan hadden. Ik vond Mathe (met accent aigu op de e) dan wel, erg mooi, maar mijn man vond het niets. We zoeken een originele, liefst ook engelstalige naam, relatief kort: 2 lettergrepen max.
Dain/ Dane, Chevy, Liam, Dax.Van alle namen die je hier noemt vind ik Dean de leukste en het mooist bij Kyan passen. Verder vind ik Lenn ook wel bij Kyan passen.
dinsdag 18 januari 2011 om 16:31
Hey meiden,
Even wat nieuwe inspriratie en jullie mening nodig.
Ik ben ruim 25 weken zwanger van ons 3e kindje en zoek dus nog een mooie niet vaak voorkomende jongensnaam.
Ivm herkenbaarheid noem ik niet de namen van onze andere 2 kids. Kan alleen zeggen dat ze allebei niet vaak voorkomen en een Y bevatten.
Ik vond Nylan het einde, maar een goede vriendin van ons is net bevallen van Nilan. En dan lijkt het net of we gepikt hebben zeg maar....
Wat vinden jullie van Vygo??
Liefs
Ik ben ruim 25 weken zwanger van ons 3e kindje en zoek dus nog een mooie niet vaak voorkomende jongensnaam.
Ivm herkenbaarheid noem ik niet de namen van onze andere 2 kids. Kan alleen zeggen dat ze allebei niet vaak voorkomen en een Y bevatten.
Ik vond Nylan het einde, maar een goede vriendin van ons is net bevallen van Nilan. En dan lijkt het net of we gepikt hebben zeg maar....
Liefs
dinsdag 18 januari 2011 om 17:20
Nog een suggestie voor Lucycat: Kyan en Dean. In dit geval spreek je Dean uit aan Dien neem ik aan. Ik ken iemand die heet Dean met een streepje op de e. Spreek uit Deejan. En dan kan je de klemtoon op de Dee leggen of op jan. Kan voor jongen of voor meisje. Maar misschien lijkt het teveel op Kyan qua klank.
dinsdag 18 januari 2011 om 20:20
quote:3ekindje schreef op 18 januari 2011 @ 16:31:
Zie je die vriendin vaak? Ik heb me nu voorgenomen dat de namen die we nu leuk vinden ook echt blijven staan. Zeker bij de 3de is het al zo moeilijk!
Als je haar maar af en toe ziet of zelfs niet bij in de buurt woont zou ik het gewoon doen hoor.
Zie je die vriendin vaak? Ik heb me nu voorgenomen dat de namen die we nu leuk vinden ook echt blijven staan. Zeker bij de 3de is het al zo moeilijk!
Als je haar maar af en toe ziet of zelfs niet bij in de buurt woont zou ik het gewoon doen hoor.
dinsdag 18 januari 2011 om 20:53
Mooi! Al houd ik zelf meer van Vigo. In jouw geval zou ik misschien wel voor een Y kiezen omdat je andere kinderen ook een Y hebben. Nog meer jongensnamen met een Y voor je (misschien heb je er iets aan?):
Thierry, Yadem, Kyan, Toby, Fynn, Cyan (spreek uit: Sie-an), Rody, Rowdy. En wat meer Hollandse varianten: Yannick, Symen (spreek uit: Siemen), Wytse, Wybe, Tymen (spreek uit: Tiemen).
Mooi! Al houd ik zelf meer van Vigo. In jouw geval zou ik misschien wel voor een Y kiezen omdat je andere kinderen ook een Y hebben. Nog meer jongensnamen met een Y voor je (misschien heb je er iets aan?):
Thierry, Yadem, Kyan, Toby, Fynn, Cyan (spreek uit: Sie-an), Rody, Rowdy. En wat meer Hollandse varianten: Yannick, Symen (spreek uit: Siemen), Wytse, Wybe, Tymen (spreek uit: Tiemen).
dinsdag 18 januari 2011 om 21:20
@bokito We zien elkaar minstens 1 keer per week en zoals het nu lijkt komen onze kids later bij elkaar in de klas. Daarom vind ik het ook zo moeilijk. Vooral omdat het onze 3e is is een naam echt moeilijk en deze naam had voor mij en man lief de WOW factor zeg maar.
@Blogbabe Ik vind Kyan en Fynn erg mooi, maar man lief is niet enthousiast.
En vinden jullie de naam uitspreken als Vygo met een hollandse G zeg maar of meer op z'n engels en dus een zachte G.Jeetje hoe leg ik zoiets nu uit...
@Blogbabe Ik vind Kyan en Fynn erg mooi, maar man lief is niet enthousiast.
En vinden jullie de naam uitspreken als Vygo met een hollandse G zeg maar of meer op z'n engels en dus een zachte G.Jeetje hoe leg ik zoiets nu uit...

dinsdag 18 januari 2011 om 22:16
Hey meiden,
Liefs
Tycho
Mikay
Yaro
Ilay
Dymas
Mylo
Sylvan
Hey meiden,
Liefs
Tycho
Mikay
Yaro
Ilay
Dymas
Mylo
Sylvan
dinsdag 18 januari 2011 om 22:24
woensdag 19 januari 2011 om 14:30
@Retro We zijn er gisteravond wel uitgekomen dat we de naam Nylan laten vallen hoe moeilijk we dat ook vinden.
Denyz= mwah, niet meteen enthousiast
Kiyen= Zo heel vriendje van zoon
Jonah= nee
Ferryn= nee
Boaz=nee
Julyan= zoon van vrienden heet Julian
Yonas= nee
Yulian=zie Julyan
Yovan= nee
Dyon= mwah..
Ben qua namen nogal moelijk hoor, een naam moet me vooral meteen aanspreken.
Jonah= nee
Ferryn= nee
Boaz=nee
Yonas= nee
Yulian=zie Julyan
Yovan= nee
Dyon= mwah..

woensdag 19 januari 2011 om 16:01
quote:3ekindje schreef op 19 januari 2011 @ 14:30:
@Retro We zijn er gisteravond wel uitgekomen dat we de naam Nylan laten vallen hoe moeilijk we dat ook vinden.
Jonah= nee
Ferryn= nee
Boaz=nee
Yonas= nee
Yulian=zie Julyan
Yovan= nee
Dyon= mwah..
Wat vind je evevtueel nog van:
Nylo (heeft wel iets weg en van Nylan en van Vygo!)
Ilay
Eloy
Elay
Troy
Lyno
Fynn
Kyan
Dylan
Nury
Tycho (vind ik leuker dan Vygo, want denk dan aan Vijg, weet niet waarom)
Jonah= nee
Ferryn= nee
Boaz=nee
Yonas= nee
Yulian=zie Julyan
Yovan= nee
Dyon= mwah..
Wat vind je evevtueel nog van:
Nylo (heeft wel iets weg en van Nylan en van Vygo!)
Ilay
Eloy
Elay
Troy
Lyno
Fynn
Kyan
Dylan
Nury
Tycho (vind ik leuker dan Vygo, want denk dan aan Vijg, weet niet waarom)
woensdag 19 januari 2011 om 18:20
3e kindje, je kunt natuurlijk, (als je Nylan écht een mooie naam vind) bespreken met je vriendin wat zij ervan zou vinden als jullie die naam zouden nemen?!
Je kunt natuurlijk ook de naam hier en daar aanpassen!
Bijv.
Mylan
Kylan
Qylan
Zylan
Hahaha!
Ik ga nog even voor je zoeken! hahaha! Vind ik leuk!
Je kunt natuurlijk ook de naam hier en daar aanpassen!
Bijv.
Mylan
Kylan
Qylan
Zylan
Hahaha!
Ik ga nog even voor je zoeken! hahaha! Vind ik leuk!