Jongetje zaait dood en verderf in dierentuin

03-10-2008 17:13 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lachende jongen op beveiligingscamera

Ik lees net onderstaand bericht en denk... een jongen van 7 die lachend doodt?

Ik ben geen moeder, maar... het lijkt mij dat er iets niet klopt met dit ventje. Ik vind het beangstigend...

Wat vinden jullie hiervan? En hoe zouden die ouders zijn?

Ik ben echt perplex!

Jongetje voert dierentuinreptielen aan krokodil

Een 7-jarige Australische jongen heeft dood en verderf gezaaid in een dierentuin.

Stenen

Het jochie sprong over de omheining van het Alice Springs Reptile Centre in het midden van het land en leefde zich een half uur uit. Hij sloeg sommige dieren dood met stenen. Andere beesten voerde hij levend aan de krokodillen.

Lachend

Op beelden van een beveiligingscamera is de jongen lachend gezien terwijl hij in totaal 13 dieren doodde, waaronder een schildpad, enkele hagedissen, twee komodovaranen en een 20-jarige varaan. De schade loopt op tot 4000 euro.

Aanklagen

Werknemers van het dierenpark noemden de actie van het jongetje ongelooflijk. "We gaan proberen de ouders van de jongen aan te klagen", aldus de directeur van het park. Kinderen onder de tien kunnen niet worden vervolgd.
dat jochie is echt ziek.... die zal levenslange tbs moeten ondergaan denk ik.... vind ik.
Volgens mij is dit na sliutingstijd gebeurd, vandaar geen mensen.

Komt bij mij meteen de vraag; waarom lag hij niet in bed?
laat maar.

Blijkbaar heeft het gros van de viva-forumsters - gelukkig - niet te maken met zwaar gestoorde kinderen.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Wreedheid tegen dieren door kinderen op jonge leeftijd voorspelt idd niets goeds...

Wil verder geen diagnose stellen (psychopaat o.i.d. want ben geen psychiater) maar vind wel dat het kind daar acuut naartoe moet...naar een kinderpsychiater dan.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Nee en dat hoop ik zo te houden ook.

En vooral voor mijn kinderen hoop ik dat ze er nooit mee in aanraking komen.

Zulke kinderen moet je levenslang opsluiten.
Dat ben ik wel met je eens sprokkelientje. Maar kom op het is een Kind !

Een kind waar heel duidelijk iets heel mis mee is, en die heel hard geholpen moet worden, in de hoop dat hij nog gered kan worden. Maar van sommige reaktie's hier val ik best even stil. ( en ik ben zelf ook niet altijd even soft )
quote:maxem schreef op 04 oktober 2008 @ 16:08:

Nee en dat hoop ik zo te houden ook.

En vooral voor mijn kinderen hoop ik dat ze er nooit mee in aanraking komen.

Zulke kinderen moet je levenslang opsluiten.jou zouden ze ook levenslang op moeten sluiten. Het liefst in een kooi met zulke kinderen.
Ik heb er alvast een voor je.
quote:borodini schreef op 04 oktober 2008 @ 16:11:

[...]

jou zouden ze ook levenslang op moeten sluiten. Het liefst in een kooi met zulke kinderen.Mijn kinderen hebben zelfs nog nooit een dier gekrenkt. Zulk gedrag is mij vreemd. En het is vrijwel altijd een combinatie van aangeboren psychiatrische afwijking en iets misgegaan in de opvoeding. Ik schrik hiervan want dit zijn de psychopaten van de toekomst. En die ben ik liever kwijt dan rijk. Zulke kinderen kunnen niet meer bij hun ouders wonen en moeten zwaar begeleiding hebben willen ze ooit deel kunnen nemen aan de maatschappij.
Waarom worden dit soort kinderen bijna altijd bij ouders geboren die er géén goede invloed op hebben ?

Zou zoiets een aangeboren afwijking zijn ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:borodini schreef op 04 oktober 2008 @ 16:10:

Een kind waar heel duidelijk iets heel mis mee is, en die heel hard geholpen moet worden, in de hoop dat hij nog gered kan worden. Maar van sommige reaktie's hier val ik best even stil. ( en ik ben zelf ook niet altijd even soft )Als ze zo jong al blijk geven van totale gewetenloosheid dan is normaal gedrag er echt op geen enkele manier meer in te krijgen. Opsluiten en sleutel weggooien of beter nog: zorgen dat ie nog 'n keer mee naar de dierentuin mag en dan loslaten in het leeuwenverblijf.
En ik ben misschien heel soft maar ook beesten hebben een bestaansrecht.

Tegenwoordig kunnen kinderboerderijen al bijna niet meer bestaan door dit soort kinderen.
quote:borodini schreef op 04 oktober 2008 @ 16:10:

Een kind waar heel duidelijk iets heel mis mee is, en die heel hard geholpen moet worden, in de hoop dat hij nog gered kan worden. Maar van sommige reaktie's hier val ik best even stil. ( en ik ben zelf ook niet altijd even soft )

Tuurlijk er is heel veel mis met dit kind en zijn gestoorde moord-orgie.

Ik val hier ook best stil van de reacties....Als het op deze pijler gaat om een strenge juf op het KDV die " Vlinder" onjuist bejegend heeft staan de meeste Momzilla's hier op hun achterste poten te schreeuwen over hoe traumatiserend dit wel niet voor

" Vlindertje" is.

En nu met dit jongetje...let wel: ik veroordeel zijn gedrag ook ten sterkste krijg je reacties als: levenslang opsluiten, TBS, aan de krokodillen voeren etc...

Vind dat nogal van het ene uiterste in het andere maargoed...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 oktober 2008 @ 16:14:

Waarom worden dit soort kinderen bijna altijd bij ouders geboren die er géén goede invloed op hebben ?

Zou zoiets een aangeboren afwijking zijn ?Waarom worden deze kinderen vrijwel altijd bij mensen geboren die zelf al niet sporen.
Vreselijk verhaal zeg! Ben er stil van, het zal je eigen kind zijn!!!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 oktober 2008 @ 16:14:

Zou zoiets een aangeboren afwijking zijn ?

Absoluut.

Ik heb 1 keer een langpootmug de poten uitgetrokken. Voel me er nog schuldig over. Ik was 5. Nowadays red ik vliegjes uit het water, laat ik muggen mezelf lekprikken en sla ze niet dood. Een kind houdt meestal van krioelende beestjes en fluffy dingen. Reptielen zijn niet zo fluffy maar een normaal kind heeft er wel belangstellig voor en zal zeker geen reptielen de dood injagen op een wel heel wrede manier.

Er is een verschil tussen een kind met een stoornis en een totaal gestoord kind zonder gewetensfunctie. Dat lul je er niet aan. Medicijnen helpen ook niet. Weg ermee.
Borodini: dit kind is geen 'kind'. Het is een jong zoogdier wat een aantal schakels niet helemaal op een rij heeft. Hier heeft de maatschappij echt helemaal niks aan.

Soort van Michael Meijers uit Haloween. Dood en verderf zaaien op je 7e is ten alle tijden een signaal dat je niet in de maatschappij thuishoort. Opsluiten en niet meer los laten lopen. Iet anders kun je er volgens mij niet mee.
Elninjoo, dat had ik ook al voorgesteld. Pedagogisch verantwoord projectje beginnen?
quote:maxem schreef op 04 oktober 2008 @ 16:17:

[...]

Waarom worden deze kinderen vrijwel altijd bij mensen geboren die zelf al niet sporen.

Zo...jij hebt er wel verstand van zeg!!

Zelf psychiater, onderzoeker of wetenschapper o.i.d.??

[...]

Waarom worden deze kinderen vrijwel altijd bij mensen geboren die zelf al niet sporen.Tsja , is op zich niet echt heel gek natuurlijk ; een niet sporende moeder krijgt echt geen wel sporende vent , dus die kinderen beginnen al met een achterstand... is de opvoeding dan ook nog kutje Coba dan kan je er donder op zeggen dat er dingen flink mis kunnen gaan . Maar trieste is dat vaak een familie generaties lang zich niet-sporend voortplant .
quote:sprokkelientje schreef op 04 oktober 2008 @ 16:20:

[...]

Zelf psychiater, onderzoeker of wetenschapper o.i.d.??Ja want als je er geen studie tegenaan hebt geknald weet je niet wat er in de samenleving speelt. Dan weet je er niets vanaf. Kom jij uit de politiek?
quote:sprokkelientje schreef op 04 oktober 2008 @ 16:20:

[...]

Zelf psychiater, onderzoeker of wetenschapper o.i.d.??

Ik heb ruimschoots ervaring met begeleid wonen van jongeren met een verstandelijke beperking . Geloof mij , de " normale " ouders zijn zwaar in de minderheid . Als die jongeren bij jou of bij waren opgegroeid zou je met veel begeleiding en geduld ze helpen bij het behalen van een diploma'tje en zouden ze een baan krijgen als stoeprandenschoonmaker of zoiets en zou je ze helpen als ze het huis uit gaan door hun financieën te doen enzo .

Maar deze kinderen zijn door een dolverliefde moeder uitgeleend aan incestueze stiefvader nummer zoveel , hebben een dieet gehad van cola en koekjes , hebben nooit geleerd wat mag en niet mag .........
Ja maar als je geen universitairegraat hebt mag je dat niet zien en vooral niet zeggen.

Dat ik genoeg voorbeelden ken vanuit de crisishulp ach.

[...]

Waarom worden deze kinderen vrijwel altijd bij mensen geboren die zelf al niet sporen.Nou, ja , dat bedoelde ik eigenlijk ......
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 oktober 2008 @ 16:22:

[...]

Tsja , is op zich niet echt heel gek natuurlijk ; een niet sporende moeder krijgt echt geen wel sporende vent , dus die kinderen beginnen al met een achterstand... is de opvoeding dan ook nog kutje Coba dan kan je er donder op zeggen dat er dingen flink mis kunnen gaan . Maar trieste is dat vaak een familie generaties lang zich niet-sporend voortplant .

Jezus, wat een bull-shit is dit. ( het moeder vader stukje dan )

Mijn stiefzoon is ernstig gestoord. Heeft het niet van een vreemde, zijn moeder is een zwaar psygiatrisch patient, en mijn vriend is heel normaal en spoort wel!

Waarom ik me zo druk maak, is omdat mijn zoon een paar zware stoornissen heeft. Een ding wat hij mist is inlevings-vermogen en geweten.

Dat zijn idd kinderen die heel gevaarlijk kunnen zijn, en ach, mss trek ik het me allemaal te veel aan ofzo, maar ik vind sommige reakties zo dom overkomen. Ik hoop echt dat mijn zoon zulke mensen niet tegen komt. Maar mensen die begrijpen dat hij het ook allemaal niet zo zou willen, mensen die begrip voor hem hebben, en mensen die hem helpen.

Ik hoop dat er niet alleen maar kortzichtige mensen op deze wereld zijn/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven