Juf jarig

25-03-2011 13:01 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

mijn zoontje zit in groep 1 en nu is de juf jarig. Er was in een andere klas een potje neergezet waar je een bijdrage voor een cadeau in kon doen. Ik had dus niet zelf een cadeautje voor haar gekocht (want dacht dat dat dus klassikaal gedaan werd). Nu hadden bijna alle kinderen vanochtend toch een kleinigheidje bij zich voor de juf, behalve mijn zoontje zo ongeveer. Ik voel me daar toch wat beschaamd over, maar ik was echt in de veronderstelling dat er gewoon met de hele klas iets werd gedaan. En om na straks na school alsnog met iets aan te komen.... dat lijkt dan ook weer zo mosterd na de maaltijdachtig.

Hoe is dat bij jullie op school geregeld?
..
Hier ook klassikaal wat. En ik spoor mijn zoon wat aan om een mooie tekening te maken voor de juf. Zelf nog een cadeautje kopen vind ik ook wat overdreven eerlijk gezegd.
Hier doen ze juffendag. Dan zijn alle juffen 'jarig' en wordt er klassikaal een cadeautje gekocht en een knutsel gemaakt.

De echte verjaardag van de juf slaan ze over (anders heeft juffendag ook geen zin meer natuurlijk).
Hmm wat vervelend zeg. Vind t ook allemaal wel een beetje 'te'. Heb zelf in het onderwijs stage gelopen en werd soms wel wat verlegen van al die cadeau's. Ook echt helemaal niet nodig! Vond een tekening, een knutselwerkje of een leuk briefje vaak veeel leuker!

Laat je kind nog iets tekenen ofzo en schrijf er iets liefs op. Het gaat erom dat je er nog aan gedacht hebt!
TJa, ik had hem wel gevraagd iets te tekenen of te knutselen, maar daar houdt hij helemaal niet van, dus dat wilde hij niet. En toen heb ik er verder eigenlijk ook niet meer aan gedacht, moet ik eerlijk zeggen, tot ik vanochtend dus zag dat iedereen iets bij zich had.
..
quote:reizigster2004 schreef op 25 maart 2011 @ 13:19:

TJa, ik had hem wel gevraagd iets te tekenen of te knutselen, maar daar houdt hij helemaal niet van, dus dat wilde hij niet. En toen heb ik er verder eigenlijk ook niet meer aan gedacht, moet ik eerlijk zeggen, tot ik vanochtend dus zag dat iedereen iets bij zich had.Jammer dan! Je hebt toch bijgedragen aan iets klassikaals? Ik zou me er niet rot over voelen.
Oh, dit heb ik ook meegemaakt. En ook ik voelde me dan lullig! Want vond je zoontje ervan?
Jammer dan kan gebeuren toch? Nu weet je voor de volgende keer gewoon wat en hoe. En als juf zeg ik: iets van het kind zelf is gewoon het leukste. Meer hoeft echt niet. Al is het maar gewoon een welgemeende felicitatie
quote:nielson schreef op 25 maart 2011 @ 13:06:

Hier doen ze juffendag. Dan zijn alle juffen 'jarig' en wordt er klassikaal een cadeautje gekocht en een knutsel gemaakt.

De echte verjaardag van de juf slaan ze over (anders heeft juffendag ook geen zin meer natuurlijk).

hier ook. De hele school viert dan feest. Er is een spaarpot waar de hele dan geld in doet en dit wordt besteed aan nieuw leermateriaal, spelletjes, boeken oid.

Er wordt ook duidelijk aangegeven dat dat genoeg is maar als je toch iets aan de eigen juf wilt geven dan graag iets zelfgemaakt (knutsels dus)
Hier worden alle verjaardagen tegelijk gevierd op meester- en juffendag. Toen heb ik dochter gevraagd iets te maken voor haar juf en dat vond ze leuk om te doen (schilderijtje op klein canvasdoekje van Xenos). Ik zou niet eens weten wanneer haar juf jarig is.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Wat vindt je zoontje ervan? Of ben jij de enige die ervan baalt?

Als dat laatste: laat lekker zitten, die juf wordt bedolven onder flesjes badschuim, koekjes en wat allemaal niet. Ik zou me liever bezig houden met belangrijke dingen.

Als je zoontje ervan baalt, zou ik nog gauw even een flesje badschuim halen dat hij aan de juf kan geven. Heb je niet van die reservecadeautjes in huis?
Wat eten we vanavond?
Oh dit had mijn verhaal kunnen zijn. Zoon zat koud 2 weken op school toen de juf jarig was. Voor een kleine bijdrage (2 euro geloof ik) per kind werd er een gezamelijk cadeau gekocht. Mooi dacht ik, dat is opgelost.

Kom ik op school de dag van de verjaardag, liepen alle kinderen met nog extra cadeaus, de een nog mooier ingepakt dan de ander. Ik vond het ook hartstikke lullig, eigenlijk vooral voor zoon maar niet voor mij. Tussen de middag heeft hij toen nog een tekening gemaakt en 's middags mee genomen. Eerlijk gezegd vind ik het suffer van die andere moeders, eerst afspreken om samen iets te doen en dan toch nog apart elkaar gaan 'overtroeven' (zo kwam het tenminste over).
quote:nielson schreef op 25 maart 2011 @ 13:06:

De echte verjaardag van de juf slaan ze over (anders heeft juffendag ook geen zin meer natuurlijk).Misschien een domme vraag hoor, maar bestaan meesters niet meer?
quote:StabiloBoss schreef op 25 maart 2011 @ 13:54:

[...]

Misschien een domme vraag hoor, maar bestaan meesters niet meer?Nee.
Je hoeft niets te doen, kinderen van die leeftijd hebben dat nog niet echt door.

Mocht je nog wat willen geven: geen badschuim en deo. Ik had een vriendin die na haar verjaardag en het einde van het jaar een fles of 20 aan de voedselbank doneerde, omdat ze niet tegen vele soorten badschuim kan. Bovendien is het eigenlijk een raar cadeau, je lijkt als ouder te zeggen: je stinkt! Iets zelfgemaakts, zeker simpele dingen die echt van het kind zlef komen in plaats van de ouder, zoals een briefje waarop staat waarom de juf zo leuk is, wordt vele malen meer gewaardeerd.
quote:roos1987 schreef op 25 maart 2011 @ 14:00:

[...]

Nee.Jammer.
Bij ons op school al jaren geen meester gesignaleerd. Stagiares ook allemaal meisjes.

De meesters sterven uit... erg, erg jammer!
Hier ook juffendag...en inderdaad er wordt geld ingezameld,iets leuks van gekocht en heel veel moeder presteren het omdat dan alsnog een kadoo erbij te kopen..de een nog groter dan de ander van kijk mij eens wat geven....waardoor ik ook bijna de neiging heb om dan tussen de middag nog snel wat te kopen..echter in de klas van mijn dochter is iedereen nu wel zo'n beetje zover dat het eigenlijk overdreven is. (ik heb toen gewoon gezegd tegen andere ouders dat ik het jammer vond dat het zo gaat want de kinderen zien het wel..tenminste die van mij wel...en iedereen ga mij groot gelijk en het gaat nu goed..

ook vind ik dat tractaties en feestjes steeds grotere mooier en duurder worden..............gelukkig zin de kleuters ook nog blij met een spiesje met fruit kaas ed zonder ene kado erbij ...
Puck
Bij ons op school zijn er 5 meesters (15 groepen)
Ik ben zelf nota bene met een meester getrouwd en ik heb het hem ook nog even gevraagd. Hij vond het ook onzin. Maar goed, ik had het natuurlijk kunnen weten want hij krijgt op meester en juffendag ook nog allemaal aparte cadeaus van de leerlingen (en ook op de dag voor de zomervakantie, en voor de kerstvakantie, wat een onzin allemaal!). Gewoon dom van mij, nooit over nagedacht. Zoon had het zelf vanochtend geloof ik niet in de gaten. Ik ga hem zo ophalen, en zal de juf nog even feliciteren (ze was er vanochtend niet, er zat een andere meester voor de groep, ik denk dat ze later met groot gezang is binenngehaald, haha).
..

[...]

Misschien een domme vraag hoor, maar bestaan meesters niet meer?Jawel bij ons 2 van de 7

[...]

Misschien een domme vraag hoor, maar bestaan meesters niet meer?Op deze school niet in de onderbouw iig... Jammer he!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven