JULI 2008 (deel 2)

13-12-2007 09:15 1607 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
Gonien- Dat herken ik helemaal. Ik ben ook bankhangerig en lui. Vriendlief doet eigenlijk alles. Ik stoor me niet zo snel aan rommel. Voorheen kookte ik wel, maar nu niet, omdat ik geen honger meer heb zodra ik aan het koken ben.

Wij hebben in een boek gelezen dat hij om betrokken te zijn, af en toe moet vragen hoe het gaat en daarna zijn waardering uitspreken. Daar hebben we wel lol om, zit hij weer, vanuit het niets: "Lieverd, hoe gáát het met je? Ik heb zoveel bewondering voor hoe je dit doet." Zonder en ook maar iets van te menen. En ik prevel dan (ander boek): "Loslaten en accepteren, loslaten en accepteren.."

Wat sex betreft, dat is uit den boze. Ik heb wel veel zin, maar alles wat 'de baarmoeder kan prikkelen' blijft ver van mijn bed.

Ik ben ook al helemaal bezig met kinderwagens. Ik wil geen Stokke, want die zie ik overal en vind ik niet zo mooi. Ik wil iets dat compact en makkelijk invouwt. Ik denk aan een Quinny Buzz (vouwt automatisch uit) of Maxi-Cosi Mura. Op gardo.nl is nu een 70% kortingsactie. Daar hebben ze ook een mooie aanbieding; de Quinny Buzz van 900 voor 600 nog wat.

Ik heb me net ook aangemeld op hyves, ben benieuwd!
Oh, even ter aanvulling. De Quinny Buzz is dan wel helemaal compleet met Maxi-Cosi cabriofix, hoezen, reiswieg, etc. Zie

http://tinyurl.com/2wmpuk
@Niffie: heb net even op je hyves zitten spieken. Wat heb je al een mooie dochter!! Wat een schatje om te zien!
x
Ik was zo iemand die 35 kilo aankwam en had idd een dikke kont en dikke bovenbenen, alles was dik, al vond ik dat zelf op dat moment wel meevallen maar als ik de foto's nu terug bekijk dan was ik echt een zeekoe!

Bij ons zei ze bij de echo ook niets. Alleen dit zijn de werveltjes en het hartje klopt, naar meer kijken we nu niet. Dus nog even geduld helaas!

Gonien ik heb een tijd geleden wel de docu gezien, op ned1 was dat toen. Zo hartverscheurend! Janken moet ik ook hoor, maar ik kan het nog aardig wegslikken en de agressie heeft de overhand, helaas! Ooh en een mandje tekort, heel irritant!

Tip om aan jullie mannen te geven (en Gonien kent hem al) "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt", van Kluun. Zo'n leuk boek!
Het gesprek op mijn werk viel mee gelukkig. Ik ben niet acuut op straat gezet (ook niet op de langere termijn voor zover ik kan inzien)

Helaas is er nu op kantoor niemand nodig, dus voor nu heb ik mijzelf ingepland op lichamelijk niet al te zware opdrachten. Waarschijnlijk is er na mijn verlof wel volop kantoorwerk, dus dan kan ik daar gelijk naar doorstromen.

ik denk dat ik nog maar even een paar uurtjes op bed ga liggen, ik ben zo moe. Dat stofzuigen kan wel wachten.
He Uggla, goed nieuws toch?

Even nog op wat dingen reageren:

Poepen: komt mijn receppie nog een keer (ik moet altijd persen, dus krijg er geen aambeien meer van, maar eelt

- yoghurt

- 2 el lijnzaad

- 3 gewelde gedroogde abrikozen of pruimen of vers fruit

- 2 el all bran (die met 75% vezels)

- 2 scheppen muesli

Gegarandeerd na een week elke dag probleemloos poepen, echt waar!!!

Seksen: pfffffffffff, wordt al moe van de gedachte; borsten zijn ook veel te gevoelig, terwijl daar bij mij de libido-kathalysator zit Hij mag er niet aankomen, dus wordt moeilijk. Ik lig elke dag meer dan uur eerder in bed en hij heeft geen zin om elke avond ook vroeg erin (en erop ) te duiken. Maar desondanks halen we ons gemiddelde van 1 keer per week (jaja, 2 kleine kinderen ;-().

Hij mailde vandaag dat hij me mist. Morgenavond daarom saampies lekker uit eten. Leuk!!!

Ehm, oh ja, werken: ik vind de combi werk en kids geweldig! Sinds ik kindjes heb vind ik werken stukken leuker en ik ga fluitend weer naar mijn meisjes. Vooral ook op van die dagen dat ik ze achter het behang zou willen plakken, ben ik altijd weer blij dat ik de volgende dag naar het werk mag (natuurlijk geldt dat ook weleens andersom). Ik werk gemiddeld 30 uur per week en manlief 36 en dat gaat erg goed (kanttekening: Yentjeman is geweldig in het huishouden, dus ik hoef niet zoals veel vrouwen alles alleen te doen).

Vriendinnen die gestopt zijn met werken zijn in huis en het huishouden veel ambitieuzer dan ik. Als ze stof zien liggen of was dan raken ze in paniek. Dat heb ik ECHT niet (integendeel ). Zij hebben ook mannen die niets in het huishouden doen en leggen de lat vwb hun uiterlijk, hun kleding en hun huis en kinderen hoog (alles altijd netjes, kinderen elke dag in bad en altijd verzorgde haartjes en kleertjes en zo). Nou niet gaan denken dat mijn meisjes er als sloddervossen bijlopen in het huishouden van ma Flodder, maar als het een keer niet zo goed is, raak ik niet meteen in paniek (offeh, gewoon NIET).

Nou, duty calls (Nova is wakker en de biebboeken moeten nog terug ).

Fijn weekend!!

xx Yentje
He dames.... ben ik ook weer eens! Leuk om al jullie verhalen te lezen en dezelfde up and downs en onzekerheden te voelen!

Inmiddels gaat het beter met mij. De ergste misselijkheid is weg. Ik ben van 2 pillen emesafene naar 1 pil per dag gegaan en dat gaat nu al 3 dagen goed. Ook al 9 dagen niet overgegeven hoera! Maandag ga ik weer voor 50% aan het werk om te kijken of dat lukt en dan hoop ik over 2 weken ofzo weer volledig aan de slag te kunnen. Maar de thuissituatie gaat voor! Ik moet eerst weer volledig kunnen zorgen voor de twee kleine mannetjes vind ik (nu lukt dat overdag wel maar tegen het avondeten is het te druk en word ik toch weer beroerd en heb ik dus hulp nodig anders kots ik over ze heen ben ik bang... blerrkkkk).

Wat betreft sex... welke sex??? Manlief wil wel, das duidelijk. Maar ik ben zo gesloopt en beroerd na 20 uur savonds dat ik erin kruip en zo snel mogelijk wil slapen om niets te voelen. KOmt wel weer komt wel weer!

Over de groei van de baby... de een doet de kruin-stuitlengte meten, de ander de benen erbij, volgens mij ontstaan daardoor verschillen. Zolang het maar groeit gaat het goed toch?

Hier trouwens ook zwangerschapskleding nu. Buik hangt al sinds 7 weken zwangerschap (niet zo raar hoor bij een 3e), maar nu past mijn broek echt neit meer dicht.

Ooohhh de jongens zijn thuis!! Ik ga snel afsluiten.

Tot later! Es
x
quote:tommie_girl schreef op 04 januari 2008 @ 09:51:

Zeg, nog eens even wat. Ik had gisteren de echo. Maar ze zei helemaal niet of het goed was of zo. Is die eerste echo dan alleen maar om te meten en te kijken of het hartje klopt en of de boel beweegt???

En bij het hoofdje zag ze allemaal zwarte vlekjes en toen zei ze dat daar de hersenen in ontwikkeling zijn. Is dat bij jullie ook??

(als ik op school in een ouder gesprek vertel dat een ontwikkelings gebied wat achter blijft dan vertel ik nl. ook altijd dat het in ontwikkeling is)

Ook was het kindje 5 cm groot, terwijl in alle boeken staat dat ie nu veel groter moet zijn...

Ben wel een beetje onzeker hierover.....

Had afgelopen maandag een echo, was 12 weken. Bij mij zei ze ook niet specifiek dat het goed was, maar volgens mij heeft ze wel van alles bekeken. Of het 2 armpjes en beentjes had enzo. En volgens mij is ze zeg maar ook van boven (hoofdje) naar beneden gescand dus wij hebben ook de hersentjes (met zwarte vlekjes) op beeld. Ik heb het op dvd dus soms kijk ik er nog wel naar.

Bij ons was het 5,5 cm (kruin stuit), volgens mij prima. Ook bijna precies volgens mijn uitgerekende datum.

Bij 20 weken gaan ze wat uitgebreider scannen naar de organen geloof ik?

Dus dat zit wel goed bij je hoor! Weet zeker dat als het niet goed was dat ze het dan gezegd had. Bij mij had de echoscopiste (heet dat zo?) trouwens ook nog eens keelontsteking, dus kon ze alleen maar fluisteren en zei ze natuurlijk weinig!

Niet ongerust zijn joh!
Kluun is geweldig!

Over sex, nou daar doen we zeker nog wel aan, hmmm lekker! Niet altijd zo heel vaak (we zijn ook aan het verbouwen he). En ja ik voel mijn baarmoeder ook altijd erna, heel vreemd, beetje gevoelig gewoon. Maar dat voel ik ook wel als ik me wat inspan enzo.

Over die Mutsy kinderwagen, hmmm klinkt minder inderdaad, zal proberen wat ervaring te zoeken op internet. Had ik al gedaan bij kieskeurig.nl en daar hadden sommige wel problemen gehad maar volgens allemaal was de service van Mutsy zeer goed. Ook mijn vriendin heeft hem en hij bevalt haar prima. Verder vind ik het een stoere en stevige wagen. En lekker hoog, wat wel handig is omdat mijn vriend en ik erg lang zijn. En ik wil per se een 4-wieler.

Vanochtend wel geschrokken. Op de wc zag ik dat ik bloedverlies had, leek eerst druppelend, maar later leek het minder heftig. Ik de VK gebeld. Die vroeg of ik zwaar getild had, gevreeen had of gepoept. En dat laatste was het geval en ze zei dat het heel goed kan dat vanwege het persen er een bloedvaatje in de baarmoedermond knapt omdat het zo week is. Ze was niet ongerust, zeker omdat het vers bloed was wat bovenstaande zou bevestigen en omdat ik geen hevige buikpijn had. Maar ze vond wel dat we even naar het hartje moesten luisteren zodat ik gerust het weekend in ging, gaaf he! Ze was nu bij een bevalling en ze zou laat op de dag nog even contact opnemen. Half 7 had ze nog niet gebeld dus ik dacht dat ze het in alle drukte toch vergeten was. Wat denk je, stond ze 7 uur op de stoep! En we hebben het hartje (voor het eerst) gehoord, zo gaaf!!! En wat een service he, zo lief!

Ga nog ff terugkijken of ik niks vergeten ben...
Oh ja, over dikkere konten! Er zit idd verschil tussen of je alleen een buikje krijgt of helemaal rond wordt. De meeste van mijn vriendinnen kregen alleen vooral een buik. Een andere vriendin die wordt helemaal wat dikker, vooral ook in haar gezicht en armen, benen volgens mijn niet zo. Een andere kennis kreeg wel een hele dikke kont. Volgens mij kun je dat niet van te voren bedenken. Ik lees wel overal dat je op je bovenbenen (en kont?) en armen wel wat vet gaat opslaan, dus je zal toch iets grotere maat nodig hebben denk ik.

ik ga lekker op de bank hangen voor de tv! fijne avond ook jullie.
haha, een sexleven?!?!

Bij ons staat het ook op een laag pitje hoor. Merk dat ik ook veel meer "voorbereidend werk" nodig heb om zin te krijgen. Heel herkenbaar trouwens van de vorige zwangerschap. Manlief had er al rekening mee gehouden, haha! We nemen af en toe expres de tijd en zorgen dat eht wel leuk blijft. Geen verplichte nummertjes, dan maar liever wat minder, maar wel leuk voor allebei.

Overigens hebben hormonen sowieso een slechte invloed op mijn sex. Met/zonder pil en wel/niet zwanger is echt een wereld van verschil!!

Heerlijk trouwens al die verhalen over emotioneel zijn en over onze mannen! Ik klaag overigens niet over de mijne, behalve dan dat hij sinds 1 jan gestopt is met roken en NIET te genieten is.

Ik vind de combi werken en moeder zijn trouwens ook wel prettig. Ik ben niet helemaal tevreden over de zwaarte van mijn huidige baan, maar ik zou niet niet willen werken. Sommige weken zijn de 24 uur die ik werk echt wel heel erg pittig, maar soms is het ook prima te doen. Ik vind het leuk om ook wat anders te doen dan thuis te zijn bij mijn kinderen, maar vind de verdeling zo ook wel prettig. En financieel is het natuurlijk ook een voordeel dat ik werk.

Esbabe, wat fijn dat het weer wat beter gaat met je! Hopelijk blijft dat zo doorgaan!!
B80, dank je!
Monx, zeker schrikken zeg ineens bloedverlies! maar wat fijn dat de vk je zo serieus nam en bij je langs kwam om naar het hartje te luisteren. Super dat alles goed was!
Monxmar, wat fijn dat de vk het hartje liet horen zodat je zeker wiet dat er niks mis is.

Ben vandaag voor een trouwjurk op pad geweest en ben geslaagd! Het is een moderne jurk. Gewone normale maat, buik kan er nog wel wat in groeien maar ik trouw ookal over 5 weken! Wat vantevoren niet zo trouwerig maar nu het bijna zover is vind ik het erg leuk en ben ook steeds meer bezig om de bruiloft "aan te kleden" terwijl aanvankelijk we de bruiloft simpel zouden houden.

Wil straks drie dagen gaan werken, zit wel te twijfelen over ouderschapsverlof op te nemen zodat ik nog wat langer thuis ben met de kleine. Weet niet of ik dit moet uitvoeren: aan de ene kant lijkt me dit lekker rustig voor baby en voor mij en makkelijk met borstvoeding geven, maar ik vraag me ook af of de muren niet op mij afgevlogen komen na 16 weken verlof.
Hoi iedereen,

Ik ben ook weer terug alleen nu is mn kleine meid ziek

Nah ja heb zoveel mogelijk teruggelezen en ga eens een poging doen om te reageren.

Er word zoveel geschreven hier dus ongetwijfeld vergeet ik her en der wat sorry daarvoor alvast.

Als ik jullie zo hoor ben ik zo ontzettend blij dat ik geen kdv hoe te regelen ofzo.

Brr wat een gedoe is dat zeg.

Hoor hier sommige over het voelen vna de baarmoeder.

Kan me niet meer herinneren hoe het bij mn dochtertje was maar ik voel echt helemaal niks eigenlijk en geloof dat mn buik ook niet dikker is ben zoiezo nog geen gram aangekomen.

Maak me hier soms best zorgen om.

Wat betreft de groei bij het aantal weken vraag ik me soms weleens af wta nu juist is je komt zoveel verschillende maten tegen ik heb gemerkt dat zelfs bij vk en gyn onderling verschil zit.

Ga er voorlopig dus maar gewoon vanuit dat als hun zeggen dat het goed is het ook klopt.

Ook bij mij op alle echos zowel nu als van mijn dochtertje die witte vlekjes in het hoofdje is dus gewoon normaal.

Het kan soms bij een echo zelfs lijken alsof een armpje of beentje raar groeit maar dat is gezichtsbedrog weet ik inmiddels na zo'n rare echo bij mijn dochtertje met een week of 17

Die hormonen zijn ook heel herkenbaar kan me om de raarste dingen druk maken of overstuur raken maar gelukkig is dat als het even meezit na de bevalling weer voorbij ( althans eerste weken word het alleen maar erger met een week of 4 werd het bij mij beter)

Wat sex betreft manlief en ik hebben sinds een week voor ik wist dat ik zwanger was geen sex meer gehad.

Geloof dat mijn lichaam wat dat betreft echt een aan en uitknop heeft heb gewoon echt 0,0 zin

Huishouden.... zoek nog iemand om een handje mee te helpen wie bied zich aan

Met de feestdagen en ook nog eens ziek zijn blijft er echt een hoop liggen brr

Maar moet zeggen voor mij geldt wel dat als je kinderen hebt je een stuk makkelijker word wat huishouden betreft.

Mijn man doet een hoop maar nu eens dochtertje ouder word zeg ik savonds sneller laat maar even zitten zodat ze even wat meer tijd met haar vader heeft.

jeej tafeltennis.

Over 5 weken al trouwen. wat gaat dta snel.

Wat voor jurk heb je?

Zo ben hopenlijk weer een beetje bij.

Ben er straks wel weer op mn normale tijden dus dan gaat het bijhouden ook weer wat makkelijker

Iedereen een fijn weekend
x
Tafeltennis, nog 5 hele spannende weken. Hopelijk blijft je buik een beetje in toom

Monx, fijn dat je ontspannen klinkt (mag ook natuurlijk na het horen van het hartje). Moedergevoel al ingeschakeld en wist je stiekem zelf ook dat er niks aan de hand was?

Esbabe, begon me al zorgen te maken! Fijn dat je weer meedoet (als 3-kids-tegenhanger en dat het stukken beter gaat. Ben jij ook zo benieuwd naar het geslacht van nummertje 3? Ik vind het zoveel uitmaken dat ik 6 weken wachten op de 20-weken-echo echt meeeeeeeeeeeeeeeeega-lang vind. Maar goed, dat geldt natuurlijk ook bij de anderen, alhoewel ik zelf de tweede het minst spannend vond tot nu toe (ik had de "buit" - in mijn geval een meisje - toch al binnen .

Net op kraambezoek geweest en 2 maanden oud hummeltje geknuffeld en geroken. Mmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!!

Nu lekker slapen!

Voel me goed! Fijn!

Hopelijk jullie ook (snel weer).

xx Yentje
x
x
Goeiemorgen allemaal! (nog net)

Ben net terug van de sportschool, jawel...sinds ik zwanger ben niet meer gesport, en dat begon enorm te kriebelen. Ik ging drie keer per week, spinning, en dat ga je toch wel merken (qua conditie en alles). Wel eerst een hartslagmeter gekocht, en keurig uitgerekend hoever ik mocht gaan. Zolang het goed voelde ben ik er wel iets over heen gegaan, en het was echt weer super lekker! Ik voelde op een gegeven moment wel een soort van kramp in mijn buik, maar dat kunnen ook mijn darmen geweest zijn. Ik hou het in de gaten!

Zijn er nog meer sportende zwangeren onder ons? Ik zou graag ervaringen uitwisselen!

Monxmar, wat heb jij een geweldige vk! Dat ze aan huis kwam ook! Was dat bij jouw intake ook al niet zo? Lijkt me een hele geruststelling! Van bloedingen schrik je toch wel heel erg...

Tommie, ik heb eergisteren ook een enorme off day gehad, nadat ik weer aan de beterende hand was, en gisteren voelde ik me weer top, dus wie weet is het een tijdelijke terugslag. Ik hoop het in ieder geval voor je!

Balen he, dat de kerstvakantie is afgelopen, ik heb ook helemaal geen zin om weer te gaan beginnen, en ik werk (gelukkig) maar vier dagen...

Lo, veel plezier op de meubelboulevard (aaaah, ben blij dat ik niet mee hoef!) Was gisteren bij de Ikea en daar was het gekkenhuis, ben snel weer naar huis gegaan, anders waren er doden gevallen denk ik...

Ik heb gisteren al lekker schoongemaakt en een begin gemaakt bij het leegruimen van de toekomstige babykamer. Vandaag dus niet meer schoonmaken, alleen wat boodschapjes doen! Heerlijk!

Fijn weekend allemaal!
Gonien, wat goed van je dat je toch bent gaan sporten! Ik vind sporten stiekem echt een straf en ben heel goed in het verzinnen van smoezen voor mijzelf waarom ik niet hoef te sporten. "ik ben zwanger" vind ik toch wel een erg goede.

Ik ging vaak 's ochtends voor mijn werk of college, maar als ik dat nu doe dan ben ik daarna zo moe dat ik alleen nog maar terug naar bed wil en helemaal niet meer wil werken of een college wil volgen.

Ik begin wel weer met sporten als mini geboren is, dan zullen er toch wel her en der zwangerschapskilo's hangen die ik kwijt wil.

Tommie, wat vervelend zeg. Ik had begrepen dat de misselijkheid meestal wel afneemt na 12 weken. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is.

Ik ga nu snel boodschappen doen, naar de markt voor materiaal voor meer z-broeken en dan naar ikea. Alle kasten die nu in de toekomstige babykamer staan moeten toch echt vervangen worden voor een betere kast in de slaapkamer. Hopelijk krijg ik vriendlief zo gek om mee te gaan. Zo niet, dan mag hij ook niet zeuren als ik iets lelijks of onpraktisch aanschaf. :D
Tommie: beterschap. Vaak zeggen ze dat de kwaaltjes de eerste 12 weken het ergste zijn dus hopelijk heb je er snel geen last meer van.

Ik trouw 15 februari (is trouwens over 6 weken) Vriend en ik zijn 9 jaar samen en hebben altijd gezegd dat we gingen trouwen als er kinderen kwamen maar vind het nu wel bijzonder. Ik heb een moderne ivoorkleurige jurk uitgezocht. Aan de voorkant is deze vrij bedekt met half doorzichtig kreukelspul en aan de achterkant is de jurk heel laag uitgesneden met aan de bovenkant een klein bandje tussen mijn schouders. (Heb geen idee of jullie er nu een voorstelling van kunnen maken maar hij stond erg mooi)

Tantelo bij mij zijn meubelboulevards niet veilig (net als bij gonien), word enorm geirriteerd van ernorme menssenmassa's en probeer dit ok zo veel mogelijk te vermijden. Moet helaas morgen wel naar de stad ivm ring uitzoeken en droger aanschaffen. Vind stadten wel leuk maar niet met koopzondag. Vriend werkt in winkel dus als we samen willen dan moeten we wel.

Ga eens weer eens aan de slag: deuren verven en heb ook nog niet gepoetst dus het is de hoogste tijd!
x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven