* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Ho ho wacht even... ondanks dat ik nu ook helemaal pro roze ben (kijk mijn eigen Hyves bijvoorbeeld maar eens ), moet ik het toch even opnemen voor de jongens en hun kleren. Mijn zoontje is altijd heel cool gekleed, al zeg ik het zelf! Nu ik eindelijk naar meisjesdingen kan zoeken, lijkt het wel alsof ik alleen nog maar leuke jongensdingen zie! H&M heeft hele leuke jongenskleren en bij C&A heb je ook hele leuke dingen, hoewel ik daar pas vanaf maat 80 zo'n beetje echt de leuke spijkerbroeken van Cars en Mickey Mouse enzo heb gekocht. Maarre, okay jongens kunnen geen schattige strikjes enzo dragen, maar weet je hoe schattig zo'n klein jochie in een tuinbroek met stoere sportschoenen eronder kan rondstappen? Of leuke bodywarmers en een stoere pet erboven! Gewoon even voorbij het roze spul kijken hoor

Enne Sas; van harte met je goede echo hoor! Hartstikke fijn.
Gefeliciteerd Meis met de goede echo!

Jammer zeg, Miss BR, van die ruzie. Ik denk dat het voor mannen best moeilijk is om je in te leven in 'de zwangere vrouw'. Want wat kan ze nu wel aan en wat niet? Best lastig in te schatten! Hopelijk komt het snel weer goed en gaat ie je zonder mokken helpen.

Pippa: Wat stom dat mensen er de draak mee gaan steken (met je kwalen), zo van "je moet niet denken dat nu je zwanger bent..." Nou, dat heb ik in mijn omgeving gelukkig nog niet gehoord. Echt stom!!!!

Jojon: gelukkig krijg ik m'n jas nog wel dicht. En in de zomer doe ik gewoon een spijkerjasje of iets dergelijks aan wat gewoon open kan blijven. Hé, je schrijft iets van 'mannen, ze zijn ook allemaal hetzelfde'. Nou, de mijne had vandaag een mama-pakket voor me samengesteld met zwitsal-olie en crème tegen striae etc. Dat verpakt in een hele gave toilettas van Oilily. Ik was helemaal verrast. Ben niet eens jarig!!!!!!!! :-) En nu is die schat aan het koken zodat ik lekker op de bank kan liggen met m'n laptop. Hihi! Zo kan het ook. *Nu is het de bedoeling dat jullie allemaal jaloers worden, gnagna... maar dat jullie wel van m'n man afblijven snappie?*

Sas: wat leuk, een jongetje! Nu maak je het allebei mee. Hartstikke leuk, toch?
Ik ben benieuwd of de meiden nog steeds in de meerderheid zijn. Enne gefeliciteerd Meis en Sas, met de goede echo's en de boys natuurlijk!! Ik moet hier nog een grote concurrentiestrijd aangaan voor de leukste schoondochter

Ik ben zo blij dat het een jongen is wat kleren en tutten betreft. Ik weet dat ik vroeger wel eens mijn nichtjes te logeren had en bij 1 van mijn nichtjes kon haar moeder altijd van die prachtige dingen met der haar. Dus tante watever moest natuurlijk ook der haar doen. Pffff .....echt een halfscheve paardestaart lukte dan nog net, tot grote hilariteit bij mijn broer natuurlijk als hij de kids weer kwam halen. Goh heeft watever je haartjes mooi gedaan schat...whahaha...

Dus doe mij maar een jongen,kam der door of pet der op ...Klaar! En ik vind juist die kleine jongenskleertjes zo leuk!

Als ik het zo lees ben ik echt een geluksvogel met mijn kerel. Het is heus niet zo dat ik niets meer hoef te doen, maar hij doet wel onwijs veel hoor! Hij gaat vaak na dat we uit werk komen alleen even boodschappen doen, heel soms gaan we samen. Kookt veel, maakt schoon. Alleen de was is ontzettend balen. Maar dat komt niet door hem, dat komt door de verbouwing. Onze wasmachine is al een paar weken afgesloten, dus moeten we telkens ergens anders doen. Paar keer bij de buren, als we naar mijn moeder gaan neem ik het mee, als we naar mijn schoonouders gaan neem ik het mee...wat een gedoe.

Maar over mijn vriend dus niet te klagen.

Sterkte met de ruzies en kibbelpartijtjes meiden. Lijkt me niet leuk!
Gefeliciteerd, Meis en Sas met jullie goede echo's!!! En weer twee jongetjes erbij, leuk hoor!

Mannen allemaal hetzelfde? Dacht het niet! (Sorry voor jullie!)

Knip-en-plak van Hyves:

Die van mij is juist heel lief nu. Hij maakt vaak een bad klaar, smeert m'n buik in met olie en laat elke avond een muziekje horen aan het kind. Daarnaast kookt hij regelmatig en neemt hij m'n horrormoonaanvallen voor lief. Als hij iets niet uit zichzelf ziet vraag ik het gewoon aardig, dan doet hij het. Nee, ik ben juist heel blij nu! Hij is een schat!

Pippa, wat lullig dat mensen dat zeggen! Slaat toch nergens op?

Ik mag het afkloppen, maar ik heb bijna nergens last van... Ja, na een hele dag shoppen in Amsterdam een weekend terug was ik erg verrot, maar dat is m'n eigen schuld. Verder is m'n buik nihil met 23 weken en ben ik alleen maar moe. Maar ik ben niet bang voor wat nog gaat komen hoor... Het kan best zijn dat ik over een tijdje weer heel anders piep. Genoeg om me heen gezien dat het per moment in de zwangerschap kan verschillen hoe je je voelt.

Sterkte voor iedereen die wel allerlei vervelende kwalen heeft.
He meiden,

ben weer terug en heb geprobeerd wat bij te lezen...

Iedereen van harte gefeliciteerd met de goede echo's en zo te lezen komt het toch nog goed met de roze/blauw verdeling.

Verder iedereen bedankt voor de steunbetuigingen...erg lief. Voel me er nog rot onder, maar we moeen echt nog afwachten. Vorige week moest ik op mijn werk aan een jongen vertellen dat zijn opa overleden was...dat kwam wel heel dichtbij.

(bijna) Alle mannen vinden het dus zo te lezen moeilijk om zich in te leven...troost je het zijn niet alleen mannen die daar last van hebben!!!

Hier gaat alles verder wel goed. Mijn buik begint echt naar voren te komen en krijg nu ook opmerking..zo je groeit al lekker...

ik vind dat soms moeilijk, dat anderen zo gefocust zijn op je buik (het was nooit mijn sterkste punt zal ik maar zeggen). Ik voel me dan ook erg bekeken.

Verder heeft mijn baas...zonder overleg...besloten dat ik een opleiding van 2 jaar ga doen!!! Fijn dat dus blijkbaar mijn contract wel goed gaat komen..verder wel veel energiekostend, en daar ben ik minder blij mee.

om even in te haken op de kwaaltjes....

ik heb het idee dat ik ook bekkenproblemen aan het ontwikkelen ben. 15min. lopen en dan doet het al pijn. Deze week ga ik toch maar een fysio zoeken...misschie kan die even lekker masseren, want thuis krijg ik het niet voor elkaar!

nu nog een avondje werken...ik ben bang dat ik echt moet gaan stoppen met overwerken...maar het is zo druk, zeker met de extra studie!

groetjes
[quote]quintie schreef op 09 maart 2009 @ 17:26:

Ho ho wacht even... ondanks dat ik nu ook helemaal pro roze ben (kijk mijn eigen Hyves bijvoorbeeld maar eens ), moet ik het toch even opnemen voor de jongens en hun kleren. Mijn zoontje is altijd heel cool gekleed, al zeg ik het zelf! Nu ik eindelijk naar meisjesdingen kan zoeken, lijkt het wel alsof ik alleen nog maar leuke jongensdingen zie! H&M heeft hele leuke jongenskleren en bij C&A heb je ook hele leuke dingen, hoewel ik daar pas vanaf maat 80 zo'n beetje echt de leuke spijkerbroeken van Cars en Mickey Mouse enzo heb gekocht. [quote]

Okay, ik ontdekte zaterdag dat ik natuurlijk wél van die stoere mini Timberlands kan gaan halen voor de kleine prins. Straks maar eens op eBay kijken want no way dat ik daar hier in de winkel veel te veel voor ga betalen. Jammer dat er even geen tripje New York in zit voor ons want dan had ik ze daar gescoord (vlakbij NYC is een enorm outlet center met o.a. Timberland store)

H&M op internet viel me tegen maar ik geef toe dat ik nog niet in de winkel heb gekeken (moet eerst eens inventariseren wat we allemaal al hebben).
Neeeee H&M online is het niet hoor. Viel mij ook erg tegen toen ik daar eens keek. Ik heb vorig jaar ook voor een prikkie K-Swiss schoenen voor zoontje gekocht in Curacao. Papa kocht bijna hetzelfde paar dus ja... jammer genoeg is hij er alweer uitgegroeid.

Sanloes, toch nog even met je baas om de tafel zo te lezen. Dat kan hij niet zomaar zonder overleg beslissen hoor! Zeker nu je zwanger bent is dat een beetje raar. Je moet het heel goed aangeven als je gezondheid onder je werk te lijden heeft want dat mag nooit!

Als ik het zo lees zijn het ook grotendeel de dames die voor de tweede keer zwanger zijn die het zwaar hebben, of heb ik het mis? Ik vind het ook onvoorstelbaar hoeveel zwaarder het deze keer is in vergelijking met mijn eerste zwangerschap. Toen klonk ik net als jij Ring. Geniet er maar van zolang het lekker gaat!

Wanneer komt Jane alweer terug? Ik ben zo benieuwd hoe het schema er nu uitziet met alle roze/blauwe balkjes. Oh ja, en die paar gele ertussen

Ik heb het lijstje in ieder geval netjes bijgehouden dus ze kan ze zo erin knallen als het goed is.
Tsja, we zien het wel. Eerst maar eens één kind op de wereld proberen te zetten en daarvan genieten. Dan zie ik vanzelf of ik het nog een keer aandurf!

(Zoals ik het nu zie: voorlopig nog niet... Maar ja, niets veranderlijker dan een mens he?)
Tsara, veel succes morgen met de echo!!!
quote:quintie schreef op 09 maart 2009 @ 19:59:

Wanneer komt Jane alweer terug? Ik ben zo benieuwd hoe het schema er nu uitziet met alle roze/blauwe balkjes. Oh ja, en die paar gele ertussen

Ik heb het lijstje in ieder geval netjes bijgehouden dus ze kan ze zo erin knallen als het goed is.Meld !

Gistermiddag weer thuis gekomen. Vandaag brak geweest en tig wasjes gedraaid en gestreken. Ik ben weer een beetje bij al ben ik nog wel moe. Morgen wil ik weer aan het werk gaan, als Laura vannacht goed slaapt. Afgelopen nacht heeft ze nl. 18 uur non-stop geslapen door de jetlag, dus hopelijk is ze vannacht moe genoeg voor een hele nacht..

We hebben een heerlijke week gehad ! Zalig weer (25-28 graden) en verder niets gedaan. hihi. Lekker hoor.

Het lange vliegen was met een dreumes van 21 mnd. een drama..... Voorlopig niet meer. Zo'n klein mensje kan echt niet 10 uur stil op een stoel zitten (àls ze al op haar stoel wilde zitten in de gordel). De vlucht was daardoor doooooodvermoeiend. Het hele vliegtuig sliep, behalve zij, tot ergernis van vele medepassagiers. Ik schaamde me dood.... Nou ja, ik ben het nu alweer vergeten; hopelijk de andere passagiers ook !

Iedereen met een goede echo: gefeliciteerd !!!

Quintie: bedankt voor het bijhouden ! Kom maar op het dat schema. Ik zal proberen het morgenavond aan te passen. Ben ook benieuwd naar alle kleurtjes.
What matters most is how you see yourself
hadie Jane!! Welkom terug! lekker dat je een lekker weekje hebt gehad. jammer dat de vlucht wat minder was. Hoop dat Laura en jij weer snel in het juist ritme zitten.

Kom ff lekker bij.
@ Ring: Bedankt, wat lief! Zal even iets laten weten als ik na werk thuis ben. Kan ik meteen even bijlezen
Ik hoop dat je met goed nieuws terugkomt!

Jane, welkom terug! Succes met het schema bijwerken...
Jane: welcome back!!!!!!!!!
Welkom terug, Jane!! Hopelijk liggen jullie nu lekker te slapen....

En inderdaad Quintie, de dames die klagen zijn volgens mij ook de dames die al een kindje (of meer) hebben rond hobbelen. Mijn vent was de vorige keer ook voorbeeldig. Iedere dag fruitsalade, paar keer per week voetmassage en vooral dat hij zo trots op me was. En nu....
Goeiemorgen!

ja, ik denk dat het wel scheelt. vriendlief was ook veeeeel liever bij de eerste. terwijl het nu bij nummer 4 gewoon veel zwaarder is. Gisteravond was ie trouwens poeslief, maar zijn ouders waren erbij.. (slechte gedachten heb ik he?)

gisteren trouwens onwijs veellast van rug. kon bijna niet meer normaal lopen. als het zo doorgaat kan ik straks gewoon niks meer..

@ pippa: ja, heb de enge foto op hyves vervangen. is nu een foto van mijn kleine mannetjes. Heb nog even geen goede foto van mezelf. was geen hyver.. komt allemaal nog!

jongenskleren zijn zooooo leuk! al die stoere dingen! ik moet nog steeds erg wennen aan roze jurkjes en ik kan me ook nog niets voorstellen bij haren vlechten enzo. maar wel erg leuk om het toch mee te maken natuurlijk!
Goedemorgen!!

Welkom terug Jane!! Fijn dat je zo'n ontspannen vakantie hebt gehad met heerlijk weer! *jaloers*

Tja zo'n vlucht.... vreselijk is dat. Had Laura een eigen stoel? Vorig jaar zijn we vlak voor zoontjes 2e verjaardag op vakantie geweest dus toen moest ie nog op schoot. Scheelde een hoop geld, dat gaf bij ons ook de doorslag. Maar wij hadden hem ook 10 uur om beurten op schoot, en jij was alleen (toch?) Petje af hoor! Okay, hierbij voor het schema:

Quintie: roze

Sanloes: geel

Randy: geel

Ranja: blauw

Sas: blauw

Meis: blauw

Watever: blauw

Dufty: blauw

En allemaal een dikke vette OK erbij!!
Oh ja... Vandaag 'vre-se-lijk' nieuws gehoord...

U2 komt naar Nederland!!! Maar... Op 20 juli, dat is 16 dagen na mijn uitgerekende datum! Nou heb ik al jolig met mijn moeder gesproken en zij wil best oppassen. Maar wat nou als het kind er nog niet is, of ik toch best nog een beetje gammel ben? En zou ik staanplaatsen kunnen overwegen of is zitten zo vlak na een bevalling toch beter?

PS. Dit is niet serieus, dus geen boze reacties svp. Maar erg jammer vind ik het wel. Zou zo graag willen!

PS2. Als ik tijdens dat concert zou bevallen, zou U2 dan iets leuks overhebben voor de baby? Of moeten we het dan als eerbetoon Bono/The Edge/Larry Mullen of Adam Clayton noemen, ongeacht het geslacht?

Whahaha.

Mijn vriend gaat trouwens wel kaarten kopen. Just in case. Moet hij weten, tegen die tijd kunnen we altijd nog zien. Of dat hij wel gaat en ik niet. Of dat we ze aan vrienden geven. Of doorverkopen.
Hahaha Ring

Nou, 16 dagen na de uitgerekende datum ben je misschien nog niet bevallen hoor! Dan ben je 42 weken en 2 dagen. Met 42 weken word je bevalling ingeleid als er nog niets is gebeurd, of althans, zo gaat het volgens mij wel. Met een beetje pech duurt je bevalling dan nog een poosje... ik ben uiteindelijk met 42 weken 1 dag bevallen (ook ingeleid) dus je weet het maar niet. Bovendien ben je inderdaad vaak nog wel gammel hoor, ik moest niets van drukte hebben na mijn bevalling dus zo'n concert... poehhhh ik zou er niet aan moeten denken. En dan ook nog U2? Neeuuhhhh

Zonder dollen, ik zou tot op de dag zelf een slag om de arm houden en volgens mij kan je zo'n kaartje ook wel makkelijk kwijt toch? Ik zou het kind overigens niet vernoemen, maar das persoonlijk natuurlijk
Pssst, het is natuurlijk een GEINTJE he? Geen haar op m'n hoofd die erover denkt echt zo kort na een bevalling te gaan, of echt te gaan bevallen bij U2, of het kind te vernoemen. Kom nou!

Maar het is wel jammer. Ben je jaren lid van de fanclub, zit je met smart te wachten op de volgende tour, komen ze uitgerekend (leuke woordspeling) in juli!

Gemiste kans!
O ja, en in het ziekenhuis waar ik ben laten ze je inderdaad in uiterste gevallen doorlopen tot 43 weken, dus ik ben me ervan bewust dat ik misschien nog wel gewoon zwanger ben dan!

(Al teken ik niet voor zo'n olifantsdracht. Kijk maar wat er met Yamuna Yammini's gebeurde... Ai.)
Ahum, ik nam je deels wel serieus. Kan me voorstellen als je zo'n fan bent dat je dan je opties overweegt. Maar goed, ik stond even voor aap dus moet kunnen.

Ik weet trouwens niet wie Yamuna is... sta ik nu weer voor gek?
Maar ja.....misschien beval je wel 3 weken te vroeg.....

En weet je zeker dat U2 het niet express doet. Ben je al zolang lid, gaan ze Nederland aandoen net nu jij op het punt van werpen staat

En ik zou zeker niet voor oppas zorgen. Hoe jonger ze in aanraking komen met goede muziek hoe beter!
Ja, wie is Yamuna en Yammini ?

Volgens mij ws dat een soort van live bevalling hier op het forum, maar ik weet niks van olifantendracht.
Nee hoor, het forum is zo groot he?

Yamuna is een forumster die na lang proberen via IUI zwanger raakte (van Yammini). Affijn, zij zei ooit iets in de trant van 'al wordt het een olifantsdracht dan nog maakt het me niks uit' (zo blij was ze). Had ze niet moeten doen, want het kind is tot bijna 43 weken blijven zitten ondanks gebroken vliezen, gel en een hele hoop frustraties...

Het meisje is zo ongeveer live op het forum geboren. Via het topic 'Yammini' hebben familieleden en bekenden ons forummers bijgepraat over de vorderingen. Yammini is ook nog voorgedragen als 'Forummer van de Maand' (ze kreeg de meeste stemmen) maar helaas vond de internetredactie dit niet goed. Ze heeft uiteindelijk wel een leuk pakket gekregen van Viva.

Kortom: ze was al gelijk een heel beroemd kindje hier, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven