* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
quote:Pippa71 schreef op 06 maart 2009 @ 11:47:

Met kleren aan valt het nog wel mee, ik vind blote zwangere buiken gewoon echt afstotelijk. Kan me de foto's van Bridget Maasland vorig jaat in bikini op Ibiza nog herinneren, ughhhh! Trek een badpak aan, mens! Of wikkel een sarong-achtig ding om. Ieder haar afwijking maar ik vind dus echt dat je het de omgeving niet aan kunt doen om je (hoog)zwanger in bikini te vertonen. Ben trouwens benieuwd hoeveel boze reacties ik uitlok met dit statement, hihi.

Ja, ben heel boos nu!

Nee, grapje! Maar ik vind zwangere vrouwen echt heel mooi. Niet alleen nu ik zelf zwanger ben, hoor! Vind ik gewoon altijd mooi en zo speciaal! En ik vind blote zwangere vrouwen of in bikini echt geweldig! Hihi! Wel makkelijk, want nu vind ik mezelf dus ook ineens heel mooi! Ach, ieder z'n gebrek!
Blog, wij hebben ook twee auto's hoor. Maar 1 maxi-cosi. Ik wil denk ik wel zo'n adapter kopen, dat lijkt me wel handig.

Ik vind zwangere vrouwen trouwens ook heel mooi, ben ik nu raar? Of zijn jullie dat gewoon (degenen die zwangeren niet zo mooi vinden, haha.)

Jojon, zo gaat het bij mij dus ook qua gewicht. Ik kom gewoon niks aan. Vreemd toch? Maar aan de andere kant zal het vast nog wel komen. Na 23 weken kan er nog een hoop gebeuren!

Mensen die op vakantie gaan: veel plezier!

*Jaloers!*
Fijne vakantie Chica!!

Enne, ik vind zwangere vrouwen wel mooi maar hoef geen blote buik te zien. Met een mooie jurk of tuniek aan vind ik het juist het mooiste.

Nou, mijn gesprek ging goed. Ik vond het een ontspannen, fijn gesprek en ik vond dat ik alle vragen heel wijs beantwoordde en heel goede voorbeelden kon geven van mijn kunnen. Zelf stelde ik ook nog hele slimme vragen aan hen, al zeg ik het zelf. Ik was er binnen een half uurtje, dus weinig reistijd en nou ja, alles vond ik positief. Er zijn 3 kandidaten in de eerste ronde en nou ja, dat klonk ook goed vond ik. Ik zou het begin volgende week horen, of ik door mag naar de tweede ronde.

Na m'n gesprek even omkleden, zoontje halen en we zouden een theetje gaan doen bij m'n schoonzus. Toen werd ik al gebeld dat ze niet met mij verder willen. Ik had de spirit en het juiste niveau, maar omdat het een vrij solistische functie is willen ze toch iemand met wat meer jaren ervaring. Dus. Weg hoop. En iedereen kan zeggen dat het goedkomt, maar ik zie het niet. Straks ben ik bevallen, heb ik een gat van 10 maanden in mijn cv en heb ik nog steeds weinig ervaring. Kutterdekutterdekut. Sorry voor m'n taalgebruik....
Flink balen, Quintie. Maar wel fijn dat het gesprek op zich soepel ging. Das toch altijd goed om in oefening te blijven. Ik hoop dat er snel wat anders voor je langs komt. Verder niet te veel stressen over dat gat van 10 maanden, dat is in deze tijd van crisis bij veel meer mensen straks het geval.
Balen zeg Quintie, hoewel het moeilijk is toch maar proberen om er rustig onder te blijven.

Lekker hoor al die vakanties, wij moeten ook nog even wachten, gaan eind april nog een weekje weg.

En qua aankomen, bij mij nu kilo of 6 (nu ruim 23 weken), is volgens mij wel gemiddeld?
Nou dat mag best quintie!! Baal maar even goed.

Pfff ik heb verder weinig te melden, blij dat het weekend is. lekker gewoon geen ruk doen. Verbouwing ligt toch stil, volgende week weer verder... dus 3 maal raden wie er morgen tot een uurtje of 11 a 12 in der mandje blijft liggen????
Zeker balen, Quintie!

Ik ben ook al 5 kilo aangekomen. Bij bijna 21 weken. Vind het persoonlijk best veel.....

Ook ik behoor tot de categorie die zwangere vrouwen mooi vind, ook met blote buik. Behalve mezelf dan weer.... dat is dan wel weer jammer.

Hier ook niet veel te melden. Ik hoop dat ik vannacht weer eens lekker slaap en niet de longen uit m'n keel hoest.
He leuk, ik zie er weer wat gekleurde balkjes bij. En gelukkig allemaal met een OK erachter!

Hier gaat alles z'n gangetje, de zwangerschap gaat soms bijna ongemerkt, weinig kwaaltjes maar helaas ook weinig schopjes. Ik voel haar wel maar niet zo vaak als ik zou willen.

Dinsdag weer naar de VK en dan ga ik dat toch even aankaarten, zal wel door die placenta komen, maar wil het toch even vragen.

Yara is de afgelopen dagen ziek geweest, en nu ze weer beter is, is het voor haar afkicken van de voordelen die ziek zijn met zich meebrengt (speentje overdag, bij mama op schoot eten en bij papa en mama in bed slapen).

Ze is trouwens erg met de baby bezig, mijn buik moet vaak bloot end an wil ze baby luisteren en de baby kusjes geven. pas wilde ze mijn buik poetsen met haar tandenborstel want de baby moest ook tandjespoetsen, nou oké dan!

Wij zijn trouwens uit de naam!!! Yara weet de naam alleen ook en die gooit 'm er tijdens het spelen nogal eens uit, nu maar hopen dat ze het niet verklapt voor de kleine meid er is.

Chica: Fijne vakantie, ben jaloers hoor!

Ring: Nee je bent niet raar, of ik ben het ook Ik vind zwanger vrouwen ook mooi. En nu ik echt een zwangerbuikje heb vind ik dat zelf ook mooier dan mijn normale dikke buik haha.

Blog: Wij hebben wel 2 autostoelen maar maar 1 maxicosi, die is wat gemakkelijker achter te laten op het kdv én te installeren dan zo'n grote autostoel. Maar misschien dat we wel een 2e erbij kopen, bij de prénatal zijn ze binnenkort maar iets van ¤50/60,- dus dat is dan niet zo gigantisch veel.

Quintie: Jammer zeg van je sollicitatie! Ik heb straks ook een 'gat' van 10 maanden op mijn CV. Maar juist omdat ik zwanger ben is dat gat wat gemakkelijker te verklaren. Als ik dan toch een gat op mijn CV moet hebben vind ik dit de beste timing want zwangerschap als excuus voor het niet vinden van een andere baan (trouwens het is niet eens een excuus maar bij mij de realiteit) is toch wel geaccepteerd.

Voor mijzelf zie ik het wel positief in maar het hangt ook heel erg van je vakgebied af natuurlijk.

Randy: same here, ik was bij Yara ook veel meer ontspannen dan tijdens deze zwangerschap. Ik moet zeggen dat het sinds de 20 weken echo al wel beter is, maar toch ik heb nu zo'n eerst zien dan geloven gevoel en dat heb ik bij Yara nooit gehad.

Sorry trouwens dat ik niet op iedereen gereageerd heb, heb ook nieta lles bijgelzen. het gaat hier zo snel!

O'ja iemand vroeg nog wat een raffi-kamer is: Als je even naar www.raffi.nl gaat kun je zien wat ik bedoel. Ik ga een muruschildering maken met dat Girafje en het varkentje en heb een lamp, behang en raamstickers in dezelfde stijl besteld. Morgen gaan we beginnen met de kamer leeghalen!

Pipstijl vind ik ook erg gaaf, maar wel druk en dit is niet zo'n grote kamer dus dan komen de muren straks op je af.

Gr. mvYara
Quintie wat balen van je gesprek zeg!

Even over die autostoelen... De eerste paar maanden heb je toch genoeg aan je Maxi-Cosi als autostoel, of niet? En dan vanaf een maand of 6 kan je toch een 'gewone' autostoel kopen? Of mis ik nu iets?

Raffi is ook leuk, ja!

Verder heb ik eindelijk eens lekker uitgeslapen en het is heerlijk weer. Wat wil een mens nog meer? Laat de lente maar komen. Volgende week zaterdag ben ik jarig, precies een week erop is het altijd lente. Heerlijk.
Ik zie dat er net een november 2009 topic is geopend... Het gaat hard zo, zeg! Jeetje.
Hey allemaal,

Fijn dat alles echo's weer goed waren deze week!

November 2009??!! Dat gaat echt snel.

Quintie: wat balen dat je niet aangenomen bent. Zeker als je er zo'n goed gevoel over had. Hopelijk snel een nieuwe kans voor jou.

Namen zijn wij nog helemaal niet uit. Bij zoon hadden we wat rijtjes gelezen op internet en wisten direct dat dit het was, nu heb ik al honderden namen gezien en vind een aantal wel leuk, maar het is "de naam"nog niet.

Ring: Zoon heeft hier tot ruim 10 maanden in de maxi-cosi gezeten en daarna pas in een autostoel. Wij hebben ook nog een tijdje de maci-cosi in de ene auto gebruikt (met Iso-fix systeem en daar hadden we een easy-fix bij, klik je de maxicosi er zo in) en de autostoel in de andere, tot hij er echt niet meer inpastte.

Is het bij jullie ook zulk prachtig weer?
Ja heerlijk weer hier!

Zo'n easy-fix ding lijkt me ideaal, die hebben vrienden ook. Maar wat is iso-fix? Haha, ik ben echt een leek...
Iso-fix is het systeem wat op je auto zit. Dan kun je daar de easyfix aan vast zetten (kan ook met gordels maar dit is makkelijker en nog veiliger). Het zit alleen niet in alle auto's. De nieuwere auto's hebben het wel maar de oudere niet. Je kan er ook wel wat over vinden op de site van Mai-Cosi. Ik vind het een ideaal ding, die easy-fix.
Aha, thanks!
quote:quintie schreef op 06 maart 2009 @ 19:48:

Enne, ik vind zwangere vrouwen wel mooi maar hoef geen blote buik te zien. Met een mooie jurk of tuniek aan vind ik het juist het mooiste. Dat is precies wat ik bedoel!

Nou, mijn gesprek ging goed. .... Ik zou het begin volgende week horen, of ik door mag naar de tweede ronde.

Na m'n gesprek even omkleden, zoontje halen en we zouden een theetje gaan doen bij m'n schoonzus. Toen werd ik al gebeld dat ze niet met mij verder willen. Ik had de spirit en het juiste niveau, maar omdat het een vrij solistische functie is willen ze toch iemand met wat meer jaren ervaring. Dus. Weg hoop. En iedereen kan zeggen dat het goedkomt, maar ik zie het niet. Straks ben ik bevallen, heb ik een gat van 10 maanden in mijn cv en heb ik nog steeds weinig ervaring. Kutterdekutterdekut. Sorry voor m'n taalgebruik....

Aaah shit zeg! Ontzettend balen. Ik snap wat je bedoelt want ik heb straks een nog groter gat in m'n CV, namelijk van november 2008-januari 2010. Tenzij ik de einddatum van m'n contract aanhou en die is 1-10-2009. Dan lieg ik technisch gesproken niet heel erg, lijkt me.

De zon is hier trouwens vertrokken. Bepaald balen, vind ik.
Ja, echt jammer!
Quintie balen zeg van je sollicitatie! Zeker omdat je er zelf zo'n goed gevoel bij had...en tja wat anderen ook al zeiden, op dit tijdstip is zo'n gat van 10 maanden natuurlijk makkelijk te verklaren maar kan me voorstellen dat je rustiger slaapt als je weet dat je na je verlof gewoon weer lekker aan het werk kan. Succes met verder zoeken!

Hier hebben we trouwens kunnen genieten van een prachtige zonsondergang, dat was vandaag dan weer een voordeeltje van in het oosten des lands wonen haha! Heb ook echt genoten van het weer vandaag, lekker met een bodywarmer aan naar buiten in plaats van die dikke winterjas. Jammer dat het nog niet doorzet, die lente...heb zo genoeg van dat rotweer! Ben vrijdag een paar keer bijna met plu en al van de fiets gewaaid en toen ik halverwege was was de plu ook aan gort...lekker dan...

Werd trouwens gistermrogen ook gebeld door het echocentrum, ze wilden mijn echo van maandagmorgen as verplaatsen. Naar maandagavond of dinsdag ergens midden op de dag. Ik zei eerst nog niets, dacht laat ze nog maar een suggestie doen. En dat deed ze ook, zondagavond (!) was ook nog een optie, alleen wist ze dan nog niet precies hoelaat, rond een uurtje of 8 waarschijnlijk. OK!! doe dat dan maar, want die andere tijden komen me totaal niet uit. Kom zeg, die afspraak staat al 5 weken en dan zou het nu opeens verplaatst moeten worden? Dan wel in mijn voordeel dacht ik zo haha!! Dus ik mag een dagje (of eigenlijk alleen een nachtje) eerder kijken naar minimeis! Ben zo benieuwd!
owww mvYara, wat geweldig dat Raffi!! Ik wil gewoon ons kamertje ook in die stijl!! (man ziet me aankomen, zal wat praten kosten...)
quote:randy schreef op 06 maart 2009 @ 23:38:

Ik ben ook al 5 kilo aangekomen. Bij bijna 21 weken. Vind het persoonlijk best veel.....

Ach nee, joh! Dat valt toch wel mee? Het kan erger, hoor!

Balen Quintie, hoewel het moeilijk is.... toch maar proberen om er rustig onder te blijven. Lekker makkelijk gezegd natuurlijk, want volgens mij kunnen juist zwangere vrouwen nog weleens behoorlijk gaan piekeren.
quote:mvYara schreef op 07 maart 2009 @ 00:10:

Blog: Wij hebben wel 2 autostoelen maar maar 1 maxicosi Wij ook hoor!

Heb net die site van Raffi bekeken. Is ook erg leuk, zeg!
quote:Ring1981 schreef op 07 maart 2009 @ 11:39:

Even over die autostoelen... De eerste paar maanden heb je toch genoeg aan je Maxi-Cosi als autostoel, of niet? En dan vanaf een maand of 6 kan je toch een 'gewone' autostoel kopen? Of mis ik nu iets?

Je hebt helemaal gelijk, hoor! Ik ben gewoon een over-enthousiaste shopper! Hihi! Punt 1: je hebt die dingen het 1e half jaar niet nodig. Punt 2: waarom koop je er dan in godsnaam 2?!?!
padababa, hoe gaat het met je schoonvader?

Wij hebben vandaag onze eerste echte aankoop gedaan voor de kleine!! De kinderwagen..een combieset! Sjonge jonge wat een boel kinderwagens....en wat een geld zeg.... mozes kriebel. Ik wilde er niet zoveel geld aan uitgeven, maar mijn vriend dacht daar anders over. Maar goed, waar de keuze op gevallen is, bevalt ons beide heel goed. Het is de mutsy (wat's in a name) 4 rider, foto's op hyves.

Staan we nog wat rond te neuzen, hoor ik een moeder zeggen: Ach laat je vader dat nou voor jullie kopen, dat wil hij zo graag!

*snotter, snotter* daar kwamen de tranen! Dacht tsja, dat had mijn moeder kunnen zeggen over mijn pa. Baal er dan echt van dat hij het niet meer mee krijgt. Baal ook voor mijn moeder, zoals de zorgen toen om de punctie, maar ook het geluk, ze kan het allemaal niet meer met hem delen.

Anyway hoort er af en toe bij de traantjes.

W ij zijn een kinderwagen rijker maar een half maandsalaris armer....hahaha
Blog, ik weet het ook allemaal niet precies hoor. Kan het net zo goed mis hebben. Haha.

Maar ik schrok al, was bang dat ik iets essentieels miste...

Watever, dikke knuffel!

Meis, succes met je echo vanavond! Wat fijn dat het in ieder geval eerder kan nu!
Watever: ik surf gelijk even naar hyves om je kinderwagen te bewonderen. En hartstikke logisch die tranen van je. Ik kan me dat heel goed voorstellen. Vooral nu!

Meis, succes met je echo vanavond!
Mooie wagen hoor, Watever. Ik denk dat als ik nu een wagen moest aanschaffen, dat ik voor dezelfde was gegaan.

En wat betreft je emoties, ik begrijp je zeker. Ik heb heel jong m'n vader verloren en sinds ik moeder ben mis ik hem des te meer.

Leuke outfits, Ring! Je kan er weer ff tegen!

Succes met de echo vanavond, Meis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven