* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
En bij Hizi Hair hebben ze ook massagestoelen!
Coppie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!!! Zo, ik was er nog niet echt op voorbereid dat de eerste al geboren zou worden... Maar in het schema bovenaan springt het er al uit, kan niet missen!

Zo te lezen heftig, maar ook mooi. Veel geluk samen.

Ik kan mijn ogen bijna niet meer open houden. Vanavond cursus borstvoeding gehad, en dat duurde me ook iets te lang, tot 22.15 uur. En nu mijn oog op het schema viel, wilde ik natuurlijk alles meteen lezen!

Dus nu mijn bedje in.... Trusten en tot morgen!
Coppie, wat lees ik nu?! De eerste Juli-baby is geboren en ik had dat zomaar eventjes gemist! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en wat een prachtige naam! Klinkt als een heftige bevalling, maar wat een liefde en geluk lees ik tussen alle regels door, mooi hoor!

Lekker genieten nu!
Ik lag trouwens al vanaf 4 uur naar het plafond te koekeloeren. Ik word elke ochtend op zulke rare tijden wakker, en dan in de middag kak ik helemaal in. En met een mini-meisje in huis is dat niet handig, want als ik lekker even op de bank wil liggen of -beter nog- in mijn bedje, dan wil ze allemaal leuke dingen doen.... Volgende week verlof en dan ga ik echt heel veel bijslapen had ik al bedacht
Pompiedom... ik opende eerste het juni topic omdat die hoger stond, zie ik Jojon ineens langskomen daar dat een juli mama hen heeft ingehaald en is bevallen. Man, ik viel zowat van mijn stoel!!!! Niet te geloven zeg! Mijn eerste ingeving was: Missy!!

Maar nee: Coppie!!! Gefeliciteerd meid!!! Wat een bevalling was dat, maar wat heerlijk dat jullie kleine meid er is. Hoe je het beschrijft, tsjonge, brings back memories!! Vooral dat gevoel van onbeschrijflijke liefde voor zo'n klein mensje he wow wow wow! Heerlijk genieten en ik ben benieuwd naar de foto's! Ik moest vooral ook erg lachen om je afsluiting over de biefstuk hahahaha

Echt een reality check voor ons he dames? Hihi leuk hoor!!

Voor mij goed dat er gisteren dus een storing was, had geen tijd voor het forum en hoefde 'maar' 2 pagina's terug te lezen! even cris cros wat reacties

Pada: woensdag over 2 weken, 24 juni toch? Das de verjaardag van mijn zoontje dus als jouw baby op die dag wordt geboren dan wordt het vast een prachtkind

Sanloes: verleggen van je slaapritme, dat gebeurt bij mij heeeeel snel dus ik tuk nooit overdag! Heb je vannacht beter geslapen?

Sas: spannend voor jou! Hoe voel je je?

Wyke: wat een dag gisteren! Hopelijk gaat het vandaag (en de komende dagen natuurlijk) beter!

Pippa: wat een gedoe nog he, met die werkers in- en uitlaten. Nou ja het einde is in zicht!

Chica: arme jij... hopelijk voel je je gauw weer beter!

Randy: fijn dat je voor de laatste keer zo vroeg op moest! En ik vind het echt lief hoor, van de moxa sticks. Ik laat het je dus vandaag weten.

Ik heb gisteren gewinkeld met mijn moeder. In een extreem laag tempo weliswaar, maar het was zo gezellig! Lekker koffie gedronken en nog geluncht tussendoor. Zoon was op de creche dus lekker de handen vrij. De laatste dingen zijn nu binnen, nog wat nachthemden, ondergoed en een voedingsbeha (die thuis te klein bleek te zijn voor mijn huge boobs, snik snik)

Toen thuis even zitten, wat drinken, zoon gehaald en toen kwam vriend thuis van werk. Ik had nog niet gekookt en hij had ineens ontzettend trek in kippepoten (wat ik helaas gewoon niet kan klaarmaken) dus nam hij ons mee naar de KFC. Zoon ook helemaal blij natuurlijk, maar ik heb niet meegegeten. Ik kreeg geen hap door mijn keel. Hebben jullie dat ook? De enige keer op een dag dat ik honger heb is als ik opsta, de rest van de dag moet ik mezelf echt dwingen om iets te eten. Ik kom de laatste dagen alleen maar toe aan yoghurt en muesli voor ontbijt, boterham tussen de middag en een berg fruit eind van de middag, en dan... eigenlijk niets meer. Ik ga ervan uit dat het niet erg is ofzo, ben zelf al zoveel aangekomen tijdens deze zwangerschap... en aangezien de baby ook al zo groot is... ik krijg meer gewoon niet naar binnen zonder misselijk te worden. Zeker geen warm eten meer, brrrr.

Nou een hele lap tekst, mijn nacht ging goed tot een uurtje of 5, ben benieuwd hoe jullie nachten geweest zijn!! Ik heb straks om 15:00 uur trouwens de echo... spannend spannend!
Hey Dufty... jij ook op dus... kopje koffie of thee om bij te komen?

Arme jij, nog geen verlof.... kan het me haast niet voorstellen hoe het moet zijn om nu nog te werken. Gelukkig nog maar een paar dagen te gaan voor jou.
Voel me nog wat wiebelig vandaag maar stukken beter. Helaas was Anniek er ook al vroeg bij en omdat vriend gister zo mega veel gedaan heeft zit ik met haar beneden. Tenminste zij kijkt bumba en ik type haha

Coppie: wauw wat een verhaal. Klinkt inderdaad als heftig zeg. Wat fijn dat ze niks heeft van de vroeggeboorte. Klinkt als een lekker gezond lief meisje. Beter he, zon ruggeprik hahahaha ik zei het jullie toch. Hihi kan het niet laten te zeggen. Pffff krijg ook weer helemaal kippevel als ik zon bevallingsverhaal lees. Ben ook wel benieuwd hoe het gegaan is zo de eerste paar dagen thuis. Lukt het met de voeding enzo?

Jane: Goed man dat schema, ziet er al helemaal echt uit

Waar is die massagestoel????????????? Wil er ook op, oh nee 34 weken is nog echt te vroeg natuurlijk.

Nachten slapen: vannacht doorgeslapen tot 0500. Best goed dus, daarna kan ik geen houding meer vinden en ben de hele tijd aan het draaien. Gek wordt je ervan. Ik slaap trouwens wel smiddags anders hou ik het echt niet vol hoor. Merk dat mijn slaappatroon niet echt veranderd, heb dat middagslaapje echt nodig.

Wyfke: Ach meid dat was ook geen fijne dag voor jou gister. Kan me je stress helemaal voorstellen hoor. Doe je een beetje rustig aan? En dat politieagentje spelen bij Lucia ken ik helemaal. pffff wordt er moe van. Bij alles wat ze neit mag begint ze te piepen en te huilen en te miepen. Heel vermoeiend. Heb gister met vriend belsoten dat we toch echt consequenter en strenger moeten gaan zijn anders wordt het niks. Ze wil de hele tijd haar zin doordrammen en krijgt ze het niet dat is het janken op hoog niveau. Ik ga ook maar eens een hoekje instellen waar ik haar na 2 waarschuwingen neer kan zetten. 1,5 jaar is 1,5 minuut toch??? Het zorgen valt mij nu ook heel zwar (afgezien van het feit dat ik gister echt ziek was) en voel me ook mega schuldig naar haar toe. Kan niet naar buiten met haar, kan niet lopen, kan haar niet tillen. En ze trekt steeds meer naar papa. Ja logisch die kan wel leuke dingen doen. Breekt mijn hart wel een beetje hoor. Het is een fase ik weet het maar toch....ik snap je dus helemaal.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica, Wyfke: ook ik ken het probleem. Ik heb erg weinig energie en mijn kleine peuter kost nou eenmaal veel energie. Vandaag mijn laatste crechedag deze week en dan 3! mamadagen achter elkaar... maak mij ook enige zorgen. Manlief gaat van vrijdag op zaterdag nog kort weekendje weg, ik heb dan maar wel besloten om met zoontje bij mijn ouders te slapen... ik kan me niet voorstellen dat de weeen al beginnen, maar mocht het zo zijn wil ik niet alleen thuis zijn.

Coppie, klinkt erg heftig. Geniet maar goed de komende tijd en rust mega uit, heb je nodig. Twee nachten niet slapen ga je wel voelen...

Ik ga zo naar een vriendin om nog wat laatste babyspullen op te halen. Kamertje is bijna klaar, moet alleen nog lampje. Iemand nog goede tip??
Wow! de eerste baby is er al! gefeliciteerd Coppie, geniet maar van je mooie kleine meisje!

is ook wel even reality-check hoor.. het gaat dus echt snel gebeuren allemaal! Maar goed, de laatste dagen ook hier wat spijkers met koppen. Kamertje jongste steeds meer af, gisteren gordijnstof uitgezocht met mijn moeder (en die gaat nu de gordijnen maken), direct op zoek naar kledingkast en gisteravond eindelijk het gebooirtekaartje gemaakt en doorgestuurd naar de drukker voor prijsopgaaf en daarna proefdruk. gaat allemaal goed komen dus.. (bij alledrie de jongens hiervoor ook zo gegaan, zo tegen de tijd dat ik thuis mag bevallen, is het meeste wel af.. gaat nu niet anders en het komt nu dus ook gewoon weer allemaal af..)

we moeten nu 'alleen nog maar' op zoek naar een andere auto. we passen straks met 6 gewoon niet in de auto die we nu hebben.. moet dus wel de komende weken gebeuren!

en wat een nachten maken jullie?! tsjonge jonge.. ik slaap eigenlijk nog heel behoorlijk. wordt alleen vaak wakker van maagzuur (rennies in de aanslag dus) en ben 'sochtends vaak aan het spugen bij het tandenpoetsen.

qua eten gaat het ook heel behoorlijk op het moment, e rust van het verlof doet me goed denk ik..

Quintie: spannend de echo vandaag! hoop dat alles goed is! ik heb morgen echo (vanwege die navelstreng voor de uitgang), ben benieuwd...ze lag de afgelopen controles goed, maar was laatst zo aan het bewegen, dat het me niet zou verbazen als ze weer gedraaid is.. (hoop het niet)

en coppie: die biefstuk heb je verdiend meid! (ik had dat met een broodje filet americain, oei, wat was dat lekker na al die maanden! (verheug ik me nu ook alweer op!)

fijne dag allemaal!
Quintie, succes met de echo vandaag. Spannend hoor! Hopelijk heb je de moxasticks niet meer nodig....

Nu de eerste is bevallen, ben ik natuurlijk extra nieuwsgierig naar de overigen die rond 1 juli zijn uitgerekend. Al even niks meer van Blog gehoord bijvoorbeeld?! Tegen vriend ook maar gezegd dat eerste juli-baby is geboren en dat we toch maar aan de klossen moeten en dat hij zijn mobiele telefoon nu echt goed in de gaten moet houden. Zegt hij: ik weet eigenlijk niet eens hoe ik bij ziekenhuis moet komen.... Het is een ander ziekenhuis dan waar we voorheen heen gingen, omdat deze kraamsuites heeft (en het beste ziekenhuis van NL is). Nu weet ik de weg wel, maar of ik dat tijdens de weeën nog duidelijk kan maken?!
Joehoe!!!!!! zowaar een redelijke nacht gehad.

3uur en 4 ur achter elkaar, met alleen een plaspauze ertussen. Dus bijna 7 uur achter elkaar. Om 5.45h gaat bij ons de wekker en dan kan ik dus echt niet meer slapen. Maar ben lekker tot 8.15h blijven liggen.

Wat ik raar vind is dat ik gisterenavond dus helemaal niet mer moe was.

Had 's middags wel even in bed gelegen, maar niet geslapen! en daa na heb ik nog 3 deuren geschuurd, omdat schoonmama vandaag komt om 3 dagen (!) te schilderen in huis. En dan is het toch een lieve verrassing. En het ging hartstikke goed al die activiteit. Ook nog 2 wassen, strijk, vuilnis en wat ruimwerk gedaan overdag.

Quinty: wat ben ik blij dat nog ieman anders een moeilijke eter is. Sidns een week wil ik alleen nog brood 's avonds en dan het liefst met een frikandel. Warm eten heb ik altijd de volgende nacht/ochtend last van. Voor de onsmakelijke verhalen: wordt misselijk en slapjes. Dan darmkrampen en daarna diaree. en dan houdt het op. Ik vraag me af of mijn darmen wat bekneld zijn.Het doet dan zo'n pijn dat ik moet zuchten en soms zelfs puffen.

Maria: hebben jullie geen navigatie, dan zet je het adres van het ziekenhuis alvast bij de favorieten!! Anders kun je alvast een route uitprinten (vanaf een punt dat jullie sowieso goed kunnne vinden) en die alvast in de auto leggen. Zo kun je vanaf iedere lokatie naar het bekende punt en dan naar het ziekenhuis.

Ok, nog even opruimen en dan mijn schoonmoeder ophalen!

fijne dag allemaal
Coppie, gefeliciteerd!!! Het klinkt als een niet echt relaxte bevalling (als die al bestaan...) maar wat fijn dat het allemaal goed is gegaan en dat je je meisje nu in je armen kunt nemen. Wel raar hoor, dat de eerste juli-baby er nu al is. Ik kreeg spontaan stress van je verhaal want ik heb nog helemaal niks klaar. Ben wel heel benieuwd wie voor de tweede baby gaat zorgen!

Hopelijk zijn alle zieken weer opgeknapt. Heeft iedereen een beetje geslapen vannacht? Bij mij duurde het weer tot een uur of 2 en vanaf dat moment ben ik weer om de 20/30/40 minuten wakker geweest om te plassen en weer vocht toe te dienen. Ben bijna geneigd te zeggen dat ze me maar een vochtinfuus en een dependslip moeten geven, dan kan ik tenminste doorslapen. Uiteindelijk viel ik om half zeven weer echt lekker in slaap, tot vriend me een uur later wakker maakte dat we moesten opstaan.

Randy, wat fijn dat vandaag je laatste dag achterlijk vroeg opstaan is! Voor mijn gevoel is die vakantie van je baas nog best snel gegaan maar voor jou voelde het waarschijnlijk heel anders!

Fijne dag allemaal!
quote:coppie schreef op 09 juni 2009 @ 18:21:

IK BEN MAMA!!!

Van harte gefeliciteerd! Wat een verrassing, zeg! En wat een prachtige naam. Hopelijk gaat alles goed met jullie.

* Nu gaat Blog ff snel verder lezen, voordat het forum er weer uitknalt!*
Pippa: hou dat vocht even in de gaten. Er was iets met zoveel dorst. Wanneer moet je weer naar de VK? Wil je helemala niet ongerust maken hoor, echt niet, maar meld het gewoon even de volgende keer als je er bent.Drink je overdag wel genoeg? Als je dan eens meer gaat drinken? Een litertje meer ofzo? Want irritant is het natuurlijk wel.

Maria: Welk ziekenhuis ga jij bevallen dan? Want ik ga OOK in het beste ziekenhuis van NL liggen haha. Nieuwegein toevallig?

Geboortekaartjes: dacht dat het geregeld was, maar die site is een beetje raar. Ik wil nog best een aantal dingen veranderen en dat kan niet echt of ik kan het niet vinden. Irritant als ik nu weer een ander moet gaan zoeken.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik heb 's nachts ook best dorst, ik moet mezelf echt dwingen om veel te drinken overdag. Gisteren was urine ook wel erg geel, dus bang voor blaasontsteking (typt ze terwijl ze nog bijna niks heeft gedronken vandaag....)

Chica, nee het is een ander ziekenhuis.... Het Diak, misschien op andere fronten beste ziekenhuis? En het is heel dichtbij, nog geen tien minuten rijden, dus navigatie is eigenlijk onzin. Deze week nog maar even met vriend heenrijden. Ik liep in

UMC bij gynaecoloog.

Ik heb ook niks meer over geboortekaartjes gehoord trouwens. Zondagavond gemaild, en ook gevraagd om de enveloppen... Even in de gaten houden.

Vanochtend de klossen opgehaald, van het weekend maar eens onder het bed doen. En ook eindelijk een babyfoon. We wisten al welke we wilden, maar moesten 'm alleen nog ff kopen. Volgens mij ben ik er aardig klaar voor. Alleen nog wel wat opruimwensen in huis....

Zo, en nu ga ik eens flink wat drinken!!
Chica: wat een drama bij jou, wat betreft ziek zijn. Ik ben ook weer supermisselijk vandaag. Ik houd niet veel eten binnen, helaas. Buuf zei net al: dan komt het kindje eraan! Is dat zo? Heeft dat met elkaar te maken?

Coppie: wat een mooi verhaal! Doe mij ook maar zo’n massagestoel! En 47 cm is nog best groot voor een vroeggeboorte, toch? Netjes hoor! Je schrijft dat ze misselijk was na de bevalling. Ik vraag me dan altijd af: hoe weten ze dat nou? Of moest ze steeds spugen? Ennnnnn die biefstuk!!!! O, het water loopt me (ondanks de misselijkheid) in de mond. :-)

Maria: toch maar even gaan oefenen met vriendlief om de weg naar het ziekenhuis te vinden? En nu je het over drinken hebt: dat moet ik ook maar eens gaan doen! Ik moet daar echt aan denken, anders vergeet ik het gewoon!

En wat balen zeg, van al die gebroken nachten van velen van jullie. Gelukkig slaap ik wel redelijk goed. Vandaag de 37-weken grens bereikt. Spannend hoor!

*Blog verdwijnt naar de keuken voor een glas Roosvicee Ferro*
quote:Chica34 schreef op 10 juni 2009 @ 11:01:

Pippa: hou dat vocht even in de gaten. Er was iets met zoveel dorst. Wanneer moet je weer naar de VK? Wil je helemala niet ongerust maken hoor, echt niet, maar meld het gewoon even de volgende keer als je er bent.Drink je overdag wel genoeg? Als je dan eens meer gaat drinken? Een litertje meer ofzo? Want irritant is het natuurlijk wel.

Ik denk dat ik overdag wel te weinig drink, daar moet ik idd iets aan gaan doen. Maar die dorst (en een ontzettend droge keel/mond, soms moet ik bijna hoesten als ik weer slik) 's nachts is wel heel erg. Vraag me ook af of het überhaupt zin heeft ochtendurine te laten testen. Normaalgesproken is die heel geconcentreerd omdat je lang niet hebt geplast omdat je sliep, nou bij mij is het 's ochtends net water zeg ik je! Ga even nadenken over een tactiek waarbij me doorlopend duidelijk wordt gemaakt hoeveel ik nog moet drinken. Misschien iets klaarzetten op het aanrecht of zo. Of hele grote glazen gebruiken (maar van een grote beker thee 's avonds krijg ik zo'n klotsbuik. serieus, je hoort het echt klotsen daar binnen als ik 'm leeg heb, en dat voelt ook niet echt prettig).

Bekentenis: ik voel me ontzettend blond. Niet beledigend bedoeld naar de blondines onder ons overigens. Ging net op hyves zoeken of er al een foto van Lois ergens was (nieuwsgierig hè, that's me) maar ik keek bij de verkeerde persoon. Daar stond werkelijk nog niets van een baby. Blijk ik de laatste tijd te hebben gedacht dat degene die wij hier kennen als Loekie, Coppie was. Dames, sorry dat ik jullie door elkaar heb gehaald, al was het dan maar in mijn hoofd. Ik hou het maar op zwangerschapsdementie. Loekie, ben wel benieuwd of jij nou de volgende bent!
Haha Pippa. Last van je hormonen?

Blog, volgens mij gaat dat pas op tijdens de bevalling. Zodra je tijdens de ontsluitingsweeën begint over te geven en dan ook nog eens diarree krijgt, weten ze dat je goed bezig bent. Je lichaam is zich dan namelijk aan het 'legen,' en klaar aan het maken voor het echte werk. Deze wijsheid heb ik trouwens niet van mezelf!

Maria, mijn nichtje is ook in het Diac bevallen. Zag er super uit daar die kraamsuites, mooi hoor. Helaas, zover zijn ze bij ons nog niet...

Wat vervelend dat zoveel van jullie slecht hebben geslapen. Niet leuk!

Quintie, ik hoop dat de echo vandaag goed is!

Morgen moet ik weer voor controle. Ben net geweest voor mijn gevoel (afgelopen donderdag) en dan nu alweer. Echt een teken dat het einde nadert. Spannend hoor.

Straks komt de nieuwe wasmachine. Kan ik weer lekker verder met wassen!
Pippa, ik gebruik inderdaad ook de grootste glazen die ik heb. En veel aanmaaklimonade, maar dan heel weinig siroop.

Verder moet ik af en toe in het namenlijstje spieken wie wie is. Loekie heeft volgens mij al heel lang niet meer geschreven hier?

Ring, succes met de controle en met het wassen.

De controles bij de verloskundige gaan nu wel hard. Bij mij de volgende na 1,5 week en vanaf dan elke week... Vanaf nu ook maar de locatie dichterbij huis (loopafstand) gekozen. Daar hebben ze alleen op vrijdag spreekuur.

Vanavond de tweede partnerles. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in die lessen. De week erna nog de laatste normale les. Gisteren werd de borstvoedingscursus door zo'n echt maffiosa gegeven. Ze heeft drie kinderen en de jongste heeft ze het kortste borstvoeding gegeven: 2 jaar!!! Over de andere twee kinderen liet ze zich niet uit... Nou, ik ga voor max. 3 of 4 maanden als het lukt, dan vind ik het wel weer goed. Dan moet ik bovendien ook echt weer aan de medicijnen en die kunnen niet samen met bv.
quote:Ring1981 schreef op 10 juni 2009 @ 12:51:

Zodra je tijdens de ontsluitingsweeën begint over te geven en dan ook nog eens diarree krijgt, weten ze dat je goed bezig bent. Je lichaam is zich dan namelijk aan het 'legen,' en klaar aan het maken voor het echte werk. Jee, wat is bevallen toch charmant! En daar lig je dan.... te persen met diarree.
Oef, was de borstvoedingscursus zo erg Maria? Twee jaar minimaal, jemig!!! Ik hoorde dat ook wel op de yoga, dat het echt door van die maffioso gegeven wordt en dat er ouderwetse filmpjes te zien zijn... Daarom ben ik maar niet gegaan.

Het verschilt toch wel dan, per praktijk! Ik ben een dag voor jou uitgerekend, maar ik moet nu al voor de tweede keer na een week terugkomen. Ik heb ook echt zo'n gevoel van: 'wat moet ik er morgen alweer doen?' Al snap ik ook wel dat ze alles goed in de gaten willen houden nu. Bloeddruk enzo.

Misschien een domme vraag... Wanneer gaan ze eigenlijk inwendig iets controleren bij de verloskundige? Zoals kijken of je baarmoeder al aan het verstrijken is, of dat je al wat ontsluiting hebt. Ik lees wel eens (hier op Viva bijvoorbeeld): 'de controle was goed, ik heb zelfs al twee cm ontsluiting dus het zal wel niet lang meer duren.' Het lijkt me toch wel zo prettig als ik me daar van te voren een beetje op kan voorbereiden. Zorgen dat alles lekker fris is, haha.
aaahhhhhh 2 jaar BV......dan geloof ik dat ik me echt een melkkoe zou voelen (no offense voor degenen die het volhouden).

genoeg drinken vidn ik ook moeilijk. Pobeer nu maar een flesje water voor me te zetten of in mijn hand te houden, dan gaat het soms automatisch dat ik een slok neem.

ego:

wat ik vervelend vind is dat ik he soms zo benauwd krijg en dan echt naar adem lig te happen gebeurd meestal als ik lig. En dan krijg ik er ook nog een "spastische samentrekking" van mijn middenrif/ hart bij, waardoor ik soms denk dat mijn hart er mee stopt. Iemand enig idee?

Misschien is de kleine nog niet ingedaald....maar moet ik dan mijn bekkenbodem al voelen? vrijdag allemaal maar even vragen aan de vk...of jullie moeten nog geniale ingevingen hebben?

ego uit!

oja: schoonmoeder is lekker aan de klus..hoorde haar net stofzuigen op plaatsen waar ze dat voor het schilderwerk neit hoeft te doen. En ze was erg blij met de door mij geschuurde deuren. Mischien had ze nu wel tijd over voor andere klusjes..ik ga maar weer eens "stomme"dingen bedenken war ik geen zin in heb...ieder zo zijn hobby zeg ik maar!
Meld !

Vanochtend de hort op geweest naar een vriendin met kindje.

Nu ligt Laura plat en ga ik ook even liggen lezen.

Ring, ik weet ook nooit wanneer ze inwendige controle doen. Volgens mij verschilt dat per praktijk. Bij mijn vorige zwangerschap hebben ze het nooit gedaan, pas toen ik na 12 uur weeën in het zh kwam (en ik nog maar 2 cm bleek te hebben...).
What matters most is how you see yourself
Blegh, dat went nooit, die inwendige onderzoeken. Ze zijn er bij mij nog niet over begonnen dus misschien hoef ik er op de dag van de bevalling pas aan te geloven.

Ring: klopt inderdaad van dat 'legen' van je lichaam. Ik begon 's ochtends vroeg met diarree en toen de weeën steeds sneller kwamen werd ik misselijk en moest ik overgeven. Gelukkig bleef het bij één keer, want ik hááát overgeven!!!

Gatver Blog, dat je nu wéér misselijk bent! Volgens mij heeft dat meer met een beknelde maag te maken hoor, zou nog niet te bang zijn dat je binnenkort gaat bevallen! De meeste eerste kindjes blijven toch wat langer zitten dan 37 weken.

Bv-maffia: jammer dat sommige mensen het zo kunnen verpesten. Moet je vooral tegen een aanstaande mama zeggen dat je minimaal 2 jaar zelf gevoed hebt, belachelijk! 6 maanden is ook goed genoeg hoor! Zie het al helemaal voor me, dat ik m'n eigen dochter dan nu nog 3 maanden aan de borst zou moeten hebben, ze past niet eens meer op een voedingskussen ha ha ha

Ik heb maar één tip voor jullie: zie even hoe het gaat en volg dan je gevoel. Leg jezelf niet meteen zoveel verplichtingen op en laat dat ook een ander niet doen. Jij bent de moeder en jouw moedergevoel geeft jou straks heus het juiste wel in.

Pippa: drinktip: fles water vullen en opdrinken. En inderdaad, als je veel in korte tijd drinkt klotst je buik zo, dat heb ik ook! Ik probeer naast het gewone drinken 2 flesjes van 0,5 liter water leeg te drinken maar dit lukt lang niet altijd. Omdat ik niet van koud water hou, vul ik het koude water aan met een klein deel gekookt water. Dat drinkt even iets makkelijker weg.

Morgen komt de babykast. En heb ik de telefonische intake voor de kraamzorg. Heeft iemand nog tips waar ik aan moet denken om te zeggen of te vragen?
quote:Wyfke schreef op 10 juni 2009 @ 13:46:

Gatver Blog, dat je nu wéér misselijk bent! Volgens mij heeft dat meer met een beknelde maag te maken hoor, zou nog niet te bang zijn dat je binnenkort gaat bevallen! De meeste eerste kindjes blijven toch wat langer zitten dan 37 weken.

Ik zat zelf eigenlijk te denken aan verandering wat betreft hormonen. In het begin van de zwangerschap was dat natuurlijk een enorme verandering in de hormoonhuishouding. Maar... is dat aan het eind niet ook zo? Nou ja, hoe dan ook. Het is k*t! En je kan dan drinken wat je wilt, maar als het er toch weer uitkomt heeft het weinig nut.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven