= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Dat zijn vast spieren, Chica! Die zijn zwaarder dan vet he?

Quintie is nu vol aan de bak, wat een spanning.

Gisteren een heerlijke dag gehad in Friesland, maar gisterenavond en vannacht was het weer raak met Miep. Ze boert steeds niet na een voeding. Met als gevolg spugen zodra ze neergelegd wordt. Heeft iemand hier de gouden boertip?

Ik kan ook niet boeren... Zou ze dat nu al gaan nadoen? Nee toch?
Meld, verdraaid!! Nou dat gaat niet worden vandaag! Quintie dus wel....... Meis samen met mij op het wachtbankje.

Ik heb vandaag wel voor het eerst dat ik echt ff zwaar de pest in heb. Vanacht ook wel veel wakker geweest met krampjes enzo, maar ik begin steeds meer te geloven dat die krampjes misschien wel tussen mijn oren zaten ofzo.

Quintie, je leest het niet meer, maar heel veel succes en geluk en ben zeer benieuwd.

O ja, ik sluit mij natuurlijk aan bij het Lijn groepje na de bevalling.... ik heb de meeste kilo's hier erbij gekregen.
quote:jojon schreef op 26 juli 2009 @ 09:50:

Pippa gefeliciteerd! Je zoontje heeft een schitterende naam, maar die mag je zelf vertellen als je weer online bent!!!

Nou en of! Ik vind het echt zóóó grappig. Mijn collega zal het ook wel helemaal geweldig vinden. (Nee verder zeg ik nog even niks.)

Nou meiden, kom maar op met dat babynieuws.
Hmm van Nerwen hebben we ook nog niks meer gehoord, toch.? Alleen van mijnheer Nerwen toch? Ben benieuwd hoe het met haar is!
Quint, spannend hoor, je leest het niet meer, maar zet m op!

Regeldagje hier weer voorbij, gaat nu weer beter. Overdag wel weinig tijd tussen voedingen, maar komt ook omdat ze na een borst in slaap kukelt. Dan lijkt het of ze helemaal verzadigd is, maar dan na half uurtje wil ze weer. Zo blijf je bezig. Nu maar proberen om voedingen echt langer te krijgen.

Ik heb haar nu ook maar in eigen bedje gelegd, in box krijgt ze toch wel erg veel prikkels en wil ze niet echt slapen.

Wow, MissBr en Maria wat een energie. Bij mij gaat het toch nog wat minder, maar mag ook niet echt klagen. Ik probeer wel vroeg naar bed te gaan, maar meestal wil madame voor 11en niet echt slapen. Ga nu dus ook maar wat later in bed liggen, anders is het zo frusterend.

Meelijnen hoef ik gelukkig niet echt, ik moet nog 2 kg (linkerborst en rechterborst ). Ik wil vandaag dan ook mijn kleren proberen uit te zoeken, en alle zwangerschapsmeuk mijn kast uit. Verder even kijken met welke kleren ik nog beetje decent voeding kan geven.

Ring, wat balen van je jurk, ik zou ook zeker mijn beklag doen!

Watever en Meis, gaat nu spannend worden, wie krijgt de rode lantaarn?? (eigenlijk moet ik dat zijn denk ik, ik was nog altijd het meest overtijd (twijfelbare eer).
Hup Quintie, hup Quintie !!!

Hoe weten jullie de naam van Pippa's zoontje ???

Ben héél nieuwsgierig !

Watever, ik heb met je te doen, lieverd. Al dat voorwerk en er gebeurt nog niets. Gatsie... Ik hoop dat het snel doorzet.

En dat geldt natuurlijk ook voor de 2e hekkensluiter Meis.

Ring, Joost kon ook moeilijk boeren, maar sinds we Infacol gebruiken (sinds zaterdag dus) laat ie boeren en winden als een grote kerel . Het boeren schijnt ook door dat spul te komen. Er zit Simeticon in, net als in SabSimplex. Ik heb zelf ook iets dergelijks gebruikt na de ks, ivm met lucht in de darmen.

Ik weet niet of je naar dit middel wilt grijpen, maar het is het proberen waard. Joost krijgt het nu 3x per dag (om de andere voeding).

Chica:

Maria: lekker zeg, 6 uur tussen de voedingen 's nachts. Wij geven als laatste voeding ook een flesje gekolfde melk, maar hij slaapt niet altijd 6 uur. Vannacht weer keurig om de 4 uur. Ach nou ja, ze zijn nu ook nog zó klein.

Lekker weer is het hè? De tuindeur staat lekker open.

Ik heb er vandaag zin in, al ben ik wel een klein beetje moe. Kleine man doet 't goed, is weer veel rustiger. Straks komt manlief met Laura thuis en dan zijn we vanmiddag weer gezellig met z'n 4-tjes. Leuk !

Eens bekijken of we in de namiddag nog iets leuks met elkaar kunnen doen (als we allemaal weer wakker zijn ).

XXX
quote:MissyMB schreef op 27 juli 2009 @ 11:56:

Ik wil vandaag dan ook mijn kleren proberen uit te zoeken, en alle zwangerschapsmeuk mijn kast uit. Verder even kijken met welke kleren ik nog beetje decent voeding kan geven.

Let's shake hands.

Ik heb ook al een doos voor mijn kledingkast gezet vanochtend. Ik wil straks ook alle positiekleren uit de kast halen en wegdoen c.q. teruggeven aan de rechtmatige eigenaar.

Ik ben die rommel zoóóóóóóó zat, hoewel ik nog niet al mijn eigen kleding pas, helaas. Dan maar steeds in die ene zomerbroek die wel weer past .
Jane, vannacht pas voor het eerst zes uur tussen de voedingen hoor. Komende nacht weer afwachten. Maar ook overdag lijkt hij het wat langer vol te houden....

En ik kan ook niet al mijn zomerkleding aan, dus ook wat beperkt in keuze. Wel alle zwangerschapskleding uitgezocht en teruggegeven, inclusief mijn eigen kleding aan nichtje die zwanger is.

Ben ook nieuwsgierig naar naam van Pippa's zoon.

Vanochtend bezoek gehad van vriendin met zoontje van 12 weken. Gezellig! Na volgende voeding lekker op pad met kinderwagen, zolang de zon nog schijnt! Vanmorgen ook maar weer wat kinderdagverblijven benaderd buiten de stad, in plaats waar ik werk. Hopelijk met resultaat. Want wat gaat de tijd snel. Gelukkig heb ik nog een paar weken vakantie na mijn bevallingsverlof, maar 12 oktober toch alweer aan de bak.
Even spieken of er al babynieuws van Quintie is...

Paar keer gesmst met Pippa: Ze heeft uiteindelijk gelukkig nog wel gebruik gemaakt van het bevalbad, want ze heeft erin gelegen tot ze naar het zh moest. Het was echt heftig op het laatst en na uitleg van de gyn blijkt dat een evt volgende bevalling ook een keizersnede wordt. Ze weet nog niet of ze morgen wel naar huis mag, omdat de kleine misschien een maagspoeling nodig heeft aangezien hij erg misselijk is en nog niet echt drinkt, waardoor hij langzaam gaat uitdrogen. Met haarzelf gaat het wel beter, vandaag mochten infuus en katheter eruit en mocht ze douchen en ze is al 8 liter vocht kwijt gelukkig.

Vanmorgen een heel stuk gewandeld in een natuurgebied (zo'n vijf km maar dat is een lang stuk na al die maanden op de bank en in bed!) Hebben er wel twee uur over gedaan maar goed. Was heel gezellig met z'n viertjes op pad. Dochtelief bij man in de rugdrager en Toby bij mij op de buik in de babybjorn (vind hij gelukkig heerlijk!) En ik dan ook nog een rugzak mee met eten/drinken/pampers/etc. Bepakt en bezakt dus.... Nu doet m'n bekken wel echt heel erg pijn maar ik heb er wel van genoten. De rest van de dag maar extra rustig aan doen dan.

Gisteravond hier trouwens ook voor het eerst krampjes. Ook al een paar dagen niet gepoept (intussen wel daarnet, alles onder ) dus ik ga straks ok maar eens die infacol kopen en proberen. Boeren gaat hier namelijk ook erg moeizaam en hij spuugt dan ook best veel vind ik, niet alleen direct na een voeding maar ook regelmatig tussen de voedingen door.
Ik ben zoooo benieuwd hoe het met Quintie is!!! Zet em op meid!

Raar idee hoor, dat er nu nog maar 2 meiden op het wachtbankje zitten. Ik hoop dat het voor jullie ook snel gaat gebeuren!

Watever, helemaal logisch hoor dat je een baaldag hebt.

Meis, is alles schoon? Dan kan je ook aan de bak!

Ook een voor Chica! Hopelijk voel je je alweer wat beter. Hoe is het eigenlijk met Anniek? Is alles goed gegaan met die buisjes? Misschien heb je het al wel verteld, maar heb ik het gemist.

Lijnen moet hier echt gebeuren ja. Nu nog niet hoor, maar ik voorzie al problemen. Ik was 18 kilo aangekomen en ben nu na bijna een week 9,5 kilo kwijt. Maar m'n buik is echt nog enorm. Kan echt alleen nog m'n zwangerschaps kleding aan en die ben ik echt zat.

Heb vandaag m'n kraamzorg afgesloten. Heb eigenlijk morgen nog maar heb gezegd dat ze weg kunnen blijven. Gister was de vk hier en ze was het met me eens. Het gaat buiten gewoon goed met mij (en ook met Nica) en ben wel klaar met ze. Heb 4 verschillende dames gehad, is toch ook niet helemaal je-van-het toch?

Engel, wat lijkt me dat vreselijk om je kleine meisje aan zo veel slangetjes te zien. Gelukkig is alles goed afgelopen en klink je er vrij relaxed onder. Geniet maar lekker!!

MissBR, ik moet zo wennen aan het feit dat we een meisje hebben gekregen. En dan heb ik maar 1 jongen. Hoe is dat voor jou? Vind je het niet shockking al die roze meuk?

Chica, je hebt het hier al 2 keer gemeld maar aangezien ik nog niet wist dat het een meisje werd, heb ik er niks mee gedaan. Maar wil je nog 1x die site met die schattige jurkjes noemen?

Meis, hoewel het er natuurlijk niet toe doet wat een ander van "onze" naam vindt, vind ik het toch wel erg leuk dat we je aan het twijfelen hebben gekregen . We zitten misschien wel een beetje op 1 lijn want ik vind de naam van jullie dochter ook al zo geweldig!

Als het droog is ga ik vanmiddag voor het eerst naar buiten met Nica. Klein rondje lopen en dan Thijs van de creche halen. Morgen is vriend de hele dag weg en dat vind ik toch wel iets om samen voor het eerst te doen.
Wauw! 8 liter vocht is echt veel!!
randy, ik moest wel erg wennen toen we het net wisten. nu niet meer, vooralsnog is het ook niet anders vind ik (afgezien van de kleur kleertjes). maar goed: wij waren dus voorbereid en toen we net uit de 20-weken echo kwamen, vond ik het echt heel raar...

oh, moet nu even jongste zoon wat aandacht geven. vriendlief ineens weg naar afspraak (daar gingen mijn plannen om iets leuks te doen vanmiddag), dus nu alleen met de twee kleintjes. (heb m net een zakje chips gegeven, zorgde voor even rust, maar nu liggen overal kapotgeptrapte nibbitjes.. (mag vriendlief zo opzuigen :-) )

tot later!
Ja, dat is ook zo. Jullie wisten het al bij de 20 weken echo. Hier hebben we het nog steeds over hij en zijn, haha.

En moet inderdaad wennen aan al die jurkjes.

Jammer van je middag!
haha randy, kan mij zoooo voorstellen dat je daar aan moet wennen als je alweer een tijdje een mama van een jongen bent. Ik had een meisje ook hartstikke leuk gevonden, maar ik geef inderdaad niks om roze, strikjes, kantjes, jurkjes etc...en ook al weet ik dat een meisje dat niet percé aan hoeft, je kan er niet om heen: goedbedoelde oma's, tantes, buurvrouwen komen toch met dat soort spul aanzetten.

Ik had het nog niet gezegd Randy, maar ik vind de naam super!!

Ik kreeg daarnet toch een rotschop, niet normaal meer! Hij mag dit soort geintjes nu buiten mijn lijf gaan uitvoeren. De kleine man wordt mij te krachtig.
Wauw acht liter vocht!!! Dat is echt veel...

Als je de naam van Pippa's zoon wilt weten moet je gewoon goed de krabbels lezen. Zo kom je er snel achter.
haha geeft niks hoor Randy, hier komtie nog een keer: www.schurkenjurken.nl

Met Anniek haar oortjes gaat het redelijk. Afgelopen vrijdag werden ze snel geholpen en na 15 minuutjes was ze weer terug. Wel helemaal overstuurd, dat was ze al toen ze weg gereden werd, ze wist ws dondersgoed van de vorige keer wat er ging gebeuren. Thuis leek het alsof ze niet echt veel last had, maar ik merk wel dat het nog niet lekker zit. Er komt nog heel veel vocht en troep uit haar oor en ik denk dat dat nog een beetje pijn doet. Ze wordt ook een paar keer per nacht wakker zit dan weer in haar oortjes en ik hoor het vocht daar zitten. Nou ja, misschien hoort het erbij, die buisjes zitten er tenslotte zodat het vocht weg kan. Hopelijk duurt het niet te lang en is ze snel weer de oude.

Spugen: Hier werd ook veel gespuugd en ook ik ben aan de infacol gegaan. 2x per dag. Verder houdt ik haar na elke voeding minimaal een kwartier rechtop. Tenminste ze zit dan lekker tegen me aan. Ring: jij geeft toch ook BV? Borstkinderen boeren niet persee na elke voeding. Dit vertelde mijn kraam en vk, want als het goed is dan happen ze in 1x vacuum. Toch klopt dat niet helemaal omdat Sara ook wel tussen 2 borsten door boert maar lang niet altijd. Misschien hapt ze toch nog niet helemaal effectief.

Verder geef ik tegenwoordig 2 borsten. Dus borst, boer en dan verschonen zodat ze niet in slaap kukelt en dan weer een borst, dan rechtop zetten en op die manier gaat het wel redelijk met het spugen. Tevens geef ik haar dus niet te vaak de borst, dit omdat ze zich dan overdrinkt en gaat spugen. We zitten nu om de 2,5 a 3 uur qua voeding.

Verder zei kraam dat de voeding die ze spugen vaak meer lijkt dan het daadwerkelijk is. Vaak is het geen hele voeding en zit er nog genoeg in. Toch blijft het lastig hoor (afgezien van alles elke keer verschonen haha) en hoop ik dat het strakjes wat beter gaat, als ze wat ouder is.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
De Krabbels Ring??? Sjit ik had al tussen de berichten gezocht.......

Hoe weten ze dat dat je 8 liter vocht kwijt bent dan?

Ik bedoel hoe meten ze dat op.....ben namelijk straks bij mezelf ook zeer benieuwd.
Tja, ik ben geen hyves-vriend van Pippa, geloof ik...

Mijn zoon boert bijna elke keer na de borstvoeding. Onze kraam zei echter dat het niet per se nodig is dat ze boeren. Even proberen of ze boeren, zo niet dan in bedje leggen of andere borst geven.
middag niet zo erg hoor. t ging toch regenen. morgen nieuwe kans!

vanavond gezellig met ons twee eten. grote jongens uit logeren en als ukkie dan in bed ligt, gaan wij weer eens lekker pittig indisch eten. kleine hummel is 'savonds meestal nog lekker beneden. merk dat ik dat ook lekker vind, haar veel bij me hebben. kan ook uren met r op d ebank zitten, lekker tegen me aan en maar kusjes geven. heerlijk!

Bij de andere kinderen kreeg ik daar nog al eens commentaar op, dat ik ze meer moest wegleggen, maar nu trek ik me daar niets meer van aan. voelt goed zo, dus doe ik het lekker. heb nu het voorbeeld van die andere drie die toch heel leuk geworden zijn, dus vertel mij niks!

ok, hoop dat iedereen snel gaat bevallen en dus ook kan genieten van hun hummels. ga ik nu ook weer doen!
Nee het hoeft niet als je borstvoeding geeft, dat weet ik. Maar ik hoor af en toe oprispingen tijdens het voeden, omdat ze zo gulzig drinkt. Vandaar dat ik dus denk dat ze wel moet boeren om die lucht kwijt te raken die ze inslikt. Ik probeer ook al om haar zo rechtop mogelijk te houden tijdens het voeden en erna ook. Of ik hou haar vast, of ze gaat even in het wipstoeltje. Maar goed, het werkt niet altijd tegen het spugen.

Nou ja, ik kan altijd nog dat middel gaan halen als jullie zeggen dat het echt zo goed werkt. Maar even aankijken.
Zo weer terug van vk, strippen kon nog niet helaas...we wachten weer af!

Kom later nog wel even terug, moet nu weg (alweer...)
Oh Jammer Meis!! Nou ja zijn we iig nog saampies op het wachtbankje.
Quintie houdt het nog spannend, hoop zo voor haar dat ze d'r kleine meisje intussen al in haar armen houdt! Sas hou ons op de hoogte!!!

Net de infacol gescoord, ga het straks proberen bij de volgende voeding. Zou het meteen helpen? Verder bij het eten kopen er rekening mee gehouden: geen ui, prei, kool en vanavond ook maar even geen wijntje of jus d'orange.
Ik heb het ook gehaald... En dat is best wat voor mij, normaal gesproken ben ik best sceptisch. Zeker over zogenaamde wondermiddeltjes. Maar ik heb hier nu meerdere enthousiaste verhalen over gelezen, die komen vast ook niet uit de lucht vallen! En werkt het niet: dan heb ik maar acht euro weg gegooid, daar kom ik nog wel overheen he?

De eerste voeding mèt zit erin. En wat denken jullie? Dikke vette boer erna. 't Is toch wat! Maar... Daarna wel weer een beetje spuug. Dat was alleen niet zoveel, en ik maak me er ook absoluut geen zorgen over.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. En ook bij Jojon. Hou me op de hoogte!
Nog geen nieuws van Quint?

Hahaha, Jojon en Ring ook al aan de Infacol.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen ermee zijn. Ring, wel opvallend dat Miepje gelijk al een grote boer liet, hihi. Een mondje voeding teruggeven mag hoor.

Hier is Joost steeds onrustiger aan het worden t.o.v. een week geleden. Hij is nu steeds 2 uur wakker vanaf de voeding en komt moeilijk in slaap. Dat is veel te lang. Zo krijgt hij niet genoeg slaap per etmaal.

Denk dat we toch maar weer gaan Ria Blommen met rust, regelmaat en (vaker) inbakeren.

Over 10 minuutjes weer voeden en dan gaat deze dame haar bedje opzoeken. Ik ben bekaf. Ik heb iets teveel gedaan vandaag, vrees ik. Ik vergeet soms dat ik een keizersnee heb gehad en nog niet zoveel mag/kan.

Morgenvroeg weer kraamviste, dus ik wil een beetje fit zijn.

Truste !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven