= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Sterkte met jullie peuterpubers!

Meis, ik kan me aansluiten bij de anderen over inleiden. Mijn verhaal staat op Hyves en ik heb het laatst ook een keer aan Pippa verteld hier. Je ligt inderdaad alleen. In principe begeleidt een klinisch verloskundige de bevalling, en zie je de gyn af en toe tussendoor. Maar die klinisch verloskundige is niet de hele tijd bij je hoor. Het valt echt wel mee met het gedoe. Je ligt alleen redelijk vast aan het infuus en de monitoren, daardoor is je bewegingsvrijheid beperkt.

Als je gel krijgt, lig je trouwens wel gewoon op de afdeling, al dan niet met anderen. Zodra je echt wordt ingeleid met infuus, wordt je naar de verloskamer gebracht.

Sterkte!

Vorige nacht was Miep weer om 5.00 uur wakker. Vannacht heeft ze weer doorgeslapen! Lekker hoor. Ik heb besloten dat ik het helemaal niet erg vind!

Kom snel weer buurten, gaan zo weer de hort op (gisteren naar mijn ouders en Utrecht geweest, nu naar schoonouders)!
Bedankt voor jullie lieve woorden, dat doet een mens goed. Ik zat zelf denk ik niet helemaal lekker in mijn vel gisteren, man moest weg voor boodschappen en liet mij alleen met onze vent, ouders willen op bezoek komen, maar ik heb geen idee wanneer er voedingen zijn, ik wil graag iedereen te vriend houden, ik moet wennen aan die nachtvoedingen etc. Allemaal een beetje veel.

We proberen nu echt wat meer vanuit ons ventje te leven en dat lijkt te werken. (al is de dag pas kort) Was dat nou zo moeilijk??

Net kwam hij na 2 uur alweer voor een voeding, lekker gegeven. Daarna geknuffeld, voor het eerst in de box gelegen en nu net begon hij te mopperen en hebben we hem in bed gelegd. Daar ligt hij nu klaarwakker rond te kijken, maar geen huilen of niks. We zien wel wat er gaat gebeuren. Ik ben er nu wat relaxter onder.

Jane, hoe doe je dat, liggend voeden?? Ik kan vent dan niet zelf aanleggen, omdat ik echt niet zie wat ik doe. Trouwens, ik durf het 's nachts ook niet, want ik ben bang dat ik dan in slaap val.

Ik weet niet meer wie het zei, maar het badje 's ochtends vinden wij ook niet handig. Ik gebruik de ochtend om de was weg te werken en manlief poetst wat. Dan kan ik 's middags ook echt slapen. Gaan jullie baby's elke dag in bad trouwens?

Meis en Watever, nogmaals veel succes en sterkte. Tussen de luiers en voedingen door, wordt er hier zeker aan jullie gedacht.
Even snel want zoon is wakker,maar Meis: ik ben 2 keer ingeleid. Bij de eerst was ik opgenomen en lag eerst op een kamer met anderen, maar zodra ik pijn kreeg ben ik op de verloskamers gelegd. Daar kwam alleen af en toe de verloskundige en een verpleegkundige, verder lekker met zijn 2-en geweest.

De tweede keer lag ik sowieso alleen op kamer, in dat ziekenhuis hadden ze een aparte weeenkamer (ook voor als je gel kreeg en nog geen weeen had), hier kon je gewoon met je partner zitten, liggen, rondwandelen enz. Af en toe steekt de verpleegkundige een hoofd om de hoek of alles goed gaat maar verder heb ik niemand gezien op de gyn na af en toe voor de controles. Later ben ik naar de verloskamers gebracht voor de daadwerkelijke bevalling.

Ik heb ook toen ik aan het infuus lag de tweede keer nog rondgelopen, af en toe moest ik even liggen voor een stuk CTG maar daarna mocht die draad weer los en mocht ik gewoon lopen.
Watever, balen dat het bij jou ook nog niks opschiet!! Zouden die Nepweeen niets doen? Ook al zet het nog niet door misschien helpt het straks wel... ik hoop het in elk geval voor je...

Dank voor jullie verhalen over het ziekenhuis, ik hoop maar dat het meevalt...en als ze eerst alleen met gel aan de gang gaan dat het dan ook meteen wat doet!!! Heb me nog niet ingesteld op een nachtje blijven daar (en al helemaal niet met dikke buik!!!) Ik blijf hopen dat meneer zich vandaag nog spontaan aandient maar vrees van niet...

Nerwen bij mij heeft de kraamhulp destijds alle mogelijke standjes qua voeden aangeleerd. Als je er niet uitkomt kun je altijd een lactatiekundige bellen en vragen om tips hoor! Denk dat ze zelfs graag langskomt om het je te laten zien.

MissBR, klinkt inderdaad druk, al jullie uitstapjes met de hele familie! Maar wel leuk, ook voor de oudere kids.
ff een reactie op de kleine "heksjes". Ik heb totaal geen ervaring natuurlijk, maar het valt mij wel op dat jullie kleine engeltjes na de komst van hun broertjes/zusjes zo zijn geworden. Het zal wel een fase zijn; elke verandering is voor een kleintjes natuurlijk indrukwekkend. Laatst staan een grote verandering als een broertje of zusje erbij. Je moet maar eens nagaan wat voor impact het op jullie eigen levens heeft, dus kan je nagaan wat dat voor en kleintje voor effect heeft, die al moeten wennen en chagerijnig zijn als ze een keertje te weinig slaap hebben gehad, of als er een hoop visite is geweest.

Ik heb veel bewondering hoe jullie het allemaal doen, met al een kleintje erbij.

Het gaat inderdaad vast wel weer over, zoals MissBR, zegt, en dat is denk ik wel een ervaringsdeskundige op dat gebied.
quote:jojon schreef op 01 augustus 2009 @ 21:59:

15 meisjes

9 jongens (incl. de boys van Meis en Watever)

Alle gele balkjes zijn volgens mij meisjes geworden!

:Nee, die van mij is een jongetje! Maar dat wist ik zelf wel al van tevoren....
Jojon, leuk zo’n lijstje met statistieken.

Ik doe tijdens het voeden eigenlijk niks, genieten van hoe mijn mannetje lekker ligt te drinken. Maar ik heb dan ook het geluk dat ik binnen 15 minuten klaar ben. Dus dan verveel ik me niet echt. Meestal doe ik het net als Jane liggend (is meest eenvoudig, raadde kraamhulp ook zeker in het begin aan), ’s nachts zonder tegen hem te praten, maar ik verschoon wel de luier. Daarna leg ik hem meteen in bed en slapen we allebei meteen weer verder….

Lastig die puberpeuters! Heb ik nog niet mee te maken, maar misschien een troost dat anderen er ook last van hebben?

Vandaag tweemaal kraamvisites. We proberen het te beperken tot één per dag, maar ja, als mensen toevallig in de buurt zijn wil je ze een extra ritje op een andere dag natuurlijk besparen. Ook wel weer gezellig en zelfs tussendoor nog even kunnen wandelen.

Vinden jullie het soms ook niet lastig met de borstvoeding en kraamvisite? Voeden jullie baby dan net van tevoren? Ik vind het kolven nu wel ideaal, als het soms niet lukt om zijn honger te rekken, geef ik gewoon een flesje tijdens de visite. Gisteren visite zonder kinderen die bijna vier uur bleven hangen. Ja, dat redt zoonlief niet!

Meis, over inleiden kan ik niks melden. Op zich vond ik het bevallen in het ziekenhuis wel prettig. Dat vk ruggespraak had met gynaecoloog omdat ik geen persweeën had en dat ik ook niet meer halsoverkop de auto in moest. De wisselingen van de wacht vond ik niet zo erg, ik had het ook niet echt heel erg door. Ik moest gewoon werken, het maakte me niet zoveel uit wie mij daarbij hielp! Ik had zelf helaas wel het gevoel dat er bij mijn bevalling wel heel snel naar de schaar werd gegrepen voor een knip. Ik was wel al een hele tijd aan het persen, maar kreeg pas net een klein beetje persdrang toen de schaar werd gehanteerd (zonder aankondiging). Maar ja, daar herstel je ook wel weer van!

MissBR, wat leuk al die uitstapjes. Wij zijn nog niet verder gekomen dan wat wandelingen in de omgeving en familiebezoekjes. Maar vriend heeft over een week vakantie, dus dan zullen we er vast wat meer op uit trekken.

Watever, vk deed mij ook geloven dat ons jongetje zou blijven zitten. Volgens haar zou ik op de manier waarop ik perstte zonder weeën het kindje er nooit uit krijgen.. ! Over motiveren gesproken, heel fijn!

Nerwen, liggend voeden: allebei op je zij liggen met buiken tegen elkaar. Ik vind het ideaal! Wij doen op advies van kraam zoon ’s avonds in bad, dan kan hij daarna lekker slapen (klopt niet altijd hoor). Elke dag schijnt niet zo goed voor tere huidje te zijn. Wij doen het ongeveer 3 keer per week.
quote:maria52 schreef op 02 augustus 2009 @ 14:56:[/b

Watever, vk deed mij ook geloven dat ons jongetje zou blijven zitten. Volgens haar zou ik op de manier waarop ik perstte zonder weeën het kindje er nooit uit krijgen.. ! Over motiveren gesproken, heel fijn!

.Aha Maria, nu begrijp ik je opmerking over de vk op hyves. Ook hiervoor zou ik echt een nagesprek willen, belachelijk!!
Arme Meis en Watever!

Hier gelukkig ook weer wat meer regelmaat. Ze lijkt nu makkelijker in slaap te vallen s nachts. Ook drinkt ze per keer meer waardoor ik wat tijd tussen de voedingen heb,

Mijn zoontje is nog steeds eigenlijk erg lief, hij vraagt wel wat meer aandacht maar is niet heel vervelend geworden sinds zijn zusje er is.

Jojon, ik voed eigenlijk altijd zittend en overdag kijk ik soms wat tv, maar snachts doe ik niets. Ik doe ook niet altijd een luier, maak een klein lichtje aan in kamer en praat ook niet of weinig.

Jane, lekker hoor vakantie! Wij gaan ook, hebben net de knoop doorgehakt en eind van deze maand gaan wij op pad, heerlijk!!!
Nerwen, wat fijn dat het alweer wat beter gaat. Liggend voeden is eigenlijk heel simpel. Je legt je zoontje tegen je aan, buik tegen buik. Jij ligt ontspannen, met je knieën gebogen en je hoofd op het kussen. Je zorgt dat je tepel op neushoogte ligt. En dan laat je hem happen. Belangrijk hierbij is dat hij het werk moet doen, niet jij! Doordat de tepel op neushoogte ligt moet hij iets omhoog voor die hap, en wordt zijn hoofdje precies in de goede hoek gekanteld zodat het neusje vrij komt. Zelf vind ik deze houding ideaal voor 's nachts. Je mag best een beetje dommelen hoor, dat is niet erg. Maar als je het niet fijn vindt doe je toch gewoon een lampje aan?

Over dat iedereen te vriend houden: dat had ik ook. Maar je moet daar echt je weg in vinden. Langzaam komt er ritme in de voedingen en weet je wanneer je visite het beste kan plannen. En ik zeg ook altijd bij het afspreken: het kan zijn dat ik moet voeden en dan ben ik even weg, dan weten jullie dat vast. Bij goede vriendinnen en familie voed ik trouwens wel gewoon. Ik denk alleen dat je pas moet gaan voeden in gezelschap als je zeker van jezelf bent en de borstvoeding goed loopt. Als je nog 'klungelt' voelt het gewoon niet fijn.

Overigens heeft de kraamhulp bij mij ook alle voedingshoudingen doorgenomen. En ik heb een huisconsult van de lactatiekundige gehad met de kraamhulp erbij. Dit was heel verhelderend. Bedenk dat je altijd zoiets kan doen, als je er niet uitkomt! Als je een verwijzing hebt van de verloskundige (gewoon even bellen) of de huisarts krijg je zo'n consult ook (gedeeltelijk) vergoed, dus daar hoef je het niet voor te laten.

Wat grappig om te lezen hoe het bij anderen gaat met voeden!

Jane, waarom voed jij alleen maar liggend? Vind je de andere houdingen te moeilijk? Of is er een andere reden? Hoe doe je dat dan als je eens ergens anders bent dan thuis? En... Ik heb juist mijn handen vrij als ik liggend voed, want Miep 'doet het werk.' Hoe komt het dan dat jij geen handen vrij hebt? (Gewoon nieuwsgierigheid hoor!)

Jojon, de ene keer voed ik heel bewust met alle aandacht voor Miep. Ik praat dan ook veel tegen haar. De lactatiekundige zei dat rustgevend praten tijdens het voeden vaak een positieve invloed heeft. Zo ervaart ze dat borstvoeding 'geborgen' en 'prettig' is. (Een beetje zweverig misschien, maar het kan natuurlijk geen kwaad lekker te kletsen met je kind.) Maar de andere keer ben ik met m'n iPhone aan het klooien (lees ik hier bij bijvoorbeeld), lees ik een boek of kijk ik tv. Net waar ik zin in heb. 's Nachts doe ik niks, dan dommel ik vaak in. Maar mijn vriend is gezellig wakker met mij, en houd een oogje in het zeil. Hij laat Miep ook boeren. Gedeelde smart is halve smart!

Leuk trouwens, die statistieken!

Hoe bepalen jullie 's nachts of er een nieuwe luier nodig is? Wij verschonen eigenlijk altijd wel de luier, omdat ze meestal flink geplast heeft en/of gepoept. Hij is ook altijd zwaar, dus flink gevuld.

Missy, fijn dat je een vakantie hebt geboekt. Heerlijk vooruitzicht.

Maria, wat een belachelijke opmerking zeg! Ze moet je juist motiveren, niet demotiveren!

We douchen/badderen trouwens elke avond met Miep, gewoon even kort en niet te heet. Ik kreeg ook het advies het niet vaker dan drie keer per week te doen in verband met een droge huid. Maar ik merk dat ze er heerlijk rustig van wordt, en het is een beetje een vast ritueel zo wat me wel bevalt. Haar huid ziet er prima uit, we smeren haar sowieso elke keer lekker uitgebreid in met zalf of olie. Gaat prima.

Volgens mij heb ik nu alles gehad... Of niet?

Oh nee, Miep heeft nog steeds een lekker prutoog. Morgen maar eens de huisarts bellen of ik nog een keer Fucithalmic mag. Het wordt namelijk een beetje schraal van het schoonmaken. En het gaat niet beter, terwijl het nu alweer twee weken duurt.
even met 1 hand....

ring, even een steriel gaasje in je moedermelk dopen en daar miep haar oog mee schoonmaken. moeder melk id overal goed voor
Ik heb het nog nooit geprobeerdmaar dat van die moedermelk wel vaker gehoord voor vieze oogjes. Het schijnt ook goed te zijn voor een verstopte neus.

Jojon: ik voed 's nachts ook liggend en doe dan dus verder niets behalve een beetje dommelen.

Maria: ik voed meestal gewoon waar het bezoek bij is, en als ik me echt niet prettig voel ga ik naar de slaapkamer. Ik houd er verder geen rekening mee met het plannen van het bezoek.

Wat trouwens een belachelijk opmerking van je vk tijdens het persen, niet echt motiverend. Had je tijdens de zwangerschap wel een goed gevoel bij haar?

Hier is zoontje ook erg lief, zijn driftbuien die hij rondom de bevalling had zijn eigenlijk helemaal weer weg. Was gelukkig dus maar van korte duur bij hem.
O ja, Ring: wij verschonen nu ongeveer om de voeding de luier, behalve bij een poepluier. In het begin deden we het wel bij elke voeding maar merktte dat ze dan nog lang niet vol waren als ze alleen geplast had en daarom nu dus om de voeding in plaats van bij elke voeding. Als Miep ze elke keer behoorlijk vol heeft zou ik dat dus wel elke voeding doen. Als ik twijfel voel ik vaak even hoe vol de luier is door er op te drukken aan de voorkant, je voelt dan wel hoe vol ze zijn.
Padababa, het was de verloskundige van het ziekenhuis die dat soort opmerkingen maakte. Bevalling was overgedragen aan ziekenhuis omdat ik aan infuus moest voor persweeën. Eigen vk vond ik veel prettiger, zelfs beter dan telkens de afspraken vooraf.

Ik vind het niet bij elk bezoek 'kunnen' om te voeden. Dat vind ik zelf ook nooit zo fijn als ik bij redelijk onbekende mensen op bezoek ben. Bij directe familie of goede vrienden vind ik het wat anders. Ik ben ook niet zo van in het openbaar voeden, op een terras ofzo. Vind ik ook nooit fijn als iemand op terras die naast met zit dat doet. Maar goed, het flesje biedt een goede oplossing. De BV loopt op zich goed, dus dat is het probleem niet!

Zoon heeft eigenlijk nooit een pure plasluier, eigenlijk altijd wel wat poep... maar nooit enorm veel, dus dat scheelt dan weer!
Ring: Lucia heeft wel 4 maanden zo'n loopoogje gehad. Heb er nooit iets voor gekregen, moest het volgens de ha schoonmaken met een watje met afgekoeld gekookt water. Eén keer daags van buiten naar binnen voorzichtig schoonvegen en that's it. Ze heeft het nu trouwens nog als er koude wind op is gekomen of als ze verkouden is, het blijft kennelijk een gevoelig oogje!

Ik moet zeggen dat jij echt een voorbeeldige vent hebt zeg. Die van mij heeft speciaal een dimmer op ons bedlampje gezet omdat hij niet wakker wilde worden van de nachtvoedingen

Voeden bij bezoek: doe ik gewoon als ik me op gemak voel bij die mensen, en anders vertrek ik gewoon naar boven met de mededeling "ga ff voeden!".

's Nachts voeden: ik zit gewoon lekker rechtop in bed, kussen in m'n rug en voedingskussen om me heen. Een voeding duurt ongeveer een half uur inclusief verschonen. Ik verschoon zeker als ik ruik dat ze een poepluier heeft, of om haar wakker te houden voor de tweede borst. Die Pampers zijn wel handig omdat je aan het blauwe streepje kunt zien dat ze geplast heeft.

Wat heb ik vandaag een k*tdag gehad zeg. Zelf was ik hartstikke chagrijnig en de kids jengelden en huilden bijna de hele dag. Ben gaan stofzuigen en dweilen om me af te reageren. Was alles net weer mooi schoon, kneppelt dochterlief haar beker met plakkerige Roosvicee op de vloer. Ik kon wel janken! Waarom wilde ik kinderen en waarom in godsnaam twee???!! Sorry dat ik zo ondankbaar ben maar dagen als vandaag maken me zo ontzettend somber en depri!

Ik heb ook ineens weer gigantische twijfels over de bv en of ik het wel goed doe. Overdag zit er best veel tijd tussen de voedingen en heb ik het gevoel of ik te weinig geef, zodra ze wakker is en/of huilt leg ik haar maar weer aan. En 's avonds is ze bijna steeds wakker en zit ik elk uur/anderhalf uur te voeden. Ik heb echt het idee of ik er een potje van maak. Met dochter 1 leek het veel natuurlijker te gaan allemaal.
O ja, dat was natuurlijk niet dezelfde verloskundige. Rare opmerking hoor.

Maar dan ga je toch even op de slaapkamer of zo zitten als je voeden moet en er is visite? Ik vind het ook niet bij iedereen prettig om te voeden en ga dan even naar boven om te voeden. Maar als het flesje voor jouw werkt is dat ook prima natuurlijk, ik vind het alleen zo zonde van mijn gekolfde melk omdat te gebruiken als ik zelf had kunnen voeden.
Ik maak het oogje al schoon met moedermelk. En daarnaast heb ik ook al fysiologisch zoit geprobeerd en afgekoeld gekookt water. Helpt allemaal niet veel, helaas. Haar oogje zit nu steeds helemaal dicht! Die Fucithalmic hielp wel heel snel.

Mijn vriend moest wel lachen om die moedermelk. 'Mike, it's àààmazing!'

Maria, natuurlijk probeer je bezoek om de voeding heen te plannen. Maar als het echt moet, dan moet het echt. Daarom geef ik de 'disclaimer' al bij het afspreken. Zeker omdat sommige mensen zo lang blijven... Kunnen ze maar beter voorbereid zijn.

Voeden in het openbaar vind ik wel kunnen. Mits het netjes gebeurt. Dus zo min mogelijk tepel zichtbaar bij aan- en afkoppelen. En tussendoor desnoods een shawl over je heen draperen. Ik heb natuurlijk eerst thuis geoefend! En sowieso zoek ik een rustig plekje op. Niet iedereen hoeft mee te genieten van het circus.
Wat een gezellige drukte trouwens hier!
Wyfke: deze dag is bijna om en morgen is het vast weer beter en geniet je weer van je prachtige dochters.

En wat bedoel je met dat je denkt dat je overdag niet genoeg BV geeft? Denk je dat ze te weinig krijgt per voeding? Ze doet het verder toch goed qua groei en plasluiers etc.? En dat ze 's avonds zoveel drinkt is gewoon clusteren, doet het ene kind wel en de andere niet, gewoon aan toegeven en niet druk over maken en als je er even flauw van bent man met pink/speen met haar op de bank zetten.
Als ik in het openbaar voed dan doe ik dat met een ruime omslagdoek of lakentje om haar heen. Ik zorg dan dat die ruim om haar hoofdje heen valt, zodat die ook voor mijn borst zit. Niemand ziet dan iets van mijn borst en ik kan rustig van boven af aanleggen. De doek ligt dan ook voor het stuk buik wat eventueel bloot komt door het omhoog doen van shirt. Je kan ook een hemdje aandoen onder je shirt die je dan onder je borst doet en shirt omhoog, dan krijg je ook geen blote buik.
Hemdje had ik inderdaad ook als tip gekregen van een arts van mijn werk. Hemdje onder een shirtje of onder een bloes. Tijdens het voeden hemdje omlaag en shirtje omhoog, dan is echt alleen je borst onbedekt. Shawl erover en je ziet niks!

Wyfke, hopelijk gaat het morgen weer voorspoedig!
Tjonge Wyfke ik kan je wel een handje schudden. Ook ik heb een k*t dag. bah sjagie en depri. Kon vanmiddag niet meer ophouden met huilen. Ben met Saar alleen naar verjaardag zus geweest. Moest er echt even zonder vriend uit. Wordt helemaal horendol van hem. Alleen maar verwijten kunnen we tegen elkaar maken. Bah bah bah ben het echt zat dat gezeur. Alsof het een wedstrijdje is wie het het zwaarste heeft. Waarom wilde ik 2 kinderen? Waarom zo snel achter elkaar? Ben alleen maar de hele dag aan het zorgen.

De muren kwamen dus echt op me af vandaag. En ik het wordt alleen maar erger met die depressiviteit. Ik heb dus besloten te stoppen met BV. Maar mijn gevoel schreeuwt daadwerkelijk om het niet te doen. Maar verstandelijk is het echt beter. Voor mij, voor vriend, voor Anniek en voor Sara. Een happy moeder is zoveel meer waard. Pfff ik voel mezelf echt afglijden. Wat een drama dit zeg, zit zo met mezelf in de knoop, wordt er gek van.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica: ook jij een Trek je wel op tijd aan de bel voor eventuele professionele hulp in verband met de vorige keer? Jij weet zelf het beste wanneer het echt niet meer gaat en niemand heeft er iets aan als je weer zo'n depressie krijgt als de vorige keer.
Chica, wat naar zeg. Als stoppen met de borstvoeding jou happy maakt moet je het zeker doen. Maar... Is er niet meer aan de hand? Misschien mag ik me er niet mee bemoeien hoor, negeer mijn opmerking dan maar. Maar de hele dag huilen klinkt niet goed...

Hele dikke knuffel meid.
Chica wij kunnen elkaar echt de hand schudden vandaag. Ik had eerst ook ongeveer zo'n verhaal als jij zitten tikken maar had het toch maar even hier en daar genuanceerd om niet al te zeurderig over te komen hier. Maar oh, ik kon die vriend van mij wel het huis uit schoppen vandaag. Altijd moet ik hem alles vragen (als ik iets voor je moet doen moet je het vragen!) en als ik het vraag krijg ik altijd de reactie dat hij het a. later wel even doet (niet dus), of b. dat hij het niet nodig vindt (er is gister toch ook al gestofzuigd?) of c. dat ik het zelf ook wel even kan doen. Grrrrrrrrrrrrrrrr!!!!

En aan de andere kant maakt het ook weer zo verdrietig. Want dan denk ik weemoedig terug aan de tijd dat we het nog zo leuk hadden samen. Ben nu alleen maar aan het zorgen, zogen en huishouden. Wat een nutteloos bestaan, bah. En dan krijg ik ook nog het verwijt dat ik last heb van smetvrees en dat het steeds erger wordt. Maar er is toch niets mis mee om vette vingers van je ramen en tv te poetsen, geregeld te stofzuigen en de vieze was weg te werken?????

En ja, ook ik dacht vandaag: ik stop met de bv want dan heb ik weer de handen vrij. En dan moet ik weer huilen omdat ik me zo'n verd*mde egoïst voel. Zit ik te lezen op borstvoeding.nl en .com en zie ik weer hoe goed het allemaal eigenlijk is, voel ik me slap en waardeloos dat ik er zo'n moeite mee heb om het vol te houden. Maar hoe zit het hormonaal gezien eigenlijk, heeft de ene vrouw meer te lijden van haar hormoonhuishouding dan de andere? Ik weet nog hoe goed ik me eindelijk weer voelde toen ik gestopt was met Lucia te voeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven