= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Ook ik wens Jojon en man veel sterkte! En natuurlijk héééél veel sterkte, succes en geluk voor Watever!
quote:blogbabe schreef op 09 augustus 2009 @ 15:33:

[...]

Wij hebben de Dodie, 3 standen-speen. (gekocht bij Kruidvat) Kook je het water ook eerst (staat op het pak dat dat moet!)? Want dan klont het bij mij iig niet! Het duurt dan wel lang voordat het flesje is afgekoeld, dat wel!

Nee ik gebruik gekookt water wat afgekoeld is (want dat kun je 24 uur gebruiken) en dan warm ik het op in een flessenwarmer (dan weet ik zeker dat het de juiste temp heeft) en dan de poeder. Beetje omslachtig allemaal. Maar krijg wel klonten. Jij pakt dus gekookt water, doet de poeder erin en dan laten afkoelen? jeetje wordt dat gepikt bij jou? Die van mij wil niet zo lang wachten haha. Of zit je zo goed op schema dat je het van te voren doet? Ook wel slim natuurlijk.

Watever: je leest het ws niet meer, maar heeeeel veel sterkte. Ik weet zeker dat het allemaal goed komt.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Watever lieffie, héél veel sterkte met de bevalling morgen. Heel erg jammer dat het zo loopt met zh-opname vanavond en inleiding morgen. Maar iemand schreef het hier ook al: je hebt nu snel (morgenavond?) je mannetje en dan ben je dit vergeten.

Héél veel sterkte met de bevalling !!
What matters most is how you see yourself
Chica, ik wil die Medela Swing wel van je overnemen! Ik was er al naar op zoek en had op marktplaats iemand gevonden met deze kolf, redelijk in de buurt, maar van jou durf ik het zeker aan. Stom he, dat je iemand via Viva helemaal denkt te kennen. :-) Wil je hem aan me kwijt?

Dorst heb ik ook, niet normaal meer. Ik drink zo 2 liter water, naast alles wat ik normaal al drink. Komt volgens mij door de bv, jouw lijf maakt dat ook nog steeds aan nu. Ik hoef er niet zoveel bij te plassen trouwens, dus toch wel iets om in de gaten te houden denk ik.

Wat vragen over het kolven: wanneer ben je ermee begonnen (hoe oud was je kindje toen)? Wanneer kolf je eigenlijk? Alleen als je een voeding niet live kunt geven? Wanneer kreeg hij/zij voor het eerst de bv via de fles? En waar koop je die ijsblokjeszakjes?

Blog, goed dat je hebt gepraat met je man en dat het weer gezellig is! Mannen moeten ook wennen inderdaad, hun leven staat net zo op z'n kop als het onze toch? Mijn vent heeft wat afgejankt de eerste dagen hoor, en af en toe weet hij het nog niet.

Toch nog een erg toffe dag gehad vandaag. Vanochtend heeft onze vent eerst manlief ondergepoept, zo naast de luier. Ik kon alleen maar lachen en een foto nemen, terwijl manlief er heel beteuterd bij zat te kijken :-)

Daarna zijn we maar gaan wandelen. Werd erg leuk, naar een park/speeltuin gelopen (was 35 minuten, beetje verder dan gedacht). Daar kreeg ventje weer honger natuurlijk en omdat we zo vlug geen bankje zagen, heb ik op de rand van een skate-ramp zitten voeden. Ik voel me zo cool!!! Daarna op de weg terug langs het winkelcentrum gelopen waar de La Place open was en daar lekker een milkshake gedronken. Nu ben ik moe.

Watever, ik zal aan je denken vanavond en vooral morgen. Zet 'm op!!! Je kan het!
zo, nog even kort berichtje. middelste zoon uit logeren bij vriendje en wij hebben vriendje van oudste zoon te logeren. die zitten nu in pyjama-tjes een stukje van Jurassic park te kijken.

hadden nog vrienden op bezoek die terug kwamen van vakantie, gezellig hoor, maar ook wel erg druk. hebben drie kinderen en met die van ons erbij en dat vriendje werd dat wel een vol huis. veel jongetjes ook, dus veel gestoei, nou ja, de rust is weder gekeerd gelukkig.

hummel heeft heerlijk rustig dagje, ligt vooral te slapen. wat een engeltje!

watever: het zou toch een bak zijn als je nu alsnog spontaan begint vannacht.. (ben je helaas toch in het ziekenhuis).. als we weer van je horen, heb je je mooie zoon bij je. ben je vast alle ellende weer vergeten!

Jojon: sterkte met je man morgen, hoop dat ze vinden wat er aan de hand is, lijkt me erg eng wel.. (ik kan me voorstellen dat je hem af en toe wel achter het behang kunt plakken, maar er moet natuurlijk niet echt wat met hem aan de hand zijn)

Blog: die opmerkingen zijn NIET leuk hoor, ook niet als je niet zwanger bent geweest.ik ben ook best voor direct reageren hoor, maar dat betekent niet dat je onaardig of respectloos moet zijn.. maar goed: je hebt het erover gehad en het komt wel goed. en natuurlijk moet ie wennen, maar jij ook. is geen excuus.

nog even over fv maken. ik gebruik opgewarmd water uit de magnetron (25 sec), da schepjes erin en dan ipv schudden, draai ik het flesje. ik bedoel dus niet op en neer, maar een ronddraaiende beweging, dan krijg ik minder klonten. als je straks pap gaat maken (rijstepap of bambix ofzo), kun je het beste een staafmixer gebruiken, dat krijg je anders echt niet goed opgelost..

ok, ga nu nog kopje thee drinken en dan lekker slapen. fijne avond allemaal!
dubbele posting
[quote]Nerwen schreef op 09 augustus 2009 @ 16:35:

Wat vragen over het kolven: wanneer ben je ermee begonnen (hoe oud was je kindje toen)? Wanneer kolf je eigenlijk? Alleen als je een voeding niet live kunt geven? Wanneer kreeg hij/zij voor het eerst de bv via de fles? En waar koop je die ijsblokjeszakjes?

[quote]

Ijsblokzakjes kan je bij diverse supermarkten wel krijgen of bij bijv. de Hema of Blokker. Liggen bij de boterhamzakjes, diepvrieszakjes enz.

Ik ben vanaf de eerste week al aan het kolven om de productie wat sneller op gang te krijgen, maar ik had de kolf al liggen van zoon dus dat was makkelijk. Je kan hier wel redelijk snel mee beginnen, in het bein zal de opbrengst misschien nog niet zo groot zijn maar dat wordt meestal vanzelf beter. Hoe oud is je zoon nou?

Ik kolf meestal na de eerste ochtendvoeding, ongeveer een uur erna. Over het algemeen heb je 's ochtends de meeste melk doordat je 's nachts het meest produceert. Verder kolf ik als dochter een flesje krijgt ter vervanging van die voeding, behalve als ik weg ben dan kolf ik later of niet. Het ligt er dan een beetje aan hoe het uitkomt.

Dochter heeft haar eerste flesje gekolfde melk na 2 weken ongeveer gekregen. We houden het nu bij door haar regelmatig een flesje te geven zodat ze er aan gewend blijft. Ik zou in elk geval pas met een flesje beginnen als de BV goed loopt, dus het aanhappen enz. Maar volgens mij gaat dat bij jou wel goed toch?
Watever: Je zal het wel niet meer lezen, maar heel veel succes morgen. Het komt allemaal goed dat weet ik zeker. Nog even en de juli-benjamin is echt geboren en dan kan je volop van hem gaan genieten.
MissBR: Ronddraaien? Gaat dat dan hard genoeg om die klonten eruit te krijgen? Ik heb dat met Rijstebloem en Bambix nooit gehad, gewoon even hard schudden en alles was eruit.

Nerwen: natuurlijk mag je mijn kolf kopen. Er is echter 1 probleem, ik heb hem nog ffies nodig totdat de Bv helemaal afgebouwd is en ik denk dat jij niet zo lang wilt wachten.

Heb 2 slapende kinderen nu, halleluja wat een zegen

Zouden jullie trouwens de baby wakker maken voor een voeding om 23:00??? Gister sliep ze zo lekker dat vriend haar heeft laten liggen vanaf 20:00. Toen kwam ze echter wel om 01:00 en 05:00 (en de andere dochter dan om 07:00) Dat laatste vind ik best veel. Het zou fijner zijn als ze nog maar 1x komt als ze voeding heeft gehad om 23:00.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Even weekendje weg geweest en wat is er veel geschreven.

Ik heb niet alles gelezen, maarruh Watever heel veel sterkte morgen en ook Jojon!!!

Hier alles goed en morgen langere reactie!
Mijn ervaring met zoon was dat het geen verschil maakt of je ze wakker maakt of niet, maar denk dat dat ook wel per kind kan verschillen Chica. Hoe gaat het andere nachten dan? Zou het anders gewoon maar een keer uitproberen en zien wat er dan gebeurd.
quote:Chica34 schreef op 09 augustus 2009 @ 16:33:

Jij pakt dus gekookt water, doet de poeder erin en dan laten afkoelen? JA! jeetje wordt dat gepikt bij jou? Die van mij wil niet zo lang wachten haha. Of zit je zo goed op schema dat je het van te voren doet? Ook wel slim natuurlijk.Meestal zit ik goed op schema en heb ik het flesje dus op tijd klaar. Maar, als dat niet zo is.... oei! Dan hebben we hier heibel in de tent! Dan zet ze het me toch op een brullen! Zo weten de buren ook weer dat ze een buurmeisje hebben gekregen.
Watever, je leest het niet meer maar heel vel succes morgen!! Hoop dat je snel in staat bent verslag uit te brengen, kan niet wachten!

Jojon, jij sterkte met je man morgen, hoop dat ie snel van die aanvallen en dat nare hoestje af is! ( en Charlotte ook natuurlijk)

Chica, ik zou ze wakker maken om 23.00 denk ik. Voor die tijd slaap ik toch nooit en anders moet ik 's nachts een keer extra wakker worden en dat sla ik liever over...

Hier een jankerig dagje, typisch gevalletje kraamtranen denk ik... kraamhulp was voor het laatst en ben al geen held in afscheid nemen maar nu is het helemaal drama...zal haar nog missen, nu moet ik het allemaal zelf weer gaan doen.

Zoonlief doet het verder wel hartstikke goed, hij meldt zich alleen nogal vaak...afgelopen nacht elke 2 uur... vandaag overdag uitgeprobeerd hoe het gaat als ik hem na het verschonen nog een keer aanleg en dat lijkt te helpen. Hoewel ie volgens de schema's voor die tijd al genoeg gedronken heeft (60-80 cc) slaapt ie net een uurtje langer met zo'n 30cc extra...zuiplapje...hopelijk helpt het vannacht ook...

zo, nu snel slapen.... truste!
dames,

Jojon: veel sterkte en suc6 voor morgen in ziekenhuis!

Watever: het aftellen is begonnen. Wens je een hele fijne 1e week met je kleine mannetje. Wij gaan namelijk vanaf morgen even bijkomen in Duitsland. Even een weekje centerparcs (ik, die altijd heeft gezegd daar nooit heen te gaan is om).

We gaan helemaal niks doen, behalve zwemmen met dochter dan.. Tot volgende week!
Fijne vakantie Sas!! Ben benieuwd wat je ervan vindt, ik zeg ook altijd dat ik daar niet heen wil...brrrr!!

Vannacht lekker bij kunnen slapen, meneer meldde zich alleen om 3 uur en om 6 uur en om half 10 heb ik hem maar wakker gemaakt voor zijn badje en de voeding, en nu ligt ie alweer te maffen...dochter naar BSO, manlief vakantie dus hopelijk een lekker dagje vandaag!
quote:padababa schreef op 09 augustus 2009 @ 21:40:

Mijn ervaring met zoon was dat het geen verschil maakt of je ze wakker maakt of niet, maar denk dat dat ook wel per kind kan verschillen Chica. Hoe gaat het andere nachten dan? Zou het anders gewoon maar een keer uitproberen en zien wat er dan gebeurd.

Ik heb dezelfde ervaring. Als zoon lekker ligt te slapen,krijg ik hem ook niet echt wakker om 23 uur. En als hij dan beetje wakker is, drinkt hij heel weinig en komt hij toch weer 's nachts. Maar het zal wel per kind en misschien ook wel per keer verschillen....

Maar.... vannacht heeft hij zeven uur aan een stuk geslapen. Om 21.30 uur laatste voeding gehad, dus helaas tot nog om 4.30 uur aan de bak, maar als deze shift op den duur twee uur verschuift, is dat heel lekker. Niet te vroegen juichen natuurlijk!
Watever: we wachten met smart op nieuws over onze benjamin!

Sas: fijne vakantie.

Vriend heeft nu ook vakantie (5 weken!) maar we kijken nog even of we weg gaan. Ook al lekker om samen te kunnen aanrommelen.

Meis: dat kleine ventje van jou dat het al best netjes, vind ik!

Oh, volgens mij komt zus eraan met drie drukke neefjes en wat babyspulletjes die ze met opruimen tegenkwam.

Tot laters!
Meiden, mag ik jullie topic af en toe gebruiken om mijn vragen te spuien, aangezien jullie ook juli-moeders zijn en dus waarschijnlijk wel antwoorden hebben op mijn vragen?

Ik heb momenteel een aantal borstvoedingsvragen en volgens mij zijn er hier veel ervaringsdeskundigen op dat gebied:

Ik geef mijn dochter van 4 weken borstvoeding op verzoek en dat gaat op zich prima. Ik vraag me alleen af wat ik moet doen als ze overdag langer dan 3 of 4 uur doorslaapt. Moet ik haar dan echt wakker maken voor een voeding, zodat de borstvoeding op gang blijft?

En hoe werkt dat s 'nachts? Ik zet dan mijn wekker na uiterlijk 6 uur, maar soms ligt ze dan nog zo lekker te slapen, dat ik het zonde vind om haar wakker te maken, zeker omdat ze daarna vaak weer moeilijk in slaap komt. Kan het echt kwaad voor borstvoeding als je haar langer laat doorslapen?

Ik geef nu nog 7 voedingen per 24 uur, maar vanaf wanneer kan dat terug naar bijvoorbeeld 6 voedingen? Geeft ze dat zelf aan of moet ik daarin sturen?
Carpe diem, mijn dochter is ook 4 weken. Ik maak haar overdag wakker na een uur of 3 (mocht ze dan nog slapen). Op die manier wil ik haar een goed dag en nacht ritme bezorgen.

S nachts zet ik geen wekker en zie ik wel wanneer ze komt. Ik zou jouw kleine dus ook gewoon laten doorslapen. Al beginnen na een uur of 6 mijn borsten meestal zo'n pijn te doen dat ik sowieso wel moet voeden of kolven.

Volgens mij geven de kleintjes zelf aan hoeveel voedingen ze willen. Ik zit nu tussen de 6 en 7 (beetje afhankelijk of ze s nachts doorslaapt).

Succes!
Tuurlijk Carpe Diem geen probleem. Zal meteen even proberen om je te helpen. Je zegt het zelf al: Je voedt 'op verzoek'. Geen probleem dus vind ik als er dan wat langer tussen twee voedingen zit, merk zelf (baby 6 wkn) dat hij dan wel bijv. 's avonds gaan 'clusteren', dwz dat hij dan een paar uur heel vaak achter elkaar wil drinken, ik denk om een voorraadje op te bouwen voor de nacht. En als je dochter 's nachts lekker doorslaapt: vooral laten slapen!!! Als ze die nachtvoeding nodig heeft dan geeft ze het wel aan en blijkbaar slaapt ze dus gewoon lekker door 's nachts, ben er maar blij mee want er zijn genoeg dames die stikjaloers op je zijn! (waaronder ikzelf ). Op deze manier zal je dochter ook zelf aangeven wanneer het tijd is om van 7 naar 6 voedingen te gaan, dat merk je dan vanzelf. Of het kwaad kan voor je voeding als er langer tussenzit? Mijn ervaring is dat dat reuze meevalt. Je dochter zal in de ochtend wellicht extra honger hebben na zo'n lange slaap en dan meer drinken. Bij mij is het zo dat ik 's nachts soms zo'n pijnlijke borsten heb als er langer tussen de voedingen zit, dat ik dan moet kolven. Als jij dat niet hebt ideaal, dan kun je zelf dus ook een goede nacht maken! En anders... een voorraadje bv opbouwen in de diepvriezer is dan vlot gebeurd!
Sas: fijne vakantie!

Watever: én én én is er al babynieuws? Wacht met spanning op je bericht!

Jane: zit je al in de startblokken om het laatste blauwe balkje te verplaatsen!? :-)

Meis: gelukkig dat je een betere nacht hebt gehad. Hoe gaat het zonder je kraamhulp, red je het een beetje? En kraamtranen ook al weer minder vandaag?

Chica; Over dat wakkermaken 's avonds: ik zit daar ook mee te klooien. Als ik hem wakker maak dan is hij nog zo slaperig dat hij toch slecht drinkt. De laatste avonden ga ik zelf maar gewoon slapen als hij ook in slaap valt (na een paar uur cluster-drinken meestal helaas) en hij komt nu de laatste nachten tussen half 5 en 5, onafhankelijk van hoe laat hij gaat slapen. Trek me daar dus even niks meer van aan. Hij komt 's morgens dan meestal wel snel weer, zo'n twee uur na de 'vroege ochtend'voeding. En dan slaapt hij bij mij tot dat ik wakker word.

Dochter ligt nu voor het eerst in haar "Grote Bed" te slapen!!! Een paar maanden geleden al een prinsessen-kleuterbed voor haar gekocht maar nog niet in elkaar gezet. Na twee avonden drama met gaan slapen (een uur huilen voor ze in slaap valt, mijn hart breekt!) besloten dat we gaan proberen of het werkt in een groot bed. Dus vanmorgen samen met haar het ledikantje uit elkaar gehaald, grote bed in elkaar gezet en opgemaakt, knuffels erin... Weet niet wie het spannender vindt, zij of ik! Wel een opstaand randje gelukkig dus ze zal er niet zo snel uitkukelen. Twijfelde of ik haar een slaapzak moest aandoen, heb het wel gedaan in de hoop dat de drempel om haar bed zelf uit te klimmen zo kleiner is. En voor de zekerheid maar even de babyfoon aangezet zodat ik het kan horen als ze aan het rommelen gaat!

De KiddyBoard bevalt ons trouwens prima!!! Dochter vind het fantastisch om erop te staan en blijft, uitzonderingen daar gelaten, prima staan. Ik vind de 'onhandigheid' van het ding meevallen, kan er gewoon nog lekker achter lopen. Voel me wel heel trots hoor als ik met twee kindjes achter de kinderwagen loop!!!
quote:jojon schreef op 10 augustus 2009 @ 13:10:

Voel me wel heel trots hoor als ik met twee kindjes achter de kinderwagen loop!!! Wauw! Dat lijkt me ook helemaal super! Daar mag je zeker trots op zijn.

Sas: fijne vakantie!

Hoe zou het met Watever zijn?!?!
Nog geen nieuws over Watever??!!! Ik zit in spanning!!! Gaat ze ook iemand van ons smsen als het zover is?

Carpe Diem: als je voedt op verzoek schijn je het altijd goed te doen. Dat heb ik althans enkele deskundigen horen beweren. Dan kan het dat de ene keer meer tijd tussen de voedingen zit dan de andere keer. Met wakker maken verstoor je het proces dat ze een eigen ritme aan het vinden zijn. En als ze 's nachts zo lang achter elkaar doorslaapt heeft ze haar dag-nachtritme ook al te pakken!

Een baby van deze leeftijd zit gemiddeld op 6-8 voedingen dus dat doet die van jou ook goed! Mijn baby is bijna 4 weken en zit nog niet op een vast aantal voedingen, maar volgens mij zat ik bij mijn eerste kindje pas op 5-6 voedingen toen ze bijna 3 maanden was. Het ene kind verschilt van het andere, dus ik denk dat het ook een beetje een kwestie van uitproberen en je eigen kindje leren kennen is.

Hoe zwaar is je dochter nu? Volgens de good old dokter Spock kunnen ze vanaf 8 pond wel zonder de nachtvoeding.

Jojon: misschien is zo'n kiddyboard dan ook wel wat voor ons! Hoe lang blijft ze er op staan?

Jojon en Chica: ik maak dochterlief niet meer wakker voor een voeding. Mijn ervaring is ook dat ze dan slecht drinkt en een paar uur later alsnog komt. Maar ik heb inmiddels ook geen last meer van stuwing, dus ik heb het idee dat we zo langzamerhand aardig op elkaar afgestemd raken!
Oh en Sas: fijne vakantie! Hopelijk kunnen jullie lekker even een week genieten en tot rust komen!
Ik ben benieuwd naar Watever! Hopelijk kan zij het net zo snel als Meis en wordt het een soepele bevalling!!! quote:Nerwen schreef op 09 augustus 2009 @ 16:35:

Ik ben begonnen met kolven op dag zes. Omdat ik veel productie had en Miep nog niet effectief genoeg aan de borst dronk. We gaven de afgekolfde melk eerst als bijvoeding met eens spuitje, en later in een Breastflow flesje. (Die doet de toeschietreflex na...) Sinds zes weken geeft mijn vriend de laatste voeding afgekolfd in de fles. Ik kolf dan dus.

Alles wat ik overhoud vries ik in. Soms kolf ik een keer extra, als ik erg veel stuwing heb bijvoorbeeld. Die ijsblokjeszakjes koop ik gewoon bij de Albert Heijn. Eén blokje is ongeveer 15-17 cc. Ik heb nu ongeveer 500 cc in de vriezer liggen. Genoeg reserve.

Ik maak Miep dus altijd wakker rond 22.00-23.00 uur (ze wordt trouwens ook vaak uit zichzelf al wakker), en dan gaan we met haar douchen of in bad. Dat doen we wel elke avond, het gaat prima met haar huidje (niet te droog) en ze wordt er heerlijk ontspannen van. Daarna lekker masseren, smeren, aankleden en dan geeft mijn vriend een flesje. Vannacht sliep ze daar ook weer acht uur op door. Soms slaapt ze 'maar' zes uur, alleen dat is ook al luxe genoeg!

Ze is alleen wel altijd klaarwakker na zo'n nachtje (logisch) dus ik loop zo 1,5-2 uur met haar rond. Maakt niet uit, ga ik daarna nog even liggen. Daar is verlof voor.

Toen ze ziek was heb ik haar wel elke drie uur wakker gemaakt, puur omdat ze koorts had, het heet was en ze veel moest drinken. Dan maar een keer wat vaker wakker.

Maria, lekker dat je vriend vakantie heeft. En met je zoon... Het is een begin, misschien slaapt hij straks ook wel zo lekker!

Ik ga even naar de Albert Heijn. Vandaag twee keer kraamvisite, het is toch wat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven