= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Ring, ook succes morgen. Hopelijk valt het deze keer mee.

Watever, wat goed dat je helemaal op de BV over bent. Gelukkig is het gehuil meestal van tijdelijke aard, maar het is wel erg slopend. Wat de avonden betreft kan ik erover meepraten. Sterkte!
Jojon: Pas je goed op jezelf?

Ik heb net een aantal (veel!) pagina's bijgelezen en las dat iemands kleine nijdig werd van op zijn/haar buik liggen. Dat geldt hier dus ook. En omdat hij nog best veel spuugt (lijkt gelukkig iets minder te worden, misschien helpt Omneo in combinatie met Infacol) leek het me een slecht idee om hem daarbij ook nog eens op zijn buik te leggen. Wel houden we hem veel rechtop (elke dag onder de douche met vriend) en dan lijkt hij best wel controle over zijn nekspieren te hebben. Kreeg ik gisteren op het consternatiebureau te horen dat ze niet tevreden waren, omdat hij snel moe leek te worden en zijn hoofd neerlegde toen ze hem op zijn buik hadden. Verder was het allemaal prima maar dat moesten we toch maar meer gaan oefenen. En hormonaal als ik nog steeds ben blijven mijn gedachten dan dus hangen op de negatieve opmerkingen dus was het eenmaal thuis weer brullen dat iemand iets negatiefs had opgemerkt.

Misschien hangt het ook wel samen met de menstruatie from hell waar ik al een dag of 3 last van heb. Werkelijk, zelfs na de bevalling vloeide ik minder. Voeg daarbij een heel vervelende buikpijn (niet de normale buikpijn maar alsof ik van binnen bont en blauw gebeukt ben, heb weer moeite met rechtop lopen als ik ben opgestaan) dus vanochtend ben ik maar naar de huisarts gegaan. Gelukkig voelde hij geen afwijkingen in m'n buik en het erge bloeden zou met max een dag of 2 ook wel over moeten zijn. En wat denken jullie, volgens mij is het nu al minder. Gelukkig. Het leek wel alsof de kraan daar beneden open stond, ben gisteren 2 keer gruwelijk doorgelekt en dat was me niet meer overkomen sinds ik 12 was of zo. En toen was het niet zo extreem als nu.

Verder moet ik zeggen dat ik dat consternatiebureau ietwat anders vond dan verwacht. Ik had gerekend op een hoop bemoeizucht (liep me van te voren al op te fokken, argh) maar eigenlijk vond ik het nogal slap geouwehoer en weinig tips. Ik ben zelf overgestapt op Omneo (ondanks dat op het pak staat dat je dat met huisarts of cb moet overleggen) en een ander aantal voedingen en meer cc (op basis van gewicht en mijn inschatting dat ie nu toch echt wel zwaarder zou zijn dan 3,5 kilo) en daar had ze niks over op te merken. Heb dus ook maar gevraagd of ik hem nu nog meer mocht geven dan ik al deed, omdat hij zwaarder bleek te zijn (4325 gram). Ja hoor, ga je gang. Ligt dat nou aan mij? Moeten jullie ook alles vragen of krijgen jullie ongevraagd nog informatie en advies? Ze was wel aardig hoor maar in bepaald opzicht niet heel erg snugger. Ze maakte nl een opmerking dat ze vond dat ik het zo goed deed (eh?) na zo'n keizersnee na een zwangerschap... waarop ik opmerkte dat je een keizersnee altijd na een zwangerschap krijgt. Nou, die kwam niet aan. Of zouden er echt vrouwen zijn die denken "ik heb nieuwe borsten, botox, wat kan ik nu eens doen... een keizersnee! en als er dan niks in zit - ik ben tenslotte niet zwanger - dan naaien ze me gewoon weer dicht." Nee toch?

Watever, wat naar dat Jasper zo'n last heeft van zijn billen. Als ik bedenk hoe vervelend junior het vindt als ik zijn luier verschoon en zijn billen poets - en bij hem is gelukkig geen plekje te vinden -kan ik me een vage voorstelling maken hoe Jasper het moet vinden. Arm kind...

Meis, wat schrikken van je vader. Hopelijk gaat het snel weer beter met hem.

Hier trouwens ook een met zijn armen maaiend jongetje. Wij wikkelen hem dus al sinds dag 5 in een hydrofiele luier en dan slaapt hij een stuk beter.

Maria, sterkte met de prikjes morgen. Als ik ergens tegenop zie is dat het wel. Ik vrees dat ik dan harder huil dan het prikslachtoffer...

Hm, dit is best wel weer een lange lap tekst geworden... met andere woorden: ik ben hier niet zo vaak meer maar als ik er ben lever ik mijn bijdrage wel, haha
Hier ook een flinke menstruatie net als Pippa. Men, ik loop leeg. Maar goed, wel grote schoonmaak denk ik en alles is blijkbaar weer netjes op gang (niet dat dat zin heeft want wil geen kinderen meer haha). Morgen laat ik spiraaltje zetten dus hoop dat het volgende keer minder is.

Zijn er bij jullie die ervaring hebben met de Mirena? Eerste keer voor mij, dus ik ben benieuwd.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
zoooooooo, wat heb ik lekker geshopt! dat was echt geweldig! de score is uiteindelijk uitgekomen op 1 paar gave roze lage laarzen, een spijkerbroek, twee rokjes, een shirt, een spijkerjasje en een gave sjaal. hiep hiep hoera! wat kan je daar toch blij van worden!

(en ook nog schattig spijkerrokje voor hummel gevonden, voor alle leuke maillotjes die ik gekregen heb)

ojee, jojon: wat een verdriet. en wat goed dat je het eindelijk toe durft te geven! hier mag dat zeker en gebruik de huisarts ook (en luister naar zijn adviezen!), denk dat je de eerste stap gezet hebt hoor,door het eindelijk toe te geven (vooral aan jezelf). dikke knuffel!

verder verveel ik me vandaag. genoeg te doen hoor (haha, er is ALTIJD genoeg te doen natuurljk), maar geen zin. vriendlief hele dag weg. jongens naar school.. ik wil even met iemand een bakkie doen ofzo, maar iedereen is natuurlijk aan het werk. hmm..wordt duidelijk tijd dat ik ook weer aan het werk ga!

nou ja.. ga maar even een hele lekkere boterham maken voor mezelf. misschien helpt dat?
Bij ons is het ook slappe hap Pippa. Diegene die op huisbezoek kwam was echt een tang. De arts is een ongeïnteresseerd type. En ze zijn echt super onvriendelijk en niet efficiënt. De vorige keer waren er vijf baby's op dezelfde tijd gekomen. Omdat zij het verkeerd hadden gedaan. Niks geen excuus ofzo. En de arts liep de wachtruimte in om koffie te vragen. Zei ze: 'dit is toch niet allemaal voor mij he?' De assistente: 'nee hoor, je kunt even lekker gaan koffie drinken want die baby is veels te vroeg, heeft pas over een kwartier de afspraak!' Terwijl die assistente de afspraken fout had gemaakt! Dan regel je dat toch even?

En ik vind het stom dat wij in de wachtruimte 'dit' worden genoemd, alsof we een hoop vuil zijn.

Vandaag moet ik een mini enqûete ingevuld meenemen, met twee vragen. Ik heb in ieder geval het prikverhaal erop gezet. Ik vraag me alleen af of ik een opmerking kan maken over hun houding of dat ik dan gelijk een probleemouder ben...

Ik ga weer verder, foto's inplakken! Leuk karweitje!
Raar van je CB Pipa, hier zijn ze verder wel redelijk behulpzaam, ze vragen altijd of ik nog iets wil weten enz., maar ik heb nog nooit iets gehad wat ik bij hun nagevraagd heb dus weet niet of ze dan ook met zinvolle antwoorden zouden komen. Onzearts is wel heel vriendelijk, de wijkverpleegkundige is altijd wel aardig maar een beetje vreemd. Ik vind altijd dat alles wat er gezegd word negatief overkomt. Zelfs als ze zeggen: "hij is goed gegroeid" dan klonk het negatief, maar dat kan ook wel wat aan mijn sceptische houding liggen.

En jouw CB klinkt me helemaal als horror Ring, ook al dat gedoe met die prikken en dan allerlei foute afspraken enz. Vreemd.

En succes vandaag met de prikjes Maria en Ring, ik hoop dat ze er net zo doorkomen als dochter hier vorige week. Die heeft alleen een voeding overgeslagen en verder een beetje verhoging gehad.

Meis: hoe gaat het met je vader?

Ik krijg ineens nog allerlei verlate kraamvisite, deze week al 2 keer en net weer een mail van een groepje die nog willen komen. Gezellig.
ach ja, het cb.. hier zijn ze wel vriendelijk hoor en ook redelijk stipt. maar het blijft toch voor een groot deel het afwerken van het lijstje van vragen dat ze moeten stellen.

ik vind het prima, ga erheen om even te weten hoe zwaar ze is en om d eprikjes te krijgen enzo. verder doe ik mijn eigen ding (ook met buikligging, zeg daar altijd braaf dat ik dat elke dag even doen, maar doe het alleen als het uitkomt. is bij allemaal gewoon goed gekomen) en zoek ik mijn info op andere plekken. zo belangrijk is CB niet als je gewoon van je kindje houdt en normaal met haar/hem opgaat!
Precies, zo zie ik het ook. Het is voor mezelf fijn om te weten hoe ze groeit. En de vaccinaties zijn natuurlijk belangrijk. Maar als ik dan zie dat Miep thuis gewoon een vrolijke en rustige baby is die helder om zich heen kijkt en vaak lacht, geloof ik het allemaal wel. Ik zie dat ze het goed doet, en daar gaat het om. Als ik dan zie dat ze eczeem begint te ontwikkelen, regel ik zelf wel dat er wat mee gedaan wordt. Daar hoeft het CB niks mee te doen.

'k Heb zin in een broodje vlokken... Jammie, die ga ik eens smeren!
rustig hier vanochtend..

k zit me te vervelen. het regent al de hele ochtend, het is koud hierbinnen (weer een vestje aan) en ik heb het even een beetje gehad met alleen maar mamma zijn. ben beetje moe en geirriteerd (hmm, nu ik dit opschrijf: misschien moet ik wel ongesteld worden. zou zomaar kunnen) en heb er weinig zin in eigenlijk.

heb vanavond bijeenkomst van MR van school en moet eigenlijk nog wel even wat doorlezen, maar heb geen zin. bleh!

ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ik wil weer aan het werk!!!
Wow, ik heb een ontdekking gedaan. Jasper wordt helemaal rustig van Acda en de Munnik. We zijn namelijk ook tijdens mijn zwangerschap (in mei) naar een theater voorstelling geweest. Toen voelde ik ook dat hij rustig werd tijdens de liedjes.
De prikken zit erin. Zoon was erg moe en wilde alleen maar slapen en toen moesten de prikjes er nog in. Wel flink gejankt, maar daarna meteen gaan slapen. Ben benieuwd of hij er veel last van krijgt.

CB is wel prima. Verpleegkundige vroeg eerst hoe het ging en of we nog vragen hadden en daarna werkte ze het lijstje af en gaf de prikjes. Ik geloof dat dit ook wel het langste consult is wat we krijgen, ik vond dat ze erg de tijd ervoor nam. Ze hebben wel allerlei A4'tjes paraat over allerlei onderwerpen die ze evt. meegeven. Vandaag bijv. over afbouwen borstvoeding en scheef koppie / voorkeurshouding. Das best handig.

Maar ik verwacht verder ook niet zoveel van CB hoor.

MissBR, wat nou vervelen? Ga eens de was doen of de wc poetsen ofzo Het is nu wel echt herfst he?

Watever, grappig van Acda en de Munnik. Misschien moet ik toch eens een cd'tje van ze kopen...
Wat is het toch een vervelende zaak van die prikjes. Maar ja goed, het moet! Hoop dat je zoontje er niet te veel last van heeft Maria.

MissBR, inderdaad, lekker je huis schoon maken ofzo haha, anders mag je hier wel helpen hihi.

Had tussendoor in aller drukte hier gelezen over de puckababy en had deze meteen maar besteld. Nou ik weet niet of het daar aan lag, maar zoonlief heeft dus geslapen van 00.30 tot 5.30. Nieuw record. Geweldig! Heerlijk, ik had dus sinds mijn opname in het ziekenhuis (nacht voor inleiding) nog niet langer dan 2 uur achter elkaar geslapen. Ik voel mij een heel ander mens! Gisteren overdag ook al 2 uurtjes geslapen.

Ga straks ook weer even 2 uurtjes slaap proberen te pakken.

Ook gisteravond heeft hij veel minder gehuild dan anders. Dat relaxed zijn van moeder en kind heeft dus zeker een wisselwerking.
Watever, bij ons leek de Puckababy ook meteen te werken. Niet dat hij nu ellenlang slaapt, maar wel langer dan voorheen. Fijn dat je nu zelf ook aan meer slaap toekomt.
Heerlijk Maria, volgens mij had ik het ook bij jou gelezen. Ik herken veel van Jasper in die van jou. Wat slapen en huilen betreft. Blijf het zeggen. Super forum dit. Hulde aan de juli groep (ook al is die van mij van augustus :-) )

Heb wel een beetje gesmokkeld, want wij geven voor de nacht aan nog 1 maal KV.
Jojon, wat vervelend dat het met jou niet zo goed gaat. Je krijgt een hoop voor de kiezen steeds zeg! Desondanks kom je heel sterk over, vind ik. Gelukkig ging het met de kleine op het kinderdagverblijf wel goed.

Loekie, misschien is dat wennen meer bedoeld voor de ouders? Zodat ze op werk of school niet in huilen uitbarsten bij het idee dat hun kleintje op het kdv zit.

Maria, schattig he dat gesabbel aan die knuistjes? Uk doet het nu ook steeds en heel af en toe alleen haar duimpje. Die prikken lijken me zo naar. Hoe was mama eronder?

Watever, wat goed dat je nu helemaal over bent op bv. Al kan ik me voorstellen dat het met de weinige slaap die jij krijgt, niet meevalt. Wel lekker dat de Puckababy en de muziek van Acda en de Munnik wonderen lijkt te verrichten. We hebben hier een cd met klassieke slaapliedjes waar uk heel rustig van wordt. Fijn om te weten dat je die in kunt zetten als je het even niet meer weet :-)

En jij bent ook al naar de huisarts geweest voor de billetjes dus? Bij mijn dochter bleek het niet om een schimmel te gaan, maar om hardnekkige luieruitslag. Het gaat nu wel elke dag iets beter, gelukkig.

Ring, ook succes weer met de prikken. Hoe reageerde ze er de vorige keer op?

Pippa, jouw ervaringen zijn dus nog niet al te best met het cb? En die van Ring nog erger zo te lezen. Mijn ervaringen met het cb vallen tot nu toe mee. Ik zie het cb overigens net als jullie. Puur handig voor het wegen en de prikjes en de rest vraag ik hier wel :-) Ik ben vandaag weer naar het weeguurtje geweest uit nieuwsgierigheid. Uk weegt nu 4660.

Chica, balen van de heftige menstruatie. Daar kan ik niet over meepraten. Nooit gehad. Ik twijfel altijd of ik nu ongesteld ben of niet, maar ik heb dan ook geen normale cyclus.

MissBr, jij bent volgens mij ook een bezig bijtje zeg! Ik vind dat je elke keer behoorlijk wat onderneemt en dat met 4 kleintjes. Ik geloof niet dat ik het voor elkaar zou krijgen :-)

Ik begin weer steeds meer last te krijgen van de hechtingen/littekens. Ik dacht dat ik alle hechtingen inmiddels kwijt was, maar nu begin ik te twijfelen. Gelukkig heb ik maandag nog een laatste controle afspraak. Kan ik meteen aangeven dat ik er toch weer last van heb. Misschien kunnen ze nog iets voor me doen?
CD, vorige keer had Miep een prutoog toen ze voor de prikjes ging. Na de prikjes kreeg ze koorts, en in de loop van de avond/nacht zwol het prutoog op tot het helemaal gespannen en warm was. Toen ben ik naar de huisarts geweest, en heeft ze antibiotica gehad en oogdruppels. Ze heeft drie dagen koorts gehouden, en was echt heel zielig... De huisarts legde het als volgt uit: alle aandacht van het lichaam gaat naar het bestrijden van de dode/ernstig verzwakte virussen in de vaccinaties. Daardoor vergeet het als het het ware de ooglid ontsteking te lijf te gaan waardoor die zo kan 'uitbarsten'. Kortom, niet prikken als er iets sluimert dus! Dat is de les die ik heb geleerd.

Daarnaast is Miep met 6 weken al geprikt, en dat blijkt te vroeg te zijn. Twee maanden is de norm van het RIVM, kwam ik later achter. Daar ben ik best pissed off over geweest!

Maria, fijn dat jij het gehad hebt. Ik moet pas om 16.15 uur.

Qua muziek is het trouwens herkenbaar wat hier geschreven wordt. Ik luister veel Jamiroquai en Coldplay. Miep reageert daar ook echt op! Tijdens de zwangerschap ben ik naar Anouk en Novastar geweest, die heb ik nog niet uitgeprobeerd. (Vinden jullie dat nieuwe nummer van Anouk ook zo'n zeiknummer trouwens? Blegh, niks aan!!!)
Ja CD, lijkt me toch dat die hechtingen wel over moeten zijn zo langzamerhand. Fijn dat de billetjes van dochter steeds wat beter wordt!

MissBR, hier een beetje hetzelfde. Heb ook wel weer zin om te werken. Vooral omdat ik mij nu echt een huismiep vind worden. Je kunt wel de hele dag vullen met huishoudzooi, maar daar heb ik helemaal geen zin in. En aan het eind van de dag zie je toch geen verschil meer . Ben wel blij dat ik nu nog even vrij ben om Thijs zelf van en naar school te brengen. Erg lastig met een baby die nog niet op de fiets mag.

Hij was vanmorgen weer wennen en dat gign zo goed dat de juf zei dat hij vanmiddag ook wel mocht komen. En dus zit hij weer op school.

MissBr, nog een vraagje: Thijs wordt volgende week 4 en nu ben ik op zoek naar een cadeau voor hem. We denken aan iets waar hij meer van kan sparen en wat langere tijd leuk voor hem blijft. Bijvoorbeeld Playmobil of Lego. Volgens mij is Lego langer leuk dan Playmobil. Heb jij nog tips als ervaringdeskundige?

Ring, hoe gingen deze keer de prikken?

Maria, fijn dat het bij jullie meeviel!

Jojon,

Watever, fijn dat de puckababy effect had! Wat doet een paar uurtjes slaap een mens goed he?! Goed van je dat je overdag ook nog een paar uurtjes pakt.

Pada, hier ook nog wat verlate kraamvisite. 3 keer deze week. Lijkt wel of ze het af hebben gesproken met ze allen. Iemand anders hier had het er ook al over.

Blog, heb je spierpijn? Ik vind het heerlijk om weer te sporten. Vanavond weer het paard op!

Vanuit m'n ooghoek zie ik dat nanny programma op tv. Echt zo erg.... Dat ouders zo ver kunnen komen. Hopelijk blijft het ver van mijn bed!
He ik mag toch gewoon weer OB gebruiken voor de menstruatie???? Ik dacht het nl wel en dus doe ik dat gewoon, maar wist het niet zeker meer. Bleehhh heb hekel aan maandverband.

Zo kledingwissel voltooid. Pffff is altijd veel werk. De rompers 50/56 passen niet meer en heb dan ook meteen alle kleren 62 uitgezocht. Shirtjes 56 kan nog net, als ze groot vallen dus dat is fijn.

Dus moet ik naar zolder, daar graven naar de oude kleertjes van Anniek, tussen de 20 andere tassen , zoeken naar de juiste maat, wassen en in de kast leggen en dat combineren met alle nieuwe kleertjes wat ik nog gekregen heb enz enz. Oude kleertjes uitzoeken en weer naar zolder. Is best leuk, maar ook even doorwerken. Eigenlijk wil ik nog wat op MP zetten en uitzoeken welke kleertjes ik voor altijd wil bewaren. Maar daar hebben we nu even de puf niet voor.
Chica, dacht dat je bij eerste menstruatie geen tampons mocht gebruiken i.v.m. gevaar op infectie?

Ik wilde net ook kleertjes uitzoeken, maar ben weer gestopt, want ik had niet echt zin. Dadelijk komt mijn zus thee leuten, stuk gezelliger.
Oh jee, dus toch? Ik dacht dat alleen niet mocht tijdens het vloeien van de bevalling? Hmmm ik ga even zoeken op internet.
quote:Chica34 schreef op 03 september 2009 @ 08:49:

Zijn er bij jullie die ervaring hebben met de Mirena? Eerste keer voor mij, dus ik ben benieuwd.Ikke niet maar mijn zusje wel en die is laaiend enthousiast. Grote voordeel is - vindt zij - ook dat ze bijna niet meer ongesteld is. Inlegkruisje is voldoende. Ik denk dat ik er ook een neem als ik klaar ben met kinderen krijgen. Maar nu dus nog even niet.
Oh even gegooled en nog niks over de OB kunnen vinden, maar wel dat het normaal is dat je zo veel vloeite de eerste paar keer na je zwangerschap (kunnen zelfs stolsels komen, bleeehhh niet weer). Blijkt te maken te hebben met de grote opruiming en omdat dan ws de placenta nog niet helemaal geheeld was ofzo. Het moet dus minder worden de volgende keren. Nou, nu nog die OB's haha

(update: kan het niet vinden, misschien dat één van jullie het weet????)
quote:Watever schreef op 03 september 2009 @ 11:49:

Wow, ik heb een ontdekking gedaan. Jasper wordt helemaal rustig van Acda en de Munnik. We zijn namelijk ook tijdens mijn zwangerschap (in mei) naar een theater voorstelling geweest. Toen voelde ik ook dat hij rustig werd tijdens de liedjes.Briljant! Ik wou dat ik zo'n remedie had. Gelukkig is junior redelijk rustig van zichzelf.
Chica, ik heb ook gewoon tampons gebruikt tot het zo erg werd dat ze het niet meer aankonden. Toen overgestapt op maandverband en vervolgens naar de huisarts gegaan omdat ik het gevoel had dat de hoeveelheid bloed die ik verloor echt niet normaal was. Gelukkig is het vandaag alweer minder maar ik denk dat ik deze rit nog maar even uitzing met maandverband. En dan de volgende keer gewoon weer tampons! (stom, had gisteren dus ook eigenlijk even aan de HA moeten vragen of tampons mochten maar dat heb ik dus niet gedaan)
Ring, dat consternatiebureau bij jou klinkt wel héél erg. Maar bij ons zijn het dus ook van die rare mensen. Die dame stelde zich voor met haar voornaam en van haar functie had ik geen idee. Tot ze zei dat de wijkverpleegkundige de volgende keer iets moest checken (stom, ben vergeten wat dat was) dus toen dacht ik "aha, dan ben jij zeker de arts". Ze was best aardig hoor maar het stoorde me dat ze vieze nagels had en dat ze, toen junior een beetje spuugde, een stukje papier onder zijn hoofdje legde dat volgens mij al gebruikt was, jak! De assistente praat overigens op een toon dat ik wil slaan. Ze doet echt alsof we allemaal baby's zijn, dus ook de ouders.

Ik realiseer me overigens ook dat ik overkom als kan overkomen als 'het is nooit goed of het deugt niet' als ik zeg dat ik pissig word als ze mij dingen willen opleggen, en dat ik het ook stom vind als ze geen enkel advies geven en ik alle informatie er zo ongeveer uit moet trekken.

Hebben jullie trouwens nog boeken over baby's die jullie kunnen aanraden? Ik geloof dat al best veel mensen Oei ik groei hebben afgekraakt (haha) maar ik wil eigenlijk wel iets in huis hebben. Over zwangerschap kom ik om in de boeken maar over baby's heb ik echt helemaal niks dus ik kan niet terugzoeken wat een baby met een bepaalde leeftijd zou (moeten?) kunnen en wat ik zou kunnen doen als hij iets heeft. Dus gewoon zo'n algemeen soort gebruiksaanwijzing.

Randy: volgens mij kun je het beste Lego nemen. Vriend heeft al zijn Lego van toen hij kind was bewaard en als wij kinderen op bezoek hebben zit hij binnen een half uur met ze op de grond te Legoën, haha. Gezien zijn leeftijd (28) kun je dus stellen dat je van dat spul heel lang plezier hebt. Hij kijkt er ontzettend naar uit dat junior groot genoeg is om ermee te spelen, dan kan hij lekker meedoen.

Ah, junior wordt wakker. Ik ga naar boven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven