Juli 2010!

07-11-2009 11:46 262 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb gezocht maar zie het nog niet 'het juli topic' ik heb gisteren getest en blijk zwanger. Heb al een kleintje van bijna 2! Het kwam toch nog vrij snel, ik was 2 maanden geleden gestopt met de pil en ben dus nog maar 1keer ongesteld geworden.

Wie is er nog meer uitgerekend in juli 2010???

Groetjes!
De kerstdagen waren leuk en gezellig hier. Sinds wij dochter hebben doen we 1 kd bij (schoon)ouders en 1 kd thuis en ik moet zeggen dat ik dat echt heeerlijk vind! We hebben dan een heerlijke relaxte 2e kd. Schoonouders zijn erg van het samenzijn met kerst en ze werden dit jaar voor het eerst in 12 jr 'overgeslagen. Omdat wat te compenseren zijn we na de kerst even een dagje/nachtje geweest. Konden zij zich lekker uitleven op/met dochter en kon ik even heerlijk slapen. Zij blij, wij blij

Hetzer: Heb je het je moeder al verteld? Hoe reageerde ze?

Annickaatje: Wat hebben jullie het leuk verteld zeg! Hoe reageerden ze?

Kena: Fijn weer zo;n goede echo!

Wij hebben ook nog geen kraamzorg aangevraagd. Doe ik na de kerstvakantie wel.

Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag?

Wij krijgen vrienden over de vloer. Gezellig spelletje doen en vooral even bijkletsen! Voor mij mag het hele feest ook wel over geslagen worden.

Gister heb ik nog even gewinkeld. Eindelijk een goede broek gevonden. en nog twee tuiniekjes, een riem en een shirt. Het pinnen deed pijn...... Maar we moeten er toch goed uitblijven zien toch?!

Veel plezier vandaag!! En op naar een zomer vol blakende baby's!
Alvast een gelukkig 2010 iedereen. Mooi geboortejaar vind ik dat trouwens, 2010....

Gisteren ook de 12 weken echo gehad, baby was heel bewegelijk en maakte zelfs een koprol. Wat bijzonder dat het nog zo klein is maar alles zit er erop en eraan... nu is het wat tastbaarder. Die magische grens van 12 weken is inderdaad ook heerlijk. Iedereen in mijn directe omgeving weet het nu ook.

Weet iemand trouwens of het schadelijk is voor het kind om meerdere echo´s te laten maken? Hoewel we het kindje duidelijk konden zien bewegen was het echt heel vaag, Ik wil in Nederland graag een pret echo laten maken volgende week (ik woon in Zwitserland).
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat we maar een stel mooie, blakende en lieve baby's mogen 'produceren'
Iedereen een goed 2010!

Kena, fijn weer een goede echo!

Mango, lekker gewinkeld. Ik ontkom er binnenkort ook niet aan want alles zit strak.Maar eerst maar even oude spul van zolder opzoeken. Waren toen wel leuke broeken maar nu mss wel gedateerd, haha.

Ik heb mijn ouders nog niks verteld! Durf het nog niet aan, haha. Ik ben ook nog maar 10 wk dus mag het van mezelf ook nog 2 wk voor me houden!

Ik heb maandag een eerste gesprek bij de vk gehad. Voelde wel goed. Mijn 2de bevalling was dr(trau)amatisch en ze kwam er zelf mee dat weer natuurlijk bevallen wellicht niet zo'n goed idee is. De gyn die mij toen geholpen had zei toen al, mocht je weer zwanger zijn neem dan contact op. Heb nu in feb een gesprek met de gyn.
Hoi allemaal

Ik heb even zonder internet gezeten, dus al even niks gepost.

Fijn dat het met iedereen goed gaat! Fijn begin van 2010 zo!

Bij onze laatse echo ook een kloppend hartje gezien, dus voorlopig gaat ales prima!

We hebben besloten om toch met kerst naar Nederland te gaan. We zouden eigenlijk nog ergens anders naartoe op vakantie, maar we hadden heimwee!

Ik was tot vorige week de hele dag misselijk, maar vanaf het moment dat ik uit het vliegtuig de kou in stapte was het weg! Misschien was het dan toch de temperatuur waar ik last van had...Hopelijk blijft het zo als we weer terug naar huis gaan!

Bij ons weet iedereen het nu wel zo'n beetje, de wederzijdse ouders waren erg blij! Leuk is dat, met zo'n bericht komen:)
Alle goeds voor 2010 allemaal! Dat er maar een heleboel prachtbaby's geboren mogen worden in juli!

Hier ook steeds meer mensen om ons heen op de hoogte. Erg leuk! Al heb ik een paar vriendinnen die al tijden bezig zijn zwanger te worden, dat maakt het vertellen vaak wat gecompliceerder. Vind 't dan wel lastig om zelf helemaal blij te zijn met m'n zwangerschap terwijl ik weet hoe graag die ander hetzelfde wil.

Ik ben alweer 14 weken inmiddels, poeh, gaat wel snel zeg!Dinsdag weer naar verloskundige. Leuk! Dan hopelijk voor 't eerst hartje luisteren.
Hallo allemaal,

een geweldig nieuwjaar voor jullie allemaal!

Ik had al lang niet meer geschreven, was echt aan t vakantie vieren, bij de laatste controle bij de vk was ik maar 200 gram aangekomen maar ik ben bang dat het na al deze feestdagen wel wat meer zal zijn , nou ja, we zullen wel zien. De oliebollen, worstenbroodjes, appelbeignets en nog veel meer waren wel heel lekker!
Hallo Dames,

Allemaal een gezond en bevallig 2010 gewenst !!!

Zelf ben ik 2010 iets minder gezond begonnen, ik heb al sinds oudjaar hoofdpijn, is vast een koutje dat van voor de kerst is en toch is blijven hangen.

Paracetamol ging niet echt werken, dus heb ik vanmorgen via de HAP een antibiotica kuurtje gekregen... Ik hoop dat het snel gaat werken, ben het nu wel echt beu nml...

@ Mango, was er niet iets leuks in de uitverkoop dan ??

Ik ga van de week even kijken, kijken en kopen denk ik

( kinderbijslag...hahahahahaha)

Verder alles prima, dinsdag naar de gyn voor de tweede controle en echo, dan heb ik 1,5 week vakantie en als ik dan weer begin vertel ik het op mn werk. Familie is met kerst en nieuwjaar al ingelicht.

Bij opa hadden we gezegd dat we een leuke foto van de jongste hadden ( dochter is 15 mnd ),...maar ja dit was een echo foto...kwartje viel vrij snel...

Mijn man is enig kind dus opa vond het prachtig ! Ik heb 2 zussen en twee broers, kleinkind nr 7 aan die kant...

Allemaal nog een fijn weekend !!

Grtz,
Hoi!

Iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst!!! Maar dat gaat vast helemaal lukken!

Mango, ik heb ook al geshopt hoor!! Ja idd , we moeten er wel een beetje mooi bij blijven lopen!

Annabel, als meerder echo's schadelijk zijn dan doen ze dat niet. Ik krijg bij elke controle een echo.

Waar woon je in Zwitserland als ik vragen mag? Mijn nicht woont al jaren in Zwitserland, vlakbij Bern. Wij gaan 2 x per jaar op bezoek, vriend en ik zijn een klein beetje verliefd op het land! haha

Waarom doe je nu al een pret echo? Je ziet nog niet zoveel als het nog zo klein is. Wij doen de pret-echo met 23 weken ong. Dat hebben we de vorige keer ook gedaan.

Hezter, succes nog met geheim houden van de 2 weken!

Het moet dan wel een beetje een geruststelling zijn dat het dan nu niet zo D(trau)amatisch word.

Sharra, Ik hoop ook voor je dat de misselijkheid weg blijft! Leuk dat je (schoon)ouders blij waren, is altijd leuk!

Wanneer heb je de volgende controle weer?

Smurf, ja lastig he van dat blije nieuws delen... Ik heb dat met mn zus, het blijkt dat ze al meer dan 2 jaar bezig zijn voor een tweede kindje. Ik wist dat niet, maar vind het erg verdrietig voor hun dat het (nog) niet wil lukken. Mijn zus is wel heel blij en is ook erg geinterreseerd in mn zwangerschap, dat maakt het voor me wel iets makkelijker om er met haar over te praten.

Ah dinsdag naar de vk, ja dan is het hartje vast wel te horen! Veel (luister) plezier alvast!

Pezuls, ach joh je bent maar 200 gram aangekomen. Ik was 1,5 kg aangekomen en toen waren de kerstdagen nog niet geweest! Help waar gaat dat heen..... ? De vorige keer ben ik in totaal 15 kg aangekomen, is niet overdreven veel. maar dat vond ik eigenlijk al wel genoeg. Maar goed, is natuurlijk afwachten, (hopelijk gaat de bv weer net zo goed lukken als de vorige keer, dan ben ik niet bang voor overtollige kilo's. :-) )

Annickaatje, beterschap. Hopelijk ben je gauw weer bovenop!

Kleinkind nummer 7, gezellig boel bij jullie met verjaardagen! :-)

Hier gaat alles zn gangetje. Ik ben niet meer zo moe, ik hoop dat het zo blijft!! Af en toe wel pijn onderin mn buik. Beetje zeurderige pijn, gelukkig niet de hele dag door.

In februari gaan we op wintersport! 3 x raden waar we heen gaan, juist Zwitserland! Vandaag voor zoon lief ook ski's etc uitgezocht (gehuurd) geweldig schattig om die kleine skietjes te zien!! Zoon wou de skischoenen niet meer uit. Hij gaat dit jaar voor het eerst op de ski's, we zijn zeer benieuwd wat hij er van gaat vinden. Ik ga dit jaar natuurlijk niet skien, ik neem liever geen risico's.

Nou dames, geniet morgen nog lekker van de zondag en van de sneeuw! En natuurlijk van de groeiende buik!!

Liefs IM
Wat is er veel geschreven! Wat gezellig!

Ienniemama: Spannend dat zoon voor het eerst gaat skiën! Ben benieuwd hoe dat gaat! Gaat hij in een klasje? Hoe oud is hij ook alweer?

Annickaatje: och meid, beterschap! Wat hebben jullie het leuk aan opa verteld zeg!

Ik woon in het noorden en daar zijn niet zoveel zwangerschapswinkels.... Ik was nu ook echt wel bij de duurste hoor. Binnenkort nog maar eens bij miss etam of zo kijken. Maar heb ook niet zo heel veel puf. (zeik, zeur.... hahaha)

Pezuls: Ik ben na de feestdagen ook enoorm gegroeid. In totaal nu 2 kg. In de vorige keer ben ik gestopt met tellen na de 25 kg en ik ben maar 1.58 dus dat was niet echt fijn. Ik let er deze keer echt veel beter op. Voordeel is wel dat ik geen vet eten kan verdragen. Geen patat, oliebollen e.d. voor mij deze keer. Ik heb juist heel veel zin in crackers, smeerkaas, komkommer en tomaat. mmmh!

Moet jij trouwens iedere keer wegen? Ik geloof ik niet. Oefff! Weeg thuis wel, 's ochtends voor het eten en helemaal naakt. Scheelt toch weer.

Sharra: Had je al gemist! Fijn dat je ook een kloppend hartje hebt gezien! Lekker, toch nog even naar Nederland. Komen jullie hier vaak? Wanneer vliegen jullie weer terug? Ik hoop voor je dat je misselijkheid weg blijft.

Annabel: volgens mij is het niet schadelijk. Anders doen ze het niet zo vaak. De vorige keer hebben wij een pretecho (4D) gedaan rond de 25 weken. Dan heeft het kindje wat meer vet en lijkt het niet zo eng.

Hetzer: Fijn dat je al naar de gyn mag. Ik hoop voor je dat deze bevalling niet weer zo dramatisch wordt. Zou je moeder niet bij trekken als ze het eenmaal weet?

Ik heb het idee dat ik me ook wat beter ga voelen. Iets minder moe en misselijk. Zo lang ik maar eten in mijn maag heb gaat het goed.

Afgelopen zaterdag zag een kennis aan me dat ik zwanger was. We waren op een feestje. Ze bekeek me van top tot teen, vroeg wat ik aan het drinken was (rivella) en zei: "Je bent zwanger of niet?!" Euh, ja..... Ze zag het aan mijn buik, aan het feit dat ik straalde en dat ik rivella dronk (ik lust anders wel een wijntje)

We kwamen op dat feest ook onze gastouder tegen. Zegt man tegen haar: "Mogen wij een nieuw kindje aanmelden?" Ze was helemaal enthousiast en blij. Bijna alsof ze een kleinkind kreeg! We hebben goed contact met onze gastouder, hun dochter komt hier vaak oppassen en ze zijn allemaal gek met onze dochter. Zo leuk is dat! :-D

Zal eens even wat met dochter doen. Die zit alweer een tijdje voor dribbel. Even rustig wakker worden!
Gelukkig is het vandaag alweer wat helderder in mijn hoofd....

even van genieten maar !!
Annickaatje: Hoe is het nu met je? Schuif je ff een plekje op in de ziekenboeg? Ik ben zondag door m;n rug gegaan. Dochter viel vlak voor de deur in de sneeuw. Ik pak haar op en loop naar binnen. Daar wil ik mijn laarzen uittrekken en hoppa: Auwauwauw. Gister maar ff met de ha gebeld. Ik mag alleen paracetamol en moet het daar mee doen. Vandaag ben ik maar thuis gebleven van het werk. Ik hoop dat ik donderdag weer kan beginnen. Dochter is vandaag wel naar de opvang, dus ik kan nu echt even rustig aan doen.

Gisteravond hebben man en ik het hartje weer even gehoord. In de vorige zwangerschap hadden we een angelsounds gekocht (een doptone voor thuisgebruik). Eigenlijk kun je die pas gebruiken vanaf 14 weken, maar toch maar even proberen en ja hoor! Daar was ie! Zo fijn!

Zal even in bad. Even mijn rug opwarmen.
Oooh, veel kwakkelende mensen hier. Zielig hoor. Beterschap allemaal! Ben zelf ook niet echt topfit. Hoesten, verkouden en nog steeds zoooooo moe.

Wat leuk dat je gastouder zo enthousiast was Mango! Dat moet een fijn gevoel zijn!

Hier gisteren gehoord dat de creche waar onze oudste zit, waarschijnlijk geen plek kan garanderen voor nr 2, tenminste, niet op de dagen dat de oudste gaat (en dan heb je er natuurlijk bijster weinig aan). Wat een gedoe, en dat terwijl ze altijd roepen dat broertjes en zusjes voorrang krijgen.

Heb me nu ook maar bij wat andere creches ingeschreven, om zeker te zijn dat we een plekje voor hem of haar krijgen. Pfff.

Vanavond naar de vk, leuk!!

(helaas wordt er alleen bij ons ook elke keer gewogen, dat is altijd wat minder... haha)
Hey meiden leuk dat er zoveel geschreven wordt!

Hier ook nog steeds een kwakkelende gezondheid, lees verkouden enzo....

En een gebrek aan energie! Vreselijk is dat! Wil de hele dag wel slapen! En dat koude weer doet daar ook geen goed aan!

Vandaag heb ik maar eens een aantal zwangerschapsdozen aangevraagd.

Hebben jullie dat ook gedaan of doen jullie dat ook?

Verder is het nu wereldkundig in mijn omgeving! Moet eerlijk zeggen, dat geeft een heerlijk gevoel! Niet meer om dingen heen praten enzo!
Ja, we hebben de tijd inderdaad niet mee, qua weer en kwakkeligheid. Ik heb eigenlijk nog niets aangevraagd, heb ik vorige zwangerschap wel gedaan. Misschien toch wel leuk om opnieuw te doen. Welke heb je aangevraagd?

Verder vind ik 't jammer dat we nog geen tabel hebben, is wel handig om te kunnen kijken wie wie is. Als Marjolijntje niet meer gesignaleerd wordt kunnen we misschien een nieuw topic maken? En hier verwijzen naar de nieuwe.

Er was toch iemand die al een tabel voorbereid had?
Mango, We weten nog niet zeker of zoon in een klasje gaat hij is 3 en vanaf die leeftijd mogen ze het proberen. Maar op zondagochtend zijn er gratis proefklasjes en als zoon het leuk vind dan kunnen we hem opgeven. Maar hij roept nu steeds de hele tijd dat hij wil skien! En het duurt nog 4 weken voor we gaan....!

He ik woon ook in het noorden en ik koop mn zwangerschaps kleding bij de H&M, kan je ook online kopen he? Die is nml niet zo duur. Ah en ik lees dat jij ook niet groot bent, grappig zeg ik ook niet. 1.60 haha.

Ai, door je rug gegaan...... beterschap!

Smurf, veel plezier vanavond. Nog geen hartje geluisterd.... Hoeveel weken ben je nu?

Kena, zwangerschapsdozen. Dat is waar ook! En ik zal zo eens even de kraamzorg regelen, heb ik ook nog niet gedaan....

Ja heerlijk he dat iedereen het weet!!!

Ik voel me eigenlijk wel goed, de vermoeiheid lijkt wat minder te zijn. Zo nu en dan blijf ik gewoon wakker s'avonds haha!

Straks met zoon de sneeuw in, die moet nog een sneeuwpop maken!!

Groetjes IM
Thnx voor de beterschapswensen. Ik wil wel ff kijken of het lukt om een tabel in elkaar te flansen. Ik had er één in excel gemaakt, maar die krijg ik niet ge-upload via photobucket. Ik heb net tussen de faq's zitten sneupen en daar staat ook een manier. Die ga ik wel even proberen. Als het lukt kom ik het hier wel melden.

Whish me luck
[tr]

[td]naam: [/td]

[td]Leeftijd: [/td]

[td]Uitgerekend:[/td]

[td]Kinderen: [/td]

[td]Bijzonderheden:[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Mango82[/td]

[td]27[/td]

[td]29 juli[/td]

[td]2e[/td]

[td]13 jan. vk[/td]

[/tr]

[/table]

Eens ff kijken
Naam:leeftijd:Uitgerekendhoeveelste kindbijzonderheden[Mango822728 juli2e13 jan. vk

poging 10 nu met kleur
Zo nu eerst ff eten en dan ga ik aan de slag met de rest van de tabel
YOEEEEHOEEEEE!!!!!!!!! Mijn zus is ook zwanger!!!! Ik had haar net aan de telefoon en ze heeft de eerste echo gehad, ze is 7 weken zwanger!! Helemaal blij! Zijn we gezellig samen zwanger. Grappig is dat onze beide zoons in 2006 geboren zijn en nu dus onze tweede ook in hetzelfde jaar geboren gaan worden, maar dan zit er maar een paar weekjes tussen.

2010 kan niet meer stuk!
Wat super!!! Gefeliciteerd IM!! Wat ontzettend leuk zeg!
Dat is geweldig IM, gefeliciteerd! Dat is wel heel bijzonder zeg!

Mango, wat knap van je! Ik zie een begin van een tabel.
Naam:leeftijd:Uitgerekendhoeveelste kindbijzonderhedenSmurf01342 juli2e5 jan. vkKena?3 juli1e Allis315 juli1e Ienimama?9 juli 2e Ingeding?14 juli 2eFussie..14 juli 2eSharra?18 juli 2eWoont in SignaporeAnnickaatje? 22 juli3eBij gynHetzer?26 juli3eBij gynMango822728 juli2e13 jan. vkPezuls?? 3eZusje??2eAnnabel???
anoniem_33451 wijzigde dit bericht op 05-01-2010 14:48
Reden: duimt, duimt, duimt
% gewijzigd
Joehoe gelukt! Djeez wat een monnikkenwerk zeg! Ga zo eens kijken of ik hem ook wat leuker kan krijgen. Aanvullingen hoor ik graag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven