Juli "04

10-07-2007 08:50 680 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poehee, 'k heb nog nooit een nieuw topic geopend!! Maar ja... "Discussion locked"......

Ook hier weer alle ruimte voor de mooie en minder mooie belevenissen van de Juli 2004 beebs en hun familie!
Aha! Maar ik dacht dat BJ ook wel van de prinsessen/roze enzo was? Of was dat voordat ie 4 werd.... Tja, als je naar de basisschool gaat, dan moet je wel stoer zijn, natuurlijk. Met Transformers, Skelters enz.... Snap ik ook wel :)!
Hij is nu half half Maar met Barbies heeft ie weinig
BJ is gewoon een stoere metrokleuter

En verwend... jee, wat een cadeau's! Hier trouwens ook een halfhoogslaper. KW is er nog steeds erg mee in zijn sas.

Xop, ik ben nu 13 weken zwanger en 19 januari uitgerekend.

Ik ben kotsmisselijk en moe (en dat icm drukte op het werk = niet fijn), maar het wordt minder. KW is helemaal enthousiast en er lief voor me. Hij vraagt iedere dag aan me of de baby al is gegroeid BRS heeft nog niets door

Hoe is het met jouw moeder, Xop?

Je huis en de rest wat je wil delen...

En Mims, Toet en Pim... bij jullie ook alles oké?

Nog vakantieplannen?
Nou, indeed mooie kado's. Oei, en ik moet Lieke's kado's voor morgen (!!) strakjes nog kopen. Zucht.... waaaaarom doe ik alles op het laatste moment?!

Mijn moeder gaat niet zo. Ze ligt momenteel weer in het ziekenhuis. Heeft er 7 wkn gelegen (waarvan 6 plat op d'r rug!), is 3 wkn thuis geweest, en ligt er nu weer met wel verklaarbare complicaties. Anyway; hopelijk over 2 weken plaats in een verzorgingshuis, om een revalidatietraject in te gaan. En vervolgens hopelijk weer naar haar eigen huisje voor langere tijd!!

Huis bevalt super; jeetjemina...van ruimte heb je kennelijk nooit genoeg. Heerlijk hoor, is heb geen omkijken meer naar Lieke en Sophie. Ze spelen hele dagen buiten en hebben weinig gekibbel. (Alhoewel Sophie af en toe wel een Jekyll and Hyde is, maar goed.... 3.5 jr oud dus zal wel een fase zijn...)

Keuken en badkamer moeten nog vervangen, maar daar hebben we geen enorme haast mee. Voor februari volgend jaar, dat wel, want anders is ons bouwdepot van de hypotheek niet meer geldig tegen aantrekkelijke rente....

En verder alles ook wel goed. Beetje erg druk gehad (nog, trouwens), dat wel, maar langzamerhand komt alles goed

Morgen Lieke 5 jaar. Jeeeetje. En Mops ook officieel. En Nynke, maar ik weet niet of haar moeder hier nog wel eens leest. In ieder geval een hele fijne verjaardag voor Mops, Nynke en hun dierbaren!

Ga jij nog op vacance, Wind?
HIEPERDEPIEP VOOR LIEKE EN MOPS!

Welkom bij de club van 5 jarigen!

Tjonge... onze kleintjes worden groot.

Xop, as. vrijdag vetrek ik voor 2,5 week naar la douce France!

Dankdank.

En Lieke, ook hier natuurlijk van harte gefeliciteerd! Xop, hebben jullie een fijne dag, hope so! Vijf jaar, het is toch niet te geloven?? Wat een kanjers!

Wij hebben zojuist geheel volgens traditie een streepje op de deurpost gezet.

"Wauw, wat ben ik stiekem toch gegroeid!", zei Mops trots.

Vijf jaar en 86 centimeter. She rocks!

Wij vertrekken vrijdag ook naar Frankrijk, Wind. Kunnen we zwaaien op de tolweg,
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:mimsey schreef op 21 juli 2009 @ 11:29:

[afbeelding]

Wij hebben zojuist geheel volgens traditie een streepje op de deurpost gezet.

"Wauw, wat ben ik stiekem toch gegroeid!", zei Mops trots.

Vijf jaar en 86 centimeter. She rocks!

Dat zeg ik; onze kleintjes worden groot!

Jullie ook lekker naar Frankrijk vrijdag, Mims. Wij rijden helemaal door tot het zuiden en jullie?
Heel veel vakantieplezier, Wind en Mims!

Maarreh....vandaag is die kleine grote Lotje jarig, toch?!

Pimpelmeid, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je derde kindje!! 5 jaar...... da's toch alweer onwezenlijk groot!!
Xop, attenteling! Ik ben helemaal Lieke's verjaardag vergeten. Alsnog ook gefeliciteerd met jouw supergrote kleuter!!!

En vandaag dus Lotje? Wauw. Wat een feest. Ook gefeliciteerd Pimpel!!
Dank nog, hoor Toet . Never mind, toch zeker!

Best maf, he, dat dit topic toch nog steeds bestaat. We zijn niet erg actief, maar het is er nog wel! Al bijna 6 jaar!
Ja hallo, maak het nog even erger dan het al is. Zes jaar. Ik kan het niet aan!

Heb je mail over minislemp gekregen? Zin in!

Hoe hebben jullie de vakantie en opvang eigenlijk geregeld? Mocht je je vervelen dan weet je dat je sowieso altijd mijn kant op kunt rijden he?
Zoooo, even dit topic omhooghalen!

Toet, helaas is dat er deze zomer niet van gekomen, he? Zou zo leuk zijn, om zomaar even jouw kant op te rijden. Maar tja... vanwege vakantiedagen-die-in-april-al-op-waren, laatste huis-opknapkarweitjes enz enz verveel ik me helaas noooooit!

Minislemp in november gaat dus zeer waarschijnlijk gewoon lukken, he?! Zin in indeed!!

Nu zag ik net een topic over zwemles enzo, en opeens vroeg ik me af wie van jullie zijn Juli '04 kanjer nu ook alweer op zwemles had, en hoe dat eigenlijk gaat.

Lieke zit er sinds mei of juni ofzo op, en op zich gaat het wel goed. Maar toch.... jezusmina, wat gaat het langggggzaaaaam. Ze doen er gemiddeld een 14 maanden over om diploma A te halen, hoorde ik laatst weer eens. Vre-se-lijk. Zit ik nog 10 mnd ofzo in dat warme zwembad mijn tijd te verdoen. Blerk.

Soms, als ik thuiskom na een lange dag werken, kijk ik met andere ogen ofzo naar mijn beide meisjes. En jeeeee, dan valt me op hoe groot Lieke alweer is. Niet zozeer qua lengte (ik weet zeker dat Mops ook Groot is) maar qua doen en laten. En taalgebruik. Sjongejonge, Lieke is op en top kleuter!
Begrijp precies wat je bedoeld, Xop! De laatste weken kijk ik naar KW en dan zie ik ineens hoe groot en wijs hij is. Hij heeft ook hele grappige humor op het moment. En jee, ze zitten ook al in groep 2 hé? Ze zijn nu oudste kleuter en dat doet ook wat met ze volgens mij. Alles hebben ze nu al een keertje meegemaakt op school (in groep 1) en volgens mij zie ik zijn zefvertrouwen groeien. Misschien is dat het?

KW zit ook op zwemles. Vanaf januari. Iedere zaterdagochtend, maar ik vond het niveau slecht, langzaam en weinig vooruitgang (na 8 maanden pas naar badje twee) en daarom besloten hem nu twee keer per week te laten zwemmen. Het kan nu ook makkelijk omdat GW (nog steeds) werkloos is. Wisten jullie dat eigenlijk? Dus sinds een maandje zwemt hij 2 keer per week en hij zwemt echt goed. Na een week zag ik al verschil! Deze juf doet ook veel meer 1 op 1, dat scheelt ook. En laat de kinderen op een kwart badje voorzwemmen. Zo ziet ze goed wie waar extra begeleiding/instructies nodig heeft. KW zwemt nu heel goed op zijn rug (hij zinkt niet meer ), schoolslag heef hij de meeste moeite mee, maar gaat steeds beter, en borstcrawl. Dat deed hij op zaterdag echt nog niet. Nou, lang verhaal... hoop dat je er wat aan hebt!

En KW is gisteren voor het eerst (dat dan wel, vorig jaar was hij ziek van de zenuwen) op schoolreis geweest. Naar de Efteling!

Ik vond het heel wat voor kleuters, maar hij keek er erg naar uit en vond het geweldig. Dan zie je echt dat hij groter wordt.

En wow, bijna 6 jaar.

Ja, in oktober 2003 testte ik positief dus dat is echt bijna 6 jaar geleden.
Ja, maar jij schreef hier niet gelijk toch, Wind. Jij kwam in augustus zoiets (en stelde gelijk voor om in kleurtjes te posten zodat je iedereen uit elkaar kon houden, , jij was oranje!).

Maar toch, inderdaad...zes jaar. Te snel!

Wat worden die humpies van toen toch snel groot...

Whoehahaha! Ja, dat klopt van die kleurtjes!

Lotje begint donderdag met zwemmen (nog 7 nachtjes!) en heeft er erg veel zin in. Volgens mij heeft het ook niet zo heel veel zin om veel vroeger te beginnen?
Geen idee Pim. BJ is vorig jaar half december begonnen en zwemt nu op zwemles de helft van de tijd zonder kurk oid en duikt al door "Het gat" heen. Ik ga er vanuit dat hij dus ergens in voorjaar wel zijn diploma heeft.

Hij zit op judo (een keer per week) en wilde deze week ook mee doen bij streetdance van Meis. Vond ie erg leuk. Over drie weken gaan ze met de dansgroep meedoen aan vriendschappelijke wedstrijd (altijd prijs, want per leeftijdsdoelgroep maar drie deelnemende groepen, je hebt dus altijd een beker voor 1e , 2e of 3e prijs. ) en daar wil hij aan meedoen. Als hij het leuk blijft vinden mag ie wat mij betreft mee blijven doen. Judo en dansen. Leuke combi toch?
Heel leuk! Judo, dansen en zwemmen... lekker ding

KW is inmiddels al naar badje drie (het diepe) en zwemt met kleding aan. Wat gaat het hard! Als het zo doorgaat denk ik ook dat hij voor de zomer zijn diploma (A) wel heeft.

En Lotje gaat deze week ook beginnen met zwemmen? Spannend hoor. Ik vind het echt leuk om te zien en als je ziet hoeveel ze zwemmen in een half uur. Niet normaal! Bikkels

Zit Mops op zwemles?

Ja, inderdaad Mims... ik ben later in mijn zwangerschap aangesloten hier (of was ik net bevallen?) en postte in oranje

Nog steeds irritant dat jullie mijn voorstel niet goed keurde

Hoe is het verder met iedereen?

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik ben bijna 30 weken zwanger en de jongens kijken er enorm naar uit dat de baby komt (ik hoop een meisje, zegt KW, want dan ben jij niet meer alleen, mama ), GW is ondertussen druk aan het klussen op zolder, want KW gaat naar zolder (en dat vindt hij zó stoer) en GW heeft van één grote ruimte inmiddels een kantoor, badkamer (nog niet af) en een slaapkamer gemaakt. GW is sinds april werkloos en het vinden van een baan wil niet lukken.. er is gewoon niets in zijn vakgebied. Er gaan alleen maar meer mensen uit :(

Oh ja, en sinds kort hebben we een klein katje. Zo lief en schattig!

Nou genoeg over mij.. ben benieuwd hoe het met jullie gaat!
Nee, Wind, Mops kan niet zomaar op zwemles. Ze is immers "topzwaar" en drijven is voor haar al een hele uitdaging. Dat is echt supermoeilijk. Ze kan dus niet met andere kinderen zwemmen leren, ze zou letterlijk en figuurlijk verzuipen.

Ze mag nu af en toe tijdens haar wekelijkse uurtje revalidatietherapie een half uurtje met de fysio het ziekenhuisbassin in, en dan speel-oefenen ze in het water. Langzaam zie ik vooruitgang, afgelopen dinsdag heeft ze een paar seconden, slechts ondersteund door de vingertoppen van de fysio, in het water gedobberd. Ze glunderde van trots, het lieffie.

Judo en dansen, wat is het toch een heerlijk zelfbewust manneke die BJ. Hoewel een echte knul lijkt hij zo "eigen" , wars van rolpatronen en verwachtingen, maar gewoon zichzelf. Stoererd.

Hoe vond Lotje het zwemmen?

Hahaha Wind, je kunt het nu wel op jouw zwangerschapshormonen van toen gooien, maar volgens mij postte jij voor het eerst toen Mops al geboren was. Zekersteweten zelfs.

Maar oke, ik snap jouw frustratie. Weet je wat; dan mag jij hier voortaan in het oranje posten, goed?

Balen van de baan van GW, trouwens. Dat moet toch wel heel erg naar voor jullie zijn.

Katjes zijn leuk!!
Ik dacht al dat Mops niet aan regulier zwemlessen doet. Wat fijn voor haar (en voor jou!) dat ze vooruitgang boekt bij de fysio! Is het op termijn wel de bedoeling/verwachting dat ze kan gaan zwemmen/zich kan redden in het water of is dat onmogelijk?

Hoe gaat het verder met Mops op school? Weet nog wel dat je er tegen op zag dat als ze naar school zou gaan ze dingen niet zou kunnen (zoals aan het klimrek koppeltje duikelen) die klas- en leeftijdsgenootjes wel kunnen. Hoe gaat dat nu en hoe sta jij daar nu in? Kan me namelijk ook voorstellen dat Mops (met haar karaktertje ) gewoon dingen doet die je ooit als onmogelijk had gehouden.
Fuck, er is gewoon een juli 2010 topic!

Mijn god, wat gaat dat snel. Zouden de dames daar wel weten dat hun aanstaande kinderen over 5 jaar gewoon met elkaar zullen telefoneren en dan de meidengiebels krijgen vanwege een knikker (net als Lotje en Mops vanmorgen, ).

Mops doet het super op school. Is nog wat jong qua doen en laten (alleen niet in denken, zeg maar), en ik verwacht dan ook half/half dat morgen tijdens het tien-minutengesprek zal worden besproken om haar een jaartje langer te laten "kleuteren" (de juf kan haar gewoon neit missen, ).

Nog steeds kan ze dingen niet die andere kinderen wel kunnen (koprollen, hard rennen, fietsen, bepaalde dingen pakken) en soms grijpt me dat nogsteeds een beetje naar de keel, maar meestal ben ik gewoon enorm trots op alle dingen die ze wel kan... en dat zijn er een heleboel! Mijn grote kleine liefde!
Oranje staat je trouwens goed, Wind

Gisteravond een tienminuten gesprekje gehad met de juf van Mops. Allebei onze twijfels uitgesproken over het doorgaan van Mops naar groep 3 na de zomer, maar ook de twijfels over het langer laten kleuteren. Juf gaf aan zelden zo'n "ingewikkeld geval" te hebben gehad, . Mops is reuze wijs maar zo uitgekookt dat ze zich overal aan weet te onttrekken. Ze moet zo gestimuleerd worden wil ze zich langer concentreren en niet haar gedachten rond laten fladderen. Ze "lijdt" onder een te grote fantasiewereld, zeg maar...

Cognitief zou ze het moeten kunnen, al komt ze soms behoorlijk "jong' uit de hoek.

Sociaal emotioneel kan ze het ook, al stelt ze zich in de klas nogal timide op (mijn meisje timide, whoehahahaha)

En toch, toch ... toch moet ze echt nog wat meer in een structuur willen/durven lopen voor ze echt naar groep 3 kan. Minder kleuter, meer schoolkind worden.

De juf vond trouwens ook dat Mops uitzonderlijk fijn was om in de klas te hebben, enthousiast, vrolijk, lief, geliefd, grappig en juist door die rijke fantasie prikkelend voor haar omgeving. Nooit bang, boos of verdrietig, altijd positief en met een blij hoofd,

Tsssk, het is gewoon een eigenwijs, koppig, vrolijk, lui, chaotisch, fantasierijk kind, die griet van mij... Van wie zou ze dat nou hebben?
Gaat de rest van haar klas door naar groep 3 Mims, of zit ze in een gecombineerde 1-2 klas? Als de rest doorgaat zou ik er liever voor kiezen haar mee te laten gaan naar groep 3 als ze het cognitief aan kan. Wat ik over haar lees en hoor is ze daar cognitief ook wel aan toe. Het is nu ook nog maar november hè? Pas over een maand of zeven is het zomervakantie!
Oh, ik maak me ook absoluut niet druk, hoor. We hebben nog alle tijd, en zoals gezegd; we twijfelen allebei (of eigenlijk alledrie, want natuurlijk heb ik Mansey ook volledig hierbij betrokken) over beide scenario's. Het is dus nu nog veeeeels te vroeg om keuzes te maken. We zien het wel weer in maart, dan heb ik een vervolggesprek met de juf. Tot die tijd hebben we wel afgesproken Mops iets meer achter haar vodden aan te zitten, iets harder voor haar te zijn; ik ben benieuwd hoe ze daarop reageert.
quote:mimsey schreef op 10 november 2009 @ 21:06:

De juf vond trouwens ook dat Mops uitzonderlijk fijn was om in de klas te hebben, enthousiast, vrolijk, lief, geliefd, grappig en juist door die rijke fantasie prikkelend voor haar omgeving. Nooit bang, boos of verdrietig, altijd positief en met een blij hoofd,

Tsssk, het is gewoon een eigenwijs, koppig, vrolijk, lui, chaotisch, fantasierijk kind, die griet van mij... Van wie zou ze dat nou hebben?

Ik hou van zulke vrouwen!!

En inderdaad, volgend schooljaar is nog heel ver weg, er kan zoveel gebeuren in die tijd. Voordeel van dat eigenwijs, koppig, en vrolijk is dat ze het bij beide opties vast goed zal doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven