Kadootjes voor pubers

20-11-2019 12:06 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met de feestdagen willen we onze pubers een paar kleinigheidjes geven. Voor Sint of kerst weet ik nog niet. Gewoon voor de gezelligheid om toch een beetje aandacht aan de decembermaand te besteden.

Maar oh, wat vind ik het moeilijk !
Deo’s/douchegel nog voldoende op voorraad. Geen games of PS-tegoedkaarten, dat is niet nodig. Boeken lezen ze niet (tenzij verplicht voor school, behalve de jongste de Donald Duck). Geen schoolspullen nodig en ook voor de sporten is alles aanwezig. Scheurkalender vonden ze voorgaand jaar niks, ongebruikt. Sjaal, handschoenen etc ook in voorzien.

Eigenlijk weten ze zelf ook niks, dus dat maakt het niet makkelijker.

Wat eventueel zou kunnen is een dekbedovertrek, die kunnen ze wel gebruiken. Of nieuwe sloffen (eerst nog even checken of de oude nog passen).
Maar verder? Een kadobon voor een bioscoop (met popcorn) of de McD. is ook altijd goed natuurlijk, maar ik wil niet alleen maar bonnen, da’s zo ongezellig uitpakken.

Nog tips ??
Alle reacties Link kopieren
Met 4 puberzonen en inmiddels ook al wat aanhang hebben wij dit jaar gekozen voor een gezamenlijk uitje. We gaan naar een escaperoom. Voorgaande jaren kregen ze in ieder geval altijd een gezamenlijk bordspel of computergame. Dit beviel ons altijd goed. Geen kleine prut waar ze toch niks mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar als je ouder bent als 5 en je geen favo Disneyfiguur hebt dan is een dekbedovertrek voor kerst/sinterklaas toch een hartstikke kut cadeau? Dit hoor je toch gewoon standaard in huis te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, vind het ook lastig.
Mijn oudste zoon wil graag een jaarabonnement voor de Playstation, daar komt niet eens een kaartje bij te pas, gaat allemaal online. Saaier dan saai cadeau dus om te geven, maar ja, hij is daar zo blij mee en hoeft niets anders.
Mijn jongste zoon heeft mij al eens officieel gevraagd of ik alsjeblieft nooit meer kleding, sokken of dekbedovertrekken etc als cadeau wil geven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
LD199 schreef:
20-11-2019 14:41
Sorry, maar als je ouder bent als 5 en je geen favo Disneyfiguur hebt dan is een dekbedovertrek voor kerst/sinterklaas toch een hartstikke kut cadeau? Dit hoor je toch gewoon standaard in huis te hebben.
Lijkt mij ook.
Alle reacties Link kopieren
LD199 schreef:
20-11-2019 14:41
Sorry, maar als je ouder bent als 5 en je geen favo Disneyfiguur hebt dan is een dekbedovertrek voor kerst/sinterklaas toch een hartstikke kut cadeau? Dit hoor je toch gewoon standaard in huis te hebben.
Grappig dat is hier met kerst een standaard cadeau, al jaren. Met kerst krijg je gewoon een nieuwe set, dan gaat er weer een oude weg. Praktisch cadeau. Ik doe wel elk jaar m'n best er iets leuks voor te verzinnen. Vorig jaar gingen we met kerst bijna naar NY dus kregen ze een gave set met de skyline van NY. Dit jaar wordt het eentje van Rumag, vinden ze vast grappig.

Mijn pubers zijn pas net een jaartje aan het puberen dus wellicht word ik volgend jaar wel afgeschoten met m'n cadeau... :lol:
Maar wat moet je nou met elk jaar een nieuw dekbedovertrek?
Alle reacties Link kopieren
Gekkigheidjes? Een playboy, gekke sokken, kerst tshirt of trui, chocoletter, rijbewijs in marsepein, condoom met smaakje. Alles naar gelang de leeftijd. Een 11 jarige geef je wat anders als een 17 jarige natuurlijk.
LD199 schreef:
20-11-2019 14:41
Sorry, maar als je ouder bent als 5 en je geen favo Disneyfiguur hebt dan is een dekbedovertrek voor kerst/sinterklaas toch een hartstikke kut cadeau? Dit hoor je toch gewoon standaard in huis te hebben.
Hangt van het kind af. Die van mijn vindt het perfect stylen van de kamer heel leuk. Het perfecte dekbedovertrek toevoegen is dan echt een top cadeau.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind met prikkelverwerkingsstoornis maak ik heeeeel bij met nieuwe dekbedovertrekken. Al gauw komen er bolletjes op, voelt de stof te hard of te koud of is de opdruk te hard. (Heeft iemand trouwens een tip voor goede dekbedovertrekken!!!!).
Dus kind krijgt hier er wel een.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
20-11-2019 14:56
Maar wat moet je nou met elk jaar een nieuw dekbedovertrek?
Dan ben je er weer op uitgekeken en gaat er weer wat weg. Ze hebben hier 3 sets in de kast liggen. De nieuwe die ze nu krijgen vervangt weer de oudste van die 3, daar zijn ze dan ook wel klaar mee (staat geen cars op hoor maar graffiti, dat is dan nu niet meer zo cool). Ze vinden het ook oprecht leuk, hun bed ziet er dan weer eens anders uit.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
20-11-2019 15:00
Mijn kind met prikkelverwerkingsstoornis maak ik heeeeel bij met nieuwe dekbedovertrekken. Al gauw komen er bolletjes op, voelt de stof te hard of te koud of is de opdruk te hard. (Heeft iemand trouwens een tip voor goede dekbedovertrekken!!!!).
Dus kind krijgt hier er wel een.
Katoen satijn ; geen bolletjes, niet hard
Chrissiefur schreef:
20-11-2019 15:05
Dan ben je er weer op uitgekeken en gaat er weer wat weg. Ze hebben hier 3 sets in de kast liggen. De nieuwe die ze nu krijgen vervangt weer de oudste van die 3, daar zijn ze dan ook wel klaar mee (staat geen cars op hoor maar graffiti, dat is dan nu niet meer zo cool). Ze vinden het ook oprecht leuk, hun bed ziet er dan weer eens anders uit.
Oja. Wij doen wat langer met dekbedovertrekken.
Chrissiefur schreef:
20-11-2019 15:05
Dan ben je er weer op uitgekeken en gaat er weer wat weg. Ze hebben hier 3 sets in de kast liggen. De nieuwe die ze nu krijgen vervangt weer de oudste van die 3, daar zijn ze dan ook wel klaar mee (staat geen cars op hoor maar graffiti, dat is dan nu niet meer zo cool). Ze vinden het ook oprecht leuk, hun bed ziet er dan weer eens anders uit.

Lekker duurzaam.
Alle reacties Link kopieren
Chrissiefur schreef:
20-11-2019 15:05
Dan ben je er weer op uitgekeken en gaat er weer wat weg.
Ik heb alleen maar wit, ben er nog steeds niet op uitgekeken
lilalinda schreef:
20-11-2019 13:31
twee pubermeiden, die vinden kleding echt geen straf om te krijgen
Daar gaat ook en groot deel van hun geld naar uit
Hier ook geen straf bij de oudste, wel zeer specifieke wensen daarin.
RMJ schreef:
20-11-2019 14:57
Hangt van het kind af. Die van mijn vindt het perfect stylen van de kamer heel leuk. Het perfecte dekbedovertrek toevoegen is dan echt een top cadeau.
Dat is waar. Maar als het een standaard ding is om te geven dan is het vaak iets waar ze niet per se blij mee zijn.
Lucifer2018 schreef:
20-11-2019 15:30
Dat is waar. Maar als het een standaard ding is om te geven dan is het vaak iets waar ze niet per se blij mee zijn.
Inderdaad. Bij een specifieke wens kan ik het me voorstellen, maar zelf wat verzinnen, omdat je perse ieder jaar een dekbedovertrek wil geven vind ik bijzonder. Daarbij vind ik het echt verspilling.
Alle reacties Link kopieren
Chrissiefur schreef:
20-11-2019 14:31
Hier krijgen ze ook elk jaar een nieuw dekbedovertrek. Ik heb deze al in huis:
https://www.dekbed-discounter.nl/darum- ... -rust.html
:proud: Leuk! Die sla ik op, nooit gezien zoiets. Lastig inschatten of mijn puber dat leuk vindt, maar ik onthou em effe.

Ik heb dus zoons van 15 en bijna 13.
Zal even wat dingetjes de revue laten passeren:
- we hebben geen bad dus bruisballen etc niet bruikbaar.
- JBL speaker al aanwezig. Ze zijn behoorlijk zuinig met oplaadsnoer telefoon dus die hoeft ook niet.
- powerbank aanwezig.
- telefoonhoesjes boeit beide weinig. Er zit er één op en dat is best.
- foute kersttrui...wel leuk maar wanneer moet je dat aan? Wordt hier bij familiebezoek niet zo gewaardeerd in elk geval. Toch eerder netjes verschijnen zeg maar.
- schoolspullen vind ik niet leuk en al aanwezig.

Optie:
- gezelschapsspel, hmmm... misschien voor de jongste. Maar is er is al zo weinig vrij tijd dat ze die net zo lief op de telefoon doorbrengen
- happy socks
- Donald duck voor jongste.
- oortjes misschien. Die draadloze is dat wat? is daar een goeie tip voor (geen Apple, veel te duur).
- dekbedovertrek

Echt lastig !
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
20-11-2019 15:42
:proud: Leuk! Die sla ik op, nooit gezien zoiets. Lastig inschatten of mijn puber dat leuk vindt, maar ik onthou em effe.

Ik heb dus zoons van 15 en bijna 13.
Zal even wat dingetjes de revue laten passeren:
- we hebben geen bad dus bruisballen etc niet bruikbaar.
- JBL speaker al aanwezig. Ze zijn behoorlijk zuinig met oplaadsnoer telefoon dus die hoeft ook niet.
- powerbank aanwezig.
- telefoonhoesjes boeit beide weinig. Er zit er één op en dat is best.
- foute kersttrui...wel leuk maar wanneer moet je dat aan? Wordt hier bij familiebezoek niet zo gewaardeerd in elk geval. Toch eerder netjes verschijnen zeg maar.
- schoolspullen vind ik niet leuk en al aanwezig.

Optie:
- gezelschapsspel, hmmm... misschien voor de jongste. Maar is er is al zo weinig vrij tijd dat ze die net zo lief op de telefoon doorbrengen
- happy socks
- Donald duck voor jongste.
- oortjes misschien. Die draadloze is dat wat? is daar een goeie tip voor (geen Apple, veel te duur).
- dekbedovertrek

Echt lastig !
Vraag Het Ze!!
Alle reacties Link kopieren
GEDAAN ! Dat zeg ik ook in de OP. Maar ze weten niks...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 2 pubers, 15 en 18 jaar.
De dame van 15 is geen probleem. Ze houdt erg van leuke spulletjes voor haar kamer en ze heeft net een nieuwe pony dus spulletjes zat nodig.
Die van 18...tja...die is lastig. Gamen doet ie niet (ja echt niet, nooit gedaan, ik weet het , heel bijzonder).
Meestal doe ik een pestcadeautje zoals zo'n domme zingende kerstmuts van de action.
Een decemberkalender (18+ dus nu mag het😂).
Dikke handschoenen voor op de brommer. Daar kwam ie zelf mee. Maar verder, echt geen idee
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat als je kinderen zelf aan geven niks te weten dat je dan toch percè iets wil geven. Voor wie doe je het dan?
Ik zou ze ergens mee naar toe nemen als ze dat leuk vinden of ze een bon of geld geven zodat ze in de toekomst iets kunnen kopen waar ze gelukkig van worden.
Alle reacties Link kopieren
Mooie riem
Pet
Waar ga je van de zomer heen ? Evt goede snorkelspullen
Badjas
Badslippers / mooie handdoek voor sport of een bijzondere om te zonnen
Eigen mok
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
mamaonbekend schreef:
20-11-2019 15:52
GEDAAN ! Dat zeg ik ook in de OP. Maar ze weten niks...
Dan geef je toch niets?
Alle reacties Link kopieren
https://www.leukmetkids.nl/verjaardagsc ... inderkamer
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven