Kaetje en de prikbitches

05-08-2009 21:42 1221 berichten
Alle reacties Link kopieren
IEDEREEN DIE OOK EEN KLAP VAN DE MEDISCHE MOLEN HEEFT GEHAD EN MEE WIL SCHRIJVEN IS WELKOM

Superstoere meisjes:

* Kaetje: 31 jaar. na 8 IUI nu bezig met afvallen, daarna verder met IVF

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, 6e IUI gehad. Nu even pauze tot na de zomervakantie.

* Merel29: Korte rustpauze.. Eerst vakantie en dan op voor de laatste keer..Dat zal eind 2009 worden..

* Fleur: 3e IVF/ICSI poging aan het eind van het jaar.

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, Start IVF november.

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI mislukt + 2xIVF mislukt. Nu afwachten hoe we verder gaan.

*Watson: start april 2008, Onlangs kijkoperatie gehad met positieve uitslag. Deze cyclus beginnen met 1e IUI

*Dolfijntje: mei 2006 begonnen, 3 x IUI, endometriose weggelaserd in mei 2009, nu in afwachting van vervolgtraject

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, goede kijkoperatie maar verminderd vruchtbaar zaad, begonnen met IUI in maart 2009. zwanger na IUI nr.2 maar een miskraam in juni.

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Lynn80: begonnen in mei 2007, nu 8e (en laatste) IUI poging. Start IVF per september 2009

*Kanarie: #

3 jaar geleden begonnen met proberen; een jaar geleden een miskraam gehad; sinds twee maanden bezig met IUI

*MagiC:# 36 jaar, begin 2008 begonnen, 10 september 2009 laparoscopie gepland.

*Bankie 34 jaar, Dochter van 3 gekregen na 8 IUI, nu op voor de tweede, via IUI

*Heidss 28 start jan met eerste ICSI poging...

Zouden eerst deze maand al starten maar zijn net alle 2 begonnen bij een nieuwe baas, Daar eerst ff rust mee opbouwen en dan het nieuwe jaar nieuwe kansen

*Yamunamamma van yammini, in afwachting van kaakoperatie en begin 2010 . daarnaweer naar ZH voor een yammini-broertje/zusje.

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test, 24 november uitgerekend

* Sophy: 2 jr bezig, 3 keer ICSI in eigen cyclus, 3e keer raak! Positieve test op 3 mei. Echo op 19 mei

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI). Op 8 juni positieve test! spontane zwangerschap!!

*Zitah: IUI uitgerekend januari 2010

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: zwanger via IUI Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, 06-01-'09. Dochtertje!

* Nicks: Bevallen van een zoontje op 13 april 2009.

* Suzzel: ICSI,

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. zoon

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes op 20 mei een jongetje en een meisje!

* Debgirl1984: PCO 20 mei dochtertje.

* Nicky22: meisje geboren op 06-06-09

* Rebels: Kind 2 jr, Dochtertje geboren op 12 juni.

* Maria 52 (Pierel): Zoontje geboren op 3 juli 2009.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging.

* Blogbabe: IUI Op 10 juli mama geworden van een meisje.

* Carpe Diem: ICSI. Op 14 juli bevallen van een meisje.

* Tornapart: IVF /CRYO 20 augustus een zoon

* Peggysue2: IVF 14 okt bevallen van een tweeling

zoon en dochter. beide kindjes nog in het ziekenhuis.

hier is het oude topic
quote:kaetje schreef op 28 september 2009 @ 18:49:

Nou, ik hoor net dat 1 van mijn beste vriendinnen zwanger is. Haar vriend is achter in de 40, heeft twee operaties moeten ondergaan om zijn sterilisatie ongedaan te maken. Nu na de tweede IUI zwanger. Ik ben heel blij voor haar maar toch steekt het. Heb dat gevoel eigenlijk nog niet eerder gehad. Voelt best klote eigenlijk.Dat kan ik me heel goed voorstellen! En dat mag je ook best naar anderen toe uiten! Dikke knuffel voor jou!
Dolfijntje: ben het helemaal met je eens dat de tabel weer eens wat positieve nieuwtjes nodig heeft!
Wel gezond hoor dat dat steekt bij jou, Kaet, het is ook niet niks wat jij allemaal hebt doorstaan... xx

En over die cyste: jaren geleden heb ik via de huisarts een echo laten maken en toen bleek ik een flinke eierstokcyste te hebben, na het weekend moest ik terug naar de huisarts voor een verwijsbrief voor de gyn en toen zei de huisarts: nu moet je wel met spoed naar de gyn, want die moet er echt uit, anders draait ie dalijk en is je eierstok afgestorven. Nou, zei ik, beetje jammer, want over een paar uur moet ik op schiphol zijn, we gaan namelijk naar Tenerife! Oké vooruit dat mocht dan wel. Ik dus daar 12 dagen gedacht dat ik een tijdbom in mijn buik had. Kom ik erna bij de gyn, zegt die: oh, kleine kans hoor dat dat gebeurt, we kijken het eerst maar eens 6 weken aan. DUS, jeetje mina, zat ik daar in de stress....

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik schrok van elk pijntje, maar dat de gyn mij in die zin wel 'geruststelde' door te zeggen dat als de eierstok draait of er iets klapt, dat je dan zooooooooveeel pijn hebt dat je dan niet meer kan functioneren. Dusse das duidelijk....

Hoest met Peg?

xx
Kaetje

Het is allemaal goed gegaan vanmiddag.. ik was later aan de beurt dan de bedoeling was. Moest ook nog rondjes gaan lopen in de wachtkamer, en dat was van te voren niet gezegd..

Vervolgens is mijn been verdoofd en heb ik weinig meer gevoeld. Wel heb ik pijn gehad toen ze starte met de laser. Erg pijn. De arts is toen even gestopt en weer verder gegaan. Daarna heb ik niks meer gevoeld tot hij bijna klaar was maar dat deed niet zo'n zeer als daarvoor..

Nu heb ik nog last van mijn lies en ik merk dat de verdoving langzaam uit begint te werken (uh hoe schrijf je dat ook alweer)

Dus ik ga aan de paracetamol..

Groetjes Merel
Merel, fijn dat het voorbij is, beterschap!!
Merel, hoe lang duurt het herstel. Beterschap in ieder geval!
Bedankt weer voor de lieve woorden meiden. Doet me heel veel goed. Het is ook een natuurlijke reactie, dat weet ik wel. Het gevoel is ook wel weer afgezakt. Alleen zie ik nu wel een beetje op tegen mijn verjaardag. Ik heb eigenlijk vier hele goede vriendinnen. Eentje heeft geen relatie en op dit moment ook geen behoefte aan man/kinderen. Een ander heeft een kindje en is nu hoogzwanger. En deze dus, net zwanger. Ik ben wel een beetje bang voor van die gesprekken over kriebels en moeheid en krampjes etc. Ik denk dat ik dan maar even buiten ga staan ofzo....

Fre, bedankt voor de geruststelling. Stom ook van me om te gaan googelen. Maar ik ben zo benieuwd of ik er van uit kan gaan dat het ding in ieder geval in december weg is of dat ik dan nog langer moet wachten.

Merel, het viel dus niet heel erg mee of wel? Hopelijk kan je de pijn een beetje bestrijden met de paracetamol. Moet je nu een steunkous dragen?

Dolfijntje, inderdaad wel tijd voor wat verschuivingen in de tabel. Waar kan ik me aanmelden als vrijwilliger?

Sammy, alles goed?

Peggy, hoe gaat het in het ziekenhuis? Krijg je wel wat visite? En kan je je nog een beetje vermaken? Of heb je het te druk met slapen?
Merel fijn dat het achter de rug is, wel vervelend dat het zoveel pijn deed en doet zeg. Bah, neem maar lekker veel paracetamol (niet meer dan het maximale natuurlijk ) Hoop dat je je morgen weer een stuk beter voelt.

Peg hoe gaat het met jou in het ziekenhuis? Weer een dagje verder, CTG's blijven goed? Duurt zeker erg lang die CTG's? Zwemmen ze steeds weg van de doppen en kan er weer opnieuw worden gezocht. Of zijn die van jou niet zo ondeugend?

Vanochtend weer FM gehad en weer niks... Nou ja, 1 mm gegroeid t.o.v. gisteren, moet nu morgen weer terugkomen. Normaal had ik al 2-3 dagen geleden een eisprong gehad en nu lijkt het erop dat het pas vrijdag wordt. Vreemd hoe je cyclus dan ineens anders is, zou spanning echt zo van invloed zijn? Wel erg onhandig want nu moet ik voor morgen ook vervang hebben op mijn werk. Mijn collega kan gelukkig een gedeelte van mijn werk overnemen, moest ze wel weer een aantal huisbezoeken verzetten. Het vereist ook nog aardig wat flexibiliteit van mijn collega's nu ik weer begonnen ben met IUI. Vind ik erg vervelend, ook al weet ik dat ze het met liefde doen.
Kaetje weten je vriendinnen van jullie situatie? Anders kan je zodra ze weer over zwangerschappen beginnen, gelijk opstaan en midden in het gesprek "Wie wil er nog wat drinken?" zeggen en weglopen. Als je dat een paar keer doet begrijpen ze de hint denk ik wel Of even buiten gaan gillen, dat lucht ook nog wel eens op Sterkte hoor!
Ja, ze weten het wel hoor! En ze zijn ook hartstikke lief voor me, houden er echt rekening mee. Gisteren had ze getest en ik was 1 van de eersten die ze gebeld heeft omdat ze niet zou willen dat ik het via via zou horen. Het is meer dat ik me voor kan stellen dat de verse zwanger zo enthousiast is dat ze er veel over praat. Als ze er te veel over praten vraag ik gewoon wie er zin heeft in een lekkere borrel, daar zijn ze allebei niet vies van normaal gesproken
Balen dat je een traag ei hebt. En waar het door komt? Ja, wat een raadsels he...
Kaet, met mij is alles goed hoor. Blijf maar wachten zeg maar. Ik ben ook altijd bang voor de gesprekken, maar meestal valt dat erg mee is mijn ervaring. Zeker op jouw eigen verjaardag.

Dolfijntje, wat vervelend dat je eitje niet hard groeit. Hoeveel mm is hij nu? Dat vind ik wel makkelijk aan hormoonstimulatie, dan gaat het altijd veel sneller. Ik had met spuiten op dag 10 of 11 eisprong en zonder 15 of 16. Vervelend dat collega's werk moeten overgeven, maar ze doen het vast met liefde.
Merel: fijn dat het achter de rug is. Maar vervelend dat het zoveel pijn deed en doet zeg.

Ook een voor Kaetje. Lastig allemaal. Hopelijk vallen de gesprekken op je verjaardag mee.

Peg: hoe gaat ie?
Merel, veel sterkte met het herstel. Ingreep toch iets anders dan je dacht.

Kaet, bij zo'n nieuws wordt je weer met nieuws op de feiten gedrukt, heftig altijd.

Dolfijn, hopelijk gaat je ei snel groeien.

Peg, online geweest, dus alles relatief rustig?
Na een nacht slecht te hebben geslapen doet mijn been nog zeerder.. Volgens mij wordt mijn been al aardig blauw.. Ben heel benieuwd hoe dit eruit ziet als ik morgen de kous even uit mag doen..

Ga zo ff snel wat eten, dan kan ik weer paracetamol innemen
anoniem_63736 wijzigde dit bericht op 30-09-2009 10:17
Reden: verkeerde zin neergezet
% gewijzigd
Arme Merel.... sterkte met het herstel!
Jeetje Merel, sterkte er maar mee. Je moet zeker ook met je been omhoog?
Nee ik hoef niet speciaal met mijn been omhoog te zitten.. Ik mag alles maar dan rustig aan en niet te veel en te ver.. Ik mag fietsen, lopen alleen niet sporten.. Dus ik doe alles stap voor stap. De trap op en af is het ergste. Beide voeten op een tree en dan naar de volgende.. Combi van pijn en die kous maakt dat het allemaal niet zo snel gaat..

Ach... Het gaat wel weer over denk ik..
Dolfijntje, balen dat het niet opschiet. Vervelend dat het nu net zo lang duurt he met die spanning.

Kaetje, vervelend inderdaad als het dan steeds over de zwangerschap gaat. Wel fijn dat ze lief voor je zijn!

Merel, gelukkig weer achter de rug dus, maar wel balen van de pijn. Doe het rustig aan he!
Heftig Merel. Dus Zumba zit er voorlopig niet in?

Wanneer zou je pijn vrij moeten zijn?
Kom ik ook weer eens langs waaien ...........druk!

Heb vaag bij gelezen, maar zag iets voorbij komen over een cyste. Heb ik ook gehad, toen was ik net zwanger, en kreeg er wel een draaiing door. En geloof me dat voel je wel! Dus lekker rustig aan doen hoor en veel drinken!
quote:Fre schreef op 28 september 2009 @ 16:44:

CD, bij 4 maanden mag je nutrix door de laatste fles doen, nu we dat doen snapt ons manneke ook dat ie door moet slapen!

xxBedankt voor dit advies! Als het tegen die tijd nog zo is, houd ik het in gedachten.
Kaet, wat vervelend dat je nu voor het eerst dat stekende gevoel bij het "blije nieuws" van een vriendin hebt ervaren. Is echt niet leuk, maar helaas wel heel logisch.

Ik heb ook een paar cystes gehad. Die deden af en toe ook wat zeurderig pijn, maar er was niets bijzonders mee aan de hand en ze zijn uiteindelijk ook vanzelf weggegaan.

Merel, wat fijn dat de operatie nu achter de rug is, hopelijk is de pijn snel over.

Dolfijntje, jammer dat je ei niet zo snel groei.

Hoe is het met Peg?
quote:kaetje schreef op 29 september 2009 @ 18:45:

Ik denk dat ik dan maar even buiten ga staan ofzo....

Hé Kaet, jij naar buiten op je eigen verjaardag??? Dat lijkt me niet, hoor! Laten zij maar lekker buiten gaan staan met geleuter over zwangerschap en baby's!
Bah Merel, wat vervelend dat je zo'n pijn hebt! Doe rustig aan, en ik hoop dat die rotdingen nu wegblijven!

Kaet: is helemaal niet zo raar hoor, dat je er tegenop ziet bij je verjaardag! Gewoon aangeven hoe je je voelt! Als het hele goede vriendinnen zijn begrijpen ze het best wel!

Dolfijn: traag ei dus! Kan zomaar een groeispurt krijgen hoor, die follikels zijn rare dingen! Ik hoop dat alles goed gaat!

Hier is het rustig! Mijn buik doet helemaal niet meer raar, ondanks dat ik geen weeenremmers meer heb en de CTG's zijn hartstikke goed! Morgen groei-echo etc. Maar naar huis gaan kan ik voorlopig uit mijn hoofd zetten, ik blijf hier tot de bevalling en als de conditie van de kindjes zo blijven gaan ze me met 37 weken inleiden............dus pas over 2 weken!

Hoewel ik weet dat dit het beste is en ik niet mag klagen omdat ik straks wel 2 kindjes heb en een paar van jullie nog met lege handen staan had ik het vanmorgen even helemaal gehad! Dan lig ik hier straks mss wel 5 weken, en dan na de bevalling nog een week, en ik mis mijn huisje, mijn katten, mijn dingetjes en gewoon lekker knuffelen met Peg-man heel erg!!

Zo! Nu uitgeklaagd.............

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven