Kaetje en de prikbitches

05-08-2009 21:42 1221 berichten
Alle reacties Link kopieren
IEDEREEN DIE OOK EEN KLAP VAN DE MEDISCHE MOLEN HEEFT GEHAD EN MEE WIL SCHRIJVEN IS WELKOM

Superstoere meisjes:

* Kaetje: 31 jaar. na 8 IUI nu bezig met afvallen, daarna verder met IVF

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, 6e IUI gehad. Nu even pauze tot na de zomervakantie.

* Merel29: Korte rustpauze.. Eerst vakantie en dan op voor de laatste keer..Dat zal eind 2009 worden..

* Fleur: 3e IVF/ICSI poging aan het eind van het jaar.

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, Start IVF november.

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI mislukt + 2xIVF mislukt. Nu afwachten hoe we verder gaan.

*Watson: start april 2008, Onlangs kijkoperatie gehad met positieve uitslag. Deze cyclus beginnen met 1e IUI

*Dolfijntje: mei 2006 begonnen, 3 x IUI, endometriose weggelaserd in mei 2009, nu in afwachting van vervolgtraject

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, goede kijkoperatie maar verminderd vruchtbaar zaad, begonnen met IUI in maart 2009. zwanger na IUI nr.2 maar een miskraam in juni.

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Lynn80: begonnen in mei 2007, nu 8e (en laatste) IUI poging. Start IVF per september 2009

*Kanarie: #

3 jaar geleden begonnen met proberen; een jaar geleden een miskraam gehad; sinds twee maanden bezig met IUI

*MagiC:# 36 jaar, begin 2008 begonnen, 10 september 2009 laparoscopie gepland.

*Bankie 34 jaar, Dochter van 3 gekregen na 8 IUI, nu op voor de tweede, via IUI

*Heidss 28 start jan met eerste ICSI poging...

Zouden eerst deze maand al starten maar zijn net alle 2 begonnen bij een nieuwe baas, Daar eerst ff rust mee opbouwen en dan het nieuwe jaar nieuwe kansen

*Yamunamamma van yammini, in afwachting van kaakoperatie en begin 2010 . daarnaweer naar ZH voor een yammini-broertje/zusje.

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test, 24 november uitgerekend

* Sophy: 2 jr bezig, 3 keer ICSI in eigen cyclus, 3e keer raak! Positieve test op 3 mei. Echo op 19 mei

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI). Op 8 juni positieve test! spontane zwangerschap!!

*Zitah: IUI uitgerekend januari 2010

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: zwanger via IUI Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, 06-01-'09. Dochtertje!

* Nicks: Bevallen van een zoontje op 13 april 2009.

* Suzzel: ICSI,

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. zoon

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes op 20 mei een jongetje en een meisje!

* Debgirl1984: PCO 20 mei dochtertje.

* Nicky22: meisje geboren op 06-06-09

* Rebels: Kind 2 jr, Dochtertje geboren op 12 juni.

* Maria 52 (Pierel): Zoontje geboren op 3 juli 2009.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging.

* Blogbabe: IUI Op 10 juli mama geworden van een meisje.

* Carpe Diem: ICSI. Op 14 juli bevallen van een meisje.

* Tornapart: IVF /CRYO 20 augustus een zoon

* Peggysue2: IVF 14 okt bevallen van een tweeling

zoon en dochter. beide kindjes nog in het ziekenhuis.

hier is het oude topic
Blog: staat hem heel goed btw... ;) ik vind het echt heel knap van hem!

65 kilo als einddoel is inderdaad stevig, maar wel heel goed dat je het gaat proberen! Samen met je dietiste kun je vast een goed stappenplan maken met haalbare doelen en goede handvatten....heel veel succes!

Kaet: fijn dat je weer terug bent meid! Mooi gehad? Goed voornemen zeg! Petje af! Gaat je lukken, want jij bent Opperbitch (en straks naast prikbitch ook afvalbitch ;))

Kusjus Voor Een Ieder, Sophy kijkt CSI
quote:Sophy schreef op 10 augustus 2009 @ 20:57:

Blog: staat hem heel goed btw... ;) ik vind het echt heel knap van hem!Haha! Ik lach me dood hier! Jij hebt ooit iets heel leuks (in Blogmans ogen) geschreven op hyves of hier, ik weet het niet meer. Iets over onze katten ofzo. Dat jij die diertjes nooit weg zou doen, ook niet als ze je huis vol zouden zeiken. Iets in die trant... En nu, als ik het over iemand van het forum heb dan vraagt Blogman standaard 'is dat die leuke?' Ik las net je berichtje en zei tegen Blogman kijk eens wat die leuke over je geschreven heeft! Nou, nu ben je die ene hele hééééle leuke, kan ik je zeggen.
Hahaha wat grappig blogje
Goedenmorgen!

Ben er weer eens..................beetje druk enzo (met op de bank liggen luieren??)

Langzamerhand komt iedereen weer terug van vakantie?

Kaet: wel een beetje genoten van je vakantie? En wat een plan! Jeetje! 25 kilo is best erg veel om er af te krijgen.......

Mss moet je het ook eens in het ziekenhuis overleggen, ze hebben wel vaker meiden met overgewicht gehad op de ferti-afdeling, mss hebben ze wat tips?

Marie: hoe zit jij er in? Ben je al bijna aan de punctie toe? Gaat het een beetje met alles?

Soof; wat moet het toch moeilijk voor jou zijn allemaal! En wat een klote-dingen om over te moeten praten terwijl het nu eigenlijk alleen maar over jouw zwangerschap zou moeten gaan! Ik hoop dat je het een beetje vol houdt allemaal! Wanneer heb je de 20-weken echo? (of al gehad??)

Lynn: wat een omschakeling.........en wat een communicatie weer! Blijf goed aangeven wat jij ervan vind hoor, het is jouw lijf!

CD: gelukkig gaat het nu allemaal wat beter! En wel spannend, de eerste dagen alleen met je kindje!

Bengal: alles goed met jou?

Yam: hoe is het bij jou??

Weet het verder ff niet meer........
Merel: voor jou nog even een dikke knuffel!!
Yam, is het weer beter met jou? Of is het sinds de terugslag nog niet weer beter geworden?

Blog, ik had inderdaad ook ineens die foto van Blogman in zijn zwembroek voor ogen, toen ik las dat hij zo afgevallen was. Dat heeft hij goed gedaan zeg! Hoe is het met jouw eigen gewicht. Ik las op het juli-topic dat je bang was dat het nooit meer goed zou komen (al voordat je bevallen was trouwens), maar volgens mij valt het wel mee of niet? Ik ben zelf nu nog ongeveer 2 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap, maar mijn buik is nog wel veel dikker en vooral slapper....
quote:Carpe Diem schreef op 11 augustus 2009 @ 15:11:

Blog, ik had inderdaad ook ineens die foto van Blogman in zijn zwembroek voor ogen, toen ik las dat hij zo afgevallen was. Haha! Jullie zitten gewoon naar m'n vent te loeren, stelletje b*tches!!!!!!!

Ik las op het juli-topic dat je bang was dat het nooit meer goed zou komen (al voordat je bevallen was trouwens), maar volgens mij valt het wel mee of niet? Ik ben zelf nu nog ongeveer 2 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap, maar mijn buik is nog wel veel dikker en vooral slapper.... Heb ik dat geschreven op het juli-topic?!?! Dat weet ik al niet eens meer! Nou, het valt reuze mee! Ik zit zelfs 1 kg onder mijn oude gewicht. Dus ik mag niet klagen! Maar idd, die buik is echt slap. Ik kan alle strakke spijkerbroeken e.d. weer aan. Alleen erg jammer van die rol erboven. Ach ja, 'gelukkig' heeft Blogman zeer veel tips voor me (helaas, hij is soms nogal fanatiek!).

Yam: hoe gaat ie nu?
Off-topic: de oplader van mijn laptop heeft het waarschijnlijk begeven, dus als ie straks leeg is dan is ie ook echt leeg. Kan je die opladers ergens los kopen? En bestaan er ook universele opladers ofzo?

*En Blog gaat snel het internet afspeuren voor een oplader. Geen tijd meer te verliezen!!!!!!! Nu maar hopen dat dat dus ook het probleem is*
Ik kan het allemaal niet meer bijbenen! Toen ik in mijn vakantie een keer reageerde was er niet veel geschreven en nu ineens wel hartstikke veel!

Maar als ik het goed gezien heb geen nieuwe zwangeren en ook geen bevallingen?

Het goede voornemen hier is wel nodig. Hulp van het ziekenhuis hoop ik ook te krijgen, daarom ga ik ook mee doen aan een studie over het verband tussen overgewicht en fertiliteit. Gisteren heb ik de gyn nog een keer gebeld omdat ik nog steeds niet ongesteld ben (en de test is toch echt negatief) maar ze is nog op vakantie. Maandag moet ik weerbellen en dan moet de arts zelf beoordelen of ik langs moet komen en wanneer. Ook zei de telefoniste dat ze dacht dat ik me in september op kan geven voor de studie en dan kan ik dus beginnen met afvallen. Als ik wordt ingeloot krijg ik hulp, anders mag ik meteen met IVF beginnen. Maar dat wil ik niet, ik wil echt eerst afvallen. Als ik geen hulp krijg via de studie dan kan ik misschien op een andere manier hulp krijgen.

Witchke, het verband wordt wel aangenomen maar het is nog nooit aangetoond in een grootschalig onderzoek. Dat gaan ze nu dus doen in Nederland. Je stelt je doel wel heel hoog zeg! Hopelijk tref je een goede dietiste die je kan helpen om je doel te bereiken. Bedankt voor het aanbod om mee te schrijven maar op het moment heb ik er niet zo veel behoefte aan. Ik vind 1 topic wel genoeg om bij te houden.

Ik heb de laptop vandaag weer onder het bed vandaan getrokken, moest echt even acclimatiseren nu ik weer thuis ben. Maar nu zal ik er weer vaker ben probeer ik weer wat op de hoogte te blijven...
Oh ja, Blog, je kan wel universele laders kopen. De mijne had het ook begeven en heb een nieuwe moeten kopen. Hij was belachelijk duur, ik geloof 70 euro.
Kaetje, wat vreemd dat je nog niet ongesteld bent en een negatieve test hebt! Hoe lang is je cyclus nu? Hoe voel je je verder? Wel een lekkere vakantie gehad? En wanneer moet je weer werken?
De vorige keer was het ook zo, nadat ik cystes had. Toen heb ik er medicatie voor gekregen. En nu had ik aan het begin van deze cyclus ook 2 hele kleine cystes dus het zal daar wel mee te maken hebben. Volgens mij is het nu 6 weken geleden dat ik ongesteld ben geworden. Maar verder voel ik me prima, ik maak me er ook niet druk om.

Onze vakantie was geweldig. Het was wel heel erg warm elke dag 30 tot 35 graden. Dat ontmoedigde nog wel eens om wat te gaan ondernemen. Maar we hebben toch wel wat dingen gezien. En lekker veel uit eten geweest, ook leuk!
He Kaet, wat rottig dat je nog steeds niet ongesteld bent zeg...... blegh....hopelijk heb je snel een arts gesproken....

En echt petje af hoor. Mocht die studie niet lukken of niets voor je blijken, dan zou ik idd goede begeleiding zoeken. Geeft je gewoon erg veel houvast en steun.

Ik ben jaren geleden wel eens bij een dietist geweest en dat was echt heel zinvol. Alleen al omdat ik geen idee had dat croissants van die enorme caloriebommen waren (hey, hey, ik was heel jong ja!). Dus ik iedere dag ham-kaas croissants eten, blijken die dingen met ongeveer een half pakje roomboter per unit gebakken te worden.....wist ik veel

Nu wil ik absoluut niet zeggen dat jij zo naief bent als ik was hoor, maar ik had veel aan haar heldere adviezen en alleen al het feit dat ik er iedere twee week heen ging om even te reflecteren, hielp.

Ook in sportscholen kun je tegenwoordig heel kundige begeleiding krijgen en vergeet ook niet het ziekenhuis aan hun jasje te trekken, mocht die studie niet doorgaan. Misschien hebben ze daar wel leefstijlprogramma's enzo (ik weet bijvoorbeeld dat ze een stoppen met roken poli hebben).

Heel fijn dat de vakantie zo geslaagd was meid!

Blog: weet niet of je dit nog leest, maar je kan ook zo'n redelijk louche turks telefoonwinkeltje binnenstappen. Ik weet niet zeker of ze het dar hebben, maar iets zegt me dat ze het dan wel voor je kunnen ritselen Volgens mij hebben ze daar ladingen batterijen en accu's voor van alles en nog wat. hier in ieder geval! Hopelijk is het probleem snel verholpen. En ach, wat is 70 euro als je anders ons moet missen? En nog erger: dat wij jou moeten missen!?! Ik zeg: collecte dames! Alleen al zodat Blogje nog meer sexy foto's van haar man prachtige kind kan plaatsen hahahahaha

Pegs: lig je lekker op de bank? Haha, goed zo hoor meid, zo hoort het! Kon je een beetje genieten van de mooie dagen, of was het te warm voor je?
Hier wel ok, mijn energie komt een beetje terug, maar vandaag had ik wel een heftige dag....had een afspraak met de huisarts over wat vragen tav het euthanasietraject dat mijn moeder in gang heeft gezet. Althans; ze heeft de wens uitgesproken en ik had een paar vragen over de procedure.

Het was echt het meest vreemde en inspannende gesprek dat ik ooit heb gevoerd....niet eens om het onderwerp, maar om de houding van mijn ha. Ik zal niet teveel in detail treden, maar ik kreeg heel erg weinig ruimte om uberhaupt uit te spreken en mijn vragen te stellen, ze luisterde bar slecht en uiteindelijk liet ze me met het gevoel zitten dat ik me met iets bemoeide waar ik niets mee te maken had. Letterlijk noemde ze dat het traject iets tussen haar en mijn moeder was. Naja, ik heb antwoord op mijn vraag en weet wel dat ik ook voor deze informatie niet bij haar aan hoef te kloppen in het vervolg. Ze benadrukte dat het voor haar ook een heel moeilijk traject was en dat ze altijd drie maanden van slag was na een euthanasie. Kennelijk ligt het bij haar ook heel gevoelig en wellicht dat haar heftige en defensieve houding daar vandaan komt, maar ik was echt uitgeput daarna. En boos. En verdrietig.

Bleek ook nog dat mijn moeder die procedure verkeerd had begrepen en dat kon ik vervolgens uitleggen aan mijn moeder. Nee, dat is leuk. Tjongejonge, ik snap ook wel dat het voor een huisarts moeilijk is, maar ik kwam daar met een hele legitieme vraag, trok nergens haar kundigheid, integriteit or whatsoever in twijfel en heb ook nooit de wens van mijn moeder aangetast. En toch voelt het alsof ik iets misdaan heb.....

Naja, op naar morgen, 20 week echo. Ben zo gespannen......ga maar vroeg op bed. Ik heb het om half tien en laat zsm van me horen.
Jemig Soof, wat een nare houding van je huisarts. Het is toch ook voor kinderen een hele ingrijpende gebeurtenis. Ik kan me voorstellen dat dat veel energie heeft gekost.

En jemig meis, alweer 20 weken. Ik heb het idee dat je veel sneller gaat dan ik. Is natuurlijk niet zo, maar bij jou gaat het veel sneller dan bij mij!!! (ik vind het namelijk zoooooooo langzaam gaan)

Andere meiden, hele hele hele dikke kus en knuf voor jullie. Ik kan het hier niet zo heel goed bijhouden omdat er zo enorm veel geschreven word. Maar ik denk wel aan jullie en lees met jullie mee.

Dikke kus, Barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Hahah Barb: ik ben morgen 18 wk en 6 dagen Beetje vroege 20 week echo dus hahaha. Maar ik vind andermans zwangerschap ook veeeeeel sneller gaan
Spannend Sophy, hopelijk is alles goed morgen. Wil je ook weten of je een jongetje of een meisje krijgt? En gaat je moeder weer mee naar de echo?

Lijkt me vreselijk moeilijk, de houding van de huisarts van je moeder. Natuurlijk is het voor haar ook heel moeilijk om te doen maar voor jou is het toch ook hartstikke moeilijk? Ik zou me kunnen indenken dat het je nader tot elkaar brengt maar daartoe laat jouw huisarts duidelijk geen kans. Gelukkig bijt je wel van je af maar het is wel heel verdrietig dat dat nodig is. Ook omdat het je zoveel energie kost.
Jeetje soof, wat een reactie van jouw ha. Ergens begrijp ik wel dat ze zegt dat het in eerste instantie iets is tussen haar en haar patient (lees je moeder) ivm privacyregeling maar kom op, je bent haar dochter!! Dat snap ik allemaal echt niet hoor, alsof jij daar voor je lol zit dit soort trajecten te bespreken.

Ik heb het gevoel dat ze (lees artsen) in dit soort gevallen totaal niet denken aan de gevoelens van de naasten en hoe zwaar het voor hen (in dit geval lees jou) is. En dan ook nog verkeerd uitleggen (of in ieder geval niet duidelijk genoeg) zodat jij het gesprek nog een keer over mag doen met je mams.... Heel veel sterkte Soof en natuurlijk mag je hier boos en verdrietig om zijn.

Oh ja even ego. Vandaag medicatie opgehaald voor mn volgende cyclus (spuiten) moest even vooruit betalen om het later (hopelijk) van mn ziekenfonds weer terug te kijken. Ik had natuurlijk nog de kosten voor pregnyl in gedachten maar nee hoor! Koste me Eur 288 en nog iets. Wow, dat vind ik wel geld. Heb hier 2 voorgevulde spuiten voor gekregen maar vraag me nu af hoelang ik hiermee kan doen. Is natuurlijk nog niets vergeleken met de kosten van IVF maar schrok toch wel een beetje.

Nou groeten aan iedereen en natuurlijk ook veel liefs!
Lynn, wat heb je precies gekregen? Puregon? Dan zijn het een soort capsules die je in de pen laat. Je kan dan aan de pen draaien en de eenheden regelen. Dat komt er dan uit en de rest blijft gewoon goed. Per cyclus had ik meestal 2 van die capsules nodig.
Soof, ik zit je berichtje echt met stijgende verbazing en ergernis te lezen. Dat zij het 3 maanden moeilijk heeft na euthanasie mag ze niet op jouw bordje leggen! Zij is de professional. Hoe lang denkt ze dat jullie het moeilijk gaan hebben? Heel erg dat jij het gevoel hebt dat je iets misdaan hebt.

Ik hoop dat je je iets kan ontspannen en morgen rustig naar je 20 weken echo kan, want dat is een hele mijlpaal! Gaat je mama mee? Heel veel succes morgen!!
De prikpen kreeg ik trouwens pas bij de prikinstructies, niet bij de apotheek.

Wel heel veel geld, wat je dan even vooruit moet betalen inderdaad. Vreemd dat het niet meteen naar je verzekering gaat. Ben je naar je eigen apotheek gegaan, waar je altijd komt?
Kaet: het is een meisje

Dank jullie voor de reacties....voel me al iets beter...nu ff eten....
Blog, ik had inderdaad ook ineens die foto van Blogman in zijn zwembroek voor ogen, toen ik las dat hij zo afgevallen was. Haha! Jullie zitten gewoon naar m'n vent te loeren, stelletje b*tches!!!!!!!

Hallo, jij plaatst die foto's toch op je hyves, tussen de babyfoto's :-)
Blog, dus ook al de kilo's er weer af. Dat is wel prettig, nu die rol inderdaad nog. Ik heb nu nog geen idee hoe ik die weg ga krijgen. Ik durf nog geen buikoefeningen te doen, met de nog pijnlijke hechtingen.

Kaet, wat verwarrend dat je nog niet ongesteld bent geworden en een negatieve test had. Maar inderdaad, als je nog cystes had, zou dat goed de oorzaak kunnen zijn. Wat fijn dat je vakantie zo lekker was.

Soof, wat moeilijk dat gesprek met die ha. Is dat dezelfde huisarts die jij hebt/had? Nee toch? En wat spannend morgen de 20 weken echo! Ik vond het aan de ene kant een leuk vooruitzicht, maar toch ook wel heel spannend.

Lynn, wat naar dat je het geld voor de medicatie eerst moet voorschieten, want is best veel geld inderdaad. Welk medicijn heb je?
Nou, ik lees mee maar typ met 1 hand en de andere hand duwt de oplader met los contact aan zodat ik nog een beetje stroom heb. Schiet lekker op zo! Morgen kan ik een lader van iemand lenen (Blogman heeft het geregeld, want die wil zeker weten dat het aan de lader ligt voordat ie een nieuwe koopt).

CD: ik durf ook nog niet veel te doen hoor, ivm de hechtingen. Het is nu allemaal wel redelijk genezen. Maar ik vind het toch een beetje eng om gelijk volop aan de slag te gaan!

Kaet: verwarrend allemaal!

Lynn: wat gek dat je dat geld moet voorschieten. Heb ik gelukkig nooit gehoeven. Bij welke verzekering zit jij? Ik zit bij menzis en heb nooit problemen gehad.

Soof: wat een moeilijk gesprek! Bah! Spannend hoor, die 20-weken-echo (vond ik althans heel spannend!). Gaat je moeder mee? Bij ons mocht dat trouwens niet, omdat het een medische echo is en geen pretecho.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven