kantoorbaan vs alphahulp

10-04-2010 13:53 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies

ik zit met een dilemma. Ik ben nu in verwachting van frummel nr2.

De oudste gaat vanaf januari 2010 naar school.

Momenteel werk ik bij een verzekeringskantoor op di,wo,vrij.

ik heb op mijn werk aangegeven dat ik de vrijdag graag wil ruilen voor de maandag ivm plaats op de opvang. Zij gaan hier niet mee akkoord en ouderschapsverlof zou ook niet kunnen.

Nu had ik begin het jaar gesolliciteerd als alphahulp en ben daarbij aangenomen. Later in het jaar beginnen was prima en geen probleem.

Nu ga ik van een kantoorbaan en een "zorgbaan" dit zou evt wel op de dagen kunnen die ik wil ma. di. wo, en vanaf januari ma,di,do ivm school.

Ik ga dan ook 6 uur minder werken dus ook minder inkomsten maar kan dan wel iedere ochtend mijn oudste naar school brengen en op tijd weer ophalen van de bso

Wat zouden jullie doen?

het is nu gewoon heel moeilijk een kantoorbaan te vinden voor 3 dagen alles is meestal fulltime.
Als je het leuk werk vindt en jullie kunnen het financieel aan, waarom niet?

Ouderschapsverlof mogen ze in principe niet weigeren als je min. een jaar in dienst bent.
Ik weet niet precies wat je bedoeld met Alpha hulp maar vanaf 01-01-2010 bestaat dat niet meer. Je bent of in dienst van een thuiszorgorganisatie of je bent een zelfstandige die zich laat inhuren ofwel door een thuiszorgorganisatie of direct bij een cliënt middels een PGB.
Werk als Alfahulp is fysiek wel zwaarder. Op een kantoor zitten is een stuk relaxter wat dat betreft. Zo heb ik het tenminste wel ervaren, heb beide gedaan.

Ik zou voor de kantoorbaan gaan en andere opvangmogelijkheden zoeken.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
volgens mij is de exacte omschrijving hulp bij het huishouden via een thuiszorg organisatie.

en met dat ouderschapsverlof als bedrijf daar mee in het gevaar zou komen mag dat weer wel geweigerd worden rare regeling ook als je niet betaald krijgt maar goed
Een organisatie moet wel goed kunnen aantonen dat jij niet met ouderschapsverlof kunt hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven