Kapla?

06-08-2010 21:56 8 berichten
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met speelgoed ala Kapla.

Er is zoveel in die categorie te krijgen, Kapla, een of ander B-merk daavan, Knexx, Sio montage en vast nog wel veel meer.

Wat is nou echt leuk en kunnen ze echt lang mee spelen?
Alle reacties Link kopieren
Hier op de bso is kapla echt favoriet. De kinderen bouwen hoge torens, garages, hele boerderijen en wat verder in hun hoofd opkomt.

Kapla is alleen erg aan de prijs, ik zou voor een b-merk gaan (of op mp zoeken). T zijn alleen maar kleine houten latjes.

Hoe meer, hoe beter overigens. Ik kreeg gisteren nog de vraag of we niet meer kapla hadden, de grote bak was nl leeg en de meiden wilden de toren hoger hebben.
Met knex daarentegen wordt al een jaar praktisch niet meer mee gespeeld.
Mijn oudste zoon is helemal wild van Kapla, knexx en aanverwanten.

Hij is inmiddels 9 jaar en nog lang niet uitgespeeld met Kapla en knexx
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik heb een doosje van die Kaplaplankjes maar mijn kinderen zijn er niet erg in geïnteresseerd. Misschien nog te jong (2 en 1).
Ik denk idd dat ze nog wat jong zijn daarvoor. Hoewel ze er sowieso torens e.d. mee kunnen bouwen, het echte werk is natuurlijk voor wat oudere kinderen
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
KAPLA is echt fantastisch speelgoed. We hebben het op school ook en er wordt zo veel meegespeeld. Alle leeftijden vinden het leuk. Wij hebben dan de grote bakken. Ze kunnen er echt van alles meemaken. Bruggen, torens, wegen, garages. Het prikkelt echt de fantasie.

Ik denk dat de kracht van KAPLA is dat het blanke saaie blokjes zijn in dezelfde maat.

Ik wil het hier ook wel hebben. Dus misschien dat het wel snel op een verlanglijstje verschilt.
Kapla is fantastisch!

Mensen zeggen vaak 'oh dat zijn maar plankjes, maak ik zelf na..' Maar Kapla is zo perfect afgewerkt. De afmetingen en het gewicht van de plankjes waardoor het er gemakkelijk 'spectaculair' uitziet (zodra er mee gespeeld wordt dan he... anders blijven het gewoon saaie rechte plankjes). En het feit dat het hout dusdanig is bewerkt dat het niet meer groeit of krimpt of krom trekt en altijd dus hetzelfde blijft!

Kapla is prijzig, misschien kun je het tweedehands vinden. Het is fantastisch speelgoed, maar als je het wilt, koop dan geen 'nep variant'. Gaat ten koste van het spelplezier. Begin ook niet met een klein doosje. Zijn kinderen zo mee uitgebouwd. De kleine doosjes zijn meer voor uitbreiding bedoeld.

Leuk speelgoed iig. Ik kan het je van harte aanraden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven