KDV ergernissen

27-12-2010 15:57 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Word gebeld of ik mijn dochtertje wilt halen want ze is echt niet lekker..

Neem ik vrij met veel moeite onder de noemer het is een noodgeval.

Haal ik haar op en kom ik thuis, en nou blijkt er dus niets te zijn zoals koorts(nagemeten was 37C) en krampen??niets van gemerkt en die harde buik heeft net een stinkende luier geproduceerd.

Zijn er meer ouders die zich ergeren aan zulke akkefietjes
Wees blij dat ze zo begaan zijn en dat ze op de moment dachten dat het beter was als ze bij jou zou zijn.

Dat het achteraf meevalt is toch alleen maar mooi meegenomen?!
Ik vind het juist erg fijn dat ze hier op kdv koorts niet als graadmeter nemen, maar hoe het kindje zich voelt. Hier zoon wel eens opgehaald zonder koorts, maar duidelijk een hoopje ellende. Maar ook wel eens (na overleg) op kdv gebleven terwijl hij verhoging had. Dat het slecvhts krampjes zijn hoeven zij niet te weten he, ik bedoel, misschien is ze al de hele dag onbedaarlijk aan het huilen, onttroostbaar, tja dan heb ik liever dat ze bellen, ookal is het dan misschien niet helemaal noodzakelijk. Als mijn kinderen zich niet lekker voelen dan heb ik ze ook liever thuis of bij opa en oma.
Helemaal met dropshot eens! En ze bellen echt niet zomaar!! Je dochters welbevinden is toch wel wat belangrijker dan je werk neem ik aan!!!
Ik was laatst eerder opgelucht toen het meeviel toen ze belden om hem op te halen. Liever een keer teveel gebeld dan te weinig.

Ergernissen; kolffles omgooien en een andere keer de vriezer fles verwarmen ipv de al ontdooide.
Beter een keertje teveel gebeld, dan een keertje te weinig, toch? Ik neem aan dat de leidsters gewoon het allerbeste met je kindje voorhebben.
Okay daarin hebben jullie wel gelijk! toch blijft het vreemd als er echt niets is
Maar het kan best zo zijn dat ze zich thuis fijner voelt? Als jij je niet helemaal lekker voelt, ben je thuis toch ook meer op je gemak dan bv. In een groep met 8 drukke volwassen die huilen en spelen, gillen, zingen etc.
Kinderen kunnen heel snel koorts krijgen én het kan heel snel weggaan. Ik vind het attent en alert dat de leidsters zo goed naar jouw kind kijken. Dat jij je gal daar over spuugt: bijzonder. Vraag me af hoeveel gal je had gespuugd als ze niet hadden gebeld.

Ze bellen je heus alelen maar als zij denken dat er iets is, niet om je te pésten hoor

Ik erger me eigenlijk alleen dat ze een hele week dichtzijn. Maar das geen ergeren..das gewoon jammer.
Ik was ook erg blij dat ze me belden als mijn zoon zich niet lekker voelde. Ze zijn ook niet alleen op het kdv en als eenvan de kindjes zich zo naar voelt is dat natuurlijk ook niet leuk voor de anderen.

Ik vond het ook irritant dat ze dicht waren en die stomme studiedagen.
Ik heb die ervaring ook wel. Ze kunnen echt om niks bellen, en het voordoen alsof het heel erg is. Als ik aankom is het 9 van de 10 keer over, of valt het wel mee. Het zijn geen medici, maar ze kijken naar je kindje. Ik heb liever dat ze bellen dan dat ze maar niet bellen.

En dan beoordeel ik zelf wel of ik met mijn kind naar de dokter ga, want ook dat blijkt 9 van de 10 keer niet nodig en paniekvoetbal.
kan me voorstellen van TO dat je met veel moeite vrij neemt van je werk en er niks aan de hand blijkt te zijn, dit een beetje lullig voelt. Maar toch, goed dat ze bellen en je kindje goed in de gaten houden, heb op kinderdagverblijven gewerkt waar ze hier juist heel laks in waren, met alle gevolgen (uitbraak van waterpokken over het hele KDV) van dien.
Ik ben zelf leidster en bel ook naar de ouders als ik de indruk heb dat een kindje zich niet lekker voelt.

Een kind wat zich niet lekker voelt heeft er geen baat bij om in een grote groep met (drukke) kinderen te zijn. Soms kan je je vergissen en was het achteraf niet nodig de ouders te bellen, maar het kan ook anders uitpakken. Stel dat jouw dochtertje wel ziek was geworden en ze hadden je niet op tijd gebeld, waardoor er iets ernstigs is gebeurd met je dochtertje?

Buiten dat wil ik als leidster altijd dat elk kind zich zo fijn mogelijk voelt en ik wil ze de aandacht geven die ze nodig hebben. Een kind wat ziek is heeft gewoon veel extra aandacht nodig (ja, liefst gewoon van mama of papa).......daarnaast heb je nog een heleboel andere ( niet zieke) kinderen die ook aandacht nodig hebben.

Een kinderdagverblijf is gewoon niet ingericht op zieke kinderen.

Om nog maar niet te beginnen over eventuele besmettelijke ziektes.

Helaas weet je altijd pas achteraf of het een " akkefietje" was of niet.
quote:Gebakje21 schreef op 27 december 2010 @ 16:32:

kan me voorstellen van TO dat je met veel moeite vrij neemt van je werk en er niks aan de hand blijkt te zijn, dit een beetje lullig voelt. Maar toch, goed dat ze bellen en je kindje goed in de gaten houden, heb op kinderdagverblijven gewerkt waar ze hier juist heel laks in waren, met alle gevolgen (uitbraak van waterpokken over het hele KDV) van dien.Dat hou je toch niet tegen hoor! Al besmettelijk voor de pokken zichtbaar zijn.
Waterpokken en hoofdluis zijn onuitroeibare dingen op een KDV of school. Dat is niet tegen te houden.

En verder, liever een keer teveel gebeld dan een keer te weinig.

Gebeurt het vaak dat je je kind moet ophalen? Dan snap ik op zich je ergenis wel maar niemand kan er wat aan doen als je kind regelmatig kwakkelt.
Bij mij belden ze in dat soort gevallen altijd en zeiden: je HOEFT haar niet te halen maar we hebben de indruk dat ze thuis beter af is. Dan kun je de keuze zelf maken. Ik ging dan vrijwel altijd haar ophalen tenzij echt niet te doen. Of ik liet haar er nog een uurtje (vooral als ze toch sliep) om dingen af te ronden op het werk die haast hadden en ging haar dan ophalen.

Pas boven een bepaalde temperatuur moest je je kindje perse komen halen.
quote:Gebakje21 schreef op 27 december 2010 @ 16:32:

kan me voorstellen van TO dat je met veel moeite vrij neemt van je werk en er niks aan de hand blijkt te zijn, dit een beetje lullig voelt. Maar toch, goed dat ze bellen en je kindje goed in de gaten houden, heb op kinderdagverblijven gewerkt waar ze hier juist heel laks in waren, met alle gevolgen (uitbraak van waterpokken over het hele KDV) van dien.Ik hoop dat je meer verstand van het verzorgen van kinderen hebt dan van kinderziektes. Waterpokken is nou bij uitstek een ziekte die je niet kan voorkomen. Het speeksel van een kindje is namelijk al besmettelijk voordat er ook maar een pokje te zien is.
omdat waterpokken zo besmettelijk zijn mogen de kids op ons kdv gewoon komen.....besmettelijk is het voordat je de pokken ziet toch al dus je houd het toch niet tegen.

Als een kind er echt koorts bij heeft mag het niet komen. Bij ons is regel dat als een kindje 38 koorts heeft we de ouders moeten bellen en als ze 38.5 of hoger hebben dat ze dan opgehaald moeten worden. Wel kijken we ook naar hoe het kindje zich voelt.

Laatst hadden we een kindje van 10 maanden en die had heel erge last van een kies die doorkwam.....een bobbel in zijn mond niet normaal zo groot. Hij wilde niks eten en drinken en ook niet slapen. Alleen maar huilen van de pijn. We hebben de ouders gebeld of hij een zetpil mocht voor de pijn en dat mocht dus deden we dat. Ouders hoefden toen niet te komen.

Wij bellen dus ook soms om iets te overleggen met de ouders.

Beter een keer teveel bellen dan dat er niet gebeld word en het kindje heel erg ziek blijkt te zijn.

Daar zijn de ouders niet blij mee, dat je niet gebeld heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven