Kek mama

18-11-2020 09:50 51 berichten
Even een vraagje: wie van jullie is bekend met dit blad?
Is het wat?
Niet te zweverig (zoals hapinez, flow enzo?), niet teveel gericht op uitsluitend kinderen opvoeden?
Ik wil het in een kraammand stoppen voor de moeder maar kom niet helemaal uit de sfeer van het blad. Iemand?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat natuurlijk wel vooral over ouderschap en kinderen ja, het heet niet voor niks Kek Mama. Maar ik vind het wel leuk om te lezen, minder truttig dan veel andere bladen. En zeker niet zweverig.
Susan schreef:
18-11-2020 10:10
In Kek Mama komen ook een heleboel vaders aan het woord, hoor. De inhoud is alleen wat meer gericht op vrouwen. Dat maakt nog niet dat vaders uit het ouderschap worden geknikkerd. Ik vind de titel sowieso een beetje tuttig, het woord 'kek' vind ik echt uit de jaren vijftig, maar op basis van een titel zou ik niet een heel blad afserveren.

Het maakt niet uit of er ook mannen aan het woord komen. Als mannen het blad niet lezen omdat het 'Kek mama' heet en ze daarmee het idee krijgen dat het blad niet voor hun is, maakt het niet uit wat er verder in staat.
Hier kun je in het kader van de 150e editie de best gelezen artikelen lezen, dan kun je gewoon zelf een oordeel vellen.

https://www.kekmama.nl/artikel/persoonl ... ler-tijden
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Deze misschien? Nuchter over ouderschap, gebundelde columns. Je kunt een stukje lezen op bol.

https://www.bol.com/nl/f/we-rommelen-ma ... 059982739/
herfstappeltaart schreef:
18-11-2020 10:11
Ja! Een boekje met korte columns! Wat een goed idee, waarom ben ik daar niet opgekomen! Ik ben zelf gek op Sylvia Witteman bijvoorbeeld.
Ja super, even wat anders, gewoon lekker lezen in de minuutjes dat je even rustig met de baby zit en dan ook iets 'volwassens' (ik had altijd een hekel aan het taalgebruik in al die bladen). Sylvia Witteman kun jij me ook voor wakker maken, net als Martin Bril of een boekje met Fokke & Sukke, columns uit de NRC, dat soort dingen.
JonathanStrange schreef:
18-11-2020 10:15
Ja super, even wat anders, gewoon lekker lezen in de minuutjes dat je even rustig met de baby zit en dan ook iets 'volwassens' (ik had altijd een hekel aan het taalgebruik in al die bladen). Sylvia Witteman kun jij me ook voor wakker maken, net als Martin Bril of een boekje met Fokke & Sukke, columns uit de NRC, dat soort dingen.

Ja dat ga ik doen. Hartstikke goeie tip.
Ik vrat de ' Ouders van Nu' toen ik in verwachting was en de periode toen zoon een baby was. Grappige boekjes over net een baby hebben, had ik ook gewaardeerd. Mijn man had en heeft hier geen behoefte aan, dus of het ook interessant was voor mannen, maakte mij niet uit....
Ik had zelf het liefste verhalen van vrouwen, moeders, en niet van mannen, vaders.
JonathanStrange schreef:
18-11-2020 10:10
Kiind heeft zeker goede artikelen!
Ouders van Nu is ook altijd actueel en gestoeld op de laatste (officiële) adviezen.
Kiind is echt afschuwelijk, maar dat is mijn mening :hyper:
Susan schreef:
18-11-2020 10:13
Hier kun je in het kader van de 150e editie de best gelezen artikelen lezen, dan kun je gewoon zelf een oordeel vellen.

https://www.kekmama.nl/artikel/persoonl ... ler-tijden

Dankjewel.
Kluun heeft een boekje voor aanstaande vaders geschreven, vond ik erg leuk. Daphne Deckers heeft ook boekjes voor moeders geschreven.
We kregen in een kraammand 2 kaartjes voor Bruce Springsteen als het kind een half jaar oud zou zijn + avondje oppas. Dat was het leukste cadeau.
Ik vond de boeken met columns van Daphne Deckers hilarisch.
- Over zwanger zijn en moeder worden
- de geboorte van een moeder/geboorte van een gezin

Allemaal leuk.
ninanoname schreef:
18-11-2020 10:56
Kluun heeft een boekje voor aanstaande vaders geschreven, vond ik erg leuk. Daphne Deckers heeft ook boekjes voor moeders geschreven.
We kregen in een kraammand 2 kaartjes voor Bruce Springsteen als het kind een half jaar oud zou zijn + avondje oppas. Dat was het leukste cadeau.
Mijn man vond dat boek van Kluun echt afschuwelijk. Alleen maar spookverhalen over hoe je leven voorbij is.
Ik heb deze in de app staan en het is leuk te lezen. Ik heb tieners en nog is het wel leuk. Niet zo'n suffig blad als ouders van nu..dat is zo zoetsappig....daarvoor zijn mijn hormonen teveel in balans.
Belle73 schreef:
18-11-2020 09:54
En met één blad richt je vast geen langdurige schade aan.
Haha, dat dacht ik ook; in het ergste geval neem je er vervolgens geen abonnement op...
Maar dat blad is inderdaad best OK.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Ik vond het blad juist niks. Waarom precies kan ik mij niet helemaal herinneren maar het was eens maar nooit weer (had drie maanden abonnement cadeau gehad). Ik geloof dat er nogal vaak stellige meningen in interviews geroepen werden waar ik mij aan ergerde.
18-11-2020 10:11
Ja! Een boekje met korte columns! Wat een goed idee, waarom ben ik daar niet opgekomen! Ik ben zelf gek op Sylvia Witteman bijvoorbeeld.
Bij mij zou dat exit vriendschap zijn, vreselijke vrouw die Witteman. Misschien iets verzameld?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Liebeskind² schreef:
18-11-2020 13:15
Bij mij zou dat exit vriendschap zijn, vreselijke vrouw die Witteman. Misschien iets verzameld?

Huh? Waarom? Ik ben dol op haar humor.
18-11-2020 13:33
Misschien niet iedereen? Of je moet zeker weten dat je vriendin dezelfde humor heeft, dan is het een prima kadootje.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Liebeskind² schreef:
18-11-2020 13:15
Wauw. Omdat iemand iets aardigs probeert te doen en dan iets uitzoekt wat niet helemaal je smaak is? Wauw.
JonathanStrange schreef:
18-11-2020 13:44
Wauw. Omdat iemand iets aardigs probeert te doen en dan iets uitzoekt wat niet helemaal je smaak is? Wauw.
Neem niet alles zo serieus joh.
Maar ik zou het wel weggeven aan iemand die het wel kan waarderen.
JonathanStrange schreef:
18-11-2020 13:44
Het zal wel een zwaar overdreven manier zijn om duidelijk te maken hoe stom ze Sylvia Witteman wel niet vindt.
Als het serieus bedoeld is lijkt het me ook wel heel bizar.
18-11-2020 13:33
Ik ook hoor.
Wel even checken of ze niet een abonnement heeft op de Volkskrant, volgens mij hebben die columns in haar bundel daar altijd al ingestaan. Zonde als ze ze al kent.
Liebeskind² schreef:
18-11-2020 13:47
Neem niet alles zo serieus joh.
Maar ik zou het wel weggeven aan iemand die het wel kan waarderen.
Schrijf dat dan.
Ik vond de KEK Mama destijds echt een blad voor mensen met een bovenmodaal inkomen. De advertenties ed die daarin staan met babyspullen waren vrijwel altijd duur. De geïnterviewde mensen woonden bijna altijd in een groot huis of anders in een duur huis in de Randstad.

Weet niet of dat nu nog zo is maar voor mij voelde het altijd een beetje als ver van mijn bed. Minder herkenbaar. Wel mooi opgezet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb er een abonnement op, vind het wel vermakelijk. Heb destijds de Ouders van Nu hiervoor ingeruild want die vond ik dus persoonlijk vreselijk truttig. En het is idd niet echt op vaders gericht maar dat is volgens mij ook gewoon niet echt de bedoeling, het is gewoon een vrouwenblad.

Boekje van Kluun hebben wij dus echt samen vreselijk om gelachen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven