Kerstkadootje KDV?

23-12-2009 09:04 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen! Toen ik zojuist de kleine naar het KDV bracht, zag ik een paar kadootjes op het aanrecht liggen. Volgens mij hadden ze die gekregen van ouders. Is dit gebruikelijk? En wat geef je dan? Groetjes!
bij ons kdv niet. zag wel wat kerstkaarten maar daar heb ik ook niet aan meegedaan
Bij ons doen de meeste ouders dit ook! Vorig jaar heb ik voor de drie vaste juffen een mok gekocht en gevuld met chocolaatjes en zo'n chocoladestick voor chocomel, folie erom en kaartje erbij: zag er leuk uit!

Dit jaar zit ze in een groep met vier juffen en twee vaste invallers en ik vind zes kadootjes eigenlijk beetje too much maar niets vind ik ook niets dus ik lees even mee of er nog handige kleine tips bijzitten!
Geen idee of het gebruikelijk is, ik heb het bij ons nog nooit gezien. Maar mocht dat wel zo zijn, dan zou ik er nog niet aan meedoen.
En dan ook met Pasen, de (al dan niet gezamenlijke) verjaardagen, KDV-leidstersdag etc?

Ik vind het onzin en ook al zou het 'gebruikelijk zijn (geworden dan he?!) dan zou ik er nog niet aan meedoen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik werk op een bso en ik heb vooral veel kaarten gehad van ouders met bedankjes erop en kerstwensen etc. En van 1 ouder een doos met chocola, die heb ik op kantoor gezet voor iedereen. Ik vond de kaartjes erg leuk, vooral de persoonlijke tekst erop.
Bij ons niet gebruikelijk.. gelukkig niet! Ik wens ze straks fijne dagen.

Je blijft bezig.. 1x per jaar al leidsterdag waarvoor je iets moet knutselen, verder stagiaires die weggaan, mensen met pensioen, zoveel jaar aan het werk. Ik vind het wel goed.

Het gaat om de gedachte toch? Dus.. ik wens ze uit de grond van mijn hart een hele fijne kerst!!
Wij deden ook altijd wel iets van chocolade aan de dames geven, stukje waardering voor ze. Mede omdat ze door de eigenaars van het KDV helemaal uitgeknepen worden.
Aliquando et insanire lucundum est
Ik heb er nog niks van gezien bij ons op het kdv, maar ik zou er ook niet aan mee doen. Dan kan je bezig blijven zeg. Bestaat er eigenlijk zoiets als leidsterdag ofzo? Ook nog nooit van gehoord... Kerstkaarten doe ik soieso niet aan, dus ook niet voor het kdv. Misschien freubel ik nog wel wat me dochter oh nee, vandaag laatste dag dat ze er is voor de kerst.
Als de een in de sloot springt, spring jij er ook achter aan?

Kortom: onzin om met die flauwekul mee te doen omdat 'n ander zo gek is. En dat allemaal om maar beter voor de dag te kunnen komen als de anderen. Als je daar aan toegeeft dan worden de kado's elk jaar luxer en duurder, want je moet natuurlijk wel er boven uit blijven springen: NOT dus!
Doe ik echt niet, een kaart wel, maar kadootje niet. Daar is de oudercommissie voor. Ik bak als de kinderen trakteren ( verjaardag) altijd voor de leidsters een taart of een cake en met de leidsterdag laat ik dochter een tekening maken en dan vind ik het wel mooi geweest.
Ik heb alleen een kerstkaart gegeven met foto van zoon in de sneeuw er op. Meer niet. Ik zie dat bij ons kdv ook niet, kerstkaarten wel, maar kado;s niet.
een kleinigheidje vind ik wel leuk, en doe ik ook, chocolaatjes ofzo. Gewoon een waardering, ik vind het zelf ook leuk als ik op mijn werk iets krijg van patienten. Staat er hebberiger dan ik bedoel, maar een kaartje of een koek bij de koffie ofzo vind ik echt leuk, dan weet ik dan mensen blij zijn geweest met de zorg. En zo doe ik dat ook naar de leidsters van het kdv.
Ik geef onze gastouder zeker wat met de kerst. Gewoon een stukje waardering. Ik heb een DA bon gedaan zodat ze zelf wat kan uitzoeken. Dit jaar had ze ook een stagiair. Die heb ik hetzelfde gegeven. Die vond het helemaal "vet".
Toch denk ik dat een gastouder wat anders is. Daar heb je er maar een van, en er is geen dag van de gastouders (toch?). Onze vaste oppas voor 1 avond in de week hebben wij ook een kleinigheid gegeven (maar dan met Sinterklaas).

Daar heb je een persoonlijker band mee dan de wisselende drie die bij ons rondlopen. En zoon en dochter zitten natuurlijk in aparte groepen, dus dan heb je zo 6 leidsters/leiders met evt stagiaires....
anoniem_87464 wijzigde dit bericht op 23-12-2009 10:37
Reden: werd wat persoonlijk achteraf
% gewijzigd
Ik heb wel wat gedaan maar doe dat niet elke keer. Een grote kaars met glitters. Ik wil ze niet belasten kleine freubels en chocolade had ik al langs zien schuiven. Zo'n kaars brand je gewoon op. Kaartje erbij en klaar!
Eens met Elninjoo. als je wat geeft moet je het doen omdat jij vindt dat dat leuk is, niet omdat de andere ouders dat ook doen.

Dan wordt het inderdaad net een wedstrijd wie het best voor de dag komt.
Zonder de rest gelezen te hebben: ja dag! Het blijft feest...
Ik heb ze een kaartje gestuurd en vanochtend (laatste dag dat Meis gaat voor het Kerst is) in haar schriftje nogmaals iedereen fijne feestdagen gewenst. Ik wist helemaal niet dat er leidsterdag bestaat?! Maar goed, Meis is onze eerste en ze is pas 3,5 maand oud (gaat pas 1,5 maand naar het kdv), dus zoveel ervaring hebben we nog niet.
Heb helemaal niks gedaan. Blijf niet aan de gang. Ik plak wel een kerstkaart in hun schriften voor iedereen. Morgen is er kerstontbijt dus dat is dan toch leuk dat ik er ben. Kadootje op zich
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik werk ook op een bso en hier is dat helemaal niet gebruikelijk.

Hoeft van mij ook niet, ik zou het ook niet doen als ouder zijnde.

Een gastouder vind ik overigens wel anders dan een kdv of een bso, je hebt er meer een band mee. Zelfs dan moet je het overigens zelf weten of je iets geeft of niet!
Ik neem morgen wel een kleinigheidje mee voor de leidsters van mijn dochter. Puur om ze even fijne feestdagen te wensen en te bedanken voor de goede zorgen van de afgelopen tijd. Ik ben zelf juf en waardeer het zelf ook altijd. Het is trouwens niet zo dat ik de ouders die het niet doen stom vind ofzo hoor Maar ik vind het wel leuk als ze het wel doen!

Ik voed trouwens regelmatig zelf op het kdv, dus dan praat je misschien ook wat meer met de leidsters dan bij alleen halen en brengen. Ik zit toch iedere keer wel drie kwartier op de groep (en krijg ook altijd thee )
Dank je wel voor de reacties! Goed om te weten dat het niet standaard is, want ik vind het ook overdreven om complete kerstpakketten uit te delen;) Ik hou het dus lekker bij een kaartje!
kom maar op met die kados hihi. . .nee hoor ben je mal ik geef al die kinderen toch ook niks.het is wel lief dat ze chocola mee nemen ofzo maar echt niet nodig van mij hoor.vandaag één kaart gehad van ouder van onze kdv dat vind ik leuker.complimenten kun je niet genoeg krijgen. fijne dagen allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven