Kind bij mij in bed slapen

06-11-2017 14:12 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Mijn dochter van 2,2 jaar slaapt bij mij in bed. Vanaf 6 maanden eigenlijk al. Daarvoor veel op mij in de draagdoek en cosleeper.

Als ze gaat slapen ga ik er altijd naast liggen. Arm om haar heen en ze valt vaak binnen 5 min in slaap. Dan kan ik gewoon naar beneden tot ik zelf ga slapen.

Ik zie hier zelf geen kwaad in en als ze zelf aangeeft dat ze in haar eigen bed wil slapen doen we dat. Haar vader is niet in beeld.

Mensen om me heen geven me hier een slecht gevoel over dat ik haar verpest zo. Dat ze nooit alleen durft te gaan slapen zo en meer van die opmerkingen.

Ben benieuwd naar jullie mening hierover.
Je bent niet de enige, en het is heerlijk!

https://www.facebook.com/groups/samenslapen/
Ik doe het ook. Kind is nu 3. Hij wil met 4 een eigen kamer, zegt hij. Prima.
Alle reacties Link kopieren
Joh, jij hebt er geen last van, zij heeft er geen last van, doe waar je je goed bij voelt Nadiachal. Laat je niet van de wijs brengen.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie je er prettig bij voelen, gewoon blijven doen.

Mijn zoontje slaapt ook bij ons in bed. Hij heeft er een tijdje voor gekozen in z'n eigen bed te slapen. Daar ging hij toen ook probleemloos slapen. Maar uiteindlijk kwam hij weer terug omdat hij het niet eerlijk vond dat hij alleen moest slapen.
En ik vind het erg knus zo met z'n drietjes in bed. Hoor het ook gelijk als er iets met hem aan de hand is.

Als hij er geen zin meer in heeft dan vertrekt hij vanzelf wel weer een keer richting zijn eigen kamer.
Persoonlijk vind ik het nergens voor nodig om mijn kind bij mij in bed te laten slapen. Is hier dus ook niet gebeurd. Ondanks dat hij nog maar 10 maanden is. Maar wat jij doet moet je helemaal zelf weten. Je bent er niemand mee tot last dus waarom verdedigen? Doe wat je zelf fijn vind en laat mensen lekker oordelen.

Ik hoorde juist van kennissen dat het zielig is dat hij op zijn eigen kamer sliep toen hij zo klein was. Vind ik dus niet. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is 7 jaar, en ze mag van mij 2 nachten in mijn bed slapen. De overige nachten valt ze snel in slaap in haar eigen bed, zolang ik over haar rug aai.

Wat een ander hiervan vindt, maakt mij niet uit. Dit werkt voor haar en daar gaat het om.

Dus, doe vooral zo verder :)
Ik denk dat het heel goed is voor het zelfvertrouwen als een kind zelf in slaap kan vallen. Als je er maar heen gaat als er iets is. Zo leert een kind dat je er als ouders wel voor ze bent ookal zie je ze niet.
In het verleden hetzelfde meegemaakt.
Als er weer eens commentaar werd gegeven zeiden wij altijd:
wedden dat ze nog voor haar 16e jaar in haar eigen bed slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Oudste heeft eerste 10 maanden bij ons op de kamer geslapen (wel eigen bed).
Jongste heeft eerste 14 maanden bij ons op de kamer geslapen (wel eigen bed). Jongste ligt nooit stil, dus ik slaap zelf niet lekker als hij mijn hele bed doorgaat in zijn slaap.
Nu hebben ze allebei een eigen kamer, maar jongste wordt nog wel wakker als man vroeg moet beginnen met werken (half vijf de deur uit) en die kruipt dan nog lekker bij mij in bed en slaapt daar verder (en dan kan hij wel rustig liggen itt begin van de avond). En als ik wel eens ‘s avonds weg ben ligt als ik thuis kom ook iedereen in mijn bed te slapen (mijn bed is 1.40 breed, dus dan til ik de kinderen wel slapend naar hun eigen bed, anders heb ik geen plek).

Lekker doen wat zelf goed voelt, iedereen doet het op zijn eigen manier en op elke manier zijn altijd wel mensen die commentaar menen te moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd bijzonder als iemand beweert dat dat schadelijk zou zijn. Hoe moet dat dan in het overgrote deel van de wereld, waar mensen zulke kleine huizen hebben dat ze altijd samen slapen? Groeien die kinderen op tot onzekere volwassenen met slaapproblemen? Nee dus.

Lekker slapen zoals jullie dat willen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste tiener, slaapt bij mij in bed, zodra papa een weekend met vrienden weg is, of paar dagen voor zijn werk.
Oudste heeft die behoefte niet, jongste en ik genieten
watdachtjehiervan schreef:
06-11-2017 14:23
Ik denk dat het heel goed is voor het zelfvertrouwen als een kind zelf in slaap kan vallen. Als je er maar heen gaat als er iets is. Zo leert een kind dat je er als ouders wel voor ze bent ookal zie je ze niet.
Hier zijn de meningen toch echt over verdeeld.

TO ik zou het lekker zo laten als het voor jou goed voelt. Je kind vraagt waarschijnlijk vanzelf om een eigen kamer/bed.
Alle reacties Link kopieren
elfje08 schreef:
06-11-2017 14:19
Persoonlijk vind ik het nergens voor nodig om mijn kind bij mij in bed te laten slapen. Is hier dus ook niet gebeurd. Ondanks dat hij nog maar 10 maanden is. Maar wat jij doet moet je helemaal zelf weten. Je bent er niemand mee tot last dus waarom verdedigen? Doe wat je zelf fijn vind en laat mensen lekker oordelen.

Ik hoorde juist van kennissen dat het zielig is dat hij op zijn eigen kamer sliep toen hij zo klein was. Vind ik dus niet. Punt.
Precies dit. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar als jij je er goed bij voelt, doen. De mening van anderen doet er niet toe, laat dat wat meer van je af glijden. Je doet toch altijd wel iets waar iemand anders over denkt. Who cares.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie er allebei geen last van hebben, is het niet erg. Doordat je kind zo dicht bij je slaapt, kan je waarschijnlijk heel snel reageren als er iets aan de hand is 's nachts, dat is goed voor een veilige hechting. Dus als het voor jullie allebei fijn is, gewoon zo houden!
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
06-11-2017 14:23
Ik denk dat het heel goed is voor het zelfvertrouwen als een kind zelf in slaap kan vallen. Als je er maar heen gaat als er iets is. Zo leert een kind dat je er als ouders wel voor ze bent ookal zie je ze niet.
Wat is de link tussen zelfvertrouwen en als kind zelf in slaap vallen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gemerkt dat mensen altijd commentaar hebben over de opvoeding, op welke manier je het ook doet. Lekker doen wat goed voelt zou ik zeggen. Hier slapen we ook al 15 maanden samen en dat vind ik heerlijk. Ik ga dat echt niet anders doen omdat andere mensen daar iets van vinden.
Alle reacties Link kopieren
Er is geen kind dat op zijn 18e nog bij mama in bed wil liggen, gewoon lekker doen zolang jullie het allebei fijn vinden.

En daarbij, iedereen vindt het volkomen normaal dat stellen het liefst bij elkaar in bed liggen en samen slapen. Maar van hele jonge kinderen wordt verwacht dat ze alleen slapen, liefst de hele nacht zonder iemand te zien en te horen?
Wat je thuis doet, moet je zelf weten.
Tegen haar 12de ligt ze waarschijnlijk niet meer of slechts sporadisch nog bij jou.

Ik zou vooral opletten dat als jij er es een nachtje niet bent (ziekenhuisopname bijvoorbeeld of gewoon uit logeren) iemand haar wel in slaap krijgt.
Hoe happig is bijvoorbeeld oma dat ze daar in oma's bed ligt?
Ik zie geen enkel probleem.
Mij kind heeft tot 5,5 bij me geslapen en toen zei hij ineens dat hij in zijn eigen bed wilde.
Vanaf toen af en toe nog bij mij, nu is hij 14 en slaapt hij echt elke nacht zonder problemen in zijn eigen bed.
Zoon sliep bij mijn ouders gewoon bij hun in bed.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
06-11-2017 14:29
Ik vind het altijd bijzonder als iemand beweert dat dat schadelijk zou zijn. Hoe moet dat dan in het overgrote deel van de wereld, waar mensen zulke kleine huizen hebben dat ze altijd samen slapen? Groeien die kinderen op tot onzekere volwassenen met slaapproblemen? Nee dus.

Lekker slapen zoals jullie dat willen.
Zo mee eens! Laat je niet gek maken.
Mijn kind slaapt overigens binnen 5 minuten (altijd en overal). Ik ben er jaloers op.
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft hier tot ongeveer zijn zesde jaar in bed geslapen, heerlijk vond ik het. Was ineens over, hij wilde in eigen bed/kamer. Ook goed. Die eerste jaren heb ik toch maar mooi meegepikt, dat warme lijfje in bed ;-)
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk voor jou en je kind. Geniet ervan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven