Kind knipt in haar kleren

19-09-2017 21:41 86 berichten
Dochter van 7 kwam vandaag weer uit school met een gat in haar mouw een stukje uit de boord van haar trui.

Toen ik haar ernaar vroeg werd ze enorm kwaad op me en wilde ze niet vertellen wat ze gedaan had.
Uiteindelijk heeft ze dus in haar trui geknipt en ze komt niet echt met een reden/verklaring.
Het is in de klas gebeurd en er was geen ander kind bij betrokken.
Ze heeft het al twee keer eerder gedaan en het was geen ongelukje ofzo.

Ik vind het echt volkomen debiel en vraag me af, stel ik me aan? Is dit iets wat erbij hoort? Doen meer kinderen dit?

Wat is nou handig om hieraan te doen, behalve zeggen dat ik er echt kwaad van word en ik het niet wil?
Iemand tips voor me?
Ohw. Ik knipte als kind ook overal gaten in, weet je hoe leuk dat is? Ik ben uiteindelijk best goed opgedroogd hoor. Djeez, niet overal iets achter zoeken.
made@kate schreef:
19-09-2017 22:22
Ik zou er snel klaar mee zijn. In kleding wordt niet geknipt, behalve dan in een speciaal daarvoor bestemd shirt ofzo.

En als je het niet kunt laten dan krijg je gewoon geen schaar meer.
Ze doet het op school.
made@kate schreef:
19-09-2017 22:22
Ik zou er snel klaar mee zijn. In kleding wordt niet geknipt, behalve dan in een speciaal daarvoor bestemd shirt ofzo.

En als je het niet kunt laten dan krijg je gewoon geen schaar meer.
Jij denkt dat te kunnen bepalen en dat dan ook te handhaven als ze op school zijn? Knap. :-D
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
19-09-2017 22:27
Jij denkt dat te kunnen bepalen en dat dan ook te handhaven als ze op school zijn? Knap. :-D
Dan geen kleren meer! Is ze nou helemaal... :nope:
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus heeft dat ook eens gedaan, in een nieuwe broek...ze vertelde dat ze gevallen was.
Achteraf bleek dat ze het een lelijke broek vond, die ze in de winkel wel zelf had gekozen. Ze dierf het niet te zeggen.
Misschien speelt er zo iets ?
Alle reacties Link kopieren
Weet je wel zeker dat je dochter zelf in haar kleren knipt? Of het niet onder druk doet?
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft ze ook niet echt een reden en doet ze het gewoon omdat het spannend is om met een schaar ergens in te knippen. Ik zou me er niet druk om maken. Als ze het zo fijn vind om te doen, dan zou ik haar een oud shirt even inderdaad, om lekker in te knippen.
Ik heb als kind een keer in mijn lip geknipt.......... expres..... om te kijken hoe het zou voelen en ik het niet kon laten. Ik was verder een heel normaal kind en het is toch goed met me gekomen. Niet verknipt of zo :proud:
helena2 schreef:
19-09-2017 22:35
Dan geen kleren meer! Is ze nou helemaal... :nope:
Hahaha.


10 tellen overleg met de juf en het is geregeld. De juf wordt dagelijks om raardere dingen lastiggevallen, dus een kind een dagje zonder schaar laten doorbrengen zal ook wel lukken.

En nogal wiedes dat je eerst probeert om er al pratend uit te komen. Kans dat dat lukt lijkt me vrij groot met een zevenjarige. Maar die deur is nogal open.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als kind ooit eens tijdens het overblijven bedacht dat het korte-broeken-weer was en heb van een lange broek een korte broek geknipt. Broek uit, pijpen netjes op elkaar en net boven de knielappen (jaren '80) gekortwiekt. Zo deed mijn moeder dat immers ook met mijn oude broeken.

Ik stond er helemaal niet bij stil dat ik iets onherstelbaar deed, dat was ook zo bij het knippen van het haar van mijn poppen/nep-barbies. Ik realiseerde me totaal niet dat iets wat je afknipt er ook af blijft. Vond knippen gewoon erg leuk.

Ook met mij is het redelijk goed gekomen. Laatste gat dat ik in een kledingstuk geknipt heb was in een paar sokken toen ik het plastic draadje waar het prijskaartje aan zat doorknipte, maar dat was per ongeluk. ;-)
sushilala schreef:
19-09-2017 21:51
Laat haar de kleding maar terugbetalen zou ik zeggen.


:rofl:
O jee, kan het zijn dat de juf voorleest uit het kinderboek "nog honderd nachtjes slapen"
http://www.leesfeest.nl/boek/nog-honder ... jes-slapen :O
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van bijna zeven doet dit ook wel eens. De verklaring is: "Nou gewoon". Volgens mijn informanten (nichtjes op dezelfde school) is het 'om op te vallen'. De clown uithangen dus. Zijn vriendje knipt stiekem stukjes van zijn eigen haar, omdat hij het kapsel van een of andere voetballer wil imiteren maar dat van zijn moeder niet mag wegens te hoog gettogehalte. Buurmeisje van acht kliedert alles onder met markers.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik deed dat vroeger ook. Waarom weet ik niet eens; misschien omdat het kon? Ik knipte ook de haren van poppen en barbiepoppen af en pijpen en mouwen van poppenkleding.
En van een nieuwe trui wilde ik ooit een irritant pluisje afknippen en dat werd toen ineens een groot gat.Toen heb ik de trui nog weken verstopt onder het bed en mijn moeder zich maar afvragen waarom ik die nieuwe trui niet meer droeg.
Ik tekende ook op kleding. Vooral als het saai was op school (en dat was het nogal vaak).

Ik zou er weinig achter zoeken, al zou ik wel vragen of dochter zich weleens verveeld op school.
Ik zou ook duidelijk laten weten dat dit niet mag en dat je er boos om bent. Laat haar in het weekend of na schooltijd in een oud lapje stof knippen, dan kan ze knippen wat ze wil. Misschien kunnen jullie samen nog iets maken. En ik zou op school vragen of de leerkracht haar niet zomaar de schaar wil geven (laten pakken). Als je niet met een schaar kan omgaan, dan niet zelfstandig de schaar gebruiken.
Ik heb eens alle haren van mijn barbie af geknipt. Mijn moeder was heel boos. Ik vond het onredelijk, want het was toch MIJN barbie (ok, vind ik wat anders dan kleding). Maar ik voelde me ook erg onbegrepen, want het probleem was dat ik dacht dat de haren van de barbie scheef waren, dus die probeerde ik recht te knippen. Maar dat lukte steeds niet....en helaas hield barbie steeds minder haar over en daar werd ik gefrustreerd van dus knipte ik alles gewoon zo ver mogelijk af.
Lady*Voldemort schreef:
19-09-2017 21:59
Mijn dochter deed zulke dingen ook wel eens, omdat ze een lapje nodig had voor barbiekleertjes of zo. Ik heb er eigenlijk nooit een dramatische verklaring voor gezocht, ik liet haar gewoon de kapot geknipte kleren met gaten en al afdragen en toen was ze het al snel zat. Tegenwoordig knipt ze wel haar spijkerbroeken aan gort, maar dat is omdat dat Cool is en aangezien ze haar kleren zelf betaalt zul je mij er niet over horen.
Zoiets. Het is ook gewoon spannend en leuk.
Er niet iets te groots van maken denk ik. Omdat ze er verder niet over wil praten lijkt me dat ze al snapt dat het niet de bedoeling is.
Dank voor jullie reacties, verhelderend! Ik denk niet gelijk dat mijn kind een stoornis ofzo heeft hoor, maar was wel echt even heel nijdig.

Op school heeft ieder kind een eigen schaar, dus ze hoeven er niet om te vragen. Als het weer gebeurt ga ik afspreken dat de schaar bij de juf ligt.

Ik zal er op een rustig moment nog weer eens over beginnen en vragen of ze het moest doen van iemand.

We hebben thuis een zolder vol lapjes/restjes waar ze naar hartelust in mag knippen/naaien/tekenen, misschien moet ik dat wat meer stimuleren :-)
Alle reacties Link kopieren
sushilala schreef:
19-09-2017 21:51
Laat haar de kleding maar terugbetalen zou ik zeggen.
kind van 7? geld uit haar winkeltje?
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er verder niets van zeggen, het verknipte kledingstuk volgende keer weer aanbieden om aan te trekken. Doet ze dat zonder morren.. (denk het niet) en als ze er wat van zegt dat ze het niet aan wil vraag je gewoon waarom niet.
Ik zie wel wat in dat vervelen hoor Gewoon gedachteloos "luisteren" naar de juf en ondertussen met de schaar zitten pielen en oeps, een gat.
Waarom zo boos worden trouwens? Uit de reactie van je dochter (niet er over willen praten) blijkt dat ze echt wel weet dat ze niet goed zat. Ik zou er zelf niet nog eens een keer heel boos over worden. Wel zeggen dat het niet de bedoeling is (maar dan zonder boze toon).
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
19-09-2017 21:59
Ik zou eens op school informeren of er bijvoorbeeld meer kinderen zijn die dit doen of dat er toch iemand bij betrokken is.
Dit was ook mijn gedachte. Ben je er zeker van dat ze het zelf heeft gedaan? Of is er een pestkop in de klas? en durft je dochter dat niet aan te geven.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
JapjapII schreef:
19-09-2017 22:36
Mijn zus heeft dat ook eens gedaan, in een nieuwe broek...ze vertelde dat ze gevallen was.
Achteraf bleek dat ze het een lelijke broek vond, die ze in de winkel wel zelf had gekozen. Ze dierf het niet te zeggen.
Misschien speelt er zo iets ?
Wat???
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hebben we al een diagnose?
Alle reacties Link kopieren
Heel gewoon. Gebeurt wel vaker. Mijn nichtje doet het ook. Vaak is het verveling en een gevoel van wat gebeurt er als ik dit doe?
Gewoon een leuke patch overheen strijken of dicht naaien met een andere leuke kleur gare.
Nouschi schreef:
20-09-2017 09:02
Wat???
Beetje vlugzout voor Noes:





http://images.ntpl.org.uk/hppa-zooms/00 ... 4248_6.bro

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven