Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
quote:Inad schreef op 30 december 2007 @ 13:10:

Beety Boop spoort niet, Traincha. Zíj is het slachtoffer, niet de mevrouw met pijn in de rolstoel. Ook in deze discussie is zij de enige redelijke en weldenkende persoon en zijn wij allemaal van lotje getikt Inderdaad.....maar ondertussen wel zogenaamd "meeleven" met Mimsey en Hero. Bah! Voorzover ik weet is er nog nooit iemand ontslagen omdat ie een ander toestond even gebruik te maken van het toilet.
quote:Inad schreef op 30 december 2007 @ 13:17:

[...]

Nou dat is niet omdat ze een andere mening heeft hoor, maar gaat om haar gedrag hier en haar totale onvermogen tot inleven of iets van de andere kant bekijken. En de manier waarop ze Tilalia behandelt of Lindy uitscheldt bijvoorbeeld.

Ja, ik vind het ook een mooi principe in principe, maar niet als het te ver gaat en in het geval van de moeder van Mariannanas is haar situatie zo ongelijk aan dat van mensen die wel gewoon gezond zijn en blaascontrole hebben, dat ik dat gelijkwaardig zou proberen te maken voor haar door haar wel te laten gaan.

BB wordt ook uitgescholden Inad.

Ja, tuurlijk zitten er nadelen aan aan consequent zijn, dat weet ik zelf ook. Maar meestal hanteer ik toch wel dat principe. Ook al heeft dat soms nadelen. Het schept in ieder geval veel duidelijkheid naar anderen toe, zowel in de privésfeer als op het werk.
En Inad, dat deden we dus al, recht tegenover ons zat een snackbar. We zeiden tegen iedereen die hoge nood had dat ze het daar wel even konden proberen en bij mijn weten is daar nog nooit iemand met hoge nood geweigerd. Nu is het een buurtwinkel, dus voor veel mensen gold eigenlijk dat ze bij een ´nee´ direct zeiden dat ze dan wel even naar huis zouden lopen.

(En dan denk ik: waarom vraag je het dan, als je je eigen huis kan bereiken?) Maar voor diegenen die niet het huis konden bereiken en wel hoge nood hadden hadden we dus een suggestie.
.
quote:fashionvictim schreef op 30 december 2007 @ 13:19:

[...]

Wat schattig. Je kan het nog zo positief proberen uit te leggen, maar Lindy heeft gewoon gelijk. Klop jezelf lekker op je borst dat je voor gelijke behandeling bent, terwijl dat niets meer is dan een flinterdun laagje schijnbeschaving.Proest. Maar goed, dankje FV met je '' asociale gedag van iemand een wc weigeren, maar intussen net zo aso zijn''.
Tangerine, maar dan neem ik aan dat je zegt: "Mevrouw sorry, maar ons toilet is boven en de trap is heel steil en smal. Het is onverantwoord om u hier naar boven te laten gaan. Maar aan de overkant kunt u terecht." En als je niet alleen bent, dan zou je zelfs even mee kunnen lopen, of vooruit kunnen snellen om mevrouws komst aan te kondigen.
Nou, dat principe wordt wel heel vaak misbruikt als politiek-correcte manier om te zeggen dat je dus eigenlijk gewoon je medemens niks gunt, Inad. Als ik niet mag dan mag jij ook niet. Want oh jee, ik zou eens minder dan een ander krijgen. Waarom mag die mevrouw wel poepen en moet ik bij de V & D 40 cent betalen?

Kom nou toch, dat heeft niks met principes te maken maar gewoon met afgunst.
Am Yisrael Chai!
Mosterd zie ik.
quote:lindy schreef op 30 december 2007 @ 13:21:

[...]

O, maar ik scheld haar uit hoor. Voor kruiperige angsthaas, bijvoorbeeld. Ik wil er nog wel wat beledigends aan toevoegen: een NSB-mentaliteit. Dat mag je in het kader van de schijnbeschaving natuurlijk nóóit zeggen maar ik doe het toch. Want dat is het, als mensen anderen in de stront laten zakken omdat befehl nu eenmaal befehl is. Maar ja, met het EQ van een pantoffeldier kom je niet zo ver natuurlijk.

*spuugt thee over beeldscherm*

Shining, mijn oma zei altijd al; "Alles waar 'te' voor staat is niet goed".

Consequent zijn is goed.

Te consequent zijn is niet goed. Dan word je namelijk star en kortzichtig.
Wat wilde ik nou toch typen?
.
quote:shining schreef op 30 december 2007 @ 13:13:

[...]

Ik vind dit ook wel erg hard hoor Inad om te zeggen dat iemand niet spoort. Alleen omdat iemand een totaal andere mening heeft?

Maar ik ben het inderdaad met je eens. Je kunt niet iedereen gelijk behandelen, dat is ook niet mijn bedoeling, maar ik merk wel dat ik inderdaad sterk de neiging heb om te denken '' Iedereen dient gelijkwaardig behandeld te worden''. Ik hoorde ooit eens van een werkgever dat ik altijd zo consequent was. Dat heeft voordelen, maar ook nadelen zei hij. En zo is het ook.

In de (gehandicapten)zorg kom je veelvuldig een mooie uitspraak tegen: Gewoon waar kan, bijzonder waar nodig. En dat is dus gelijkheid. Dat je iedereen dezelfde kansen biedt. En de één heeft iets meer hulp nodig om dezelfde kansen te hebben/kunnen nemen als iemand anders.

Als mensen mijn verstandelijk gehandicapte broers gelijkwaardig worden behandeld zoals jij het opvat, dus gelijk aan hoe ik behandeld wordt, dan komen ze niet ver in het leven.
Meave, absoluut. We zouden wel helpen een oplossing te zoeken en dat deel je ook netjes mee. En inderdaad, als het mogelijk is om mee te gaan, snel je zelf even vooruit.

Ik heb zelfs wel eens dozen aankopen naar de parkeerplaats 5 minuten verderop gesleept, omdat de koper slecht ter been was en pijn in zijn arm. Het is echt niet zo dat we allemaal vreselijk botte mensen waren in die winkel, sterker nog, het was een buurtwinkel dus je moet wel een bepaalde service verlenen, anders komen klanten gewoon niet meer terug. Maar toiletbezoek hoorde helaas niet bij die service, omdat het alles bij elkaar opgeteld vrij onmogelijk was. Enige uitzondering waren inderdaad de kids die al fatsoenlijk zelf kunnen lopen en zelf naar het toilet kunnen, en echt echt echt hoge nood hadden (zie je inderdaad wel aan het hoofdje) als het dan vrij rustig was in de winkel heb ik nog wel eens met zo'n kindje aan mn hand de trap beklommen. Maar anders is nee echt nee bij ons.... Uiteraard met suggestie waar het eventueel wel kan.
quote:shining schreef op 30 december 2007 @ 13:21:

[...]

Proest. Maar goed, dankje FV met je '' asociale gedag van iemand een wc weigeren, maar intussen net zo aso zijn''.Oh nee hoor, ik ben allesbehalve aso. Ben zelfs in mijn eigen buurtje een dusdanig gewaardeerde klant dat alle winkeliers waar ik kom met alle liefde regels voor me ombuigen zonder dat ik daar zelf om vraag of het zelfs maar van ze verwacht.
Am Yisrael Chai!
.
Ik weet dat zij ook wordt uitgescholden, Lindy en Shining, máár ze doet net alsof alleen zij uitgescholden wordt, terwijl ze zelf ook behoorlijk aan het fulmineren is. Dat is erg schijnheilig.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ik zeg nu wel zo mooi ' we', maar ik werk er al jaren niet meer. Geen idee hoe ' ze' het nu doen eigenlijk
quote:meave schreef op 30 december 2007 @ 13:26:

[...]

In de (gehandicapten)zorg kom je veelvuldig een mooie uitspraak tegen: Gewoon waar kan, bijzonder waar nodig. En dat is dus gelijkheid.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Sjemig, vol verbazing en verbijstering dit topic doorgelezen. Wat een vreselijke verhalen over zoiets 'simpels' als nodig moeten plassen of poepen.

Ik werk zelf in een vrij kleine buurtsuper en het is nog nooit in me opgekomen om iemand met hoge nood weg te sturen.

Kinderen zijn nu eenmaal geen programmeerbare robotjes en als die moeten, dan moeten ze. En volwassen weiger ik ook nooit. Voor die hun schroom opzij gezet hebben en tóch durven vragen of ze alsjeblieft even mogen plassen...Tuurlijk mag dat.

Bij ons moet er ook iemand mee lopen omdat ons toilet bij de garderobe en kantoor is (jassen, tassen, kluis en nog veel meer). Dat is inderdaad wel eens lastig, maar nooit zo lastig als het voor die klant is die op knappen staat!

Alleen als je in je eentje in de winkel staat (en dus niet de kassa onbeheerd kunt laten) of zoals in een ander geval wanneer het echt te gevaarlijk kan zijn, lijken mij een gegronde reden om te weigeren. En dan kun je dat ook nog wel eventjes vriendelijk uitleggen.

En natuurlijk maakt er weleens iemand een bende van, maar daar kun je andere mensen niet voor laten boeten.
Shit happens
Verbazend dat boop dit soort reacties toch altijd weer op weet te roepen en dat zelfs de meest vriendelijke en beleefde forummers bijzonder onvriendelijk gaan reageren. Hoe komt dat toch boop?

Shining, ik weet dat jij graag voor de underdog opkomt en dat siert je. Maar sommigen zijn het niet nodig, meid. Die kunnen zelf heel goed sneren en bijten en zorgen er alleen maar voor dat jij dr net zo beroerd op komt te staan als zij. En dat verdien jij niet, vind ik.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Nog een keer mijn vraag goed doorgelezen, Shining? Of laat je het hierbij? Kan hoor, is me nl wel vaker opgevallen dat je slecht leest. Ik vraag me nog altijd af of je dat nou bewust doet (zodat je geen antwoord hoeft te geven) of dat je écht slecht bent in begrijpend lezen.
quote:Porec schreef op 30 december 2007 @ 13:31:

Sjemig, vol verbazing en verbijstering dit topic doorgelezen. Wat een vreselijke verhalen over zoiets 'simpels' als nodig moeten plassen of poepen.

Ik werk zelf in een vrij kleine buurtsuper en het is nog nooit in me opgekomen om iemand met hoge nood weg te sturen.

Kinderen zijn nu eenmaal geen programmeerbare robotjes en als die moeten, dan moeten ze. En volwassen weiger ik ook nooit. Voor die hun schroom opzij gezet hebben en tóch durven vragen of ze alsjeblieft even mogen plassen...Tuurlijk mag dat.

Bij ons moet er ook iemand mee lopen omdat ons toilet bij de garderobe en kantoor is (jassen, tassen, kluis en nog veel meer). Dat is inderdaad wel eens lastig, maar nooit zo lastig als het voor die klant is die op knappen staat!

Alleen als je in je eentje in de winkel staat (en dus niet de kassa onbeheerd kunt laten) of zoals in een ander geval wanneer het echt te gevaarlijk kan zijn, lijken mij een gegronde reden om te weigeren. En dan kun je dat ook nog wel eventjes vriendelijk uitleggen.

En natuurlijk maakt er weleens iemand een bende van, maar daar kun je andere mensen niet voor laten boeten.

Zo hoort het ook. En dat zal ongetwijfeld in jouw buurtsuper terug te zien zijn in het aantal tevreden klanten.
Am Yisrael Chai!
quote:fleurtje schreef op 30 december 2007 @ 13:33:

Nog een keer mijn vraag goed doorgelezen, Shining? Of laat je het hierbij? Kan hoor, is me nl wel vaker opgevallen dat je slecht leest. Ik vraag me nog altijd af of je dat nou bewust doet (zodat je geen antwoord hoeft te geven) of dat je écht slecht bent in begrijpend lezen.Ik heb al twee keer antwoord gegeven op die vraag. Als je daar geen genoegen mee neemt....prima, maar dat is dan jammer. Oh en met mijn leeskwaliteiten is niks mis hoor, maak je geen zorgen.
quote:Poezewoes schreef op 30 december 2007 @ 13:32:

Verbazend dat boop dit soort reacties toch altijd weer op weet te roepen en dat zelfs de meest vriendelijke en beleefde forummers bijzonder onvriendelijk gaan reageren. Hoe komt dat toch boop?

Shining, ik weet dat jij graag voor de underdog opkomt en dat siert je. Maar sommigen zijn het niet nodig, meid. Die kunnen zelf heel goed sneren en bijten en zorgen er alleen maar voor dat jij dr net zo beroerd op komt te staan als zij. En dat verdien jij niet, vind ik.Hmmm das lief van je. Je hebt gelijk, ik kom graag voor de underdog op.Omdat ik het niet kan zien dat iemand zo behandeld wordt. Als diegene mij dan vervolgens onterecht behandelt, dan kan ik ook voor mezelf opkomen hoor. Maar wel een lieve post van je vind ik.
Je hebt in zoverre antwoord gegeven dat je alleen maar hebt gezegd dat die twee dingen niet met elkaar te vergelijken zijn. Ik wilde gewoon van je weten hoever jij gaat met de orders van je baas opvolgen. That's all. Maw: gebruik jij je eigen hersens nog, of is het echt befehl ist befehl a`la Eichmann?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven