Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
quote:summerbreeze21 schreef op 31 december 2007 @ 00:37:

Heb je al veel spullen gejat roosvrouw ?Stttttttttt. don't blow my cover!
vandaag ga ik van alles kunnen
quote:yasmijn schreef op 31 december 2007 @ 00:38:

Marie, da's inderdaad een leuk verhaal!

RV, dat valt mij ook zo vaak op, dat mensen in een rolstoel als halve zolen behandeld worden en zelfs over hun hoofd heenpraten met diegene die er bij is.

Kom ik weer met mijn moeder, dus u bent gewaarschuwd :-)

Weet je wat echt erg is? Als mijn moeder (weliswaar in een rolstoel, maar heus bij haar volle verstand) iets afrekent bij de kassa, en dat zo'n juf dan aan MIJ het wisselgeld geeft. Serieus, dat gebeurt. Ik stop dat geld dan altijd snel in mijn jaszak en zeg: "Wat aardig van u, dank, kunt u nu mijn moeder haar wisselgeld even teruggeven?"

En voor de zeikerds onder ons: uiteraard geef ik dat geld dan later heus wel terug.
.
quote:Mariannanas schreef op 31 december 2007 @ 00:34:

[...]

Absoluut! Doet me denken aan het volgende, ietwat off topic verhaal:

Toen ik nog studeerde en een baby had, en geen cent te makken had, woonde ik in een piepkleine gemeente met een piepklein supermarktje waar ik altijd mijn boodschappen deed. Op een dag in december, toen ik mijn boodschappen op de band zette, zei de eigenaar plotsklaps tegen me: "Meid, pak wat lekkere dingetjes erbij, rondje van de zaak, en de gewone boodschappen reken je maar lekker volgende maand af als de kinderbijslag er is". Ik was stomverbaasd, wilde dat soort liefdadigheid uiteraard niet, maar vond het enorm lief.

Dat is inmiddels 15 jaar geleden. Een paar jaar terug zag ik op TV hoe deze meneer (ik woon zelf allang niet meer in de gemeente) de postcodekanjer van een paar miljoen won. Vond ik zo leuk. Heeft niks met het onderwerp te maken, maar hé, een vrolijke noot is nooit weg.Heerlijk verhaal! Slechts 5% meer van zulke mensen op de wereld zou het leven nog een heel stuk leuker maken.
quote:yasmijn schreef op 31 december 2007 @ 00:38:

Marie, da's inderdaad een leuk verhaal!

RV, dat valt mij ook zo vaak op, dat mensen in een rolstoel als halve zolen behandeld worden en zelfs over hun hoofd heenpraten met diegene die er bij is.Mijn ervaring is juist dat de begeleider er dwars doorheen gaat praten als ik het woord direct tot degene in de rolstoel richt! Dat verbaasd me iedere keer weer...
Mijn vader zat in een rolstoel en mensen deden dat zelfs toen ik kind was al met mij over zijn hoofd heen: wat wil die meneer? Nou dat kan die meneer heel goed zelf vertellen. Onbegrijpelijk ook inderdaad.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Marie

Ik heb een vriend die blind is. Ik zit weleens met hem in de kroeg.

Dan vraagt zo'n blaag achter de bar aan mij: 'wat wil hij drinken'.

Dat geloof je toch niet?
Geen bijzonderheden
Het gaat hier dus om:

- een doodzieke man die dus tot op het bot vernederd is omdat hij in een pashokje moest gaan plassen....in een urinaal..soms niet op tijd was en dus in zn broek moest plassen en zo nog over straat moest

- Om een zieke oude vrouw..in een rolstoel..die haar ontlasting niet op kon houden en in haar broek heeft moeten poepen omdat personeel weigerde haar te helpen...

- Om een kindje dat hard springend met de handen tussen haar benen vraagt of ze alsjeblieft netjes naar de wc mag en dus gewoon geweigerd wordt..

Waarom blijven er 3 mensen hardnekkig volhouden dat ze zich kunnen voorstellen dat deze mensen geweigerd worden...dat is geen inschattingsfout, dat is geen gebrek aan mensenkennis of empathie...dat is gewoon weerzinwekkend...zum kotsen..

Hoe kun je in godsnaam iemand begrijpen die mensonterend te werk gaat...hoe kan dat???Leg me dat eens uit..minny,shining en BB

Mimsey..wat ben jij sterk zeg...wow!
quote:Mariannanas schreef op 31 december 2007 @ 00:42:

[...]

"Wat aardig van u, dank, kunt u nu mijn moeder haar wisselgeld even teruggeven?"

Hahaha, wat voor reacties krijg je dan?
quote:Zuss schreef op 31 december 2007 @ 00:41:

Minny, die kluis staat zeker toch niet open? En je neemt 'm ook niet mee onder je arm.

Wat ik me afvraag; als ik m'n hypotheek ga verlengen dan zit ik minimaal een uur bij de bank. Mag ik dan ook niet plassen?

Of als ik een rekening ga openen omdat ik net als die supergave winkelier van Marie een paar miljoen heb gewonnen, mag ik dan ook niet?Als je je daar langere tijd bevind, en wellicht iets drinkt, dan vast wel. Als je kort even binnenkomt om te pinnen meestal niet.
3 mensen, 3.
Geen bijzonderheden
*duimomhoogsmilie voor high hopes*
Am Yisrael Chai!
Summerbreeze: dat wisselt, sommige verkopers zeggen direct: "Ja, jemig, wat stom van me!" (case closed) en sommigen staan te kijken alsof ze water zien branden (en met die categorie ga ik dan graag even in discussie).
.
En dan blijven roepen dat deze mensen bij jullie wel hadden mogen plassen...maar toch nog even zeggen dat je het wel kunt begrijpen dat ze bij anderen niet mogen...kom nou toch..

Echt in- en intriest...Hoe kun je je dat nou toch voorstellen...
Mariannanas,

Wat ben jij toch grappig. Coole actie met dat geld, hahaha.
Am Yisrael Chai!
Nee die kluis staat niet open, maar ik bevind me wel alleen met een voor mij onbekend persoon in een beveiligde ruimte! Met andere woorden, zeer onveilig gezien het aantal bankovervallen! En je kunt je ogen goed de kost geven onderweg uiteraard, ook altijd handig als je een overval voorbereidt. Dit zijn enkele redenen waarom het niet zomaar mag.
Mijn neefje van 14 in rolstoel zegt dan altijd heel snedig: Ik kan zelf praten hoor, ik ben nog altijd niet gek. Ook altijd leuk die gezichten

Maar ik snap nog altijd niet wat dan de redenen zijn om iemand te weigeren in de ondertussen wel bekende uitzonderingsgevallen. Maar dat zal vast aan mij liggen.
quote:Mariannanas schreef op 31 december 2007 @ 00:49:

Summerbreeze: dat wisselt, sommige verkopers zeggen direct: "Ja, jemig, wat stom van me!" (case closed) en sommigen staan te kijken alsof ze water zien branden (en met die categorie ga ik dan graag even in discussie).
quote:minny schreef op 31 december 2007 @ 00:50:

Nee die kluis staat niet open, maar ik bevind me wel alleen met een voor mij onbekend persoon in een beveiligde ruimte! Met andere woorden, zeer onveilig gezien het aantal bankovervallen! En je kunt je ogen goed de kost geven onderweg uiteraard, ook altijd handig als je een overval voorbereidt. Dit zijn enkele redenen waarom het niet zomaar mag.Jazeker, ik zou het ook doodeng vinden in een onbeveiligde ruimte samen te zijn met een bejaarde vrouw in een rolstoel die nodig moet poepen.....mijn god zeg
quote:minny schreef op 31 december 2007 @ 00:46:

[...]

Als je je daar langere tijd bevind, en wellicht iets drinkt, dan vast wel. Als je kort even binnenkomt om te pinnen meestal niet.Het is dus pure onwil. Want in een klein filiaal zijn er echt geen meerdere toiletten. Dus dan mag ik wel naast de kluis plassen. Mag ik het niet meer snappen?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Maar nu ga ik echt slapen, heb morgen weer een volle dag van inschattingen maken voor de boeg. Oh ja, en verslaafden uitleggen dat dit een bank is en geen opvang...en dat koffie voor klanten is bedoelt...en dat we geen voorschotten geven....zucht...!
Marie, geweldig van dat wisselgeld!
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Nou..kind...wat heb jij een zwaar leven zeg...
Ook even offtopic nav de ABN.

We zaten er met zijn 3en, mijn exman, mijn vriend en ik.

Met exman moest ik wat financiele dingen uit elkaar halen en met vriend wat bij elkaar doen.

Dat dat zo kan he?

Iedereen is verbaasd over hoe wij met elkaar omgaan, ben 23 jaar met ex geweest en sinds een tijdje met nieuwe vriend en we gaan heel goed om met zijn 3en, biertjes, uitgaan, etentjes, gezelligheid.

Ex en vriend hebben samen ons nieuwe huis geschilderd en zijn vrienden geworden.

Men kijkt altijd heel raar als ze zien hoe goed dat allemaal in zijn werk gaat. Dat schijnt niet normaal te zijn.
Geen bijzonderheden
Minny, als je zo ongeluk bent in je werk, waarom zoek je dan geen andere baan, waarin je geen irritante mensen hoeft te weigeren of fatsoenlijk te woord hoeft te staan?
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Misschien ligt het aan het tijdstip en ben ik niet meer voor rede vatbaar, maar ik krijg ingevingen. Volgens een aantal zijn er hele goede redenen waarom mensen als Hero, Maria's moeder en het kleine meisje geweigerd worden in noodgevallen gebruik te maken van het toilet. Wij kunnen lang en breed discussiëren hierover, maar misschien moeten die mensen het eens aan die personen zelf uit gaan leggen?

Aan Hero kan het helaas niet meer, maar hups. Maria's moeder is vast ook een redelijke vrouw, net als haar dochter. Ga je leuk een bakkie koffie bij haar doen, wat leuk kwebbelen. Maria's moeder is uiteraard ingelicht door haar dochter over het uiteindelijke onderwerp en besluit frank en vrij uit de doeken te doen hoe het is om een aandoening als Crohn te hebben. Hoe aan huis gekluisterd veel mensen dan zijn, hoe veel taboe er heerst, hoe druk je je kunt maken over 'wat als' en hoe diep diep ellendig je je voelt als het wel mis gaat. Hoe je je kleding daarna mag gaan uitwassen, maar eerst nog in die kleding naar huis -je gaat immers niet snel even ergens een nieuwe broek kopen-. Door de stad zittend in je eigen ontlasting naar de auto, in de auto hetzelfde laken een pak, en thuis snel onder de douche en maar hopen dat je niet bijv. een mooie rok aan had of een broek van iets dunnere stof. Tja, crohn kan dunne ontlasting opleveren en wie weet, bevuil je ook nog eens de autostoel of je eigen rolstoel waar je wellicht die hele dag nog gebruik van zult moeten maken. En dan heel empatisch knikken, meeleven en uitleggen hoe vervelend het vast wel niet voor haar is, maar..... 'insert regeltje waarom het vooral niet kan en waarom je alle begrip hebt voor een weigeraar'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven