Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
minny schreef op 31 december 2007 @ 19:01:

En wederom leg jij mij weer woorden in de mond, en ook nog eens betekenis in mijn woorden die er zeker niet was. Nee, ik wist niet dat zij het over haar man had. Maar inderdaad, ik vond die manier stijlloos. Ook na die posting werd er al flink opgesprongen.

Dat iemand zielig of "zielig" is betekend niet dat ik diegene alleen nog maar lief mag vinden. Nare dingen meemaken maakt niet heilig en er zullen altijd mensen zijn die het niet met je eens zijn. En dat mag. En dat mag men niet leuk vinden. En ook schelden mag, alhoewel strikt genomen op dit forum niet, als men denkt daar ook maar iets mee te bereiken. En dat mag men denken, en ik mag het daar wederom niet mee eens zijn. Dat is nou het prettige van deze maatschappij, er mag een hele hoop. Wettelijk gezien dan, van de hysterische massa dan weer niet, maar die heeft niet veel te vertellen. Gelukkig.

Ik heb net de discussie voor de tiende keer terug zitten lezen, en je werd er wel degelijk direct na je eerste posting aan haar adres op gewezen dat je nogal onterecht tekeer ging. Ook werd je direct gevraagd of je uberhaupt wel gelezen had, waarmee - dat neem ik dan maar even aan, maar gezien het feit dat het de vriendinnen van Mims waren die je dat vroegen ga ik ervan uit dat ik daarmee niet ver naast de waarheid zit - men je wilde wijzen op het feit dat deze hele kwestie voor Mims uiterst gevoelig ligt. Iets wat je ook zelf had kunnen weten als je het - over forumetiquette en stijlvol gesproken - fatsoen had gehad de hele discussie te lezen.

Bovendien: als iemand tegen je zegt "zooo hee, je hebt het niet eens tegen mij maar ook ik voel me alsof ik net een keiharde vuistslag in mijn gezicht heb gekregen" en nog een aantal mensen geven op hun eigen wijze aan vreselijk geschokt te zijn door je woorden, dan zou er, over stijlvol gesproken, wellicht een belletje kunnen gaan rinkelen dat je misschien echt heel erg over de schreef aan het gaan bent. Laten we eerlijk zijn, mensen zijn niet voor niks vreselijk geschokt. Ik heb dat bovendien niet 1 keer maar wel 4 keer in verschillende bewoordingen gezegd, én ik heb zelfs een aantal keer mijn excuses aan Mimsey aangeboden dat ik er onbedoeld voor zorgde dat jij zo tegen haar tekeer ging. Wederom: dan zou je, ook al weet je niet van de hoed en de rand, ook kunnen denken "oh fuck, misschien is er wel echt iets waardoor iedereen zo geschokt reageert".

Maar nee hoor, jij ging heel hard lachen, gooide er nog maar eens een denigrerend "ach ja, is menselijk hoor, dat je er niet tegen kan als je tegengas krijgt, geeft niks" aan Mimsey's adres achteraan en had de grootste lol dat jij op deze manier de ware aard van niet alleen mij ( ik kan het wel hebben, namelijk) maar zelfs van Mimsey zélf had ontmaskerd.

En sorry, toen was er al zoveel over Hero gepost, had Mimsey zelf ook al lang verteld dat ze een aantal maal om de discussie gehuild, waren er al zoveel mensen voor haar in de bres gesprongen, toen kon je je echt niet meer verschuilen achter "zo bedoelde ik het helemaal niet" of "ik wist het helemaal niet". Daarmee wek je op mij, maar kennelijk ook op de mensen die dat vandaag ook weer bevestigd hebben, de indruk dat je het dus heel erg bewust deed.
Am Yisrael Chai!
Daar gaan we weer. "zielig". "iemand die door anderen als zielig bestempeld wordt".

My god, heb jij wel enig gevoel in je donder???

Ik vraag het me ernstig af.

Ik zit op mijn handen. Anders ga ik dingen zeggen waardoor ik een ban kan oplopen en dat gun ik je niet.

En ik ben al erg prikkelbaar en nerveus door de situatie in Kenia, dus ik moet op mijn handen blijven zitten anders ga ik waarschijnlijk ook slachten, maar dan verbaal.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Ik kan daar geen antwoord opgeven omdat ik A. Niet verantwoordelijk ben voor wat anderen zeggen en B. Niet in iemands anders hoofd kan kijken.

Vind ik het een handige uitspraak? Nee misschien niet. Maar wat is er aan vooraf gegaan? Is het vuur bij diegene zo na aan de schenen gelegd dat diegene van zich af ging bijten en een starre houding aannam? Is er vooraf al flink gehakt? Dat kan er natuurlijk zeker mee te maken hebben.

En nee, dat ga ik niet allemaal teruglezen haha!

Oh ja, gasten...doei...al kan ik het straks vast weer niet laten!
minny schreef op 31 december 2007 @ 19:16:

[...]

En ik vind ook iemand ontzien qua discussie omdat diegene door anderen als "zielig" wordt bestempeld eigenlijk hetzelfde als iemand als niet helemaal volwaardig beschouwen. "Laat haar maar, ze is een beetje zielig." Bah...dat lijkt mij persoonlijk het gemeenste wat ik kan doen, mijn mening bij gaan stellen en zo iemand de indruk geven dat diegene wat mij betreft niet meer voor 100% meetelt. Nee, daar pas ik voor.

Ik denk niet dat 't op die manier bedoeld wordt. Ik denk eerder dat wanneer Mimsey aangeeft iets heel intiems uit de ziekte van haar man gedeeld te hebben, en zich daar half ongemakkelijk bij voelt, en ook weer teruggaat naar dat moment en daar verdrietig van wordt, het dan wel zo prettig is om niet allesontziend in te gaan hakken op dat aspect van zijn ziekte.

Ik denk dus ook niet dat mensen Mimsey persé gelijk willen geven, absoluut niet, en ik denk ook niet dat men er mee zit dat jij nogal lang doorging / gaat over het feit dat zij een tekst van jou als uitgangspunt genomen heeft om een andere redenatie te laten zien. Ik denk dat opmerkingen als 'jouw mening interesseert mij niet', lulliger overkwamen. Op mij in elk geval wel. Juist omdat zij zelf heeft aangegeven dat 't om zo'n intiem aspect gaat, vind ik 't niet echt prettig dat er dan zo 'lomp' overheen gewalst wordt. Wanneer iemand dat vantevoren al aangeeft, kan je best even de tijd nemen je woorden zorgvuldiger te kiezen, lijkt mij. Dat heeft niets met ontzien te maken, maar wel met 'normale omgangsvormen' wat mij betreft dan. Wanneer je weet dat iets gevoelig ligt bij een ander (of dat redelijkerwijs kan vermoeden) probeer je ook zo zorgvuldig mogelijk te formuleren, lijkt mij. Gewoon normaal. Kan je 't nog steeds niet met hem eens zijn en dat ook vertellen. Maar hoef je niet als een bulldozer eroverheen te knallen.

Van wat ik gelezen heb van Mimsey hier denk ik dat zij prima in staat is een normale discussie aan te gaan met iemand die het niet met haar eens is. Met nadruk op 'normale'.
Nijntje schreef op 31 december 2007 @ 18:49:

Nee, dan vind ik Maries manier toch beter; gewoon even uitleggen en aandringen dat het toch echt dringend is. Komt niks geen gescheld aan te pas. En waarom ook?
Natuurlijk ga ik niet schelden als ik even moet aandringen. Sterker nog: toen die eigenaresse van de winkel blééf weigeren terwijl ik alles heel keurig uitlegde en zelfs het pasje liet zien en uitlegde dat als mijn moeder niet heel snel naar een toilet kon, ze zichzelf zou bevuilen, ben ik nog steeds niet gaan schelden. Maar dat was niet uit beschaving hoor, eerder vanuit een totaal gevoel van verbijstering. Ik sta niet snel met mijn mond vol tanden, toen wél.
.
minny schreef op 31 december 2007 @ 19:16:

[...]

Ik vind er meteen vanuit gaan dat een weigering om naar de wc te mogen voortkomt uit pure slechtheid eigenlijk nogal verbitterd.

En ik vind ook iemand ontzien qua discussie omdat diegene door anderen als "zielig" wordt bestempeld eigenlijk hetzelfde als iemand als niet helemaal volwaardig beschouwen. "Laat haar maar, ze is een beetje zielig." Bah...dat lijkt mij persoonlijk het gemeenste wat ik kan doen, mijn mening bij gaan stellen en zo iemand de indruk geven dat diegene wat mij betreft niet meer voor 100% meetelt. Nee, daar pas ik voor.
Nogmaals, je hoeft haar helemaal niet te ontzien. Je zou alleen wel kunnen bedenken dat je tegen iemand die god weet hoe lang haar doodzieke man verzorgd heeft, níet kan zeggen dat ze een naar karakter heeft of dat de wereld niet om haar persoonlijke comfort draait. Of dat ze stijlloos is, als ze nota bene in de discussie met jou terwijl jij op haar inhakt, omdat ze jou parafraseert en daarmee verwijst naar haar man, het kan opbrengen om te zeggen dat ze desondanks begrip heeft voor jouw standpunt. Hoeveel stijlvoller wil je het hebben?
Am Yisrael Chai!
Celeone schreef op 31 december 2007 @ 15:40:

Juist, stuk relaxter om er zo mee om te gaan dan om anderen maar uit te maken voor weet ik veel wat en maar steeds harder te roepen dat het gewoon ongehoord is dat iemand je weigert.

En wat ik nog het meest bijzonder vind is dat er hier mensen rondlopen die zo ontzettend graag hun sociale, medemenselijke en intelligente kant benadrukt willen zien, maar die ondertussen de meest hautaine houding aannemen, denken met veel omhaal van woorden altijd wel gelijk te kunnen krijgen en - mocht dat niet lukken - anderen net zo makkelijk voor rotte vis uitmaken en de meeste valse steken onder water geven.

Precies!

Margaretha, ik zit niet te bitchen tegen jou,( laat die smiley maar achterwege trouwens) feit dat jij een compleet andere discussie erbij haalt, daar spreek ik jou op aan ja zodra dat over mij gaat, als jij dat bitchen vindt,tja jammer dan.

En Yasmijn, je mag best Shining schrijven hoor i.p.v. S.

De rest: Alvast een gelukkig nieuwjaar

:-]

Ik ga feest vieren, doen jullie dat ook i.p.v ruzie maken.
kletsbets schreef op 31 december 2007 @ 19:18:

[...]

Ik hoop het ook (voor mezelf dan) maar tegelijktijd denk ik altijd, ben ik nou zo bijzonder dat ik zal afwijken van de overgrote meerderheid...

Het belangrijkste punt bij dit soort experimenten is dat men niet weet dat men gemanipuleerd wordt en dat men ook niet weet dat men te manipuleren is. Als je het experiment doet met degene die 't opgezet hebben, dan komt er waarschijnlijk een héél andere uitkomst uit. Dankzij dit soort experimenten (ook die van die gevangenis, of the Wave), weten wij dat wij mensen te manipuleren zijn en heel ver gaan, zelfs veel verder dan onze eigen grenzen, omdat een ander aandringt. 't Mooie is dat je op 't moment dat je je daar van bewust bent, je je niet meer zo onder druk laat zetten. Dus als je je op dat moment realiseert 'ik ga over mijn grens heen, alleen omdat een ander me probeert te pushen', doe je 't niet meer.

Als je er al vanuit gaat dat je überhaupt niet te manipuleren noch te pushen bent, tja, dan word je waarschijnlijk wel sneller gemanipuleerd.
Overigens erger ik me woest aan die zuignap van een Bettyboop. Hoewel, ik heb sma-ke-lijk moeten lachen om haar opmerking dat het maar fijn was dat zij er vandaag niet was, want anders hadden 2 forummers zwaar de pineut geweest. Rest de vraag wie die 2 forummers dan zijn.
.
shining schreef op 31 december 2007 @ 19:34:

[...]

Precies!

Margaretha, ik zit niet te bitchen tegen jou,( laat die smiley maar achterwege trouwens) feit dat jij een compleet andere discussie erbij haalt, daar spreek ik jou op aan ja zodra dat over mij gaat, als jij dat bitchen vindt,tja jammer dan.

En Yasmijn, je mag best Shining schrijven hoor i.p.v. S.

De rest: Alvast een gelukkig nieuwjaar

:-]

Ik ga feest vieren, doen jullie dat ook i.p.v ruzie maken.

Jammer dat je het zo zwaar opneemt, was juist als licht grapje bedoeld, vandaar ook die smiley (daar zijn ze toch voor bedoeld?!). Die laat ik uiteraard niet achterwege want dan snap je niet meer dat 't een grapje is (nu ook niet blijkbaar dus heeft geen effect gehad), en krijgen we daar weer gezeik over. Als jij niet (meer) in staat bent dat als een lichte noot te zien, inderdaad, jammer dan.

En grappig dat je 'de rest' gelukkig nieuwjaar wenst.

Yas, dan zullen wij 't met elkaar moeten doen denk ik :smooch:
foutje!
anoniem_128 wijzigde dit bericht op 31-12-2007 19:41
Reden: dubbel
% gewijzigd
Mariannanas schreef op 31 december 2007 @ 19:36:

Overigens erger ik me woest aan die zuignap van een Bettyboop. Hoewel, ik heb sma-ke-lijk moeten lachen om haar opmerking dat met maar fijn was dat zij er vandaag niet was, want anders hadden 2 forummers zwaar de pineut geweest. Rest de vraag wie die 2 forummers dan zijn.
Als je goed had gelezen weet je over welke 2 ik het had...ermm zuignap?! ach ja wat jij wil
Ja, ik vind jou een zuignap, ja. En kom op zeg, jij denkt dat je 2 forummers aankunt? Wie ga je daarvoor meenemen dan? Je hebt in deze discussie namelijk al perfect duidelijk gemaakt dat discussieren niet je sterkste kant is.
.
Margaretha2 schreef op 31 december 2007 @ 19:37:

[...]

Jammer dat je het zo zwaar opneemt, was juist als licht grapje bedoeld, vandaar ook die smiley (daar zijn ze toch voor bedoeld?!). Die laat ik uiteraard niet achterwege want dan snap je niet meer dat 't een grapje is (nu ook niet blijkbaar dus heeft geen effect gehad), en krijgen we daar weer gezeik over. Als jij niet (meer) in staat bent dat als een lichte noot te zien, inderdaad, jammer dan.

En grappig dat je 'de rest' gelukkig nieuwjaar wenst.

Yas, dan zullen wij 't met elkaar moeten doen denk ik :smooch:
Nee hoor, ik wens jou en Yasmijn ook een gelukkig nieuw jaar. Ik had moeten schrijven ''Voor de rest' iedereen een gelukkig nieuw jaar. Dus jij ook.En Yasmijn ook.Jammer dat je het zo zwaar opvat.
Ja dat was natuurlijk ook een lichte noot, je denkt toch neem ik aan niet serieus dat ik ervan moet huilen als een anonieme internetter mij bewust wel of geen gelukkig nieuwjaar wenst?

Jammer, dacht dat we ondertussen wel zoveel van elkaar hadden gelezen dat je dát wel op zou pikken!

Maar ook zonder smileys geen effect zie ik. Helaas pindakaas :-]
bettyboob schreef op 31 december 2007 @ 18:47:

Jemig ik zie na een dag werken dat deze discussie nog steeds op een laag niveau staat en nog steeds op Minny wordt ingehakt het is dat ik er niet was anders waren er 2 de pineut geweest....

Ik bedoel hiermee als ik er was geweest waren ik en mimmy de pineut geweest! dus bewijst maar weer..lezenIk vind het heel erg om te zien dat Minny dingen wordt verweten die ze totaal niet heeft gezegd en dat geldt ook voor Shining en mijzelf te erg voor woorden eigenlijk.........

Oh en voor ik het vergeet er zijn hier idd personen die hier enkel en alleen komen om de boel een beetje op te stoken en verder weinig aan dit topic toevoegen en vanaf nu voeg ik ook niets meer toe ja ik weet heb ik al eerder gezegd maar ik kon echt even mijn mond niet houden...

Fijne avond :hello:
En ik red mij hier prima hoor en ik heb niemand nodig om mijzelf te "verdedigen"...
Of laat ik het nóg duidelijker zeggen:

''Voor de rest betekent '' Voor iedereen''. Iedereen van dit hele forum dus.( Is mijn dialect misschien).Maar ik bedoel dus iedereen! Voordat dat weer gezeik over komt Margfaretha om maar even jouw woorden te gebruiken. :-]
hmm jouw stukje was misschien ook bedoeld als grapje?

(zet er dan smileys bij!! daar zijn ze toch voor!!! :-])
Margaretha2 schreef op 31 december 2007 @ 19:34:

[...]

Het belangrijkste punt bij dit soort experimenten is dat men niet weet dat men gemanipuleerd wordt en dat men ook niet weet dat men te manipuleren is. Als je het experiment doet met degene die 't opgezet hebben, dan komt er waarschijnlijk een héél andere uitkomst uit. Dankzij dit soort experimenten (ook die van die gevangenis, of the Wave), weten wij dat wij mensen te manipuleren zijn en heel ver gaan, zelfs veel verder dan onze eigen grenzen, omdat een ander aandringt. 't Mooie is dat je op 't moment dat je je daar van bewust bent, je je niet meer zo onder druk laat zetten. Dus als je je op dat moment realiseert 'ik ga over mijn grens heen, alleen omdat een ander me probeert te pushen', doe je 't niet meer.

Als je er al vanuit gaat dat je überhaupt niet te manipuleren noch te pushen bent, tja, dan word je waarschijnlijk wel sneller gemanipuleerd.

Helemaal mee eens!!

Vandaar dat ik ook begrip vraag voor de verkopers die zo reageren, zonder dat ik daarmee aangeef het eens te zijn met hun uiteindelijke 'keuze'. En juist door deze discussie (en soortgelijken) word je je er van bewust dat je een keuze hebt.

@ Allen: Fijne jaarwisseling en tot in 2008!!!
Staat er toch bij de vorige?

Ik moet NU weg in ieder geval. Wordt over een kwartier opgehaald en moet me nog omkleden, opmaken, spullen bij elkaar pakken enz. Om 8 uur moet ik weg dus iedereen een hele fijne aond! Sorry voor het snelle typen end e spelfouten.

De mazzel! :-]
ik zit in de strresss kom in tijdnood!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fijne jaarwisseling iedereen en een goed nieuwjaar!
Am Yisrael Chai!
bettyboob schreef op 31 december 2007 @ 18:47:

en vanaf nu voeg ik ook niets meer toe ja ik weet heb ik al eerder gezegd maar ik kon echt even mijn mond niet houden...

Fijne avond :hello:
We zullen zien.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
shining schreef op 31 december 2007 @ 19:48:

ik zit in de strresss kom in tijdnood!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hele fijne avond en niet teveel stress hoor :-]
Ja maar zo snel was ik niet Shining, ik zat nog bij die van 'jammer dat je 't zo zwaar opvat'. Vond ik wel een leuk grapje namelijk toen ik 't voor de tweede keer las, dus hoop maar dat je 't ook zo bedoelde.

Fijne avond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven