kinderbescherming bellen of niet ??
donderdag 20 augustus 2009 om 12:37
Goed zo, gewoon bellen naar het AMK,
Een kind krijg je trouwens niet zomaar toe gewezen hoor
Hoe graag jij dat ook mss zou willen, het kind willen helpen. Maar zo werkt het niet.
Als je het kind toegewezen wil krijgen is het van belang dat je wel open bent. iig tegen de kinderbeschermin en eventueel bjz.
In onze situatie thuis is dat onze "redding" geweest, dat wij alles eerlijk en open hebben verteld ( ik heb het dus niet over de melding die ik eens heb gedaan, maar over mijn stiefzoon )
Er moet gekeken worden naar jouw situatie, jouw verleden, mogelijkheden en eventueel ervaring. Om een beschadigd kind ( want dat zal dit kindje helaas zijn ) op te vangen heb je meer nodig dan een kusje en een pleister.
Succes en sterkte ermee.
Een kind krijg je trouwens niet zomaar toe gewezen hoor

Als je het kind toegewezen wil krijgen is het van belang dat je wel open bent. iig tegen de kinderbeschermin en eventueel bjz.
In onze situatie thuis is dat onze "redding" geweest, dat wij alles eerlijk en open hebben verteld ( ik heb het dus niet over de melding die ik eens heb gedaan, maar over mijn stiefzoon )
Er moet gekeken worden naar jouw situatie, jouw verleden, mogelijkheden en eventueel ervaring. Om een beschadigd kind ( want dat zal dit kindje helaas zijn ) op te vangen heb je meer nodig dan een kusje en een pleister.
Succes en sterkte ermee.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
donderdag 20 augustus 2009 om 12:51
donderdag 20 augustus 2009 om 13:25
Heel goed dat je stappen onderneemt! Wees inderdaad voorzichtig, houdt voor ogen dat de veiligheid van het kind voorop staat. Het kan dat jouw anonimiteit daarom gewenst is, maar het kan ook juist belangrijk zijn dat je wèl duidelijk maakt dat jij degene bent die vindt dat dit moet stoppen. Omdat je heel dichtbij staat, weet je natuurlijk goed wat er speelt. Het is hoe dan ook het belangrijkste dat er snel wordt gehandeld. En als dat niet anoniem kan, dan maar openlijk. Je moet er toch niet aan denken dat je over 20 jaar dit kind moet vertellen dat je geen aangifte hebt gedaan omdat je anoniem wilde blijven?