kinderbescherming bellen of niet ??

20-08-2009 12:02 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil de kinderbescherming bellen voor een kind van 3 die ik van heel dichtbij ken (familie)

Alleen is het punt dat ik niet anoniem kan blijven. En dit houd mij tegen.

Wat kan ik nog meer doen ?

Kan ik de creche anoniem bellen ?
Goed zo, gewoon bellen naar het AMK,

Een kind krijg je trouwens niet zomaar toe gewezen hoor :-) Hoe graag jij dat ook mss zou willen, het kind willen helpen. Maar zo werkt het niet.

Als je het kind toegewezen wil krijgen is het van belang dat je wel open bent. iig tegen de kinderbeschermin en eventueel bjz.

In onze situatie thuis is dat onze "redding" geweest, dat wij alles eerlijk en open hebben verteld ( ik heb het dus niet over de melding die ik eens heb gedaan, maar over mijn stiefzoon )

Er moet gekeken worden naar jouw situatie, jouw verleden, mogelijkheden en eventueel ervaring. Om een beschadigd kind ( want dat zal dit kindje helaas zijn ) op te vangen heb je meer nodig dan een kusje en een pleister.

Succes en sterkte ermee.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Bellen naar AMK en de situatie uitleggen en advies vragen in deze. Goed dat je niet hals over kop en impulsief iets onderneemt.
quote:Katja schreef op 20 augustus 2009 @ 12:33:

ik ben HEEEL zeker van mijn zaak.

Ik wil anoniem blijven omdat ik misschien het kind ook toegewezen kan krijgen.

Ik kan niet uitweiden over hoe of waarom, maar dat kind moet daar weg!!!

Ik ga even bellenDat klinkt ernstig Katja, sterkte!
Heel goed dat je stappen onderneemt! Wees inderdaad voorzichtig, houdt voor ogen dat de veiligheid van het kind voorop staat. Het kan dat jouw anonimiteit daarom gewenst is, maar het kan ook juist belangrijk zijn dat je wèl duidelijk maakt dat jij degene bent die vindt dat dit moet stoppen. Omdat je heel dichtbij staat, weet je natuurlijk goed wat er speelt. Het is hoe dan ook het belangrijkste dat er snel wordt gehandeld. En als dat niet anoniem kan, dan maar openlijk. Je moet er toch niet aan denken dat je over 20 jaar dit kind moet vertellen dat je geen aangifte hebt gedaan omdat je anoniem wilde blijven?
Hoe is het telefoongesprek geweest Katja?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Benieuwd hoe het is afgelopen Katja.
Up, nog steeds benieuwd.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven