kinderbescherming bellen of niet ??
donderdag 20 augustus 2009 om 12:08
Als je een anonieme melding doet zal er mogelijk wel onderzoek plaatsvinden. Maar het zal best voorkomen dat mensen anoniem melden vanuit verkeerde motieven, of terwijl er niets aan de hand is. Als je een niet anonieme melding doet, kan de kinderbescherming veel meer doen. Je kunt natuurlijk niet onaangekondigd bij iemand aan de deur gaan staan met de vraag of je even binnen mag kijken, want je hebt van een anonieme beller gehoord dat er sprake is van kindermishandeling. Dat zou wat zijn!
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
donderdag 20 augustus 2009 om 12:10
donderdag 20 augustus 2009 om 12:12

donderdag 20 augustus 2009 om 12:18
quote:Quirijn schreef op 20 augustus 2009 @ 12:12:
Er zijn situaties waarin het voor het kind juist gevaarlijk/onwenselijk is als het een oom/tante is of buurvrouw die een openlijke melding heeft gedaan, daarom zou ik ze eerst anoniem bellen om de situatie (die wij niet kennen) goed uit te leggen en dan om advies te vragen.Ik zeg niet dat die situaties er niet zijn.
Er zijn situaties waarin het voor het kind juist gevaarlijk/onwenselijk is als het een oom/tante is of buurvrouw die een openlijke melding heeft gedaan, daarom zou ik ze eerst anoniem bellen om de situatie (die wij niet kennen) goed uit te leggen en dan om advies te vragen.Ik zeg niet dat die situaties er niet zijn.
donderdag 20 augustus 2009 om 12:23
quote:Stoeptegel schreef op 20 augustus 2009 @ 12:14:
Je kan aangeven bij het AMK dat je naar de ouders toe anoniem wil blijven.
Volgens mij ook.
Zet het belang van het kind voorop! Jouw telefoontje kan een enorm verschil van kwaliteit van leven betekenen voor dat kindje. Bovendien; je wil later toch niet denken 'had ik maar...'?
Sterkte Katja!
Je kan aangeven bij het AMK dat je naar de ouders toe anoniem wil blijven.
Volgens mij ook.
Zet het belang van het kind voorop! Jouw telefoontje kan een enorm verschil van kwaliteit van leven betekenen voor dat kindje. Bovendien; je wil later toch niet denken 'had ik maar...'?
Sterkte Katja!
donderdag 20 augustus 2009 om 12:32
Katja, de kinderbescherming kun je niet rechtstreeks benaderen. Het AMK wel. Deze kun je ook bellen voor advies over of je een melding moet doen, en zo ja hoe je die melding moet doen (anoniem of niet). Aangezien je hier verder weinig vertelt (hoeft ook niet) is dat het beste advies wat we je kunnen geven denk ik.
Over het algemeen is het AMK bij een anonieme melding wel op de hoogte van wie de melder is, maar wordt dit niet doorgegeven aan de cliënt.
Anoniem melden is voor veel mensen heel naar, verdrietig en verwarrend. Het kan veel onrust en achterdocht geven, als ze om zich heen kijken en afvragen: Is zij het geweest? Is hij het geweest? Als het enigszins niet hoeft, zou ik het niet doen.
Over het algemeen is het AMK bij een anonieme melding wel op de hoogte van wie de melder is, maar wordt dit niet doorgegeven aan de cliënt.
Anoniem melden is voor veel mensen heel naar, verdrietig en verwarrend. Het kan veel onrust en achterdocht geven, als ze om zich heen kijken en afvragen: Is zij het geweest? Is hij het geweest? Als het enigszins niet hoeft, zou ik het niet doen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling