kinderbescherming bellen of niet ??

20-08-2009 12:02 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil de kinderbescherming bellen voor een kind van 3 die ik van heel dichtbij ken (familie)

Alleen is het punt dat ik niet anoniem kan blijven. En dit houd mij tegen.

Wat kan ik nog meer doen ?

Kan ik de creche anoniem bellen ?
Waarom kun je niet anoniem blijven?
Er zijn toch ook instanties waar je wel anoniem kunt blijven?
Waarom wil je anoniem blijven?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Gaat het om mishandeling of om iets anders?
AMK kun je voor zover ik weet ook anoniem bellen hoor.
Je kunt ze iig bellen en om raad vragen.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Ik zou het AMK bellen, creche zou ik niet doen (al zijn die vervolgens ook weer verplicht om jouw melding bij het AMK te melden)
Je kunt wel anoniem blijven bij

advies en meldpunt kindermishandeling, alleen als professional (bv. leerkracht, dus ik denk ook crech) niet.
0900 123 1230 trouwens, ook gewoon voor advies, en anoniem is mogelijk.
Als je een anonieme melding doet zal er mogelijk wel onderzoek plaatsvinden. Maar het zal best voorkomen dat mensen anoniem melden vanuit verkeerde motieven, of terwijl er niets aan de hand is. Als je een niet anonieme melding doet, kan de kinderbescherming veel meer doen. Je kunt natuurlijk niet onaangekondigd bij iemand aan de deur gaan staan met de vraag of je even binnen mag kijken, want je hebt van een anonieme beller gehoord dat er sprake is van kindermishandeling. Dat zou wat zijn!
altijd melden! Je hebt niet zomaar een gevoel hierover. Je kan het anoniem melden!

Veel succes!
Volg je hart. Dat klopt.
AMK eerst voor advies bellen. En je afvragen wat er zo belangrijk is dat jouw anonimiteit voorop staat meer dan het welzijn van het kind.
quote:hanZie schreef op 20 augustus 2009 @ 12:08:

AMK eerst voor advies bellen. En je afvragen wat er zo belangrijk is dat jouw anonimiteit voorop staat meer dan het welzijn van het kind.Helemaal mee eens!
Er zijn situaties waarin het voor het kind juist gevaarlijk/onwenselijk is als het een oom/tante is of buurvrouw die een openlijke melding heeft gedaan, daarom zou ik ze eerst anoniem bellen om de situatie (die wij niet kennen) goed uit te leggen en dan om advies te vragen.
Je kan aangeven bij het AMK dat je naar de ouders toe anoniem wil blijven.
Je wilt toch niet de lieve vrede bewaren ten koste van het welzijn van een kind?
Als ouders te horen krijgen dat Katja degene is die die melding heeft gedaan, kan dat nog wel es vervelende consequenties hebben voor kind. Misschien is Katja wel een van de weinige mensen waar kind terecht kan, dat zou dan per direct over zijn.
Je kan gewoon anoniem een melding doen hoor. Ik heb een melding gedaan zonder dat mijn naam oid genoteerd werd.

Als je twijfeld bellen.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:Quirijn schreef op 20 augustus 2009 @ 12:12:

Er zijn situaties waarin het voor het kind juist gevaarlijk/onwenselijk is als het een oom/tante is of buurvrouw die een openlijke melding heeft gedaan, daarom zou ik ze eerst anoniem bellen om de situatie (die wij niet kennen) goed uit te leggen en dan om advies te vragen.Ik zeg niet dat die situaties er niet zijn.
quote:Stoeptegel schreef op 20 augustus 2009 @ 12:14:

Je kan aangeven bij het AMK dat je naar de ouders toe anoniem wil blijven.

Volgens mij ook.

Zet het belang van het kind voorop! Jouw telefoontje kan een enorm verschil van kwaliteit van leven betekenen voor dat kindje. Bovendien; je wil later toch niet denken 'had ik maar...'?

Sterkte Katja!
Wat je nog meer kunt doen?

Kun je het gezin steunen,of ontlasten?

ben je héél HEEL zeker van je zaak?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Katja, de kinderbescherming kun je niet rechtstreeks benaderen. Het AMK wel. Deze kun je ook bellen voor advies over of je een melding moet doen, en zo ja hoe je die melding moet doen (anoniem of niet). Aangezien je hier verder weinig vertelt (hoeft ook niet) is dat het beste advies wat we je kunnen geven denk ik.

Over het algemeen is het AMK bij een anonieme melding wel op de hoogte van wie de melder is, maar wordt dit niet doorgegeven aan de cliënt.

Anoniem melden is voor veel mensen heel naar, verdrietig en verwarrend. Het kan veel onrust en achterdocht geven, als ze om zich heen kijken en afvragen: Is zij het geweest? Is hij het geweest? Als het enigszins niet hoeft, zou ik het niet doen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
ik ben HEEEL zeker van mijn zaak.

Ik wil anoniem blijven omdat ik misschien het kind ook toegewezen kan krijgen.

Ik kan niet uitweiden over hoe of waarom, maar dat kind moet daar weg!!!

Ik ga even bellen
goed zo! Sterkte!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven